• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

F1 wil meer raceactie en minder gewauwel eromheen

Auteur: jaapiyo, gepost 22 december 2019 om 21:52 – 21 Reacties

Italia


Toch is niet iedereen onverdeeld positief over dit voorstel.

Voor F1 fans is een bekende routine. Eigenlijk ben je als fan vooral geïnteresseerd in wat er op de baan gebeurt zaterdag en zondag, maar je ontkomt er niet aan om ook rondom die races doodgegooid te worden met F1 content. Op vrijdag zijn er vrije trainingen, op donderdag is er de persdag en daarnaast zijn er nog talloze sites die je nieuws brengen over de nieuwe sokken van Max Verstappen. Tsja, toch maar even lezen dan…

F1 rechtenhouder Liberty Media denkt dat de balans echter wel wat beter kan. In 2021 wordt daarom de donderdag keihard afgeschaft in F1 land. De verplichte persmomentjes die normaal gesproken de donderdag voor een race plaatsvinden worden afgeschaft en eigenlijk begint het hele weekend daarmee pas op vrijdag. Zodoende kunnen niet alleen de coureurs, maar ook enkele teamleden een dagje extra thuisblijven. Je zal het misschien niet verwachten, maar Kimi Raikkonen is groot voorstander van deze wijziging:

Het zou volgend jaar al zo moeten zijn! Het is nu echt een nutteloze dag. Alle coureurs zeggen op donderdag precies hetzelfde als altijd en de helft ervan zeggen we later in het weekend nog een keer. Houd gewoon op met die tijdsverspilling.

Doch andere coureurs zijn sceptisch. Niet dat zij wel zin hebben in inhoudsloze conversaties met lastige journalisten, maar ze zien de move van Liberty Media als een soort Paard van Troje. Het ‘cadeautje’ zou de opmaat zijn voor een hernieuwde push om meer races op de kalender te krijgen. Carlos Sainz in niet onder de indruk:

We bereiden onszelf daarmee alleen maar voor op een nog langer seizoen en daar ben ik totaal op tegen. 21 of 22 races voelen eigenlijk al als teveel races aan. Een extra dag vrij hebben per weekend is niet voldoende compensatie als er dadelijk 25 races op de kalender staan.

Jaja…het leven is zwaar voor een F1 coureur. Moeilijk, moeilijk, moeilijk, moeilijk.

Ook interessant!

  • Video: Ferrari 250 GTO en McLaren F1 rijden door Londen
    Video: Ferrari 250 GTO en McLaren F1 rijden door Londen
  • Record! McLaren F1 verkocht voor meer dan 17 miljoen euro
    Record! McLaren F1 verkocht voor meer dan 17 miljoen euro
  • Er is nu al gedoe rondom de zojuist onthulde Haas F1-auto
  • Red Bull Racing werkbij deelt zijn pijn op social media

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

Carlos Sainz, Formule 1, Kimi Räikkönen, liberty-media, Racing

Vorig bericht: « Tik deze blubberdikke taxi met 116 pk op de kop
Volgend bericht: Man gaat met spuitbus los op McLaren »

Lees Interacties

Reacties

  1. grasvreter zegt

    22 december 2019 om 22:05

    Ik vind van die berichten als:
    “Dit heeft Max dit weekend op zijn helm staan”
    Wel echt tenenkrommend ja. Maarja, alles voor de clicks en de social media likes eh.

    Login om te reageren
    • audirick1995 zegt

      23 december 2019 om 15:06

      @grasvreter: daar verdienen ze hun geld mee…..? of vind je het ook raar dat de bakker altijd deeg in de oven doet? Haha

      Login om te reageren
  2. menaz zegt

    22 december 2019 om 22:14

    Woohoo! Minder Olav en Jack.

    Login om te reageren
    • raceface zegt

      23 december 2019 om 07:27

      @menaz: en minder nieuws in het algemeen want niet alleen Olaf en Jack krijgen een dag vrij.

      Login om te reageren
    • brammetjedeb zegt

      23 december 2019 om 07:30

      @menaz: ?heeee, er zit een knop op je teevee?

      Login om te reageren
  3. rob5nismo zegt

    22 december 2019 om 22:18

    Snap het standpunt van Sainz wel ik denk dat het toch wel een hoop van je lichaam vraagt 3 tot 4 kilo per race afvallen

    Login om te reageren
    • janmetdelangeachternaam zegt

      22 december 2019 om 22:23

      @rob5nismo: klopt, ik verlies het vaak in een kwartier op het toilet, daar moet je wel even van herstellen

      Login om te reageren
      • smartlappie zegt

        22 december 2019 om 22:41

        @janmetdelangeachternaam: episch antwoord, lig nog te schuddebuiken in bed?

        Login om te reageren
      • rob5nismo zegt

        23 december 2019 om 08:11

        @janmetdelangeachternaam: master hahaha

        Login om te reageren
  4. bsxc2 zegt

    22 december 2019 om 22:21

    Die zullen nu wel op de uitkeringsgrens zitten o.b.v. een 32-urige werkweek.

    Login om te reageren
  5. realhustler zegt

    22 december 2019 om 22:41

    Poe zeg 25 weekenden werken in een jaar. Dat is teveel, echt. Dat is bijna net zo erg als 46 x 5 dagen werken in de week toch?

    Login om te reageren
    • zwepp zegt

      22 december 2019 om 22:47

      @realhustler: En vergeet die hondenfooi niet. Nee, dan maar achter de kassa bij de Lidl.

      Login om te reageren
    • ryser zegt

      22 december 2019 om 23:08

      @realhustler: sowieso wel lekker als je 6 weken vakantie hebt? Is dat exclusief feestdagen?

      Login om te reageren
      • fapfap zegt

        22 december 2019 om 23:38

        @ryser: als je veel vakantie wil moet je leraar worden

        Login om te reageren
    • gwnbmw zegt

      22 december 2019 om 23:26

      @realhustler: ik denk dat sainz het meer over de teamleden heeft, die 25 weken per jaar van dinsdag tot maandag aan de andere kant van de wereld zitten, om vervolgens in de winter buiten menselijke prestaties neer te zetten op een tekentafel en dan weer 25 weken op reis te gaan. Uiteraard is het een droombaan, maar de meeste f1 teamleden zijn zelde thuis.

      Login om te reageren
    • gandini zegt

      22 december 2019 om 23:38

      @realhustler: Meen je dit nu serieus?? Ik hoop oprecht dat je wel doorhebt dat het leven van een F1 coureur iets meer inhoudt dan een aantal weekenden races rijden.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        23 december 2019 om 07:13

        @gandini: ja, als formule 1 coureur heb je naast je bijbaan waarin je races rijdt ook nog een hoofdbaan waarin je horloges, kleding en luchtjes promoot. En dat kan overal ter wereld zijn, je zit dus veel in privé jets en eet luxe eten.

        Login om te reageren
    • sportevo zegt

      23 december 2019 om 07:32

      @realhustler: misschien niet voor de coureurs maar denk even aan de monteurs die dan ook de helft van het jaar weg van huis is.

      Of ze gaan naar twee teams met monteurs die om en om de weekenden helpen (gebeurd in NASCAR heb ik wel eens begrepen). Maar dan gaan de (loon)kosten van het team weer omhoog.

      Login om te reageren
  6. stupendo zegt

    23 december 2019 om 00:36

    365 dagen in een jaar werken is nog te weinig om de absurde en ridicule salarissen te rechtvaardigen.

    Login om te reageren
    • bernoulli zegt

      23 december 2019 om 11:51

      @stupendo: arme Kubica. Die werkt 365 dagen en moet daar nog voor betalen ook.

      Login om te reageren
  7. Dutchdriftking zegt

    23 december 2019 om 08:40

    Tja, die dag er af halen is natuurlijk verstandig. Voor de coureurs mag het zwaar zijn, voor de rest van het team is het nog veel heftiger. En wat betreft nog meer races, ik vind zelf 21 ook voldoende, je moet soms op zondag avond ook heel holland bakt kunnen kijken :P

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North