• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Facelift voor de Nissan GT-R

Auteur: Wouter, gepost 25 augustus 2010 om 09:36 – 86 Reacties

2011 Nissan GT-R


De 2011 Nissan GT-R (modeljaar 2012 voor de USA waar ze altijd een jaar voorlopen) krijgt een lichte make-over. Een beetje facelift bestaat tegenwoordig uit LED’s en de GT-R krijgt die dan ook. Gelukkig is er onderhuids ook nog e.e.a. verbeterd.

De aangepaste voor- en achterbumper zitten er namelijk niet alleen voor de show, maar verbeteren ook de aerodynamica. De Nissan GT-R had al een extreem lage CW-waarde van 0,272 en met de aanpassingen daalt deze nog verder naar 0,268. Door de aangepaste diffuser in de achterbumper neemt de downforce ook nog eens met 10% toe voor nog hogere bochtsnelheden.

2011 Nissan GT-R

De LEDjes zijn overigens, zoals je zou verwachten, ingezet als “daytime running lights”. Bovendien lijkt het derde remlicht tegenwoordig ook een LED te zijn, maar dat is nog niet bevestigd. Ook het interieur krijgt een upgrade, maar voor meer details zullen we moeten wachten op het officiële persbericht van Nissan. We kunnen we al melden dat de nieuwe lichtmetalen velgen hun naam eer aan doen: totaal zijn ze 3 kg lichter, waardoor het totale onafgeveerde gewicht met 12 kg afneemt. (via GTRblog.com)

2011 Nissan GT-R

2011 Nissan GT-R

Ook interessant!

  • Video: Nissan GT-R rijdt pionnen omver
  • Video: Nissan GT-R neemt drempel veel te hard
    Video: Nissan GT-R neemt drempel veel te hard
  • Video: Nissan GT-R sleept Volvo vrachtwagen door de sneeuw
  • Video: zo maak je zelf een Nissan GT-R van Lego
    Video: zo maak je zelf een Nissan GT-R van Lego

Nieuwste artikelen

  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
  • Dit is de breedste Ferrari Purosangue van Nederland
  • Hoe je flinke korting kan scoren op deze BMW M5 Touring
FacebookTweetPinLinkedIn

gt-r, Nissan

Vorig bericht: « Stortvloed aan boetes na verbreding A2
Volgend bericht: Dit is de Chevrolet Orlando »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jokkebrok zegt

    25 augustus 2010 om 09:38

    Het zullen ook eens geen led-jes zijn…

    Login om te reageren
  2. LorenzoH zegt

    25 augustus 2010 om 09:41

    Ziet er mooi uit :)

    Login om te reageren
  3. Chilli_Red zegt

    25 augustus 2010 om 09:43

    De auto is er zowaar mooier op geworden. Best zuur als je net na lang wachten je GT-R in ontvangst hebt mogen nemen. Nieuwe rondetijd op de ring iemand?

    Login om te reageren
  4. realcar zegt

    25 augustus 2010 om 09:46

    Ja van die Johnny LEDjes. Ik vind ze nu al fout terwijl de trend maar net aan de gang is.

    Login om te reageren
  5. PieterA zegt

    25 augustus 2010 om 09:49

    Is dit de facelift? Volgens mij had GTRblog deze zelf getekend op de informatie die al bekend was?! Dit is slechts een render van de blog dacht ik?!

    Login om te reageren
  6. Atenza zegt

    25 augustus 2010 om 09:50

    Kan die dagrijverlichting niet afgeschaft worden? Ik word moe van al die domme LEDjes voorop. Jammer dat ze de neus niet meer hebben gemaakt als de proto:

    Login om te reageren
  7. StijnB zegt

    25 augustus 2010 om 09:50

    Vaarwel sober- strakheid…

    Login om te reageren
  8. Danny zegt

    25 augustus 2010 om 09:57

    Het blijft raar, halverwege 2010 het aangepaste model voor 2012 introduceren, dat vrijwel direct beschikbaar is…

    Login om te reageren
  9. Megakix zegt

    25 augustus 2010 om 09:59

    In Amerika lopen ze een jaar achter….niet voor…

    Login om te reageren
    • Luuk---d zegt

      25 augustus 2010 om 12:25

      @Megakix:
      In Amerika was de GT-R toch al best lang op de markt, samen met de Genesis Coupé van hyundai, terwijl wij alleen nog maar naar foto’s mogen kijken, en hopen dat het snel in productie gaat, rijden ze in Amerika al met die auto’s rond.

      maar ach, wij kunnen ons zoiets waarschijnlijk toch niet veroorloven. het is allemaal mooi om te zien.

      Login om te reageren
  10. lambo4all zegt

    25 augustus 2010 om 10:05

    ze moeten ook echt weer op de proppen komen met een tabel waar je kan zien hoe slecht de rest wel is, flikker toch op. hoe je bezig met je eigen merk en ga is een mooie auto bouwen.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      25 augustus 2010 om 10:29

      @lambo4all: de GT-R GT1 met rwd en 5.0l v8 staat 2e in het FIA GT1 kampioenschap achter de Maserati MC12 en voor de Gt1 corvette…. Anderen klop geven is waar ze goed in zijn.

      @csl: Suzuki rijdt dan ook als een bezetene tijdens die time-attacks dat doet niet zo snel iemand na. Overigens was de Carrera GT vooral sneller rechtuit. Niet gek met meer dan 25% meer pk’s aan boord.

      Login om te reageren
      • Olivier zegt

        25 augustus 2010 om 13:08

        @w0o0dy: Ja en wat heeft die GT-R dan nog te maken met de straat versie welke geen v8 heeft?

        Zie de gemiddelde Susuki eigenaar ook niet rondlopen van ja maar wij hebben de pikes peak gewonnen met een Swift en volgens Susuki is mijn straat versie net zo snel als een Enzo en voor 30% gelijk aan de race versie……is allemaal onzin namelijk.

        Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          25 augustus 2010 om 13:13

          @Olivier: Chassis, aerodynamica (in grote lijnen) en de wielophanging zijn van de standaard GT-R.

          Verder heeft een MC12-corsa ook weinig met een normale straatuitvoering te maken (ook al kun je het ding op kenteken krijgen, de corsa is andere koek), net als een Corvette GT1 dat niet heeft… Het punt ging over winnen.. en de Nissan bewijst dat ze met een nieuwe auto gewoon vooraan meedoen tussen de ervaren topteams… Ze zijn zeer competatief en hebben de kennis in huis om het waar te maken.

          Login om te reageren
  11. CSL zegt

    25 augustus 2010 om 10:06

    Goed nieuws.
    Nu wachten totdat suzuki 7:07 op de ring zet, lol…

    Wel lachen trouwens nissan zet een sneleere tijd neer dan de Porsche carrera GT, maar in handen van anderen wordt de nissan zoek gereden door de GT.

    Login om te reageren
  12. circlestorm69 zegt

    25 augustus 2010 om 10:14

    Mooie aanpassingen.
    Grappig dat er in dat grafiekje alleen maar sportwagens staan en een Audi RS6!

    Login om te reageren
  13. JPM zegt

    25 augustus 2010 om 10:15

    De GT-R is een van de weinige auto’s die er in het echt minder goed uitziet dan op foto’s vind ik. Ik vond hem altijd best mooi en strak.

    Toen ik hem in het echt zag was het gewoon een lompe kist. Die scherpe lijnen komen bij slechts enkele kleuren goed naar voren en het ding is gewoon gi-gantisch.

    Login om te reageren
  14. BaySideBlueBoy zegt

    25 augustus 2010 om 10:16

    Op GTRblog.com staat er nog meer shitload aan informatie.
    Mijn nieuwe favoriete kleur voor de R35 is Aurora Flare Blue Pearl met Hyper Titan velgen!

    Voor meer info: http://www.gtrblog.com/2010/08/24/2012-nissan-r35-gt-r-details-continue-to-leak-prior-to-2010-launch/

    Login om te reageren
    • Blitz zegt

      25 augustus 2010 om 10:26

      @BaySideBlueBoy:

      Interesting!! Ik vind het wel een verbetering… Gaat gewoon lekker met de tijd mee en wordt steeds beter… Altijd een goede zaak.

      Wat wel mijn aandacht trok was dit model onderaan die lijst met modellen…

      S-Tec GT-R (ST1)

      Ben benieuwd wat dit gaat worden qua prestaties?

      Login om te reageren
      • Osca zegt

        25 augustus 2010 om 20:16

        @Blitz:

        voorzover ik het begrijp , S-tec is een Motor variant met maar 1 Turbo? O.o

        Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        25 augustus 2010 om 21:56

        @Blitz: de ST1 is een klanten racewagen als het goed is… Of daar een straatuitvoering van komt dat weet ik ook niet.. meer lees je hier
        http://www.gtrblog.com/2010/06/18/nismo-super-taikyu-st1-gt-r-specs-unveiled-and-new-spy-video/

        Login om te reageren
        • Blitz zegt

          23 september 2010 om 15:15

          @w0o0dy: Thanks voor de info over de ST1! :) Leer ik weer iets nieuws erbij :D

          Login om te reageren
  15. birdboy zegt

    25 augustus 2010 om 10:22

    Die velgen gaan best wat verschil maken. Heb ooit vernomen dat bij gewichts besparing elke kg aan ronddraaiend gewicht gelijk staat 4kg ‘vast’ gewicht.

    Login om te reageren
  16. Aquios zegt

    25 augustus 2010 om 10:27

    Sjonge krijgt een mooie auto als dit nou ook al die lelijke kermisverlichting? Dat soort lichten heeft maar 1 doel en dat is met kerst de boom verlichten.

    Login om te reageren
  17. PCCB zegt

    25 augustus 2010 om 10:55

    What the?

    Login om te reageren
    • BaySideBlueBoy zegt

      25 augustus 2010 om 11:40

      @PCCB: Dat is een Photoshop creatie van hoe de stoel kleur Sakura in het ergste geval uit kan zien. ;)
      Sakura is een Japans bloesemboom als ik me niet vergis.

      Login om te reageren
  18. Olleh zegt

    25 augustus 2010 om 10:57

    Wauw, nu weegt die auto nog maar 1728kg. Net zoveel als een 5 deurs familie sedan (BMW M5)..

    Login om te reageren
    • BaySideBlueBoy zegt

      25 augustus 2010 om 11:42

      @Olleh: Een M5 heeft dan ook niet de ’s wereld meest geavanceerde vierwielaandrijving. ;)

      Login om te reageren
  19. xilver zegt

    25 augustus 2010 om 11:55

    mmm, die ledjes steken me ook wel de keel uit… wat in godsnaam is het nut van die onderste rij ledjes op de bumper… Zet ze erop maar doe het dan deftig, en maak geen kermisattractie van je wagen zoals deze:

    Login om te reageren
    • Atenza zegt

      25 augustus 2010 om 12:57

      @xilver: nut? is dagrijverlichting! Dat wordt binnenkort verplicht en LEDjes gaan langer mee en verbruiken minder energie. Logisch dus dat we ze steeds meer gaan zien. Maar van mij mag die hele regel wel weer afgeschaft worden, ik vind het geen gezicht

      Login om te reageren
  20. Evert-Jan zegt

    25 augustus 2010 om 12:07

    Die nieuwe (s)letjes in de achterbumper,
    misschien een nieuwe mistlamp unit achter?
    Dan zou ik zeggen best geslaagd!

    Login om te reageren
  21. CSL zegt

    25 augustus 2010 om 12:11

    @w0o0dy
    “Niet gek met meer dan 25% meer pk’s aan boord”
    Ja en de GTR heeft veel meer koppel onderin.
    De carrera GT is gewoon lichter, remt beter etc..

    Maakt niet uit waar de Carrera GT sneller was, hij vernederde de GT-R. Sneller dan een Carrera GT zal die nooit zijn. Die tijden van Nissan zijn onhaalbaar.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      25 augustus 2010 om 13:06

      @CSL: “Maakt niet uit waar de Carrera GT sneller was, hij vernederde de GT-R. Sneller dan een Carrera GT zal die nooit zijn. Die tijden van Nissan zijn onhaalbaar.”

      Wrong again…
      Lap Times

      Track Carrera GT VS GT-R
      Top Gear Track 1:19.8 VS 1:19.7
      Nordschleife 7:28.71 (IT) VS 7:26.70 (FC)
      Hockenheim Short 1:08.6 VS 1:10.7
      Vairano Handling Course 1:17.349 VS 1:16.7
      Bedford Autodrome West Circuit (2004 – 06/2008) 1:19.70 1:21.7
      Balocco 2:42.62 VS 2:48.730
      Bedford Autodrome West Circuit (post 06/2008) 1:23.30 VS 1:23.60

      Zoals je ziet hangt het sterk af van de karateristiek van de baan of een Carrera GT sneller is dan de GT-R. De Carrera GT heeft aardig wat voordelen tov de GT-R, maar toch… 4-3 is geen slechte score voor een auto die 1/6 kost van de Carrera GT.

      Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      25 augustus 2010 om 18:37

      @CSL: Tijden van Nissan onhaalbaar? Really, joh? Heb je ’t filmpje niet gezien ofzo?

      Of is daar mee geknoeid denk je? In dat geval heb ik nog wel een partij aluminiumhoedjes voor je. Van de vrachtwagen gevallen….

      Login om te reageren
  22. Robin zegt

    25 augustus 2010 om 12:54

    Houd toch eens op over die LEDjes! Men moet écht altijd wat te zeiken hebben. Ziet er trouwens goed uit, die facelift.

    Login om te reageren
  23. As_long_as_it_is_fast zegt

    25 augustus 2010 om 13:00

    hmmmmm, heerlijk zo een GTR. Nog even paar jaar sparen en dan… :D

    Login om te reageren
  24. Jochempie zegt

    25 augustus 2010 om 13:05

    Tja, hij blijft er uitzien als een japanse Mustang en niet als een supercar.

    Login om te reageren
  25. JPM zegt

    25 augustus 2010 om 13:21

    @ woody

    Van al je eigenschappen is dat toch wel je meest slechte. Het eeuwige nutteloze tijden hier neer zetten. Je zoekt de tijden ergens op internet, als ze in je voordeel spreken zet je ze dr neer en anders niet.
    Wie was de coureur, wat waren de baanomstandigheden, wat was de temperatuur, wanneer werd er gereden, hebben er al andere auto’s op het circuit gereden, is de auto standaard, wat voor banden zitten eronder etc.
    Duizenden vragen en invloeden waar jij in je nutteloze lijstjes altijd maar aan voorbij gaat.

    Je bent een soort internet mol geworden, zittend achter je computer opzoek naar tijden die je argument ondersteunen. Mensen die buitenkomen weten dat al die verschillende factoren 10 seconden kunnen uitmaken op hetzelfde circuit met de zelfde coureur.

    Een vergelijk is enkel mogelijk als het in de volledig zelfde omstandigheden heeft plaats gevonden met de zelfde (neutrale) coureur kort na elkaar op dezelfde dag. Al het andere is onbruikbaar.

    Overigens gaat het me niet om de inhoudelijke discussie van de GTR maar je plaatst zovaak van die nutteloze lijstjes die je maar ergens vandaan plukt en gewoon oncontroleerbaar zijn.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      25 augustus 2010 om 13:31

      @JPM: tuurlijk jongen… altijd en eeuwig bezig anderen af te zeiken terwijl je zelf niets toevoegt. Als je op je fouten gewezen wordt dan reageer je niet, maar als iemand anders een keer een foutje maakt of iets zegt dat je verkeerd kunt uitleggen dan blijft je maanden lang hetzelfde verhaaltje plaatsen… Als je het over slechte eigenschappen wil hebben, doe maar eens wat aan zelfreflectie.

      Nee, tijden zijn niet altijd vergelijkbaar ook al zijn ze gereden op dezelfde baan, zelfs niet altijd als ze door dezelfde persoon zijn gereden, maar dat geldt beide kanten op… de tijd van de snelste had wellicht nog wel sneller kunnen zijn… de tijd van de langzamere wellicht ook nog wel langzamer…

      Login om te reageren
  26. integralechubasco zegt

    25 augustus 2010 om 13:25

    @JPM
    ‘…Mensen die buitenkomen…’
    sinds de IPhone en zelfs daarvoor hoeven mensen niet per se binnen te blijven om in contact te staan met internet… ;)

    Login om te reageren
  27. JPM zegt

    25 augustus 2010 om 13:29

    @ integralechubasco

    Dat is waar, maar ik doelde meer op het feit dat hij niet begrijpt dat in de ‘echte’ wereld een rondje op een circuit niet een getal is op een site. Er zijn omstandigheden en variabelen die hij keer op keer vergeet.
    En zelfs als alle omstandigheden hetzelfde zijn en de coureur maakt een fout scheelt dat zo 2 seconden op een rondje. Dat komt vervolgens op internet en dan heb je van die typjes die roepen: zie je wel hij is langzamer!

    Login om te reageren
  28. integralechubasco zegt

    25 augustus 2010 om 13:36

    @JPM
    Ik ben met je eens dat rondetijden geen exacte verschillen weergeeft. Maar ze geven wel een ruwe indicatie en daarbinnen is er wel discussie mogelijk. Kortom, alles met een korreltje zout nemen…

    Login om te reageren
  29. JPM zegt

    25 augustus 2010 om 13:46

    @ integralechubasco

    Misschien op een baan als de Nurburgring maar op circuits waar het verschil in tijd nog geen seconde is en typjes als woody gaan zeggen, zie je wel. Of zoals hierboven, wrong again. Tsjah..

    Login om te reageren
  30. JPM zegt

    25 augustus 2010 om 13:49

    @ woody

    O je bedoelt zoals die ene keer over de Veyron dat je twee amerikaanse tests op papier had die zeiden dat de claims van Bugatti niet klopten. Dat ik toen met een video van een duits blad op youtube liet zien dat de claims geverifieerd en alles wel haalbaar waren en jij vervolgens als argument gaf dat 2 tests tegen 1 test dus lieten zien dat het niet kon?

    Haha ja dat herinner ik me nog, daarmee heb je je onsterfelijk gemaakt ;P

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      25 augustus 2010 om 13:54

      @JPM: nee, maar dat je weer niet snapt waar het over gaat, dat zegt genoeg…

      Login om te reageren
      • RenesisHP zegt

        25 augustus 2010 om 14:15

        @w0o0dy:

        Ik mail je binnenkort even. Misschien kunnen we binnenkort iets voor elkaar betekenen. Verdere details volgen later.

        Voor nu. Hou eens op met mijn droomauto afkraken! :x

        Login om te reageren
        • HBK zegt

          26 augustus 2010 om 19:20

          ja hij rijd goed voor die prijs niet dan ik er een heb, ik denk dat er maar weinig auto fabriekenten dat zo kummen maken voor die prijs, en die ledje vind ik wel mooi hoe meer hoe beter mits ze op de goede plek zitten gemonteerd, soms zie je auto`s rijden en dan denkje wat komt daar aan net als bij vragtwagens dan zie je de kerstboomen door het licht niet meer,
          nauw ja zo zijn er nog meer dingen dat je denken die je niet moet denken he (^-^)

          Login om te reageren
  31. jorden zegt

    25 augustus 2010 om 13:51

    @ Woody

    Beetje kortzichtig dat die 6 ton voor de GT alleen zou staan voor het prestatie potentieel.

    Login om te reageren
  32. KoenMB zegt

    25 augustus 2010 om 14:00

    @Evert-Jan:
    “Die nieuwe (s)letjes in de achterbumper,
    misschien een nieuwe mistlamp unit achter?
    Dan zou ik zeggen best geslaagd!”
    Best geslaagd van Mercedes, ze hebben dat mistlicht zonet op de CLS geplaatst op exact dezelfde plaats, Nissan denkt: copy-pasten die handel. Om nog maar te zwijgen over ledjes in algemeen.
    Toch vind ik het nog steeds een mooie wagen, maar die vergelijking in drag/lift-coëfficiënt met andere wagens doet hem weer zijn charme verliezen. Hij lijkt daarmee niets te hebben wat vanuit Nissan zelf komt, maar ze kijken naar wat bestaat om het dan net iets beter te doen. Toch is er hen bij Nissan één ding ontgaan: de ideale vormgeving om drag te minimaliseren is een druppelvorm, bol vooraan en uitlopend in een punt achteraan. Een vormgeving die sinds het prille begin in de Porsche 911 is terug te vinden. Geen wonder dat de 911 Carrera (chassis van 2004!!) ongeveer dezelfde drag coëfficiënt heeft als de GT-R (chassis van 2007) en dan te bedenken dat de GT-R Nissan’s ubersportwagen is. Verder vat ik niet goed wat ze er aan hebben om die lift coëfficiënt zo ver onder 0 te laten gaan, het kost je overbodig veel spoilerwerk (=gewicht en drag), terwijl elke wagen die in die “zero lift zone” staat praktisch aan de grond plakt. (Voor het hele druppelverhaal en de Porsche die daarbij komt kijken verwijs ik u naar 3de Bach Burgerlijk Ingenieur, vak Fluïdummechanica & Warmteoverdracht aan de KULeuven)
    Verder had ik het van Nissan wel wat sympathieker gevonden als ze eens wat nieuwere auto’s hadden gebruikt in hun vergelijking, dan bv de 360 Modena (1999), F430 (2004), CLK (laatste chassis dateert van 2002, laatste facelift van 2005). Dan vraag ik mij bovendien ook af hoe oud de M3’s en 911’s zijn die ze gebruikt hebben, aangezien enkel bij de “New Corvette” uitdrukkelijk “New” staat.
    @w0o0dy: Valt dit bovenstaande ook weer enkel met rondetijden te verdedigen?
    @JPM: bedankt voor de uitleg, maar hij wilt het maar niet vatten.
    Beste w0o0dy, ik geloof graag dat je een autoliefhebber bent in hart en nieren, maar alweer merk ik uit jouw reacties dat je Japanse wagens als de beste aanziet omdat ze nu een auto kunnen verslagen van 5 jaar oud en dat enkel en alleen gebaseerd op nietszeggende rondetijden (zie JPM) en de goedkopere prijs. Komaan, die Carrera GT is verdorie al van 2003!

    Login om te reageren
  33. KoenMB zegt

    25 augustus 2010 om 14:05

    @mezelf: “terwijl elke wagen die in die “zero lift zone” staat praktisch aan de grond plakt.”
    Hier wil ik nog aan toevoegen dat de de GT-R zijn ultieme prestaties (vooral van 0-100) aan zijn 4wd te danken heeft omdat de bandjes dan wat minder doorslippen. Lift heeft hier ook mee te maken, maar het is vooral de combinatie van de twee.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      25 augustus 2010 om 15:00

      @KoenMB: als je kunt schrijven kun je vast ook lezen, doe dat dan. Mijn lijstje met tijden was een reactie op de teksten van csl….
      Als je iets snapt van luchtweerstand dan snap je cast ook dat een auto met veel ruimte moeilijk ner zo aerodynamisch te maken is als een klein coupeetje met de motor achterin en geen noemenswaardige bagageruimte. De GT-R is een 4 zitter met bagageruimte.. vandaar geen 911 achtige achterkant.. of god bewaar ons zo’n lelijk gedrocht als de Panamera.

      Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      25 augustus 2010 om 15:08

      @KoenMB: de GT-R is goed doordat alle delen goed op elkaar zijn afgestemd: v6 twin-turbo voorin, carbon assen naar achteren waar de transaxle dvg-box ligt en naar voren voor de voorwielaandrijving. Geoptimaliseerd gewicht per wiel ivt de bandenmaat, waanzinnig veel sensoren en complex 4wd met sperren…etc
      Eigen techniek zat, gejatte ideeen? Vanbwie dan? Nissan deed dit 20 jaar geleden al….
      Ik ben geen specifieke fan van Japans… maar vooral van mooie tevhniek, innovatie, convurrentie en “driving fun”.

      Login om te reageren
  34. RenesisHP zegt

    25 augustus 2010 om 14:14

    WTF!!!
    GT-R vs Carrera GT.
    Dat zijn van die vergelijkingen die mij als CGT fan laten huilen.

    In de dagelijkse realiteit is Jan met de korte achternaam sneller met de GT-R. Is ook niet zo vreemd met dat fijne 4wd systeem.
    Playstation vs rijdersauto vergelijking.

    Login om te reageren
  35. frarissimo zegt

    25 augustus 2010 om 15:28

    Zo op de foto’s gezien was ik niet van gecharmeerd, het design lijkt wat onsamenhangend en lomp.
    Tot ik m in levende lijve zag en ik was gelijk om wat een indrukwekkende wagen.
    Hiermee laten de Japanners zien dat ze een groot hart en passie voor automobielen hebben met een echt Japanse identiteit.
    Japan staat hiermee naast Engeland en Italie, anderen kunnen hier een puntje aan zuigen.

    Login om te reageren
  36. CSL zegt

    25 augustus 2010 om 15:32

    GT-R is een geweldig presterende auto, maar zoals het filmpje laat zien zijn de tijden die worden opgegeven niet haalbaar en je wordt het tront voor je oogen gereden door een auto die je volgens nissan ruim 10sec kan kloppen op een circuit.
    Ik zet persoonlijk 10000 geld in als iemand mij in een Carrera GT kan kloppen met zijn suzuki GT-R.

    Login om te reageren
    • Emitgs zegt

      25 augustus 2010 om 15:52

      @CSL: Niemand gaat de tijden halen die worden opgegeven door constructeurs. Ze hebben met de auto’s onmenselijk veel getest en hebben meestal enorm veel ervaring op het circuit. Dit is zo bij de GTR en zeker ook bij andere (achterwielaangedreven) auto’s die nog venijniger uit de hoek kunnen komen.

      Login om te reageren
    • BaySideBlueBoy zegt

      25 augustus 2010 om 15:53

      @CSL: Mag het ook een Nissan Skyline GT-R V-spec R34 zijn? :D
      Als jij een Porsche Carrera GT voor jezelf kan regelen dan hebben wij een challenge.
      Ik hou het liever bij daden dan woorden. ;)

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        25 augustus 2010 om 21:37

        @BaySideBlueBoy: hij zegt een getunde CSL te hebben… lijkt me een prima alternatief.

        Jij de R34, hij de CSL…. dat zou een interessant gevecht kunnen worden (als hij kan rijden…)

        Login om te reageren
      • Osca zegt

        26 augustus 2010 om 00:01

        @BaySideBlueBoy:

        als hij het accepteert kom ik kaike :D

        Login om te reageren
  37. Citrofiel zegt

    25 augustus 2010 om 16:19

    Hoezo lopen de USA altijd een jaar voor? Ze lopen juist een jaar achter, wij hebben hier al een jaar eerder dezelfde auto’s! ;)

    Login om te reageren
  38. KoenMB zegt

    25 augustus 2010 om 16:45

    @w0o0dy:
    CSL zegt: “Maakt niet uit waar de Carrera GT sneller was, hij vernederde de GT-R. Sneller dan een Carrera GT zal die nooit zijn. Die tijden van Nissan zijn onhaalbaar.”
    Jij zegt: “4-3 is geen slechte score voor een auto die 1/6 kost van de Carrera GT.”
    Je gaat er hier vanuit dat de GT-R dus beter is omdat hij 4-3 verliest maar hij kost wel 1/6, dus ik zeg:
    “Beste w0o0dy, ik geloof graag dat je een autoliefhebber bent in hart en nieren, maar alweer merk ik uit jouw reacties dat je Japanse wagens als de beste aanziet omdat ze nu een auto kunnen verslagen van 5 jaar oud en dat enkel en alleen gebaseerd op nietszeggende rondetijden (zie JPM) en de goedkopere prijs. Komaan, die Carrera GT is verdorie al van 2003!”
    Waarom zeg ik dat? Je wilt die die GT-R kost wat kost beter verklaren omdat hij goedkoper is en hij verliest dan nog van een wagen uit 2003, maw we zijn al wat technische innovatie verder ondertussen en dat is dus ook geen onbelangrijk argument. Dan nog wint de Carrera GT 4/7 op 4 jaar Japanse innovatie, niet echt iets om fier op te zijn. Als je alle tijden optelt blijkt de GT-R exact 7,751s trager te zijn, of 1,107s per circuit. Alweer, oordeel zelf…
    “Als je iets snapt van luchtweerstand dan snap je cast ook dat een auto met veel ruimte moeilijk ner zo aerodynamisch te maken is als een klein coupeetje met de motor achterin en geen noemenswaardige bagageruimte.”
    Ja helemaal hoor, vooral ook omdat die drag coëfficiënt=F/(1/2*Ro*V²*A)
    Wat leren we hieruit:
    Ro = massa/volume en eigenschap van de lucht, dus constant.
    V = snelheid, we gaan er vanuit dat die bij beide wagens wel gelijk was op moment van de meting.
    A = contactoppervlak van de wagen met lucht op die snelheid, bij benadering de complete oppervlakte rondom de wagen in contact met de lucht.
    F = totale drag = wrijvingskracht.
    Besluit: drag coëfficiënt ~ wrijvingskracht/totale oppervlakte (rechtevenredig).
    Maw, die Nissan zou eventueel een hogere wrijvingskracht kunnen hebben in functie van zijn oppervlakte, maar wat die drag coëfficiënt betreft kan je een bestelwagen praktisch even aerodynamisch maken als een Porsche. Daarnaast kan ik over “gezinswagen” zeggen dat hij 22,1cm langer, 8,7cm breder en 5,8cm hoger is, dus over die ruimte en totale wrijvingskracht valt ook nog wel wat te zeiken, maar ik heb mijn punt wel gemaakt denk ik.
    Bovendien is je “praktische” “vierzitter” maar voorzien op 220 kilo laadvermogen, dat betekent ruw geschat 2 mensen van mijn gewicht + max 20 kilo aan bagage in die ruime koffer. Of Eventueel jij met 3 topmodellen van 50 kilo/stuk en dan mag jij maar 70 kilo wegen en dat dan zonder de koffer te benutten, maar komaan hoeveel mensen hebben daartoe de kans. Of eventueel de vrienden onder elkaar gaan eens gaan rijden, ieder mag maar 55 kilo wegen, alweer zonder koffer te benutten. Als laatste kan je hem eventueel als gezinswagen benutten: 2 kinderen van 40 kilo, je vrouw 65 kilo (ze heeft immers die kinderen op de wereld gezet en dan nog is het niet veel) en dan mag jij 75 kilo wegen, alweer zonder koffer te benutten. Lijkt ideaal toch? Maar die kinderen kan je dan best weer kwijt op de achterbank van je Carrera. Die heeft bovendien 330 kilo laadvermogen, maw ik mag 100 kilo wegen, mijn vrouw worst case 80 kilo, mijn kinderen 50 kilo elk en jawel ik kan nog 50 kilo kwijt in de koffer. Bovendien heeft deze koffer 136 liter wat meer is dan de helft van je “gezinswagen” en aldus meer als genoeg voor deze wagen.
    Bron: http://www.autoevolution.com/cars/ (je vindt je weg wel), btw wat al die cijfers van betreft, zet er eens een bronnetje bij, maakt het ons allemaal wat gemakkelijker en geloofwaardiger
    “de GT-R is goed doordat alle delen goed op elkaar zijn afgestemd: v6 twin-turbo voorin, carbon assen naar achteren waar de transaxle dvg-box ligt en naar voren voor de voorwielaandrijving. Geoptimaliseerd gewicht per wiel ivt de bandenmaat, waanzinnig veel sensoren en complex 4wd met sperren…etc”
    Blablablabla, ik zeg alleen maar dat ze dat mistlicht en ledlichten gepikt hebben, gewoon omdat ik van de rest nog niet op de hoogte ben gebracht en het interesseert me bovendien geen bal. Dus aan jou kan ik dan zeggen: “als je kunt schrijven kun je vast ook lezen, doe dat dan.”

    Login om te reageren
    • Emitgs zegt

      25 augustus 2010 om 18:59

      @KoenMB: “Bovendien is je “praktische” “vierzitter” maar voorzien op 220 kilo laadvermogen, dat betekent ruw geschat 2 mensen van mijn gewicht + max 20 kilo aan bagage in die ruime koffer.”

      Euhm,
      Laadvermogen 460 kg
      Staat zo op autoweek.nl en de nissan site…

      Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      25 augustus 2010 om 21:27

      @KoenMB: de lijst met tijden was om aan te tonen dat de Carrera GT niet zondermeer de GT-R om de oren rijdt zoals CSL suggereert (nog los van het feit dat 3/4 van de mensen waarschijnlijk in de vangrail eindigt met de CGT omdat die auto nogal listig is op/over de limiet). Daarom ook: 4-3 Oftewel op 3 van de 7 banen heeft de GT-R een snellere tijd staan en dat is niet slecht voor een auto uit een andere klasse. Daarmee suggereer ik niet dat de GT-R superieur is aan de Carrera GT, zoals ook al blijkt uit de andere opmerking: “Zoals je ziet hangt het sterk af van de karateristiek van de baan of een Carrera GT sneller is dan de GT-R. De Carrera GT heeft aardig wat voordelen tov de GT-R, maar toch…”

      De CGT is een supercar met een motor die door Porsche was ontwikkeld voor een GT-racewagen… zo ook de versnellingsbak en nog veel meer… Zo’n beetje het summun van wat Porsche straatlegaal op de weg kon zetten… bijbehorend prijskaartje is dan ook niet gek.. het ding is spuugduur om te bouwen. Nissan komt wat jaren later met een 4 zitter met bagageruimte en die kan op sommige banen die auto kloppen ondanks 25% minder pk’s en een hoger gewicht… nog steeds niet slecht in mijn ogen.

      Maar goed, het is dus niet zo dat ik de GT-R superieur wil verklaren, het is voor wat het is wel een briliante sportwagen. De CGT is vooral waanzinnig vanwege die motor… niet echt een gebruiksvoorwerp overigens, meer een trofee voor in de garage en de incidentele rit of trip naar het circuit… Onvergelijkbaar, maar de GT-R is niet zondermeer kansloos en dat vindt ik bijzonder knap.

      De GT-R lijn gaat trouwens op niet al te lange termijn nogal wat uitbreidingen krijgen. Het schijnt te gaan om een 4-deurs en ook om een meer hardcore versie met meer vermogen en minder gewicht… een soort GT2 RS-achtige maar dan 4wd (of een 997 Turbo-RS). Men is druk.

      Login om te reageren
  39. Nick GT-R zegt

    25 augustus 2010 om 17:31

    @ KoenMB:

    Ben jij om 4 uur met werken? Of tik je dit vrolijk tijdens de baas z’n tijd? Just kidding ;) Jezus wat een bericht hahaha

    Verder vind ik dat je een GT-R simpelweg niet MAG vergelijken met een CGT. Compleet andere auto’s in alle opzichten!

    Login om te reageren
    • KoenMB zegt

      25 augustus 2010 om 17:48

      @Nick GT-R: Ik ben niet meer of niet minder dan een doorsnee student met herexamens die soms eens wat afleiding kan gebruiken.

      Login om te reageren
  40. Nick GT-R zegt

    25 augustus 2010 om 17:32

    correctie: “om 4 uur klaar met werken” :)

    Login om te reageren
  41. Iceman zegt

    25 augustus 2010 om 18:41

    @KoenMB

    Jeeeeezuss, wat kan jij een hoop onnodig lullen man. Je punt is duidelijk. Volgens jouw spelregels dan:

    Carrera GT vs Nissan R390 GT1

    Bijna vergelijkbaar in autovorm/motoropstelling/Cw-waarde. Nota bene 62 pk minder en 6 jaar oudere techniek. En kom niet aanzetten dat het een Le Mans-auto is want de gehomologeerde legale straatversie (R390) is nog sneller, dus de CGT krijgt alvast een voorsprong.

    Denk dat het duidelijk is wie er wint. Natuurlijk ga je een nog oudere vergelijkbare Porsche zoeken die sneller is dan de R390 GT1 (hierbij alvast: die ga je niet vinden, dus bespaar je de moeite om die te zoeken), maar zo kan je door blijven gaan. Feit blijft dat Nissan met de GT-R boodschappenwagen een supersportauto als de CGT bijhoudt. Er zijn maar weinig andere merken (alhoewel: Mini haalt leuke reclamestunts uit tegenwoordig) die uberhaupt daarover durven na te denken, laat staan om de strijd daadwerkelijk aan te gaan.

    Of je nu houdt van Nissan of niet, ze verdienen kudos voor een dergelijke prestatie.

    Login om te reageren
  42. bmw7 zegt

    25 augustus 2010 om 18:46

    New GTR 2012:

    520ps/ 62.5kgm/f

    1710kg

    0-60mph = 3.2sec

    klinkt goed

    Login om te reageren
  43. bmw7 zegt

    25 augustus 2010 om 18:46

    New GTR 2012:

    520ps/ 62.5kgm/f

    1710kg

    0-60mph = 3.2sec

    Login om te reageren
  44. Osca zegt

    25 augustus 2010 om 20:02

    -fapfapfap-

    die ziet er lekker uit :D

    Login om te reageren
  45. Dimglor zegt

    25 augustus 2010 om 22:09

    Is wel best mooi.. zien er ook coole velgen uit :)

    Login om te reageren
  46. CSL zegt

    26 augustus 2010 om 09:46

    @BaySideBlueBoy
    Een opgevoerde Vspec kan de GT-R niet eens aan laat staan de Porsche Carrera GT.
    Met een Carrera GT verkracht ik een 99 Vspec :)

    Is er trouwens nog duidelijk of de launchcontrol van de GT-R nog steeds lekker werkt?!

    Login om te reageren
    • BaySideBlueBoy zegt

      26 augustus 2010 om 11:54

      @CSL: ‘Ben volgens mij vergeten jou te vertellen dat de mijne 388Kw (520PK) produceert op Euro 95. Met RON108, verkrijgbaar bij vrijwel alle pompstations rondom Nordschleife ;), kom ik op 455Kw (608PK). Vmax ligt volgens Driftbox op 328,2km/u (getest op de autobahn bij een traject dat vrijwel vlak was. Acceleratie (ook volgens Driftbox) 0-100 km/u in 3,3s.
      Al deze prestaties hebben de mannen van JDM kunnen bereiken door mijn auto te voorzien van meerdere upgrades.
      Ten slotte gebruik ik ‘m voor dagelijks gebruik. ;)

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        26 augustus 2010 om 21:51

        @BaySideBlueBoy: die Carrera gt gaat ie toch nooit krijgen dus dit geklets is nogal makkelijk. Maar met zijn csl (als ie die heeft want hij ontwijkt altijd) durft ie vast niet…. Makkelijk stoer doen als je zeker weet dat je het niet waar hoeft te maken.

        Login om te reageren
  47. CSL zegt

    26 augustus 2010 om 14:38

    Ik ken die gasten van JDM.
    Ze doe n het niet slecht.
    Heb je ook nog wat aan je onderstel, banden en remmen gedaan?
    Deze nissan wel. Jawel van Nismo zelf, en toch kun je duidelijk zien wie het hardst door de bocht gaat! :
    http://www.youtube.com/watch?v=mhKCbS-Df7Q

    Meer info over de Nismo Skyline :
    http://www.turbomagazine.com/features/0704_turp_nissan_skyline_gtr_ztune/photo_04.html

    Login om te reageren
    • Osca zegt

      27 augustus 2010 om 04:25

      @CSL:

      regel die Carrera GT AUB , kom ik kijken en upload ik de eerste R34vSpec VS Carrera GT op youtube :D

      Login om te reageren
  48. silly zegt

    26 augustus 2010 om 16:14

    Ik weet een hoop auto’s die langzamer zijn,waarbij ik echt sta te kwijlen.

    Dusssssss…..uiterlijk en rijeigenschappen en prijs geven bij mij de doorslag.

    dat secondes geneuzellllll !!!!!!!!!

    Login om te reageren
  49. CSL zegt

    27 augustus 2010 om 09:13

    @Osca
    Dat heeft hellemaal geen zien, de R34 maakt nog minder kans dan de R35. Het is net zoeits als een Clio RS tegen een M3.

    Login om te reageren
    • Osca zegt

      28 augustus 2010 om 03:30

      @CSL:

      dat zei porsche ook toen de GTR werd gelanceerd , regel die Carrera GT nou maar eerst zien dan geloven anders is het alleen maar Bluf geweest

      Login om te reageren
  50. w0o0dy zegt

    28 augustus 2010 om 23:42

    Spec V Gallery
    http://www.caranddriver.mobi/var/ezwebin_site/storage/images/reviews/hot_lists/high_performance/japanese_performance/2011_nissan_gt_r_spec_v_official_photos_and_info/2011_nissan_gt_r_spec_v/nisgtr_specv_11_2/1899086-1-eng-US/nisgtr_specv_11_2_cd_gallery.jpg

    Login om te reageren
    • BaySideBlueBoy zegt

      30 augustus 2010 om 19:18

      @w0o0dy: Ik begrijp die CSL niet helemaal. :? Het zou me niet eens verbazen als hij geen M3 CSL heeft.
      Eerst zeikt hij jouw af dat je met nietszeggende specificaties komt, en nu komt hij verbluffen met zijn verhaaltjes.

      On topic: Op GTRblog.com staat er nog meer informatie over GT-R MY2011 (DBA-R35). :D

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        30 augustus 2010 om 22:51

        @BaySideBlueBoy: all mouth no trousers… altijd grote mond, maar zo gauw het gaat over die CSL (“meer dan 400pk” zegt ie) wordt het stil en kletst ie ergens anders over… worst fanboy in the world. Roept altijd dat iedereen geen verstand heeft van auto’s, maar kletst non-stop onzin…

        Als er iemand in de wereld zo gek is om die gast een Carrera GT te lenen voor een snelle ronde Nurburgring dan is die persoon 1: knettergek en 2: binnenkort zijn Carrera GT kwijt… iemand die zo zwamt acht ik niet in staat om een CGT zonder brokken onder de 8,5 minuut rond te rijden….

        Login om te reageren
  51. w0o0dy zegt

    30 augustus 2010 om 12:11

    Naast de zichtbare wijzigingen zijn er nogal wat zaken aangepakt die je niet ziet. Doel: meer feedback en driver-involvement. De hele geometrie van de ophanging is gewijzigd (bijvoorbeekd de hoek van de demper/veerpoten), aan de achterkant is de demping gewijzigd, er zijn zowel voor als achter nieuwe verstevigingen, de remmen zijn nu 39 cm doorsnee ipv 38 en toch is het onafgeveerde gewicht omlaag.. Of het vermogen omhoog gaat is de vraag maar de spec-m wordt een versie met mooiere materialen en meer luxe. Ook zal die qua setup iets meer comfort bieden in de normale stand, of de andere instellingen ook “softer” worden voor de spec-m of dat de verschillen tussen de settings alleen maar groter worden moet nog blijken.

    Login om te reageren
  52. w0o0dy zegt

    1 september 2010 om 22:20

    Laatste gerucht… de auto zal wellicht 530ps krijgen…

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      1 september 2010 om 22:27

      @w0o0dy: 530 tot 540 zal je bedoelen ;)

      Login om te reageren
  53. w0o0dy zegt

    1 september 2010 om 22:46

    Ja, daar heeft men het over..maar ik sluit niet uit dat daar nog wat onduidelijkheid inzit mbt hp, bhp, ps en pk…. 530hp is al behoorlijk veel.. en dat is al bijna 540pk…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North