Niet langer associëren wij Orlando alleen nog maar met pretparken. Nee vanaf nu staat de Orlando ook voor ongeremde familiepret en gezellige uitjes met grote gezinnen. De Chevrolet Orlando heeft namelijk niet vier, niet vijf, niet zes, maar maar liefst zeven zitplekken. Vet hoor.
Tenminste, ik stel me zo voor dat als je uit een groot gezin komt, dat iedere nieuwe MPV met groot gejuich wordt ontvangen. Bij mij maakt het de pis niet meer dan een klein beetje lauw, maar ik woon dan ook met katers onder 1 dak. Die hebben niet veel ruimte nodig in de auto.
Ontopic dan maar weer: het ziet er niet onaardig uit, die nieuwe Orlando. En naar Chevrolet’s eigen zeggen “schuwt de nieuwe compacte MPV het oppervlakkige design dat soms voorkomt in dit marktsegment”. Het silhouet is geinspireerd op een crossover, maar dat is eenzelfde statement als claimen dat een tint is geinspireerd op één van de kleuren waar bruin uit is opgebouwd. Redelijk informatieloos dus.
De Orlando wordt leverbaar met drie motoren, waaronder een 131 pk en een 163 pk sterke 2.0 liter diesel. Voor de liefhebbers van benzine heeft Chevrolet de 1.8 met 141 pk in petto. Dat is een vreemde keuze, want bij concerngenoot Opel zijn er veel moderne 1.4 turbo’s te halen. Blijkbaar mag Chevrolet het oude Daewoo imago niet van zich afgooien.
De Chevy Orlando wordt officieel gepresenteerd in Parijs, waar nog drie Chevrolet primeurs te zien zullen zijn. Bovendien is de Orlando de eerste in een reeks van zeven nieuwe Chevrolet-producten die de komende vijftien maanden zullen worden uitgebracht.
Jakkes….zo schudden ze het Daewoo imago nooit van zich af. Die 1.8 is onbegrijpelijk. Downsizing is de trend.
Toen ik de voorkant zag dacht ik eerder aan aan een stadsautootje!
Niet heel slecht en zeker niet in deze belichting maar op de spy shots vond ik hem toch net iets te boxy. Achterlampen vind ik ook wel erg inspiratieloos
Het is “[s]schuwt[/s] de nieuwe compacte MPV schuwt het oppervlakkige design dat soms voorkomt in dit marktsegment”
en
“want bij concerngenoot Opel zijn er veel [b]modernere[/b] 1.4 turbo’s te halen.”
Verder wel een net design, maar voegt niet bveel toe
dazzling….
gymkhana three – part 1
In ieder geval leuker dan een Renault seniel
Leuker dan een Europese koter-carrier.
En het verbruik van zon hok? of komen de hybrides pas over 20 jaar!!
7 nieuwe modellen in 15 maanden? Elke twee maanden weer een nieuwe Chevy? Ik weet niet of ik dat aankan!
Voorkant ziet er best aardig uit, achterkant doet me op een of andere manier denken aan toyota…
Wat een zoutloos hok. Een soort zwaar gefacelifte Volkswagen Touran.
Wow de achterkant hebben ze goed verkloot zeg, zonde van de voorkant :P.
“schuwt …het oppervlakkige design dat soms voorkomt in dit marktsegment”
Yeah right. Hoe slagen die marketeers er toch altijd in het tegendeel te beweren van wat je ziet en weet??
Achterkant lijkt ook nergens op. Vraag me af hoe lang Chevy nog zal aanmodderen in Europa.
@Laue: Leuker dan een Koreaanse koter-carrier ook. Ow nee, wacht…
Och, best nog wel aardig, in ieder geval stukken beter dan dat Tacuma hok wat ie aflost. Keuze voor die 1.8 heeft als voordeel dat je m tenminste op LPG kunt gooien. En nou niet met zn allen gaan zeiken dat t alleen bedoeld is om te koken graag. Keuze voor zo’n inspriatieloos familiehok op LPG heeft als voordeel dat je geld overhoudt voor iets écht leuks!
’t heeft me even gekost maar deze achterkant doet me denken aan de S max..? Ik vind hem niet erg geslaagd, hoewel voor grote gezinnen dit wel een heel toegankelijke auto moet zijn…
Ik vind het een hele mooie MPV, veel minder truttig dan de meeste concurrenten.
2 jammers:
Jammer van de motorisering…Wat doet die 1.8 qua verbruik, anyone?
Jammer dat ze niet dichter bij de concept gebleven zijn, die was ronduit brutaal en stoer…Met de Spark en Cruze durfden ze dat wel aan..Wellicht dat ze denken dat dat voor een familiebak iets té zou zijn…
Doorlopen er is hier niets te zien!! :)
Chevrolet presenteert de volgende flop aan het publiek.
Ze leren het nooit . . .
Jammer van de toch nog blije voorkant, een echt agressief ogende MPV was juist zo leuk geweest.
@wouter: Leuk geschreven. (tu)
nou, van deze concept is ook bijzonder weinig over:
Hoezo? In grote lijnen komt ie overeen maar met normale handgrepen, bumpers, lampen enz.. al vind ik wel dat ze hem nu wel iets te lief hebben gemaakt. Vorm van de koplampen (nu erg Kia Soul) was eerst wel stoerder
Wat een zaaddodend design!
Past prima tussen de andere mpv treurnis dus…
Weinig over van de COncept ….
alleen de grille en een klein beetje de vorm van de ramen is nog een beetje het zelfde …
Kijk eens hoe de koplampen vanaf de bumper overliepen in een paar sterk-gewelfde voor spatborden … (in stijl van de new beetle/PT cruizer/ SSR) Daar is in de productie versie gewoon niets mee gedaan.
(om over de achterkant nog maar te zwijgen.)
Hoe krijgen ze het elke keer toch weer voor elkaar bij GM ? …