• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Fernando Alonso kiest voor de SLR 722

Auteur: autoblogger, gepost 18 januari 2007 om 01:03 – 41 Reacties

Mercedes SLR McLaren 722 Edition


Geen Carrera GT voor onzenen Alonso, meneer kiest als nieuwe coureur voor het McLaren F1-team natuurlijk een SLR als auto van de zaak. En geen gewone SLR, nee, doemijma die 722.

Deze exclusieve SLR is overigens voor speciale gelegenheden, als dagelijks vervoer heeft Fernando volgens motorpasion de beschikking over een CLS (specs onbekend).

Fernando Alonso was gisteren, samen met zijn nieuwe mede-coureur Lewis Hamilton, aanwezig bij de onthulling van de nieuwe F1 auto voor het komende seizoen: de McLaren MP4-22-Mercedes. Hiermee moeten beide heren, één van de jongste rijderskoppels uit de Formule 1-historie, strijden om de wereldtitel. De Spanjaard en de Brit worden bijgestaan door hun respectievelijke landgenoten Pedro de la Rosa en Gary Paffett.

Tevens werd Vodafone voorgesteld als de nieuwe hoofdsponsor van het team. Teambaas Ron Dennis noemde het een speciaal moment voor zijn organisatie: “De overstap naar Vodafone betekent dat wij pas onze tweede nieuwe hoofdsponsor hebben in dertig jaar. Daar zijn we bijzonder trots op. McLaren en Mercedes hebben al twaalf jaar een fantastische samenwerking en we kijken ernaar uit om deze als Vodafone McLaren Mercedes voort te zetten. Met Fernando en Lewis hebben we twee van de meest getalenteerde coureurs in de Formule 1 in huis. Ze hebben beiden een enorm potentieel en zullen elkaar gaandeweg goed inspireren.”

McLaren MP4-22-Mercedes Vodafone

Ook interessant!

  • Alonso aangereden, mist mogelijk seizoensstart
  • Zo gaat het nu met Fernando Alonso na fietsongeluk
  • Alonso beter dan Verstappen en Hamilton, aldus Alonso
  • Video: Verstappen voorbij aan Alonso

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

Fernando Alonso, Formule 1, Mercedes, slr

Vorig bericht: « Niet meer (zelf) zeuren over je boetes
Volgend bericht: Grote veranderingen voor VW modellen »

Lees Interacties

Reacties

  1. Carfreak (BMW 320i) zegt

    18 januari 2007 om 01:40

    Aleuh, had liever die carerra GT gezien damn :(

    Login om te reageren
  2. bramwillemse zegt

    18 januari 2007 om 01:53

    tsja, ik snap nu wel waarom ie naar McLaren is verhuisd..
    Van een Mégane naar een CLS is al prachtig, maar daar ook nog een SLR 722 bij is natuurlijk 3 bussen slagroom op het plakje cake!

    Login om te reageren
  3. iceman zegt

    18 januari 2007 om 03:00

    die alonso is ook niet dom natuurlijk.ik vind het een goede keus voor die slr722 ,en nog een cls van de zaak hij heeft wel goed voor elkaar.lucky dude.

    Login om te reageren
  4. rjb zegt

    18 januari 2007 om 03:29

    Ik vind een SL veel mooier dan de SLR, ik zou voor de SL 63 AMG gaan, mocht ik een Mercedes moeten kiezen, maar dan wel de CLS voor meerpersoonvervoer erbij :-)

    Login om te reageren
  5. rjb zegt

    18 januari 2007 om 03:31

    SL 65 AMG bedoelde ik….

    Login om te reageren
  6. JLJ zegt

    18 januari 2007 om 08:12

    Is Alonso niet een beetje jong (25) voor een CLS (toch meer voor de 45+ (in E-klasse 50+, S 60+, etc.)? Waarom dan geen nieuwe C 63 AMG? Hebben ze meteen een goed uithangbord!

    Login om te reageren
  7. JANUS zegt

    18 januari 2007 om 08:33

    Wat denk je van de bijtelling ?!?!?!

    Login om te reageren
  8. MichAel zegt

    18 januari 2007 om 08:56

    Kan Alonso die SLR wel onder controle houden? :)

    Login om te reageren
  9. Jerro zegt

    18 januari 2007 om 09:04

    Eigenlijk best een leuk karretje, die SLR722, is toch errrug veel hoor, 722 pk, in dat opzicht bijna thuis in clubje van paganis en koenigseggs (spelling?)
    heb ik nog weinig tests van gezien,… w8 erop..

    Login om te reageren
  10. S AMG zegt

    18 januari 2007 om 09:06

    kijk dat is nou het voordeel als je bij mclaren werkt in plaats van renault. Bij renault kunnen ze niks speciaals van eigen merk geven.

    Login om te reageren
  11. MarcO zegt

    18 januari 2007 om 09:41

    @ Jerro

    Het karretje heeft geen 722 pk hoor. ‘slechts’ 650. lijkt me nog ruim voldoende. die 722 staat voor de starttijd 07:22 uur van het duo Moss en Jenkinson tijdens de Mille Miglia.

    http://www.autoblog.nl/archive/2006/07/10/mercedes-benz-slr-mclaren-722-edition-pakket

    Login om te reageren
  12. Joostje zegt

    18 januari 2007 om 10:40

    Als ik Alonsa was zou ik lekker in de CLS rijden, wat is die SLR 722 toch een verschrikkelijk lelijk ding. Leuk stapautotje voor Paris Hilton en consorten, meer niet.

    Login om te reageren
  13. Karaya zegt

    18 januari 2007 om 10:41

    Degene die dit wangedrocht heeft ontworpen mogen ze van mij doodknuppelen.

    Login om te reageren
  14. Beck zegt

    18 januari 2007 om 11:02

    Tja, Schumi is met zn custom FXX toch net ietsje beter gesteld.
    Alhoewel hij zich alleen maar kan uitleven op trackdays terwijl Fernando lekker op de openbare weg kan scheuren.

    Login om te reageren
  15. ML Benz zegt

    18 januari 2007 om 11:39

    neej man die fxx van ferarri is helemaal nix, wan lellijk gedrogt.

    netjes alonzo.. lekkere bak.

    iedereen die wat op het ontwerp heeft te zeiken is bijzonder kansloos.
    over de lange neus… jongens kijk eens naar de oude jaguar e type
    over de korte kont… jongens kijk eens naar de oude jaguar e type
    over de prestaties… laat elke ferrari staan
    over de techniek… tjah mclaren is gewoon de beste in techniek

    Login om te reageren
  16. JH zegt

    18 januari 2007 om 12:05

    Euh ML Benz…geloof dat de Ferrari Enzo sneller is, zowel kwa topsnelheid als acceleratie, dan de SLR. En ik begrijp niet hoe het mogelijk is om een auto vol te stoppen met carbon, titanium, magnesium, unobtanium, etc. die uiteindelijk meer dan 1700kg weegt…

    Login om te reageren
  17. Pjotr zegt

    18 januari 2007 om 12:18

    “over de techniek… tjah mclaren is gewoon de beste in techniek ” zoals ze de afgelopen jaren keer op keer in de F1 lieten zien.

    + ML Benz: lees Michiel’s verhandelingen over autodesign eens ;)

    Login om te reageren
  18. christoff zegt

    18 januari 2007 om 12:49

    alonso is ne voze gast maar rijd wel met mooie auto’s. ik vind de CLS een bangelijk mooie wagen en daar zou ik zelf ook nog in willen rijden dus mag dat voor Alonso zeker geen probleem zijn. De SLR 722 zal hij gekegen hebben voor reclame te maken van Mercedes EN McLaren. hij werkt voor de bijde Fabrikanten dus zal hij maar weinig keuze hebben gehad. PS de SLR 722 is een bangelijk mooie wagen. en ik denk beter dan de Porsche Carrera GT
    http://www.autoblog.nl/archive/2007/01/16/lastig-kiezen-slr-mclaren-of-carrera-gt
    En dat is de gewone SLR!

    Login om te reageren
  19. yo! zegt

    18 januari 2007 om 12:58

    Ik vind de SLR geen uitzondering op alle andere Mercedessen, nog steeds lelijk dus.

    Login om te reageren
  20. bezem zegt

    18 januari 2007 om 13:33

    gewoon een goede keus van fernando om naar mclaren te gaan ,gewoon de beste in het techniek,en wat een bak die slr van mclaren .

    Login om te reageren
  21. CSL zegt

    18 januari 2007 om 13:41

    Als ik ook dagelijks in een F1 auto zou rijden, dan kies ik ook voor de SLR

    Login om te reageren
  22. Karaya zegt

    18 januari 2007 om 13:54

    @ML Benz

    Rijdt Mc Laren Mercedes daarom al jaren in de middenmoot?

    Het ontwerp van de SLR is blaartrekkend onevenwichtig, de protserige details geven dit misbaksel de charme van een 19e eeuwse hoerenkast.

    Kortom, Rachel Hazes had ‘m ontworpen kunnen hebben.

    Login om te reageren
  23. Fons zegt

    18 januari 2007 om 15:18

    Ik zou sowieso de Carrera GT kiezen! Die SLR is toch drie keer niks om naar de kijken?! En zoals al lang is gezegd en mijn reply dus van bijzonder weinig waarde is: te lange neus, te korte kont!

    Login om te reageren
  24. BM zegt

    18 januari 2007 om 15:34

    @ Karaya

    Over welke jaren heb jij het??

    Login om te reageren
  25. BM zegt

    18 januari 2007 om 15:41

    Wederom @ karaya

    sorry voor de dubbel post maar ik kan niet vinden hoe je berichten wijzigt
    Plaatsen van Mclaren aan het eind van het seizoen in de constructeurstitel vande afgelopen 10 jaar:

    2006: 3
    2005: 2
    2004: 5 (oké dat is 1 middemoot plaats)
    2003: 3
    2002: 3
    2001: 2
    2000: 2
    1999: 2
    1998: 1
    1997: 4
    1996: 4

    Het is inderdaad waar dat het een tijd geleden is geweest dat ze de constructeurstitel hebben gewonnen maar om nou te zeggen dat ze al jaren in de middemoot rijden.

    Login om te reageren
  26. Citrofiel zegt

    18 januari 2007 om 16:05

    Liever de SLR dan de CGT… Vind ik. Alonso is oké! ;)

    Login om te reageren
  27. dries zegt

    18 januari 2007 om 16:21

    Dit zijn echt mijn twee droomauto’s, ik ben echt onder de indruk.
    Ik zou persoonlijk ook voor de slr gaan omdat daar nog wat luxe aan boord is terwijl de carrera gt een echte super gt is.

    Login om te reageren
  28. Job zegt

    18 januari 2007 om 16:27

    De Carrera GT zou ik alleen al boven die SLR verkiezen voor het geluid. Daarnaast hoor je in een sportwagen voor de motor te zitten en niet erachter. Hoor je zelf te schakelen en niet als een opaatje in een automaat te rijden, en bovendien, ik heb liever een ster in m’n voorruit dan op m’n motorkap.

    Login om te reageren
  29. Jappy zegt

    18 januari 2007 om 16:45

    Ziet er goed uit! Helemaal eens met de keuze van meneer Alonso, vette bak die SLR 722!

    Login om te reageren
  30. Tjos zegt

    18 januari 2007 om 17:00

    Reed ie eerst in een Mégane van de zaak dan??

    Login om te reageren
  31. Karaya zegt

    18 januari 2007 om 17:47

    @BM

    Je hebt helemaal gelijk maar die SLR blijft een hondenhok. ;)

    Login om te reageren
  32. Markus zegt

    18 januari 2007 om 18:13

    Als je dagelijks in een F1 auto rijdt dan vind je zelfs een SLR rijden niet ontzettend bijzonder, volgens mij. Zijn kick haalt ie op het circuit en niet op de autobahn…

    Login om te reageren
  33. pieter autofreak zegt

    18 januari 2007 om 18:22

    Alonso zijn nek groeit elke dag volgens mij *zucht*

    Login om te reageren
  34. Superspoor zegt

    18 januari 2007 om 18:31

    Als fernando een slr kiest betekend dat gewoon dat hij een klein pikkie heeft want geef toe een slr is gewoon een verlenging van je leuter.

    Login om te reageren
  35. Pieter-Jan zegt

    18 januari 2007 om 19:17

    Ik vraag me af of die nummerplaat blijft hangen op snelheid.

    Login om te reageren
  36. oliii zegt

    20 januari 2007 om 08:42

    zalugggggge auto , zo mooi

    Login om te reageren
  37. bladiebla zegt

    25 januari 2007 om 12:20

    Uhm.. wat boeit het nou wie voor welke auto zou kiezen, beetje nutteloze reacties hier allemaal…

    Login om te reageren
  38. john zegt

    17 februari 2007 om 13:37

    Gelijk heeft ie, bij Renault had ie weinig keus.

    Login om te reageren
  39. robin l zegt

    10 maart 2007 om 14:50

    wat? is die te jong voor een mercedes personen wagen wat is datnou weer voor een bul***t de cls is en blijft een waanzinnig mooie wagen een van de mooiste van deze tijd en om over de slr nog maar te zwijgen. super dik!!!!!!!!

    Login om te reageren
  40. Henk Timmer zegt

    2 november 2007 om 15:17

    waarom gaat alonso niet terug naar Renault? misschien is dat wel een leuke optie…
    of ferrari, om de chaos compleet te maken

    Login om te reageren
  41. tim zegt

    2 november 2007 om 16:02

    Henk Timmer:
    Ik denk niet dat ze Alsonso moeten bij Ferrari…
    Ze hebben Kimi & Massa, beide zeer goede rijders!
    Enne, een CL AMG of SL AMG is altijd leuk!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North