• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Grote veranderingen voor VW modellen

Auteur: autoblogger, gepost 18 januari 2007 om 01:52 – 25 Reacties

Wolfgang en IROC Concept

Dr. Winterkorn is samen met alle Audi-vriendjes als een wilde bezig om de Volkswagen Groep een andere richting op te krijgen. Inmiddels is nu ook bekend geworden dat er flinke facelifts staan gepland voor de nieuwe VW Scirocco, VW Golf en VW Passat! Volgens de Allgemeine Zeitung zullen alle Volkswagen modellen een grondige review krijgen van Walter de Silva…

Ook zou de belissing van Wolfgang Bernhard, om de Touareg V10 TDI niet meer aan te bieden, worden teruggedraaid. Dit is juist een USP van de Touareg en zal daarom in stand worden gehouden. Dat lijkt mij in ieder geval een verstandige keuze (via germancarblog.com).

Ook interessant!

  • Volkswagen Project Trinity: grote actieradius en supersnel laden
  • Volkswagen Lamando L
    Volkswagen Lamando L is de mooiste VW van 2022
  • Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
    Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
  • Rechtszaak Sjoemelschandaal
    Rechtszaak Sjoemelschandaal VW nu in Amsterdam

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

martin-winterkorn, Volkswagen

Vorig bericht: « Fernando Alonso kiest voor de SLR 722
Volgend bericht: Vaderlandsliefde en chauvinisme mag best »

Lees Interacties

Reacties

  1. ZOEF zegt

    18 januari 2007 om 01:55

    Best wel een veilig kleurtje dat fluogroen. Hoef je geen driehoek of kegel neer te poten als je met pech langs de kant staat.

    Login om te reageren
  2. Z-Rider zegt

    18 januari 2007 om 02:14

    Dus?

    Het blijft tenslotte de VAG groep….

    Het zal vast niet schokkend zijn, en zijn ze door de reserve onderdelen heen ofzo dat er een nieuwe designer op de zaak wordt gezet?

    Login om te reageren
  3. AutoGekkk zegt

    18 januari 2007 om 05:09

    Wie is eigenlijk de hoofddesigner bij Volkswagen?

    Login om te reageren
  4. wimbers zegt

    18 januari 2007 om 07:48

    zo.. die is goed… met reorganiseren.

    zeg wat je wilt, maar ik vind het knap als je zo’n enorm concern als VAG in een andere richting kunt en durft te sturen.

    Nu maar hopen dat die chromen bumpergrille’s er als eerste aangaan.
    dan mogen ze daarna mooie auto’s gaan maken. t’zou tijd worden zeg.

    Login om te reageren
  5. damman zegt

    18 januari 2007 om 07:52

    Ja idd Wimbers. Zo een concern leiden is geen lachertje..

    Ik heb nog een idee voor Meneer Winterkorn. Breng effe die R8 uit met standaard lambo deuren ;)

    Login om te reageren
  6. chrizzzie zegt

    18 januari 2007 om 09:02

    hmmm vleugel deuren…….dat noemen ze nou In-house technoligy :P

    Login om te reageren
  7. Mr. R zegt

    18 januari 2007 om 09:44

    Maar als de modellen een grondige review krijgen van Walter da Silva, ben ik bang dat we straks slechts één ontwerp in verschillende maten krijgen á la Leon, Altea, Altea XL en Toledo. Al zou ik toch nooit een Volkswagen kopen.

    Login om te reageren
  8. Chris zegt

    18 januari 2007 om 10:03

    Ik hoop juist dat we die achterlijke Lambo deuren voorgoed achter ons laten, was even leuk in 2002 of zo maar zo achterlijk onhandig en lelijk op iedere auto als het geen echte Lambo is. Opzich geen slecht iets dat ze nog eens kijken naar het ontwerp van de Iroc ik vind de neus namelijk niet echt fraai.Toch ben ik best tevreden met het ontwerp van VW van de afgelopen jaren ok het is absoluut niet baanbrekend maar met de goede kleur en een net wiel staat er vaak wel een chique auto die kwaliteit uit weet te stralen. Ik vind andere auto’s absoluut mooier (even) maar de ontwerpen van die auto’s verouderen zo snel en beginnen je daarna echt tegen te staan. Kijk naar de Ford Escort en de Focus, fiat Bravo en Stilo, de Alfa 145 de Peugeot 306 leuke auto’s toen ze er net waren maar nu als ik er een zie staan zie je dat het een verouderd design is.Terwijl als ik naar die saaie Golfjes kijk ik daar veel minder last van heb. Ik ben benieuwd wat dit alles gaat brengen bij VW, ik weet wel dat men daar in een roerig vaarwater zit, financieel(porsche springt bij) en qua bestuur(als dat maar goed gaat).

    Login om te reageren
  9. Benny1 zegt

    18 januari 2007 om 11:45

    Ik ben benieuwd wat ze er allemaal van gaan maken daar bij VAG.

    Login om te reageren
  10. Petrolhead zegt

    18 januari 2007 om 11:50

    hoop één ding:

    dat Dr. Winterkorn de merken VW en Audi technisch uit elkaar haalt:

    dezelfde motoren vormen geen probleem,

    maar de inplanting wel: dwars in VW’s en in lengte voor Audi,

    4motion met Haldex voor VW,

    echte quattro met 40 voor en 60 achter voor Audi,

    geen Golfs meer met A3 saus of A8’en met Phaeton saus!

    Maak van Audi een echt sportief puristenmerk zoals BMW
    met echte quattro als pluspunt!

    Login om te reageren
  11. Rossi zegt

    18 januari 2007 om 12:03

    Die zogenoemde Single Frame grill uit de sirocco gaat het loodje leggen… Lijkt veels te veel op een audi…. Let maar op! ;-P

    Login om te reageren
  12. Jurrian zegt

    18 januari 2007 om 12:08

    niet interessant, maar voor veel mensen toch van betekenis voor de toekomst.

    de nieuwe golf variant:
    http://www.leftlanenews.com/2007/01/17/spied-volkswagen-golf-estatevariant-rabbit-wagon/

    Login om te reageren
  13. mashell zegt

    18 januari 2007 om 12:32

    “Volgens de Allgemeine Zeitung zullen alle Volkswagen modellen een grondige review krijgen van Walter de Silva”
    Ahh Nee. Dan krijgen ze allemaal streepjes achterlichten en vervangen ze de achterste deurklinken door rare plastic greepje in de C-stijl, en krijgen ze een kleine vreemd gevormde grille. Immers dat is precies wat dat Waltertje bij Alfa en Seat gedaan heeft.

    Login om te reageren
  14. erik zegt

    18 januari 2007 om 12:42

    Ben het volledig met Chris eens, hoe gedrufder het design des te sneller verouderd de auto. Zie de Renault Megane met vreemde achterkant. Eerst vernieuwend en nu wil niemand er meer ingezien worden als ik de verkoopcijfers zie. Dat is bij de Golf wel anders, kijk naar de eerste generatie, is nog steeds een leuke auto. Dus je kunt ook doorslaan in je gewaagde design en volgens mij is het voor de productie beter dat er een constante vraag uit de markt is ipv dat deze enorm is en daarna volledig instort.

    Login om te reageren
  15. Dinobe zegt

    18 januari 2007 om 13:11

    Werd stillaan tijd! De snelwegen staan vol met saaie golfjes en passats….

    Login om te reageren
  16. Florijn zegt

    18 januari 2007 om 15:55

    wat is USP?

    Login om te reageren
  17. BM zegt

    18 januari 2007 om 16:04

    @ petrolhead

    Ik weet nog wel dat de levertijd van de 2.0 TDI +- een jaar geleden ernstig vertraagd was omdat VW en Audi deze motor moeten delen

    Login om te reageren
  18. Citrofiel zegt

    18 januari 2007 om 16:09

    Huh? Hoe kan men nou een facelift uitvoeren op een model dat er nog niet is? (de scirocco) Dan maak je toch meteen de Scirocco bij de introductie al zo als je hem wilde na de facelift? En de Golf blijft niet zo heel lang meer, ik zou niet weten waarom daar een facelift op uitgevoerd zou moeten worden. Misschien alleen een verchroomde voorkant om in lijn te zijn met andere modellen, maar meer niet. En de Passat vind ik juist de eerste best leuke VW sinds tijden!
    Dus ik zie het nut hier niet van in.

    Login om te reageren
  19. Jappy zegt

    18 januari 2007 om 16:43

    Ziet er goed uit! Ook leuk dat ze met een facelift van de Passat en de Golf komen, want dat vond ik nou niet erg mooie auto’s geworden! Helemaal mooi dat ze de V10 tdi weer terug laten komen, want ik vond dat ook wel jammer dat die weg ging.

    Login om te reageren
  20. CSL zegt

    18 januari 2007 om 17:38

    Ik ben benieuwd!!

    Login om te reageren
  21. SEAT Fan zegt

    18 januari 2007 om 19:03

    @Florijn
    USP = Unique Selling Points

    Login om te reageren
  22. Stephan zegt

    18 januari 2007 om 22:36

    Als board member van de VAG groep ben ik eigenlijk alleen maar benieuwd of dr Winterkorn ook sexreisjes gaat organiseren :P

    Login om te reageren
  23. Rick dos zegt

    18 januari 2007 om 23:05

    Grote veranderingen? Je bedoelt nóg meer uniformiteit in de modellenlijnen. Waarom da Silva aanstellen om het modellenlijn va alle modellen door te lichten? Echt waar, ik begrijp werkelijk waar geen ene kleute van dat hele VAG gebeuren!

    Login om te reageren
  24. w0o0dy zegt

    19 januari 2007 om 09:24

    als Da Silva zich er mee gaat bemoeien zal het niet bij een ander grilletje blijven… die man heeft een reputatie hoog te houden. Aan de andere kant moeten de kosten omlaag, dus het zal niet teveel mogen kosten.

    Login om te reageren
  25. mike zegt

    27 januari 2007 om 11:06

    en de beetle dan die heeft ook het logo op de kap.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North