Ferrari 458 Spider krijgt extra power en een doorkijkruit

Auteur: , 16 Reacties

De coupévariant van de 458 geeft via zijn forse achterruit een fraai kijkje op de middenmotor. Een luxe die de 458 Spider niet heeft. Wie toch een uitzicht op de 4,5-liter V8 blieft kan zich melden bij Capristo, die meteen de motor een boost geeft.

Het Duitse Capristo toonde bijna een jaar geleden al een 9.000 euro kostende motorkap van koolstofvezel met daarin een glasplaat. Nu maken ze kit compleet door een air box aan het inlaatkanaal van de motor toe te voegen. Die ook meteen zichtbaar wordt onder het raampje.

Origineel:
Ferrari 458 Spider - zonder motorzicht

Met de visssenkom-mod van Capristo:
Ferrari 458 Spider - met motorzicht

Naast de visuele wijziging betekent dit dat de V8 – standaard 570 pk bij 9.000 tpm en een koppel van 540 Nm – er 25 Nm bijkrijgt dankzij de air box. Die schijnt volgens Capristo vrijer te kunnen ademen, omdat ze twee luchtsleuven aan de motorkap hebben toegevoegd.

Ziedaar, een oplossing voor het #firstworldproblem waar 458 Spider-rijders dagelijks mee te kampen hebben. Hamvraag: wordt ‘ie er eigenlijk ook mooier van?



16 reacties

Waarom de Opel Vivaro de ideale bus voor jou is, bekijk het hier!.
Ik snap niet dat Ferrari dit niet standaard heeft gedaan.. Ziet er veel mooier uit met dat kleine ruitje erin!
Een glas “plaatje” zul je bedoelen.
Ik vind het wel staan ja!
Ik vond het altijd wel grappig zo een ruitje. Maar bij deze hoort het op een één lf andere manier niet.
Dit bestaat toch al heel lang van Capristo?
@wolfssjrd: lezen:

“Het Duitse Capristo toonde bijna een jaar geleden al een 9.000 euro kostende motorkap van koolstofvezel met daarin een glasplaat. Nu maken ze kit compleet door een air box aan het inlaatkanaal van de motor toe te voegen.”
Een duidelijke verbetering, zo’n raampje zou eigenlijk wel standaard horen te zijn.
Zeer geslaagd!

Vond persoonlijk de motorkap van de 458 spider iets TE kaal, die gleufjes alleen deden het op een of andere manier niet.

Als ik een Spider zou bezitten had ik het zeer zeker gedaan!
Oef weer een probleem de wereld uit…
“Wie toch een uitzicht op de 4,5-liter V8 blieft kan zich melden bij Capristo”

Nee, want het enige wat je ziet is een Ferrari logo en 2 buizen die van de luchtfilter naar de motor gaan.
Ik vind die “Scuderia”-strepen trouwens ook een stuk mooier staan op de 458 dan die “Speciale”-strepen!
Ti’s wel mooier maar niet wereldschokkend, dus eerder nice to have dan must have
Ik vind het origineel juist mooier. Doe het volledig (F430 stijl) of niet. Zo’n minuscuul ruitje met zicht op 10% van de motor stelt ook weinig voor.
Nu nog, geheel in stijl, wat rode led-lampjes in de motorruimte monteren……
mwah, vind het wel aardig maar niet die 9000 extra waard. Dan zou ik een mooie matchende reistassen set of weet ik veel wat voor rommel ze je dan nog aan willen smeren voor een prijs waar je normaal gesproken stijl van achterover zou slaan maar omdat je toch 2,5 ton aan het aftikken bent opeens een schrijntje lijkt.
Ik vind hem sowieso gaaf, met of zonder ruitje..

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).