• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ferrari 488 GTB in het vlees

Auteur: ricardo, gepost 3 maart 2015 om 18:02 – 41 Reacties

Ferrari 488 GTB in het vlees


De nieuwste Gran Turismo Berlinetta die McLarens en Lamborghini’s alleen in zijn achteruitkijkspiegel tolereert.

In hun queeste naar CO2-verlaging grijpt Ferrari naar de turbo’s. De atmosferische V8 uit de 458, die je tot een goddelijke redline van 9.500 tpm kon doortrappen, maakt plaats voor de 670 pk sterke 3.902 cc V8. 0-100 km/u doet de Italiaan in 3,0 seconden. Vanuit stilstand naar de 200 km/u is in 8,3 seconden gepiept. Mede dankzij de actieve aerodynamica in de diffuser moet een rondje Fiorano in 1:23 minuten te doen zijn. Wat best gruwelijk snel is.


Ook interessant!

  • Video: Ferrari deelt actiebeelden van 296 GTB
    Video: Ferrari deelt actiebeelden van 296 GTB
  • Video - het geluid van de Ferrari 296 GTB
  • Ferrari 488 Pista Tailor Made
    Video: Ferrari Pista crasht in Wassenaar
  • Ferrari 488 Pista Spider voor 1 miljoen euro?!
    Ferrari 488 Pista Spider voor 1 miljoen euro?!

Nieuwste artikelen

  • Deze F430 op Marktplaats is extreem duur (met een reden)
  • Video: 10x top of flop van de elektrische Porsche Macan
  • Koop de BMW M4 CSL die crashte in Uden
  • Kijk, de échte Smart komt terug
FacebookTweetPinLinkedIn

488, Autoshows, Ferrari, geneve, geneve-2015, gtb

Vorig bericht: « Live: de Porsche Cayman GT4 in al zijn geelheid
Volgend bericht: Dit is de voorbode van de nieuwe Volkswagen CC »

Lees Interacties

Reacties

  1. philipf zegt

    3 maart 2015 om 18:04

    Wat een prachtpaard!

    Login om te reageren
  2. trustmeiamanengineer zegt

    3 maart 2015 om 18:05

    Pure porno! Schitterend, vrij rustig en elegant ontwerp. Maar wel dik en krachtig, zeker van achteren.

    Login om te reageren
  3. henkhupelschoten zegt

    3 maart 2015 om 18:06

    Mooie knol! Maar @wouter: En @casperh: Zijn jullie aan het zuurstof infuus van zo’n dagje op de autosalon?

    Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    3 maart 2015 om 18:09

    Op de pers foto`s zag deze er eigenlijk veel beter uit, hier lijkt hij nog meer op de 458. Jammer. Misschien valt het onder normale verlichting weer mee.

    Login om te reageren
  5. tupperware zegt

    3 maart 2015 om 18:10

    Voorlopig mag hij blij zijn als hij in de spiegels van de Mclaren kan blijven….
    Dus wat nou “in de spiegels tolereren”..

    Login om te reageren
  6. kapiteinaudi zegt

    3 maart 2015 om 18:11

    Prachtige Ferrari. Ben benieuwd naar de Spider.

    Login om te reageren
  7. stfu zegt

    3 maart 2015 om 18:11

    Toch zonde dat ie fraaie aerolipje in de bumper weg is en een grote rechthoekige gaten terug zijn gekomen. Verpest het hele front. Achterzijde daarentegen: nomnom

    Login om te reageren
    • stfu zegt

      3 maart 2015 om 18:12

      @stfu: wow, mijn spelfouten :'(

      Login om te reageren
  8. berlinetta zegt

    3 maart 2015 om 18:12

    In mijn ogen is dit toch mooier dan die Langstaart. Dan mag die wel marginaal sneller zijn, doe mij deze maar.

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      3 maart 2015 om 18:59

      @berlinetta: Dat sowieso, maar dat komt ook omdat ik die Langstaart niet echt tof vind. De voorkant van deze 488 valt me hier behoorlijk tegen op de foto’s. Doet me zelfs lichtjes denken aan de SSC Aero en dat is geen compliment.

      Login om te reageren
  9. rb26dett zegt

    3 maart 2015 om 18:12

    Het is het toch net niet helemaal

    Login om te reageren
  10. pjotr zegt

    3 maart 2015 om 18:13

    Ik vind het het geen verbetering tov de 458. De inkeping aan de zijkant is te groot en rond de achterlichten klopt dat rooster ook niet.

    Login om te reageren
  11. commentaar1 zegt

    3 maart 2015 om 18:13

    Natuurlijk weer een dijk van een apparaat, maar ben ik de enige die klaar is met dit ontwerp? Koplampen en achterlichten ken ik nu wel.

    Login om te reageren
    • jorden zegt

      3 maart 2015 om 22:37

      @commentaar1: kende ik ze maar persoonlijk!

      Login om te reageren
  12. VeniVidiVici zegt

    3 maart 2015 om 18:18

    Cirkel Led achterlichten is dat de nieuwe trend… De nieuwe Ford GT heeft dat ook al.

    Login om te reageren
  13. knipperlichtje zegt

    3 maart 2015 om 18:18

    Voorkant minder, zijkant minder, achterkant beter. Niet echt een verbetering dus

    Login om te reageren
  14. dhrwilders zegt

    3 maart 2015 om 18:18

    Een woord : wauw

    Login om te reageren
  15. dennisjuh95 zegt

    3 maart 2015 om 18:21

    Nee dankjewel..

    Login om te reageren
  16. Tuono zegt

    3 maart 2015 om 18:22

    Ik vind de voorkant mooi scherp geworden, staat ‘m goed.
    Vind alleen wel dat ‘ie ene beetje hoog op de pootjes staat,

    Login om te reageren
  17. motoragent zegt

    3 maart 2015 om 18:40

    Hm, ik weet het niet. Kan ik niet gewoon een 458 krijgen met dit (beeldschone) kontje? Dan hebben we het over pure perfectie.

    Login om te reageren
  18. gerjan zegt

    3 maart 2015 om 18:45

    kocht mij liever een mooie auto voor dat geld.

    Login om te reageren
  19. toyotafortuner zegt

    3 maart 2015 om 18:46

    Hij is sowieso mooier dan de 458. Maar dat is op het moment het enige wat ik ervan vind

    Login om te reageren
    • toyotafortuner zegt

      3 maart 2015 om 18:48

      @toyotafortuner: shit te snel geklikt op plaats reactie. Maar dat is op het moment het enige positieve wat ik er van vind. Want voor mij is het hebben factor er niet veel hoger op geworden.

      Login om te reageren
  20. autoriteit zegt

    3 maart 2015 om 18:48

    Op zich wel een mooie en stoere auto de 488 GTB, maar de 458 was sierlijker in mijn ogen. En dan vooral de Speciale. Die vreemde sleuf in de zijkant is het net niet en wat zijn dat voor rare deurgrepen aan de buitenkant?

    Login om te reageren
  21. jrmpower24 zegt

    3 maart 2015 om 18:50

    Grappig dat ik hem op de plaatjes wel mooi vind maar zo op deze echte foto’s.. Meh. Een 650S vind ik vreselijk veel mooier.

    Login om te reageren
  22. sydney zegt

    3 maart 2015 om 19:00

    De 458 werd bij zijn introductie ook niet met applaus ontvangen.Net als de F12berlinetta,612 Scaglietti en Testarossa.Ook met deze auto gaat het wel goed komen.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      3 maart 2015 om 19:26

      @sydney: En dat is net de kracht van een Ferrari vind ik. Het zijn niet altijd moeders mooiste, maar na loop van tijd gaan mensen ze wel waarderen.

      Login om te reageren
      • tupperware zegt

        3 maart 2015 om 19:37

        @berlinetta:
        Daar heb ik gelukkig geen last van, de 458 vond ik bij de introductie al niks en dat is niet verandert.
        Dat heeft iets te maken met verhoudingen, die kloppen bij de 488 in mijn ogen ook niet.
        Hetzelfde gold wat mij betreft voor de Scalietti, daarbij had ik altijd het idee dat hij eigenlijk als 6 wieler ontworpen was (enorme ruimte tussen wiel en deur)..

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          3 maart 2015 om 21:48

          @tupperware: Nee mijn opmerking geldt niet voor iedereen uiteraard. Ik blijf er wel altijd door geboeid. Er zijn altijd wel wat dingetjes die ik zou willen veranderen aan een Ferrari, maar hoe ouder ze worden, hoe mooier ik ze meestal ga vinden. En kijk alleen al naar hoeveel reacties dit topic heeft t.o.v. andere topics. Aandacht krijgt Ferrari genoeg.

          Login om te reageren
  23. mrrallycross zegt

    3 maart 2015 om 19:04

    Niet heel veel veranderd tov de 458 wat betreft uiterlijk. Dat is denk ik wel een goed ding

    Login om te reageren
  24. badboys zegt

    3 maart 2015 om 19:12

    Persoonlijk vind ik de 675 mooier, maar deze mag er ook wezen. Trouwens wat een hoeveelheid aan dik spul in Geneve.

    Login om te reageren
  25. dracae zegt

    3 maart 2015 om 20:16

    De mooiste mid-motor Ferrari sinds de 308-328 reeks… of misschien de F40.

    Login om te reageren
  26. rufctr01 zegt

    3 maart 2015 om 20:17

    Super!

    Login om te reageren
  27. volvoturbo zegt

    3 maart 2015 om 20:19

    Weer ’s ’n Ferrari zonder zo’n afschuwelijke kont. Gewoon erg mooi!

    Login om te reageren
  28. lotuselises2 zegt

    3 maart 2015 om 21:06

    Eigenlijk wel veel mooier dan een 458. Eindelijk weer eens cleaner design van Ferrari.

    Login om te reageren
  29. atmosferischemotor zegt

    3 maart 2015 om 21:28

    De McLaren is LT is iets sneller en dat is speciale versie, dus een snelle versie van de Ferrari is weer sneller als die. Daarnaast is de Ferrari toch een stuk mooier.

    Login om te reageren
  30. mrB zegt

    3 maart 2015 om 21:29

    De bumper/spoilerlip voor en die verschrikkelijk lelijke luchtinlaten in de flanken verpesten helemaal wat ze met de 458 hebben neergezet. De achterkant is wel weer er op vooruit gegaan

    Login om te reageren
  31. spotterkevin zegt

    3 maart 2015 om 22:01

    Deze 488GTB gaat de 458 doen vergeten, alhoewel de 458 een fantastische wagen is. Maar heb zo’n voorgevoel dat de 488GTB gewoonweg fantastisch gaat zijn

    Login om te reageren
  32. Hupke zegt

    3 maart 2015 om 22:16

    Ook in het vlees een lelijk ding. Kunnen ze in Maranello nu niets meer?

    Login om te reageren
  33. vwally zegt

    3 maart 2015 om 22:32

    ik vind ‘m nu minder mooi dan op de renders..

    Login om te reageren
  34. Mika_Hakkinen zegt

    3 maart 2015 om 22:50

    458 is mooier, veel subtieler kwa lijnen. Deze is gewoon dik en zwaar op het oog.

    Neen, liever de 458

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North