
De nieuwste Gran Turismo Berlinetta die McLarens en Lamborghini’s alleen in zijn achteruitkijkspiegel tolereert.
In hun queeste naar CO2-verlaging grijpt Ferrari naar de turbo’s. De atmosferische V8 uit de 458, die je tot een goddelijke redline van 9.500 tpm kon doortrappen, maakt plaats voor de 670 pk sterke 3.902 cc V8. 0-100 km/u doet de Italiaan in 3,0 seconden. Vanuit stilstand naar de 200 km/u is in 8,3 seconden gepiept. Mede dankzij de actieve aerodynamica in de diffuser moet een rondje Fiorano in 1:23 minuten te doen zijn. Wat best gruwelijk snel is.
Wat een prachtpaard!
Pure porno! Schitterend, vrij rustig en elegant ontwerp. Maar wel dik en krachtig, zeker van achteren.
Mooie knol! Maar @wouter: En @casperh: Zijn jullie aan het zuurstof infuus van zo’n dagje op de autosalon?
Op de pers foto`s zag deze er eigenlijk veel beter uit, hier lijkt hij nog meer op de 458. Jammer. Misschien valt het onder normale verlichting weer mee.
Voorlopig mag hij blij zijn als hij in de spiegels van de Mclaren kan blijven….
Dus wat nou “in de spiegels tolereren”..
Prachtige Ferrari. Ben benieuwd naar de Spider.
Toch zonde dat ie fraaie aerolipje in de bumper weg is en een grote rechthoekige gaten terug zijn gekomen. Verpest het hele front. Achterzijde daarentegen: nomnom
@stfu: wow, mijn spelfouten :'(
In mijn ogen is dit toch mooier dan die Langstaart. Dan mag die wel marginaal sneller zijn, doe mij deze maar.
@berlinetta: Dat sowieso, maar dat komt ook omdat ik die Langstaart niet echt tof vind. De voorkant van deze 488 valt me hier behoorlijk tegen op de foto’s. Doet me zelfs lichtjes denken aan de SSC Aero en dat is geen compliment.
Het is het toch net niet helemaal
Ik vind het het geen verbetering tov de 458. De inkeping aan de zijkant is te groot en rond de achterlichten klopt dat rooster ook niet.
Natuurlijk weer een dijk van een apparaat, maar ben ik de enige die klaar is met dit ontwerp? Koplampen en achterlichten ken ik nu wel.
@commentaar1: kende ik ze maar persoonlijk!
Cirkel Led achterlichten is dat de nieuwe trend… De nieuwe Ford GT heeft dat ook al.
Voorkant minder, zijkant minder, achterkant beter. Niet echt een verbetering dus
Een woord : wauw
Nee dankjewel..
Ik vind de voorkant mooi scherp geworden, staat ‘m goed.
Vind alleen wel dat ‘ie ene beetje hoog op de pootjes staat,
Hm, ik weet het niet. Kan ik niet gewoon een 458 krijgen met dit (beeldschone) kontje? Dan hebben we het over pure perfectie.
kocht mij liever een mooie auto voor dat geld.
Hij is sowieso mooier dan de 458. Maar dat is op het moment het enige wat ik ervan vind
@toyotafortuner: shit te snel geklikt op plaats reactie. Maar dat is op het moment het enige positieve wat ik er van vind. Want voor mij is het hebben factor er niet veel hoger op geworden.
Op zich wel een mooie en stoere auto de 488 GTB, maar de 458 was sierlijker in mijn ogen. En dan vooral de Speciale. Die vreemde sleuf in de zijkant is het net niet en wat zijn dat voor rare deurgrepen aan de buitenkant?
Grappig dat ik hem op de plaatjes wel mooi vind maar zo op deze echte foto’s.. Meh. Een 650S vind ik vreselijk veel mooier.
De 458 werd bij zijn introductie ook niet met applaus ontvangen.Net als de F12berlinetta,612 Scaglietti en Testarossa.Ook met deze auto gaat het wel goed komen.
@sydney: En dat is net de kracht van een Ferrari vind ik. Het zijn niet altijd moeders mooiste, maar na loop van tijd gaan mensen ze wel waarderen.
@berlinetta:
Daar heb ik gelukkig geen last van, de 458 vond ik bij de introductie al niks en dat is niet verandert.
Dat heeft iets te maken met verhoudingen, die kloppen bij de 488 in mijn ogen ook niet.
Hetzelfde gold wat mij betreft voor de Scalietti, daarbij had ik altijd het idee dat hij eigenlijk als 6 wieler ontworpen was (enorme ruimte tussen wiel en deur)..
@tupperware: Nee mijn opmerking geldt niet voor iedereen uiteraard. Ik blijf er wel altijd door geboeid. Er zijn altijd wel wat dingetjes die ik zou willen veranderen aan een Ferrari, maar hoe ouder ze worden, hoe mooier ik ze meestal ga vinden. En kijk alleen al naar hoeveel reacties dit topic heeft t.o.v. andere topics. Aandacht krijgt Ferrari genoeg.
Niet heel veel veranderd tov de 458 wat betreft uiterlijk. Dat is denk ik wel een goed ding
Persoonlijk vind ik de 675 mooier, maar deze mag er ook wezen. Trouwens wat een hoeveelheid aan dik spul in Geneve.
De mooiste mid-motor Ferrari sinds de 308-328 reeks… of misschien de F40.
Super!
Weer ’s ’n Ferrari zonder zo’n afschuwelijke kont. Gewoon erg mooi!
Eigenlijk wel veel mooier dan een 458. Eindelijk weer eens cleaner design van Ferrari.
De McLaren is LT is iets sneller en dat is speciale versie, dus een snelle versie van de Ferrari is weer sneller als die. Daarnaast is de Ferrari toch een stuk mooier.
De bumper/spoilerlip voor en die verschrikkelijk lelijke luchtinlaten in de flanken verpesten helemaal wat ze met de 458 hebben neergezet. De achterkant is wel weer er op vooruit gegaan
Deze 488GTB gaat de 458 doen vergeten, alhoewel de 458 een fantastische wagen is. Maar heb zo’n voorgevoel dat de 488GTB gewoonweg fantastisch gaat zijn
Ook in het vlees een lelijk ding. Kunnen ze in Maranello nu niets meer?
ik vind ‘m nu minder mooi dan op de renders..
458 is mooier, veel subtieler kwa lijnen. Deze is gewoon dik en zwaar op het oog.
Neen, liever de 458