Ferrari doet laffe poging 488 op rallywagen te laten lijken

Auteur: , 42 Reacties

Waar zijn die schijnwerpers en waarom staat de auto niet hoger op zijn veren?

Ferrari moest met lede ogen toezien hoe Lancia met de -nota bene door een Ferrari-motor aangedreven- Stratos het ene na het andere rallysucces behaalde. In een poging mee te liften op dat succes, werd besloten een rallywagen te ontwikkelen op basis van de 308 GTB. Dealer Michelotto bouwde voor Ferrari deze rallywagens, die werden gebruikt door diverse privéteams en het team van Charles Pozzi, de Franse Ferrari-importeur. In hun blauwe kleur met klassieke Pioneer-reclame, gouden velgen (die op hun beurt weer onder de Statos vandaan komen) en een batterij schijnwerpers een imposante verschijning. Erg succesvol waren de rally-Ferrari’s niet, met name in het begin werden ze geteisterd door technische problemen. De aanhouder wint en uiteindelijk won Jean Claude Andruet in zowel 1981 als 1982 de Tour de France Automobile met de Pozzi 308 GTB.

In samenwerking met Ferrari Tailor Made heeft een klant een moderne interpretatie van de schitterende Group 4-rallywagen laten maken op basis van een Ferrari 488 GTB. Hoewel ik fan ben van sportwagens die het asfalt verruilen voor het onverhard, is deze Ferrari 488 GTB een behoorlijke tegenvaller. Veel meer dan een gelijkend kleurtje, dito stickers en het goud spuiten van de velgen (die overigens qua design ‘toevallig’ veel lijken op de Stratos-wielen) onderscheiden deze 488 van elk ander exemplaar.

Een gemiste kans! Zet een viertal extra schijnwerpers op de voorzijde, zet de auto iets hoger op zijn wielen en kies voor iets dikkere bandjes en je hebt een absolute killer. Nu is het niet meer dan een wannabe die eigenlijk niet eens in de schaduw zou mogen staan van het origineel.



42 reacties

Beetje stiekem Str promoten.. Snap niet wat er mis is aan de 488 lekker ding zo hoor!
@fmgarcia: de turbo is wat ermee mis is.
@thefmanl: dat vind ik zo’n onzin, De 288 GTO en de F40 hadden allebei turbo’s en dat zijn zo ongeveer de geilste bakken die Ferarri ooit heeft gemaakt.
@jasbelle: dat waren turbo’s voor power, nu hebben ze turbo’s voor emissie’s..
@gtr34: Amen!
@gtr34: Ik snap je punt, maar 100 PK extra is toch flink wat.
@jasbelle: die klonken nog redelijk goed m.i. De 488 daarentegen klinkt als een zak aardappels
@thefmanl: Zou er even een middagje mee gaan rijden als ik jou was. Alles behalve wat mis met die turbo’s hoor. Het is alleen jammer dat ze er op zitten.
Wat is die 488 ineens groot
Wat mij betreft mag je de 488 gtb in het fluoroze met gele sterren spuiten, groene velgen en bordeaux ruitenwissers. Wat een onwaarschijnlijk mooie auto. Hulde @ maranello!
@100octane: Wat mij betreft hoor je dan in het Pieter Baan thuis. Ieder zn ding, feit is dat het een fraaie auto is!
Wat een baggerlelijk ding is die 488 toch als je hem met de 458 vergelijkt
@svdv: misschien eens in de spiegel kijken?
Alleen de kleur is het zelfde
Op 1 foto hebben ze hem in elk geval enorm op een Toro Rosso laten lijken.
@nicolasr: oeps..
Doe mij maar zo een rallywagen.. 488!!!
Net echt… :p
Was te proberen.
Jezus wat een lompe bak ineens :|
Serieus verbaasd..
@vondudenstein: zet de eerste Golf (74-83) eens naast de laatste……
@roppp: ja helemaal eens. Vind Golfs ook al super lomp sinds pak hem beet type 4. Eigenlijk is dat ding nooit meer zo vet geweest als de eerdere types.
@vondudenstein: ik denk dat het iets van doen heeft met veiligheid of zo.
@vondudenstein: ja die waren echt vet…
Zet maar op de oprit hoor!
Valt helemaal niet op dat de Total-sponsoring vervangen is door een sticker van die gasten met die schelp op het dak…

En ook al geen spatlappen… Lekker authentiek…
Beetje afzeikerij artikel dit hoor, prachtige tailormade ferrari met historisch verantwoorde livery. Zagen we dit maar vaker! Maar nee, we moeten weer zeiken omdat de man de rijcapaciteiten van zijn ferrari niet om zeep heeft geholpen door rallybanden een grotere veerweg.
@lambo4all: ik ben een groot liefhebber van Ferrari, maar hier slaan ze de plank wat mij betreft echt finaal mis. Ze hebben tientallen, zo niet honderden schitterende racewagens gebouwd, maar ze pakken precies één van die zeldzame rallywagens om een 488 een beetje mee te versieren? Ik trap er niet in.
@Dizono: Oke nu heb je een punt, i get it! Opzichzelfstaand kan jij dit toch niet lelijk noemen?
@lambo4all: niets mis met het idee, maar ik begrijp niet dat ze het oude pioneer logo gebruikt hebben icm het nieuwere pioneer lettertype. Ook Shell ipv Total. Dan is het wmb “net niet”.
Leuk hoor! Maar persoonlijk had ik dan ook die vier extra stralers op de voorkant laten zetten.
Ziet er wel dik uit, maar maak het dan wel af beetje verhogen gekke lampjes aan de voor kant. Ik zeg doen
Tja, dat noemen wij dan gewoon zielig
Veel jaloerse mensjes hier… Als die klan
@jesse_rutjes: *als die klant t mooi vind, laat m lekker
@jesse_rutjes: eens 👍, meeste hebben waarschijnlijk een petje en een vette golf 3 🙈
@jesse_rutjes: prima, maar laat het origineel erbuiten als je iets maakt wat een slap aftreksel is. Verkeerde sponsoring, geen lampen, geen off-road set-up.. Het is dus gewoon een handtasje ipv een bruut apparaat.
Censuur @autoblog
@sjonnie82: verklaar je nader, ik heb geen idee waar je het over hebt.
Wat me ook al op Supercars Sunday opviel, wat zijn die Ferrari’s grote logge bakken geworden, met deze foto’s mooi in beeld gebracht. Zelfs een Zonda is een klein autootje vergeleken met de 430 en alles wat erna is gekomen.
Als je een 488 hoger op zijn poten gaat zetten gaat het met de wegligging niet meer goedkomen. Is geen 300pk autootje meer zoals vroeger.
Ah,dusdezehaddenzeook488tdfkunnennoemen.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).