• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ferrari Enzo opvolger krijgt 920 pk en KERS

Auteur: robbie, gepost 18 februari 2012 om 16:00 – 79 Reacties

Ferrari Enzo kontje


Het gaat dit jaar een druk jaar worden voor Ferrari. Ze zullen namelijk niet alleen de gefacelifte California en opvolger van de 599 presenteren, maar ook de opvolger van de Ferrari Enzo ziet dit jaar het licht. Gelukkig komt er wel gewoon een dikke V12 in te liggen al wordt die wel bijgestaan door KERS.

Automobile Magazine mocht even babbelen met Ferrari CEO Amedeo Felisa en kregen daar wat snippertjes informatie te horen over de toekomst van Ferrari. Heel veel wilde Felisa nog niet kwijt over de nieuwe supercar van Ferrari, maar Automobile Magazine heeft door verschillende bronnen te combineren wel de nodige informatie boven water weten te halen.

Als we de bronnen van Automobile mogen geloven dan krijgt de Enzo opvolger een 7.3 liter grote V12 die 800 pk levert. Daarnaast zal er nog een 120 pk sterk KERS systeem aanwezig zijn om het totale vermogen op te krikken tot 920 pk. Een ander belangrijk speerpunt van deze nieuwe supercar zal het gewicht zijn. Ferrari zou er namelijk naar streven om het gewicht zo dicht mogelijk bij de magische grens van 1.000 kilo te krijgen.

In 2007 liet Ferrari al eens de Millechili (duizend kilo) Concept zien om aan te tonen dat ze forse gewichtsbesparingen voor ogen hadden. De 1.000 kilo zal Ferrari echter niet gaan halen, maar ze streven wel om in de buurt te komen van het gewicht van FXX (1.155 kilo). Als we even uitgaan van een gewicht van 1.200 kilo dan is dat fors lichter dan de Enzo was (1.365 kg) en heel veel licht dan een Bugatti Veyron (1.888 kg).

Als naam voor deze supercar doet overigens F70 de ronde, maar dat is uiteraard geen verrassing. (via: automobilemag.com)

Ook interessant!

  • Identieke Ferrari F50 en Enzo als duo te koop
    Identiek gekleurde Ferrari F50 en Enzo als duo te koop
  • goedkoopste Ferrari Marktplaats
    Dit is de goedkoopste Ferrari van Marktplaats
  • Gespot - Nog meer plaatjes van de gecrashte Enzo
  • Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
    Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

amedeo-felisa, enzo, f70, Ferrari, Supercars

Vorig bericht: « Bouw je Honda Civic om tot Bugatti voor slechts $4.500
Volgend bericht: Rechter verbiedt administratiekosten bij verkeersboete! »

Lees Interacties

Reacties

  1. tuning zegt

    18 februari 2012 om 16:04

    Aardig gek als die pk’s zonder turbo zijn, dan hebben ze tenzij ze het verkl*ten met het uiterlijk wel echt weer een ultieme Ferrari te pakken.

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      18 februari 2012 om 16:30

      @tuning: uiterlijk maakt niet écht uit op een raceauto natuurlijk… Moet vooral functioneel zijn!

      Login om te reageren
      • tuning zegt

        18 februari 2012 om 17:51

        @Svenska_Aeroplan_AB: nou de enzo vond ik echt té lelijk, ook al is het een icoon geworden.

        Login om te reageren
  2. sdk16420 zegt

    18 februari 2012 om 16:04

    920pk en 1200kg? 2.5 seconden naar 100 km/h?

    Login om te reageren
    • smulders zegt

      18 februari 2012 om 16:09

      @sdk16420:

      Dat gaat hem niet worden met achterwielaandrijving.

      Login om te reageren
      • w1ck3d zegt

        18 februari 2012 om 17:48

        @smulders: volgens mij zetten ze dan het kers systeem op de vooras.. zo kunnen ze toch wat meer grip vinden tijdens het hard optrekken?

        Login om te reageren
        • dawwg zegt

          18 februari 2012 om 18:55

          @w1ck3d: Dan zit er nog bijna 700pk verschil tussen voor en achter ;)

          Login om te reageren
          • aallex zegt

            19 februari 2012 om 00:02

            @dawwg: Ja maar die 120PK op de voorwielen gaat een gigantisch verschil maken geloof me. Stel je voor een auto van 1200kg met 120pk voorwielaandrijving. en stel je nou eens voor dat die auto opeens geduwd word door 800pk vanachter. Dan “weegt” ie opeens een stuk minder waardoor het voor de achterwielen weer makkelijker word…

            Login om te reageren
            • MrSkyline zegt

              19 februari 2012 om 15:09

              @aallex: Dat niet alleen, het is een electromotor, dus die heeft de 120 pk al bij 1 rpm beschikbaar, en het aantal NM zal waarschijnlijk om en nabij het dubbele zijn, dus een 120 pk electromotor gaat een hoop uithalen. Het is natuurlijk ook zo dat de electromotor met name tussen de 0 en de 50 kmpu een grote rol gaat spelen, als de auto eenmaal op gang is kan de 800 pk op de achteras veel beter worden overgebracht.
              De veyron heeft ook maar 10 of 20% van zijn vermogen op de vooras bij acceleratie.

              Login om te reageren
              • w1ck3d zegt

                19 februari 2012 om 23:52

                @MrSkyline: idd zo denk ik erook over :)

          • Gulli zegt

            20 februari 2012 om 11:42

            @dawwg:
            Een Aventador heeft 4-wiel aandrijving, maar ga er maar van uit dat de meeste PK’s op de achterwielen zitten, pas als de achterwielen het moeilijk krijgen wordt er iets naar de voorwielen verplaatst. Ik kan me zomaar voorstellen dat het voor elke dikke 4-wielaandrijver geldt (Veyron, anyone?)

            Login om te reageren
      • Megakix zegt

        18 februari 2012 om 18:58

        @smulders: nope, gaat’m niet worden….de Veyron blijft leven !

        Login om te reageren
  3. ferrari458italia zegt

    18 februari 2012 om 16:06

    Wanneer wordt hij dan gepresenteerd?

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      18 februari 2012 om 16:08

      @ferrari458italia: eind van het jaar (als het goed is). Reken maar op Parijs.

      Login om te reageren
      • agera zegt

        18 februari 2012 om 17:09

        @robbie: Oh jammer hoopte nog zo dat het Geneve zou worden vanwege het feit dat (meestal) de grote primeurs in Swiss plaatsvinden.

        Login om te reageren
        • robbie zegt

          18 februari 2012 om 18:12

          @agera: in Genevé staat al de (belangrijke) opvolger van de 599. Ook leuk om naar uit te kijken!

          De show in Frankfurt/Parijs aan het eind van het jaar (september) staat ook altijd garant voor grote primeurs.

          Nog even geduld dus!

          Login om te reageren
  4. raphael zegt

    18 februari 2012 om 16:08

    Dit ding gaat zo fantastisch worden. Atmosferische V12, een prachtig KERS systeem dat twee kanten op werkt. Het kan besparend werken (in een V12, who cares) maar het kan ook als boost functie of launch control gebruikt worden. Prachtig. Ik hoop op een seamless dog box in plaats van een double-clutch variant. Wát een auto gaat dit worden. Nu al zin in.

    Login om te reageren
  5. dennisr zegt

    18 februari 2012 om 16:08

    ben vooral benieuwd naar het uiterlijk, de Enzo is niet lelijk maar ook niet de mooiste.. en de laatste tijd ben ik niet heel erg gecharmeerd van de Ferrari’s.. zeer benieuwd!

    Login om te reageren
  6. renesf zegt

    18 februari 2012 om 16:11

    Zeer benieuwd.

    Login om te reageren
  7. alcantara zegt

    18 februari 2012 om 16:16

    KERS weegt zo’n 35kg, niet echt bevorderlijk voor het gewicht dus. En wat heb je eraan op een straatauto?

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      18 februari 2012 om 16:42

      @alcantara: volgens mij als je de tekst leest heb je 120 goede redenen.

      Login om te reageren
    • raphael zegt

      18 februari 2012 om 16:43

      @alcantara: 120pk voor 35kg zijn prachtige resultaten. Je vangt de anders verspilde rem-energie op. Die energie kan je dan gebruiken om de auto op lage snelheden mee te rijden > minder verbruik of als een soort boost knop bovenop de V12 pk’s. Prachtig toch?

      Login om te reageren
    • vale46 zegt

      18 februari 2012 om 23:32

      @alcantara: Je baseert je op de F1 neem ik aan?
      Deze auto weegt wel 2X zo veel, en het KERS is bijna 2X zo krachtig.
      Dus reken maar +50kg hoor.

      Login om te reageren
  8. jordy14 zegt

    18 februari 2012 om 16:19

    Whoeoeoeoeeo ik heb echt zin in deze auto!!!!!! Ik kan echt niet wachten hoe die eruit gaat zien!!!!!!

    Login om te reageren
  9. TDI-goeroe zegt

    18 februari 2012 om 16:32

    ik wil hier niet de azijnpisser zijn, maar hoeveel chauffeurs kunnen er goed omgaan met 800/920pk???

    Login om te reageren
    • jordy14 zegt

      18 februari 2012 om 16:38

      @TDI-goeroe: Kijk eens naar de Bugatti Veyron, die zie je ook niet vaak crashen…

      Login om te reageren
      • raphael zegt

        18 februari 2012 om 16:41

        @jordy14: Maar dat ding heeft vrij veel electronische hulp en natuurlijk 4-wiel aandrijving.

        Login om te reageren
    • MARS zegt

      18 februari 2012 om 16:46

      @TDI-goeroe: iedereen hier op AB natuurlijk… duhh!

      Login om te reageren
    • lincoln zegt

      18 februari 2012 om 16:58

      @TDI-goeroe:

      maakt toch geen reet uit ..
      die peekaas worden toch nooit aangesproken ..

      bigger is better .. surplus .. overdaad .. teveel ..
      dat verkoopt nou eenmaal goed ..

      net als jouw computer met 8 terabyte “beter” is dan eentje met 4 terabyte ..

      Login om te reageren
    • meneersander zegt

      18 februari 2012 om 17:37

      @TDI-goeroe: alsof je die 920 pk gaat gebruiken? Dit ding gaat prive collecties in.

      Login om te reageren
    • SpoonM5 zegt

      19 februari 2012 om 14:33

      @TDI-goeroe: Haha inderdaad, veiligheid boven alles!
      Supercars moeten voortaan verplicht:
      – uitgerust worden met een AWD systemen
      – alle stabiliteitssystemen op de markt aan boord hebben
      – maximaal 50% van het gewicht in pk’s mogen hebben (1000kg = 500pk)
      – begrenst worden op 220 km/h (200 km/h is hard zat)
      – een automatische weg-rij assistent hebben (#nowheelspinannymore)
      – start-stop systeem krijgen (wat is er mooier dan bij elk stoplicht je V-motor tot leven laten komen)

      Maar je hebt gelijkt 920 pk is, behalve voor iedereen hier (@MARS), gewoon te veel voor de openbare weg. gas-rem-gas-rem over de dorpstraat en uitrollen in de bocht, het stuur recht en dan pas weer op het gas..
      Anders krijg je, zelf op een zonnige dag, dit soort effecten..

      Login om te reageren
  10. silly zegt

    18 februari 2012 om 16:42

    Laat dat maar aan Ferrari over,dat komt wel goed!!

    Login om te reageren
    • jordy14 zegt

      18 februari 2012 om 16:43

      @silly: Zo mag ik het horen!

      Login om te reageren
  11. agera zegt

    18 februari 2012 om 17:08

    Please please please laat het geneve worden :P

    Login om te reageren
  12. james125 zegt

    18 februari 2012 om 18:04

    Wow! Als ze het stop-start systeem er maar uit laten!

    Login om te reageren
  13. norge zegt

    18 februari 2012 om 18:10

    Doe maar gewoon een F40 met een leuke nieuwe 12 cilinder met een lekker kersje als toetje.

    Login om te reageren
    • agera zegt

      18 februari 2012 om 18:50

      @norge: Qua design ben ik niet weg van de F40, maar wat een geluid produceert die F40 klinkt als muziek in de oren.

      Login om te reageren
  14. hotspitta zegt

    18 februari 2012 om 18:18

    Impressie van Road & Track.
    [img]http://1.2.3.13/bmi/www.roadandtrack.com/var/ezflow_site/storage_RT_NEW/storage/images/future-cars/sports-cars-of-the-future-2012-ferrari-f70/1778831-1-eng-US/sports-cars-of-the-future-2012-ferrari-f70.jpg[/img]

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      18 februari 2012 om 18:23

      @hotspitta: blijven oefenen.

      Login om te reageren
      • hotspitta zegt

        19 februari 2012 om 09:21

        @dennisr: Hahaha zijn we nog steeds bezig? lol

        Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      18 februari 2012 om 18:32

      Login om te reageren
      • agera zegt

        18 februari 2012 om 18:48

        @bozewolf: Poeh wat een lekkere impressie is dit zeg prachtig.
        Ik heb zo’n vermoeden als de nieuwe Enzo F70 uitkomt een typische Ferrari zal worden. Die elk ander supercar naar de achtergrond zal duwen en alle aandacht naar zich toe zal trekken.

        Zie je het al voor je bij TopGear, deze nieuwe Enzo vs Pagani Huayra vs Koenigsegg Agera damnn :P

        Login om te reageren
        • bozewolf zegt

          18 februari 2012 om 18:56

          @agera: Ik geef het een hele grote kans dat de nieuwe hyperFerrari de lat een flink eind hoger gaat leggen…denk niet dat Pagani en K.Egg kunnen bijbenen wat Ferrari laatste jaren op gebied van aerodynamica, stabiliteit heeft doorontwikkeld.

          Zeer benieuwd!

          Login om te reageren
          • agera zegt

            18 februari 2012 om 19:47

            @bozewolf:
            http://cars.trescolony.com/wp-content/uploads/2011/07/Ferrari-F70-3.jpg

            Trouwens tijdje terug deze ook gezien als impressie, beiden niet verkeerd maar hoe langer het duurt hoe spannender het wordt. Gaat die lijken op een van de beide of juist helemaal niet ben benieuwd.

            Login om te reageren
      • dennisr zegt

        18 februari 2012 om 18:54

        WAT EEN GODSGRUWELIJKE VOORKANT!!

        nee caps is niet per ongeluk, die mag wel duidelijk zijn..

        Login om te reageren
        • agera zegt

          18 februari 2012 om 20:02

          @dennisr: Gruwelijk mooi of gruwelijk lelijk :mrgreen:

          Login om te reageren
          • dennisr zegt

            19 februari 2012 om 11:55

            @agera: gruwelijk lelijk that is!

            Login om te reageren
  15. bozewolf zegt

    18 februari 2012 om 18:27

    Tsjonge, die specs, als ze dat gaat lukken gaat dit wel een ongelofelijke machine worden.

    De 458 schijnt al een ongelofelijke rijdersauto te zijn dus Ferrari is op de goeie weg in dit moderne tijdperk.

    Login om te reageren
  16. p993 zegt

    18 februari 2012 om 18:58

    Ben niet zo een Ferrarist, maar waarom is F70 geen verrassing….?

    Login om te reageren
    • agera zegt

      18 februari 2012 om 19:10

      @p993: De feest is helemaal compleet als Porsche met een hypercar komt die de concurrentie aangaat met Ferrari, pagani, Koenigsegg etc.

      Login om te reageren
    • akrapovic zegt

      18 februari 2012 om 19:25

      @p993: omdat de f40 werd opgevolgd door de f50 en die door de enzo (f60) dus grote kans dat deze f70

      Login om te reageren
      • p993 zegt

        21 februari 2012 om 11:37

        @akrapovic: thanx, dat bedoelde ik. De Enzo was dus de 60.

        Login om te reageren
  17. ytrewq zegt

    18 februari 2012 om 20:22

    Best raar dat ze geen f10, f20 of f30 als straatauto hebben. Ik heb net even nagekeken op internet of ze bestaan, maar ze bestaan niet. of zijn dat de 288 GTO en de 250 GTO?

    Login om te reageren
    • zapp zegt

      18 februari 2012 om 20:33

      @ytrewq: Nee, de F40 heet F40 vanwege het destijds 40 jarig bestaan van Ferrari, dat was de eerste. Bij de F50 ging het wat jaren betreft volgens mij al mis maar ze zijn de codes blijven gebruiken voor hun ‘hypercars’.

      Login om te reageren
      • The360box zegt

        19 februari 2012 om 19:34

        @zapp: Volgende keer even beter je best doen i.p.v. uit je duim te zuigen, de F40(’87) voor 40 jaar en F50(’95) was natuurlijk ter ere van het 50 jaar bestaan, de Enzo als F60 in 2002. Zoals je dus ziet nemen ze het niet zo nauw maar dat hoeft ook niet…

        Login om te reageren
  18. ytrewq zegt

    18 februari 2012 om 20:39

    @zapp
    Bedankt, wist ik niet.

    Login om te reageren
  19. vale46 zegt

    18 februari 2012 om 20:46

    920 pk… Yeah baby! Dat is nu eens zoals een Ferrari echt moet zijn :)
    Gewoon veel te veel kracht voor de weg :D

    & +1 voor het KERS! :)
    Ik kan bijna niet wachten, stiekem hoop ik op een mengeling tussen een F40 en een 458. Even rauw als de F40 met de schoonheid van de 458.
    Want de vorige Enzo was niet echt mooi..

    Login om te reageren
  20. ericc zegt

    18 februari 2012 om 21:54

    In België zal er geen verkocht worden. Zojuist op het nieuws van VTM zei men dat de markt voor sportwagens door de nieuwe belasting is ingestort. Veel verkopers van 2’handsluxewagens hebben gigantische voorraden en zijn genoodzaakt om wagens onder de marktprijs naar het buitenland te laten gaan. Dus nederlandse AB’ers, breek je varken open en kom shoppen in België!!!

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      18 februari 2012 om 22:00

      @ericc:

      denk niet dat er veel op kenteken komen te staan in Europa ..

      Login om te reageren
  21. kwaliteituitturijn zegt

    18 februari 2012 om 22:43

    @lincoln ik denk dat je hier een vergissing maakt.. net of al die auto’s naar Amerika gaan of naar Dubai, UAE Etc…

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      18 februari 2012 om 23:01

      @kwaliteituitturijn:

      of naar downtown London .. lekker revven met die 920 paardjes met 15 km/u ..

      Login om te reageren
  22. kwaliteituitturijn zegt

    18 februari 2012 om 23:13

    @lincoln Inderdaad, veel van die auto’s blijven gewoon binnen Europa, denk hierbij aan landen als Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk, Monaco, Liechtenstein maar ook de U.K. en Italië zelf. In België zal er ook echt wel een exemplaar worden verkocht net zoals in Nederland.
    Ik weet niet waar jij jouw feiten op baseert maar er klopt echt helemaal niets van.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      18 februari 2012 om 23:17

      @kwaliteituitturijn:

      welk “feit” heb je het over ??

      Login om te reageren
  23. kwaliteituitturijn zegt

    18 februari 2012 om 23:24

    @lincoln Check even je eigen bericht waarin jij zegt dat je denkt dat er niet veel in Europa op kenteken komen te staan.
    Als jij dat denkt baseer je dat op een aantal feiten lijkt mij, of je lult maar een eind in de ruimte dat kan natuurlijk ook.

    Login om te reageren
  24. aallex zegt

    19 februari 2012 om 00:00

    Nou veel succes met een atmosferische v12 met 800 PK. De one-77 van AM was toch de nieuwe recordhouder met 750 PK?
    Lijkt me niet onmogelijk maar toch wel weer een flink stapje omhoog. En het gewicht laag houden met KERS… Dat gaat ook lastig worden. Ik zag dat iemand zei dat het 35kg weegt? dat is in een F1 auto ja die zelf +/- 650kg weegt, Dus in een straat-auto zal dat toch wel dubbel zoveel worden.
    Ik kijk er naar uit in ieder geval :D

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      19 februari 2012 om 00:28

      @aallex: Boh, als de nieuwe inhoud 7.3 liters moet worden dan komt dat op een pk/liter verhouding van nog net onder de 110.

      Moet kunnen. Je hebt 12 cylinders om de krachten over te verdelen.

      Login om te reageren
  25. xilver zegt

    19 februari 2012 om 11:26

    Ik ben blij dat de supercar merken hun V12’s willen behouden…Al die CO2 en mueslibullshit leidt er toe dat veel merken downgraden. Nu zou Mercedes nog hun V12 biturbo’s moeten behouden en ik ben helemaal gelukkig.

    Login om te reageren
    • agera zegt

      19 februari 2012 om 12:29

      @xilver: Juist dat heb ik ook, bij mij staat V12 synoniem voor deze super/hypercars.

      Login om te reageren
  26. spylegion zegt

    19 februari 2012 om 12:04

    Hypercar!!! Wow!
    Specs om vloeistoffen uit alle lichaamsopeningen te doen laten stromen..

    Login om te reageren
  27. stebar zegt

    19 februari 2012 om 16:30

    Hoy iedereen hier

    Om het jullie maar meteen te vertellen de opvolger van de Enzo staat wel degelijk nu volgende maand op het salon van Genève,heel zeker weten.

    Login om te reageren
  28. bacchus zegt

    19 februari 2012 om 17:08

    Kijk, Ferrari’s eerste hybride voor de weg, ik wacht met smart!

    Login om te reageren
  29. Tonnie zegt

    19 februari 2012 om 17:38

    En welke regels gaat de FIA opleggen bij het gebruik van KERS? 6 seconden per 5km?

    Login om te reageren
  30. The360box zegt

    19 februari 2012 om 19:31

    Nou, Ferrari is ook zo 1 pot nat als Audi e.d. Die achterlichten zullen er waarschijnlijk als de 599 en 458 uit komen te zien(Enzo> 430). En die 800 is wel heel erg optimistich zonder aanzuining duimzuigertjes daarzo..

    Login om te reageren
  31. spotu2 zegt

    20 februari 2012 om 17:51

    920 pk?! En dan gekocht worden door een of andere rijke egoïst die denkt dat hij kan rijden? Ai ai, prachtig idee maar dit model gaat volgens mij niet lang meegaan.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      20 februari 2012 om 17:54

      @spotu2:

      die peekaas kan je doseren doormiddel van een “gaspedaal” ..

      zoek maar op wikipedia ..

      Login om te reageren
      • spotu2 zegt

        20 februari 2012 om 18:14

        @lincoln: Ja ik bedoel ook wanneer je een zogenaamd “gaspedaal” intrapt :-D

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          20 februari 2012 om 19:27

          @spotu2:

          en dan nog wat ..
          egoistische mensen zijn ALTIJD zo arm als een kerkrat ..

          maar zijn idd wel de doelgroep ..

          Login om te reageren
  32. agera zegt

    1 maart 2012 om 16:40

    Dit wordt niet alleen de grootste primeur van Ferrari, maar de primeur van autojaar 2012!

    Login om te reageren
  33. mwelling zegt

    14 maart 2012 om 21:07

    Wat zou die wel niet moeten kosten?!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North