• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ferrari gaat volgend jaar heumig veel geld uitgeven

Auteur: jaapiyo, gepost 22 december 2019 om 16:09 – 8 Reacties

Seb


Team rood gaat in 2020 geld opslokken als een V12 die een litertje V-Power proeft.

Het was weer een matig F1 jaar voor het team van Ferrari. Dat is het namelijk altijd voor de Italianen als er weer naast de titels wordt gegrepen. Helemaal fair is dat verwachtingspatroon natuurlijk niet, want in de F1 kan je niet elk jaar winnen. Vroeg of laat bezwijkt de FIA dan namelijk onder de druk van alle kanten, door met regelwijzigingen op de proppen te komen.

Die regelwijzigingen komen er na zes jaar Mercedes-dominantie nu ook aan, maar helaas voor Ferrari nog niet volgend jaar, doch pas in 2021. Tevens brengen de nieuwe regels met zich mee dat er een limiet komt op de hoeveelheid poen die de teams mogen uitgeven. Dat is uiteraard een nadeel voor Ferrari, want het sterkst punt van het team is toch wel dat het een enorme bak geld beschikbaar heeft om jaarlijks in de F1 te plempen.

In 2021 wordt dat competitieve voordeel dus voor een deel kortgewiekt, maar in 2020 nog niet. Het mooie voor Ferrari is dat ze volgend jaar dus nog alles op alles kunnen zetten om die nieuwe periode in 2021 goed te beginnen met een peperdure en daardoor hopelijk hele snelle bolide. Precies dat zijn ze dan ook van plan in Maranello, aldus Max Verstappens grootste fan Louis Camilleri:

2019 was een recordjaar voor ons en heeft voor veel lachende gezichten gezorgd in Maranello. We hebben veel geld verdiend en dat geld kunnen we uitgeven aan Mattia’s [F1 teambaas Mattia Binotto] onderneming. We zijn bereid te investeren. Een van de investeringen betreft een nieuwe simulator.

Teambaas Binotto bevestigt dat het budget voor 2020 nog hoger zal zijn dan normaal al het geval is:

Ja het zal een significant duurder jaar worden. Maar het budget dat beschikbaar is, is ook nodig. We zijn al heel vroeg begonnen aan de auto voor 2021 en hebben een aantal nieuwe projecten parallel aan elkaar lopen. Daarvoor is niet alleen veel geld maar zijn er ook meer mensen nodig.

Ferrari zet dus alles op alles om vanaf 2021 alles te winnen. Wat dat echter over het aankomende seizoen zegt, is weer een andere vraag. Helemaal aan het eind van het seizoen was Ferrari gevoelsmatig het derde beste team achter Mercedes en Red Bull Racing. Zou voor Vettel dan de wrange situatie ontstaan dat hij volgend jaar weer moet bikkelen voor dagsuccesjes, alvorens Hamilton in 2021 het zitje van de Duitser overneemt en zijn zegereeks voortzet bij de roden?

Ook interessant!

  • F40
    Zo veel geld is een blauwe Ferrari F40 waard
  • Video - Gloednieuwe Ferrari SF90 uitladen gaat iets te snel
  • Video: 0-200 gaat belachelijk snel in de Ferrari 812 Competizione
  • Gestolen Ferrari F50 na 18 jaar teruggevonden

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

Ferrari, Formule 1, geld, louis-camilleri, mattia-binotto, Racing, sebastian-vettel

Vorig bericht: « Porsche Taycan overtreft de verwachtingen
Volgend bericht: BREEK: echt helemaal niemand wil een deelauto »

Lees Interacties

Reacties

  1. bernoulli zegt

    22 december 2019 om 16:19

    Mooi toch. Beetje Mercedes het vuur aan de schenen leggen.

    Login om te reageren
  2. toniominestrone zegt

    22 december 2019 om 16:23

    Financiën is 1, het neerzetten van een degelijke organisatiestructuur is 2, laat dat nu net de zwakte zijn van het Italiaanse team.

    Login om te reageren
    • eelco74 zegt

      22 december 2019 om 17:53

      @toniominestrone: italie kent inderdaad briljante ingenieurs, in de tijd van brawn/ross/schumacher liepen er op sleutel posities ook heel veel engelsen rond. De zorgden voor structuur. Sinds het vertrek van brawn zijn ook veel engelsen weer vertrokken.

      Login om te reageren
  3. sudbina zegt

    22 december 2019 om 16:51

    “Geen resultaat voor ‘Heumig’

    Het woord is verkeerd gespeld of het staat niet in het gratis woordenboek. “

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      22 december 2019 om 17:13

      @sudbina: Google is your friend.

      Login om te reageren
  4. JaxDryke zegt

    22 december 2019 om 17:00

    Heumig is een ander woord voor vunzig.
    De titel was beter af geweest met het woord ‘onmeunig’. Dat begrijpen de meeste niet-Tukkers nog wel :)

    Login om te reageren
  5. mpgc zegt

    22 december 2019 om 17:22

    Geldt voor de hele top drie. Ook Mercedes en Red Bull zullen volgend jaar extra veel geld uitgeven om de zelfde reden. Mc Laren waarschijnlijk ook. Van Renault weet ik het nog niet zo zeker. Ze werken met een kleiner budget als de grote drie en geven nu aan dat ze alles op 2021 zetten…. Hoop dat dat niet te veel ten koste van de auto voor 2020 gaat.

    Login om te reageren
  6. gwnbmw zegt

    22 december 2019 om 18:04

    Gaf horner dit niet aan zodra het bekend werd?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North