Ferrari heeft de Purrari van Deadmau5 vermoord

Auteur: , 66 Reacties

De Canadese DJ verzon een nieuwe look zijn 458 Spider, maar Ferrari was daar allerminst blij mee. In al hun arrogantie besloten ze daarom een advocaat op Deadmau5 af te sturen.

Ferrari heeft de Purrari van Deadmau5 vermoordt

Elektro-DJ Deadmau5, die eigenlijk Joel Zimmerman heet, gaf zijn 458 Spider eerder dit jaar een nieuw uiterlijk ter ere van de Gumball 3000-rally. In het kader van de Nyan Cat-meme werd de open tweezitter in een blauwe wrap gestoken, compleet met een regenbookat aan de zijkant, en wisselde hij de Ferrari-badges aan de voor- en achterzijde in voor een springende kat. Originaliteit en internethumor die we wel kunnen waarderen.

Waar men totaal niet om de wrapfratsen van Deadmau5 kon lachen? Het hoofdkantoor van Ferrari Noord-Amerika. Het merk sommeerden de DJ onlangs in een cease and desist-brief om alle Nyan Cat-ongein van zijn Italiaanse schoonheid te halen, anders zouden er maatregelen volgen. Waarom Ferrari dacht dat het een goed idee was om een beroemde klant, die alleen op Twitter al bijna 3 miljoen volgers heeft, af te snauwen omwille van enkele modificaties is ons een compleet raadsel. De enige uitkomst van zo’n actie is dat het harder backfired dan een zesdehands Opel op LPG. En zo geschiedde.

Op Twitter laat de Canadese knoppendrukker weten dat het Ferrari voornamelijk te doen was om de Purrari-badges en de vloermatten(!). Inmiddels is de wrap er af en heeft de auto zijn vanillekleur alsook de originele logo’s weer terug, zo laat hij op Instagram zien. Ondertussen wordt Deadmau5 alleen maar verder in de armen van McLaren gedreven. We vermoeden dat de verkoop van zijn 458 Spider nu ook niet meer lang op zich zal laten wachten.

RIP Purrari.
+1 voor het logo



66 reacties

De auto is toch eigendom van hem? Wat heeft Ferrari hier dan nog over te zeggen wat je wel en niet kunt doen met je auto?
@royke79: Heb je een spelcomputer? Een Xbox ofzo? Daar moet je ook met je tengels vanaf blijven, ook al heeft het ding je 500 euro gekost.
@Jochempie:

Nee hoor, je mag alles doen met het ding wat je wilt. Alleen mag je niet op xbox live / psn. Daar willen ze een origineel systeem om cheaters enzo te voorkomen.
Maar als je daar niet op gaat mag je doen wat je wilt.

Ferrari is geen eigenaar van de auto en ook niet van het wegennet vziw, dus het lijkt me inderdaad dat ze geen poot hebben om op te staan
@Jochempie: toch vind ik het nog steeds onzin
@royke79: Mee eens! En waarom mag je hem dan wel laten verkrachten door mansory oid..
@amgoleole: Mansory heeft een licentie om mooie standaard auto’s te verpesten. Heb je die licentie niet, dan mag je je speeltje niet aanpassen
@stefan_ijff: maar dat is (denk ik dan uit mijn logica) omdat mansory ze uit commercieel oogpunt aanpast, omdat zij em doorverkopen. DeadMau5 is eindgebruiker en heeft er geen commerciele bedoelingen mee ( hooguit kan je erop terugvallen dat ie fotos van de purrari op social media plaatst met promotie/PR bedoelingen )
@amgoleole: zie de reactie boven die van mij. Daarnaast is het zo dat Mansory en consorten (geloof het of niet) niet Ferrari bespotten of inbreuk maken op Ferrari’s merkrechten. Als je dit van Deadmau5 toestaat, geef je kopieerchinezen ook een vrijbrief om Ferrari’s op te kopen en ze onder eigen naam als Verrari op de markt te brengen etc.
@Edge: Wat verhelderend! Toch flauw van Ferrari ;p
@Edge: Dus als ik het goed begrijp zou het geen enkel probleem zijn geweest als hij de logo’s niet had aangepast en hem geen ‘Purrari’ had genoemd? (Al heb ik mij vraagtekens bij dat laatste, want je mag je auto toch ook gewoon een naam geven?)
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Dus Ferrari is niet blij met de extra aandacht door de Purrari, terwijl het allemaal alleen maar goed en grappig bedoeld was. Soms zou ik echt niet weten wat ze bij Ferrari logica vinden, want dit is het imo in ieder geval niet.
Als geld geen rol speelt…terug brengen naar de dealer om de 458 volledig te laten crushen door een monstertruck! En dat vervolgens op socialmedia planten.
@ablogjunk:
Banger racen dat kreng, inclusief Purrari logo’s en stickers.
Zal die arrogante Italianen leren.
@ablogjunk: ik dacht net hetzelfde. Op de parking van ferrari dealer
Ik denk dat ik dit als aanleiding zou zien om de auto te laten wrappen in alleen maar purrari logo’s
En op een openbare parkeerplaats voor de deur van Ferrari USA parkeren. En wel netjes parkeergeld betalen natuurlijk…
Wat een onzin, dit is toch pure humor? En sinds wanneer mag je niet doen met je eigendom wat je wil? Als het nou echt beledigend was voor Ferrari oid kon ik er nog wel begrip voor hebben, maar dat zie ik hier niet aan af.
@krokant:
Ik snap ook niet waar Ferrari North America zich druk over maakt, ik zie hier op deze pagina’s grovere verkrachtingen van Ferrari’s voorbijkomen….
Ik heb gehoord dat er mensen zijn die beweren graag in Amerika te willen wonen.
@gash: Ik hen gehoord dat er mensen zijn die graag een Ferrari kopen…
Man man man… Kinderachtig zeg, heb wel erger verkrachte 458’s voorbij zien komen. Gaan ze die dan ook allemaal aanvechten?
Dit soort fratsen is nou waarom ik een hekel heb aan dat merk uit Maranello. Elk ander merk zou hooguit een keer het hoofd geschud hebben en glimlachen.
@Original_Arnoud:
Nou, dat zeg jij, maar in Crewe waren ze destijds ook helemaal niet te spreken over mijnheer Lennon
http://www.escala-18.com/Images/Modelos/JohnLennonRolls.jpg

Ik moet altijd aan een oud en wijs Nederlands spreekwoord denken bij dit soort fratsen :
Hoogmoed komt voor de val.

En wat voor wezels en gluiperige ‘mannetjes’ werken er bij Ferrari North America?

Als me ome Sergio Marchionne was, stapte ik subiet in de Ferrari privé jet, vloog naar het hoofdkantoor van Ferrari USA en kregen er een zootje ‘managers’ gelijk een trap- met-het -voetje naar buiten toe !

Want als u niet weet waarvan u VREET en wie uw clientele is, bent u beter af bij Starbucks.
@Original_Arnoud: Typisch Ferrari, lichtontvlambaar.

Zo heb ik ook ooit eens gehoord dat Enzo Ferrari ooit de brutaliteit had om tegen een klant te zeggen: “ga jij maar weer fijn met je trekkertjes spelen”.
@moveyourmind: Dat kwam hem anders duur te staan.
Ik zeg dat Deadmau5 ook een eigen merk moet beginnen!
@moveyourmind:

Klopt, toen dhr Lamborghini kwam klagen over ferrari’s en met verbeteringen kwam.

Het heeft wel gewerkt overigens. Hij is weer met zijn ‘tractoren’ gaan spelen. Alleen iets lagere en snellere tractoren (muv de lm002)
@timberleek: Ik wil Ferrari wel eens zien als Deadmau5 hetzelfde reageert als Lamborghini destijds en met zijn eigen supercar komt, de Infra Turbo Pigcart Racer (for the lack of a beter name). Ciao Ferrari, Seeya.
Is het niet vermoord.i.p.v. vermoordt?
Ik had dat ding per direkt ingeruild op een nieuw Volkswagentje. Die doen tenminste niet zo moeilijk over een ander logootje erop plakken.
Mafkezen van Ferrari. Replica’s aanpakken, ala, maar je eigen Ferrari aanpakken mag je toch lekker zelf weten. Domme actie.
Ferrari heeft gewoon gelijk.
@norge: dat zeg je alleen omdat je het niet mooi vind, ofwel?
@MAB: Dat ook, maar om de badges op een auto te veranderen en dan de media opzoeken vind ik niet netjes.
@norge: moet zelf zeggen dat ik het erg lelijk vind maar dat je hiervoor een ‘case’ wilt openen tegen een klant. Ze weten nu zeker dat ze 1 klant hebben verloren, misschien nog wel meer doordat mensen dit ook een slechte zaak vinden.
@MAB: Of Ferrari wil alleen maar meer gratis reclame..
@norge: That’s a Bingo!
Misschien heeft ie hem geleased bij Ferrari?
Om ze nog harder aan het huilen te brengen gewoon McLaren oranje wrapje erover met het logo van McLaren bovenop de “motorkap” :-)
Tja, er zit nu eenmaal merkrecht op het Ferrari-logo en alles wat ook maar enigszins met Ferrari te maken heeft. Je mag dus niet zo maar ergens een Ferrari logo op plakken of iets wat daar op lijkt. Je had het kunnen weten dat ze een probleem zouden hebben met de naam ‘Purrari’ of het bijbehorende logo.

Als er één merk ik dat zuinig is op zijn merkrechten dan is het Ferrari wel, en volledig terecht ook, ze verdienen miljoenen aan hun merchandise.
@motoragent: kan allemaal wel kloppen maar ze hebben nu wel 1 klant verloren, en misschien wel meer door de slechte publiciteit
@motoragent: Hun tactische fout is geweest dat ze dus meteen een “cease and desist” sommering gestuurd hebben. Even een waarderend briefje aan Deadmau5 sturen met de vraag of hij toch de badges er weer op wil zetten ivm het merkenrecht had veel beter gewerkt. De klant begrijpt de waarde van het merk heel best.
Wat ik niet snap is dat de reclameafdeling van Ferrari USA de publiciteitswaarde van de wrap niet inziet. Dan zie je toch graag die paar aangepaste badges en vloermatten (!) over het hoofd?
@oxymoron: Ferrari heeft geen reclame nodig, het is een van de weinige merken die zich goed genoeg voelt om hun eigen klanten te kiezen in plaats van anders om. Daarnaast wil Ferrari wel dat hun auto’s een bepaalde status behouden, net zoals Rolls Royce liever niet heeft dat een rapper een van hun auto’s roze verft en er 34″ chromen jetsers onder legt.

Het komt er eigenlijk op neer dat ze bang zijn dat de doelgroep voor hun auto’s te veel verschuift van liefhebbers naar aandachtsjunkies.
@oxymoron: Een cease en desist is gewoon een briefje waarop staat dat hij de oude badges moet terugplaatsen ivm merkrechten. Als ze hem echt hadden willen aanpakken, hadden ze hem wel aangeklaagd wegens inbreuk maken op merkrechten en intellectuele eigendommen.
@motoragent: De beste man plakt helemaal geen Ferrari-logo op iets wat niet van Ferrari is. Hij koopt nota bene een Ferrari en plakt daar een ander logo op.

Ik denk dat Ferrari hier de plank volledig misslaat. Zelfs al zou er in een koopcontract een clausule opgenomen zijn dat de koper van een Ferrari het logo op z’n auto niet mag veranderen (zou me niet verbazen), dan nog moet je vrij selectief zijn met wanneer je als fabrikant/importeur op je strepen gaat staan.

Dit toont gewoon weer aan hoe arrogant Ferrari is. Merkenrecht of niet.
@motoragent: wellicht heeft het daarmee te maken idd. Die copyright rechten zijn af en toen nogal apart in die zin dat als je er niet voor vecht tegenover iedereen vervallen ze in het geheel.

Zo was er bijvoorbeeld ook een fittie toen Ferrari een van de F1 racers IIRC F150 wilde noemen (ter ere van 150 jaar Italië o.i.d.). Toen heeft Ford gezegd: “awwh hell no, dat is onze badge”. Je zou in dat geval ook zeggen wat maakt het uit dat een merk als Ferrari voor een F1 racer dezelfde naam wil gebruiken als Ford voor hun pickup, is het niet juist positieve publiciteit? De reden waarom ze het doen is echter dat wanneer ze het niet doen bij Ferrari vervolgens een willekeurig merk in China ook de naam F150 kan gaan gebruiken voor een F150 ‘replica’…

Kortom het ziet er horkerig uit en dat is het ook wel een beetje maar het is wel soort van ‘begrijpelijk’.
@jaapiyo: Inderdaad, ik wil het niet goed praten, maar ik begrijp Ferrari’s punt.
moordenaars!!!
Ik kan niet volgen.

Je koopt een wagen, die is dan je eigendom, en dan gaat Ferrari zitten janken dat je ze onrecht aandoet?

Staat dat in de verkoopsvoorwaarden dat je niet met je vingers aan de badges mag komen? If so, zou je gek zijn van een ferrari te kopen, if not hebben die huilebakken niets te zeggen.
@Hupke: Publiciteit opzoeken met gerebadgede Ferrari,,,,,,wat jij niet begrijp?
@norge: Er rijden zoveel gerebadgede auto’s rond, wat is het probleem?
@potver7: Publiciteit jongen..
@potver7: voordat je het weet komt er een lijn purrari sleutelhangers, petjes, parapluutjes, sjawls en wat dies meer zij op de markt. Als ze de copyrights niet claimen in dit geval staan ze dan ook zwak(ker).
@Hupke: misschien is de wagen niet gekocht, maar geleasd? Dan is hij dus niet zijn eigendom…
Bij een Ferrari zijn er toch aanvullende voorwaarden soms? Zoals x jaar niet dooverkopen etc. Daarin zal ook wel iets staan over logo’s afplakken etc.

Je kan Ferrari kinderachtig noemen maar ze zijn wel succesvol dus ze zullen er heus wel over nagedacht hebben.

Bij beroemdheden krijg je overigens meer respect als je je grenzen aangeeft want dat zijn die mensen niet gewend.
@tstile: Zover ik weet geldt dat alleen voor de limited editions van Ferrari. Denk daarbij aan de FXX en La Ferrari en zo die maar een maximum van een aantal gebouwd zien worden. De productieversies zoals 458 zullen die eisen niet hebben.
man man man wat ziet dat joch er uit
Goede actie… no such thing as bad publicity. Nou die keutel intrekken en die gast een leuke nieuwe aanbieden voor weinig… 2x media aandacht en die gast is gelijk van zijn spuuglelijke 458 af + de statement dat je niet gaat lachen met Ferrari. Triple win?
@w0o0dy: inderdaag, goed gezegd! Je hebt respect voor je Ferrari en verknoeit die niet door een stomme tekeningen op te maken
Jeez, eerst de Ferrari limo en nu dit. Sinds wanneer heeft Ferrari het recht om dit te doen?
Ferrari heeft gelijk, je mag geen enkele Ferrari laten verkloten door iemand die onnozel wil doen!
Bij gasmonkey spuiten ze een f40 zwart daar word toch ook niet over gezeurd
@cthijs: en aan het einde zie je dat de auto ook niet aan een klant verkocht is, want dan…
Ferrari en Apple hebben dus meer gemeen met elkaar, buiten het feit dat ze beiden graag in de fik vliegen.
Iemand die er zo lelijk uitziet zou sowieso geen Ferrari mogen rijden, dat doet, behalve de belachelijke verminking van de auto zelf, afbreuk aan hun imago. Deze lelijkerd zal hopelijk nu op hun zwarte lijst staan van mensen die geen nieuwe Ferrari mogen bestellen.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).