• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ferrari sluit hybride technologie niet uit

Auteur: Dennis, gepost 31 mei 2007 om 17:21 – 37 Reacties

Ferrari motor

Probeer je eens een hybride Ferrari voor te stellen. Klopt, dat lukt niet. Voor velen is het als vloeken in de kerk, maar Ferrari sluit hybride technologie niet uit. Nu de normen voor CO2 uitstoot steeds strenger worden, staat ook Ferrari (ik zou bijna zeggen “ook juist Ferrari”) voor een serieuze uitdaging.

Samen met de Formule 1 divisie buigt de autobouwer zich over de vraag hoe de uitstoot kan worden verminderd. Ferrari technisch directeur Amadeo Felisa, sprak met het Spaanse El Mondo Motor en vertelde dat bij de ontwikkeling van de 599 GTB steeds weer moest worden gezocht naar een balans tussen prestaties en CO2 uitstoot.

Het halen van de 130g/km norm, zal voor Ferrari extreem lastig worden met de huidige techniek. Toch zal Ferrari nooit een low-range model introduceren, nooit toornen aan de prestaties en nooit een bio-brandstof of diesel introduceren. Met dergelijke uitspraken blijven er niet heel veel opties over. Desnoods zal worden gekeken naar hybride technologie of technologie waarbij de energie die vrijkomt bij het remmen wordt opgevangen, het zogenaamde Brake Energy Regeneration.

Maar maak je geen zorgen, want wanneer de hybridemotor in je Ferrari straks niet meer die vette sound heeft, dan kunnen we met de VroomBox dat geluid wel weer pimpen. (via: motorauthority)

Ook interessant!

  • Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
    Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
  • Ferrari met piepkleine V6
    Ferrari met piepkleine V6 bijna klaar, komt al volgend jaar
  • Officieel: elektrische Ferrari komt in 2025
  • Ferrari SP48 Unica wordt een unieke Ferrari

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

Ferrari, Hybride

Vorig bericht: « Mercedes-Benz gaat nieuwe supercar bouwen zonder McLaren
Volgend bericht: Wat voor Cayenne reed er op de ring? »

Lees Interacties

Reacties

  1. FlorisFerrari zegt

    31 mei 2007 om 17:25

    hmm wat moet ik daar nou toch van denken…….

    Login om te reageren
  2. cl600 zegt

    31 mei 2007 om 17:27

    denk zoiezo dat binnenkort elk merk er zo’n beetje aan zal moeten geloven…zeker als ze wereldwijd auto’s willen blijven leveren. langzaam, heel langzaam maar zeker sterft de verbrandingsmotor uit. dat is niet tegen te houden, ook al kunnen we de emissie eisen overtreffen, brandstof, echt orgineel benzine diesel enz enz enz is der niet oneindig

    Login om te reageren
  3. matticarfreak zegt

    31 mei 2007 om 17:28

    ik vind het niet kunnen dat ferrari dit ook moet er zijn er maar zo weinig van >[
    volgens mij kunnen ze het zowat niet betalen

    Login om te reageren
  4. Aston Martin Rapide zegt

    31 mei 2007 om 17:29

    Ze zullen toch in de toekomst wel moeten…of ze moeten maar iets anders uitvinden. Misschien een vette motor op waterstof? Ik heb er zelf geen problemen mee als Ferrari met een hybride aandrijving komt. We moeten nou eenmaal blijven mee-ontwikkelen als het gaat om klimaatverandering.

    Login om te reageren
  5. Snuru zegt

    31 mei 2007 om 17:31

    dan gaan ze wel klanten verliezen denk ik als hij niet eens meer een
    goeie slok benzine lust …

    Login om te reageren
  6. Gek op Wielen zegt

    31 mei 2007 om 17:33

    Ik vind het vreemd dat er voor exclusieve auto-merken geen uitzonderingen worden gemaakt m.b.t. de uitstoot. Er word met deze auto’s gemiddeld zo weinig gereden dat de uitstoot per saldo veel lager zal zijn.

    Mocht het toch nog zover komen dat Ferrari met een hybride komt, hoop ik maar dat ze een super-uitvinding doen om toch nog een mooi geluid te kunnen behouden.

    Login om te reageren
  7. FlorisFerrari zegt

    31 mei 2007 om 17:36

    @ Gek op Wielen

    dat hoop ik ook… :)

    Login om te reageren
  8. Roy zegt

    31 mei 2007 om 17:43

    Een lotus Elise zit niet heel ver boven de 130 gram CO2 norm af, en toch gaat deze auto knijterhard, zonder dat er truukjes zijn toegepast om brandstof te besparen. Denk dat ferrari ook een lichtere auto moet bouwen, en met hybride… of wacht een diesel! haahahaha

    Login om te reageren
  9. PieterA zegt

    31 mei 2007 om 17:52

    Belachelijk zeg, die auto’s worden minder verkocht & er worden mn km’s mee gedaan. Dat is meten met verschillende maten en gewichten. Zoiets kan niet door de beugel, een Ferrari (of welk merk dan ook (zeker) in die categorie) kan niet verder zonder dikke motoren met ditto sound.

    Login om te reageren
  10. Jonas zegt

    31 mei 2007 om 18:07

    @ PieterA :
    Groot gelijk, dit hoort gewoon niet bij zo’n topmerk als Ferrari, stel uw voor : ge duwd op de gas van uw Ferrari en ge hoort niets:( En dan kijk je naar de naam : Ferrari Enzo Hdi (om een voorbeel te geven), ik vind echt dat dit niet mag gebeuren! waarom wil iedereen toch zo perse een schone auto? echt nergens voor nodig, ons milieu gaat er echt niet op beteren door met zo’n auto te rijden hoor, en btw, sterven doen we toch allemaal, dus waarom niet eens lekker gasgeven en vervuilen… (lol)

    Login om te reageren
  11. Smokin zegt

    31 mei 2007 om 18:24

    Ik vind het niet meer dan logisch dat Ferrari in ieder geval naar die techniek kijkt. Geloof me, dat doen ze niet met het milieu in het achterhoofd.

    Electromotoren hebben een koppel waar je helemaal simpel van wordt. Als Ferrari’s (met name in de formule 1 interessant) het vermogen wat door remmen verloren gaat weer met het uitaccelereren kan gebruiken mbv electromotoren dan kan dat best schelen in de rondetijden.

    Mocht het in die rondetijden niets uitmaken, zal Ferrari het ook niet gebruiken. Want dan is het inderdaad vloeken in de kerk.

    Login om te reageren
  12. Smokin zegt

    31 mei 2007 om 18:25

    By the way, als ze door het hergebruik van energie met een pitstopje minder toekunnen zijn ze er natuurlijk ook.

    Login om te reageren
  13. Berkiiiii zegt

    31 mei 2007 om 18:37

    Ik snap niet waarom mensen om Ferrari druk maken de ene zegt,ferrari maakt niet eens kilometer enz enz , en de rest van de auto’s op de wereld dat zijn toch ook auto”s ????? Als je Vraagt aan iemand op straat (ferrari dan denkt hij alleen aan snelheid) op geven momend moet je mee gaan met de techniek, ferrari zul best kijken of die wel uit komt,.Dat moet vast lukken;)

    Login om te reageren
  14. Maarten zegt

    31 mei 2007 om 18:46

    @ Berkiiiiii

    Jongen ik snap totaal niet wat je zegt. Dat niet iedereen hier abn gaat typen, daar zit ik niet mee. Maar hoe zeer ik ook mn best doe, ik snap niet wat je bedoelt.

    Login om te reageren
  15. marcel zegt

    31 mei 2007 om 18:47

    lijkt me moeilijk in een ferrari een hybride motor wat waar laat je de accu’s en met al dat extra gewicht daar moet je als sportwagen bouwer tog niet aan denken ik denk als ze het doen maken ze er iest spectaculairs van dus maak je geen zorgen over de sount van ferrari die blijft hoe dan ook denk ik

    Login om te reageren
  16. MurcieBoy zegt

    31 mei 2007 om 18:55

    tegen de tijd dat ze iets hybride hebben dan ben ik allang dood ;)

    Login om te reageren
  17. aston v8 zegt

    31 mei 2007 om 18:58

    @marcel jah hoe zou die dan moeten klinken?

    Login om te reageren
  18. FlorisFerrari zegt

    31 mei 2007 om 19:05

    dan hoor je zoon geluidje uit de boxen die op de plaats van de uitlaten zijn geplaatst.. :P

    Login om te reageren
  19. S AMG zegt

    31 mei 2007 om 19:10

    Ach ze doen maar zolang de motor maar aan blijft en er een heerlijke Ferrari sound uitkomt. Als de motor uitgaat bij stapvoets rijden is het Ferrari embleem niet meer waardig. Bedoel die paar duizend Ferrari’s op de wereld die jaarlijks toch weinig rijden zorgen er echt niet voor dat de wereld vergaat.

    Login om te reageren
  20. petervhteV zegt

    31 mei 2007 om 19:10

    Zie het wel voor me, een 2 liter v8 10000rpm?midrear. 2 electromotoren geintregreerd in de voorwielen met een accupakket midfront geplaatst. En dit alles weegt net geen 1000kg.

    Login om te reageren
  21. luc zegt

    31 mei 2007 om 19:21

    wordt tijd dat auto’s op kraanwater kunnen gaan rijden

    Login om te reageren
  22. Rene zegt

    31 mei 2007 om 19:41

    Acceleratiejongens , al eens gekeken naar je verbruikscijfer bij het flink optrekken ?
    Je diesel of benzinetankje vliegt er zo door.
    Kan je gemakkelijk fors laten dalen door op die momenten je opgeslagen remenergie opgeslagen in een battery via een elektromotor (koppel) samen met de normale motor te laten functioneren.
    O ja ,das een hybride.
    Vaststelling aangaande bijna alle hybride onderwerpen:
    -bijna iedereen weet niet waarover hij spreekt ,laat staan kent (de)
    techniek.
    -bijna niemand deed ooit de moeite met dgl. wagens te rijden.
    Vaststelling aangaande de hybride techniek:
    -bijna elke gerenomeerde en of gefortuneerde constructeur blaast al een paar jaar de pannen van het dat ze overmorgen met een hybride wagen voor de pinnen gaan komen ,alleen zie ik ze niet ,die hybrides.
    Opmerking voor de batteryjongens :
    -je batterytoestellen al eens geteld in je huishouden ,vergeet ook je laptop niet of ga je die ook op watertof laten werken.
    Mijn conclusie :
    Hybride autos zij het met benzine ,diesel ,waterstof of nog wat anders zijn de enige tijdelijke oplossing ,alleen ontbreekt het bij de meeste
    constructeurs (uitgezonderd toyota en honda ) aan de nodige knowhow en ervaring en mishien goede wil.
    En wil het nu juist dat de japanners indertijd pakken patentrechten
    hebben betaald voor Europese of Amerikaanse technologie nu zelf
    ALLES gepatenteerd hebben.
    Toch pech ,alleen moet je het duven toegeven.

    Een hybride auto technieker.

    Login om te reageren
  23. speedlimit zegt

    31 mei 2007 om 20:21

    Een hybride ferrari is geeneens ’n gek idee…zolang ’t maar geen diesel versie wordt want dan kan echt niet bij ’n ferrari.

    Login om te reageren
  24. Gompie zegt

    31 mei 2007 om 21:05

    En waarom geen Ferrari op bio-ethanol? Geeft zelfs meer power doordat het octaangehalte hoger ligt dan bij benzine.. Kijk maar naar de Lotus Elise.. http://www.youtube.com/watch?v=kBzmmO-3Cdo

    Login om te reageren
  25. firefly zegt

    31 mei 2007 om 21:19

    Ik begrijp niet waarom Ferrari nooit bio-brandstof zou gebruiken, maar wel hybride. Met E85 is toch weinig mis. Prestaties gaan er meestal alleen maar op vooruit en het klinkt als een gewone benzinemotor.

    E85 past beter bij Ferrari dan al die extra kilo’s van de accu’s van een hybride. Dan hou je ook de mooie sound van een Ferrari

    Login om te reageren
  26. ZOEF zegt

    31 mei 2007 om 21:37

    Ik ben het helemaal eens met “Gek Op Wielen” (is hij gek op wielen of is hij EEN gek op wielen?):
    Voor exclusieve auto’s moet gewoon uitzondering worden gemaakt, net als voor oldtimers.

    Login om te reageren
  27. Classic red zegt

    31 mei 2007 om 21:44

    Ik heb eens een Ferrari mogen besturen en wat gezegd wordt is waar. Het geluid is zeker de helft van de sensatie. Een fluisterstille Ferrari is geen Ferrari. Dus wat mij betreft geen hybride. Dan koop ik liever een klassieker.

    Login om te reageren
  28. SuperWouter21 zegt

    31 mei 2007 om 21:57

    Zou r nou ook een Bluetech versie van alle ferrari’s komen?

    Login om te reageren
  29. Rick dos zegt

    31 mei 2007 om 22:09

    Er zal ooit eens een dag komen wanneer we niet meer zitten op te scheppen over de PK´s onder de kap, maar hoeveel km hij doet op 1 liter benzine……..

    Tegen die tijd ben ik oud en seniel en zal het dus gelukkig niet bewust meemaken…. ;)

    Login om te reageren
  30. TimMR2 zegt

    31 mei 2007 om 22:36

    opzich hybride heeft nog wel 1 voordeel(afgezien van het verbruik), of in ieder geval de elektromotor, ten opzichte van de brandstofmotor dat het een ongelovelijk hoog koppel heeft bij het wegrijden

    Login om te reageren
  31. Vincent#1 zegt

    31 mei 2007 om 23:05

    @gompie, idd

    Dat ze geen diesel of biodiesel willen is tot daar aan toe want dat zijn andere motoren.
    In princpe kan elke benzine motor al op ethanol rijden, en geeft dan al gelijk meer vermogen. Om hem perfect te laten lopen moet wel wat aangepast worden.

    Koenigsegg heeft het ze ook voorgedaan.

    Login om te reageren
  32. Berkii zegt

    1 juni 2007 om 07:57

    De italiaane zijn eigen wijs:P

    Login om te reageren
  33. chrizzzie zegt

    1 juni 2007 om 11:48

    Ik denk dat Lotus op het moment echt wel marktleider is op het gebiedt van hybride binnen de sportwagenmarkt.

    Login om te reageren
  34. hallobre zegt

    3 juni 2007 om 16:29

    wat dachte jullie van een ferrari dat op zonnebloem olie rijd?

    Login om te reageren
  35. piet zegt

    4 juni 2007 om 19:33

    @ hallobre,

    even een wijze opmerking tussendoor,

    zonnebloem olie doet het alleen in sommige dieselmotoren, heb jij ooit een Ferrari gezien die op diesel rijdt? Ik niet.

    Login om te reageren
  36. rider zegt

    20 september 2007 om 08:34

    jullie hoeven niet bang te zijn dat het geluid van de ferrari zal verdwijnen. de regelgeving zegt immers dat je binnen een concern een gemiddelde moet nemen om aan de CO2 uitstoot te komen. daarom maakt ferrari ook deel uit van de fiat groep. de fiat 500, panda hebben een hele lage uitstoot. daar mag ferrari dus een f599 of enzo tegenoverzetten om toch aan het gemiddelde te komen.
    ferrari zal niet snel een full hybride gaan bouwen. eerder een mild hybride versie.
    dus het mooie geluid zal niet snel verdwijnen. gelukkig maar. ik hoop wel dat ferrari het gewicht laag kan houden als de hybride techniek er komt.

    Login om te reageren
  37. de wit zegt

    12 januari 2008 om 19:04

    AIs BMW model 760I met gewoone motor op waterstof kan laten rijden kan Ferrari dat ook zo behouden we de fraaie motorsound die bij de auto hoort. De techniek blijft bij het oude principe.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North