• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mercedes-Benz gaat nieuwe supercar bouwen zonder McLaren

Auteur: Dennis, gepost 31 mei 2007 om 15:34 – 57 Reacties

McLaren logo

Mercedes-Benz gaat samen met DTM partner HWA AG een nieuwe supercar bouwen die onder het AMG label zal worden verkocht. Daarmee wordt McLaren gepasseerd, die erg teleurgesteld is door dit besluit. De nieuwe supercar wordt street-legal en zal naar verwachting worden aangedreven door een met de hand gebouwde 6,2 liter V8 motor van AMG met meer dan 500 pk. Hiermee heeft men het bijvoorbeeld gemunt op de Audi R8. HWA zal de auto gaan bouwen en als het meezit, zal een eerste concept volgend jaar in Genève te zien zijn.

Voor HWA AG is met dit project een investering van 4,5 miljoen euro gemoeid. Hiermee wordt de ruimte voor productie en logistiek vergroot van 7.500 naar 17.500 vierkante meter. Volgens HWA woordvoerder Hans Jürgen Matheis had het bedrijf altijd al de ambitie om te bewijzen dat het betere supercars kan bouwen dan McLaren. Mercedes biedt nu de kans om dat te bewijzen. Nieuw is deze business voor HWA natuurlijk niet. HWA bouwde o.a. de CLK DTM AMG en een straatversie van de CLK-GTR.

McLaren fans hoeven niet in zak en as te zitten, want McLaren verdient nog voldoende cash met het succesvolle F1 team en de kans bestaat dat er opvolger komt voor de originele McLaren F1 (via: automobilwoche.de).

Ook interessant!

  • McLaren MCL35M met Mercedes-motor is hier
  • Nieuwe G-klasse 4x4² gaat los in de sneeuw [video]
  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
  • Onthulling nieuwe Mercedes SL
    Onthulling nieuwe Mercedes SL uitgesteld

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

dtm, hwa, McLaren, Mercedes, SLC, Supercars

Vorig bericht: « Audi “annexeert” Volkswagen fabriek
Volgend bericht: Ferrari sluit hybride technologie niet uit »

Lees Interacties

Reacties

  1. robbe zegt

    31 mei 2007 om 15:37

    zou wel een gave auto worden

    maar even een vraagje is de audi R8 eigenlijk begrenst?

    Login om te reageren
  2. joep zegt

    31 mei 2007 om 15:39

    ik snap mercedes in deze niet helemaal. McLaren is een erg bekende en klinkende naam welke een auto echt een stuk presitge mee kan geven. Ik heb toch het gevoel dat HWA AG een minder klinkende naam is…

    Login om te reageren
  3. JeffreyG zegt

    31 mei 2007 om 15:41

    @robbe, de R8 is niet begrensd (anders zou hij de concurentie niet aankunnen)

    ik ben benieuwd waarmee Mercedes aan komt zetten
    hoe meer op die markt hoe beter :D

    Login om te reageren
  4. jordey zegt

    31 mei 2007 om 15:42

    Mooi zo! dan heeft amg ook weer een klusje erbij.. als het zover mag komen.

    maar hoe gaat die dan eruit zien?? ik maak wel eff een schets ofzo

    Login om te reageren
  5. Markus zegt

    31 mei 2007 om 15:44

    “Volgens HWA woordvoerder Hans Jürgen Matheis had het bedrijf altijd al de ambitie om te bewijzen dat het betere supercars kan bouwen dan McLaren.’

    Die lat ligt erg hoog, ik ben benieuwd. Die DTM AMG’s zijn leuk maar een McLaren F1 is toch wel veel legendarischer.

    Login om te reageren
  6. jordey zegt

    31 mei 2007 om 15:47

    die clk dtm amg is helemaal niet zo bekend bij ‘gewone’ mensen die niet zo vaak met autos bezig zijn dan wij. maar ze kennen wel allemaal de Mclaren F1.. en de slr natuuuurlijk

    Login om te reageren
  7. sacha zegt

    31 mei 2007 om 15:48

    Wellicht ten overvloede: H.W.A. AG is van Hans Werner Aufrecht, de A uit AMG:
    http://en.wikipedia.org/wiki/Hans-Werner_Aufrecht
    http://en.wikipedia.org/wiki/Mercedes-AMG

    De CLK DTM AMG kwam ook uit hun koker.

    Login om te reageren
  8. PieterA zegt

    31 mei 2007 om 15:51

    Gelukkig! Die domme SLR is toch geen echte McLaren te noemen.

    Login om te reageren
  9. RScosworth zegt

    31 mei 2007 om 15:56

    Ik vind het niet erg, de enige auto die ik ken van de samenwerking tussen mercedes en mclaren die ook geproduceerd is is de slr. Als je dan kijkt naar de CLK GTR die mercedes met HWA heeft gebouwd is de slr maar kinderspel. Hoewel de slr niet zo ver gelimiteerd is als de gtr.

    Login om te reageren
  10. JLJ zegt

    31 mei 2007 om 15:56

    “zal naar verwachting worden aangedreven door een met de hand gebouwde 6,2 liter V8 motor van AMG met meer dan 500 pk”
    Dus de standaard 6,2 die ook o.a. in de ML zit? Dat moet beter kunnen!

    Login om te reageren
  11. David USA zegt

    31 mei 2007 om 16:01

    Een echte McLaren?! Let’s hope so! Aangedreven door een motor uit München! Want dat zijn toch gewoon de beste motoren bouwers ter wereld! Wel vet dat Benz een eigen middenmotor auto gaat bouwen!

    Login om te reageren
  12. MarcO zegt

    31 mei 2007 om 16:04

    @ JLJ
    Dacht dacht ik nou ook.
    9ff (onlangs ‘in het nieuws’) peutert 910 pk uit 4,2 ltr…..
    Dan is 500 uit 6,2 een beetje soft lijkt mij. ;)

    Login om te reageren
  13. Armada zegt

    31 mei 2007 om 16:12

    Eens kijken of dit echt een sportwagen wordt, en niet meer een GT, zoals een hoop mensen de SLR toch wel betitelen.

    Login om te reageren
  14. Gek op Wielen zegt

    31 mei 2007 om 16:14

    Ik ben benieuwd. Laat het ze maar bewijzen! Ze leggen de lat, maar ook zeker de verwachtingen wel hoog als ze willen bewijzen een betere auto te kunnen maken als McLaren. Die hebben nog altijd de legendarische F1 op hun naam staan die door vele nog steeds als beste word beschreven.

    Login om te reageren
  15. slk55 amg zegt

    31 mei 2007 om 16:18

    dit is een impressie van Van Schulte, hij ziet er goed uit, apparte voorlampen enzo. een ware concurent voor de R8 dus.


    http://www.anwb.nl/published/anwbcms/content/auto/nieuws-en-tips/ak/toekomst/mercedes-benz/mercedes-25-981130_enlarged.jpg

    @robbe

    als ik me niet vergis heeft de R8 een top van boven de 300 km/h! daarmee is hij dus sneller dan een concurent als de porsche 911 4S.

    Login om te reageren
  16. Gek op Wielen zegt

    31 mei 2007 om 16:23

    @slk55amg…

    Het lijkt wel of die impressie gemaakt is op basis van de R8. De verhoudingen komen ook overeen.

    Login om te reageren
  17. Vincent zegt

    31 mei 2007 om 16:27

    @ slk 55 amg
    Is dat niet gewoon een R8 met een mercedes voorkant gephotoshopped erop?

    Login om te reageren
  18. Thomaz zegt

    31 mei 2007 om 16:28

    @ Marco

    Dat blok van 9ff heeft ook 2 turbo’s, het 6.2liter blok van AMG is atmosferisch. Kun je dus niet vergelijken. Als je op dat AMG-blok twee turbo’s zet en helemaal tot het uiterste tuned kun je er ook wel 1000PK uit halen.

    Login om te reageren
  19. luc zegt

    31 mei 2007 om 16:33

    @ vincent, volgens mij wel maar ook nog een beetje meer verneukt

    ik ben benieuwd, maar vreees een lelijke creatie

    Login om te reageren
  20. Hugo zegt

    31 mei 2007 om 16:35

    Goedzo! De huidige MClaren is lelijk!

    Login om te reageren
  21. Pannekoek zegt

    31 mei 2007 om 16:35

    @ slk55 amg

    301 km/h ;)

    Login om te reageren
  22. slk55 amg zegt

    31 mei 2007 om 16:44

    @pannekoek

    zie je wel! boven de 300km/h! :lol:

    Login om te reageren
  23. Pannekoek zegt

    31 mei 2007 om 16:45

    @ Hugo (en slk55 amg zal zich ook aangesproken voelen)

    Dat komt door die lelijke F1 neus hé ;)

    Login om te reageren
  24. Pannekoek zegt

    31 mei 2007 om 16:45

    xD

    Login om te reageren
  25. slk55 amg zegt

    31 mei 2007 om 16:54

    dit blijft natuurlijk ook altijd een erg mooie impressie voor een ‘nieuwe Gullwing’ :

    Login om te reageren
  26. floryn zegt

    31 mei 2007 om 16:56

    mwah ik wil het nog wel eens zien

    Login om te reageren
  27. joep zegt

    31 mei 2007 om 16:59

    @slk 55 amg,

    zo mag er wat mij betreft best een nieuwe gulwing komen hoor!

    Login om te reageren
  28. Hoi zegt

    31 mei 2007 om 16:59

    Jongens, als Mercedes besluit een nieuwe supercar te gaan bouwen, dan moet ze wel knopen doorhakken, want naar mijn idee moet je, Mercedes zijnde, of een nieuwe supercar bouwen, of een concurrent voor de R8, maar allebei kan niet met dezelfde auto denk ik. De R8 is een concurrent van de Porsche 911, welke variant dan ook, zowel gezien de prijs als de prestaties (tot op zekere hoogte).
    Maar de SLR McLaren, dat is (was, want inmiddels uit productie?) een supercar, met prestaties en een dito prijs van een heel ander niveau, en een topsnelheid die veel hoger ligt dan die van de R8.
    Ik denk dat Mercedes een sportwagen gaat maken die de gevestigde orde (of, in het geval van de R8, de net gevestigde orde) aankan, hoewel ik dat ook al enigzins vreemd vind, omdat Mercedes de CL en SL nog altijd heeft, en ja, dat zijn niet pure sportwagens, maar ze kunnen – gezien de prestaties, door hun prijzen concurreren ze zichzelf uit de markt – de concurrentie aan.
    Een supercar zoals de SLR McLaren dat was, en nog meer de McLaren F1, zal denk ik pas over een aantal jaren volgen.

    Login om te reageren
  29. MarcO zegt

    31 mei 2007 om 17:00

    @ Thomaz
    Ik begrijp wel dat de motoren niet vergelijkbaar zijn, omdat de manier van vermogen peuteren anders is, maar dat was ook niet mijn punt. Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is dat het kennelijk tegenwoordig ‘not done’ is om niet mee te doen aan die achterlijke PK-race.
    Eigenlijk kan ik daarom deze AMG motor beter waarderen dan die tot de limiet doorgefokte dingen. De AMG motor zal ook minder vaak, laat ik zeggen, een onderhoudsbeurt nodig hebben. (lees: vervangen moeten worden)

    Login om te reageren
  30. slk55 amg zegt

    31 mei 2007 om 17:08

    zonder F1 neus vind ik de SLK anders een stuk saaier ogen:


    http://www.anwb.nl/published/anwbcms/content/auto/nieuws-en-tips/ak/toekomst/mercedes-benz/mercedes-23-981074_enlarged.jpg

    Login om te reageren
  31. slk55 amg zegt

    31 mei 2007 om 17:13

    bovenstaande reactie was trouwens aan pannekoek

    Login om te reageren
  32. djvinox zegt

    31 mei 2007 om 17:36

    Allebei fantastisch nieuws.

    Zowel voor McLaren als Mercedes en vooral voor de autoliefhebber gaat dit volgens mij veel beter werken dan de samenwerking voor de SLR. Niet dat de SLR er niet mag zijn, integendeel, das een van mijn favoriete wagens. Maar het is geen ubersportwagen zoals de McLaren F1 dat is/was.

    Nu kan McLaren zich concentreren op de langverwachte opvolger van de F1 (die de SLR obviously niet was), en AWH een opvolger voor de DTM AMG en nog veel liever CLK GTR :-)

    A pleasent future awaits!

    Login om te reageren
  33. slk55 amg zegt

    31 mei 2007 om 18:18

    hier nog 2 leuke impressies, van zowel een Mercedes supersportwagen en een McLaren F2:

    Login om te reageren
  34. aston v8 zegt

    31 mei 2007 om 18:55

    @slk55 amq nice!

    Login om te reageren
  35. MurcieBoy zegt

    31 mei 2007 om 18:57

    ik snap sowieso niet waarom ze met mclaren samenwerkten AMG is toch goed genoeg of niet? ;)

    Login om te reageren
  36. Pannekoek zegt

    31 mei 2007 om 19:09

    @ Murcieboy

    Tradities.. *zucht* Mercedes werkt ale heel lang met McLaren, de eerste auto was volgens mij 722, of de Mille Miglia..

    Login om te reageren
  37. MurcieBoy zegt

    31 mei 2007 om 19:19

    @ pannekoek
    jij zegt al heel lang maar de 722 is nog niet zolang uit en jij noemt het meteen al heel lang zo zou ik het niet willen noemen

    Login om te reageren
  38. Thom zegt

    31 mei 2007 om 19:48

    Ik wacht op iets moois. Oftewel word vervolgd…

    Login om te reageren
  39. Pannekoek zegt

    31 mei 2007 om 19:55

    @ Murcieboy

    A new version was introduced in 2006 called the “2007 Mercedes-Benz SLR 722 Edition”. The “722” refers to the victory by Stirling Moss and his co-driver Denis Jenkinson in a Mercedes-Benz 300 SLR with the starting number 722 (indicating a start time of 7:22 a.m.) at the Mille Miglia in 1955. The “722 Edition” creates 650 bhp, with a top speed of 337 km/h (5 more than the standard SLR). A new suspension is used with 19-inch light-alloy wheels, a stiffer damper configuration and 0.4 inches lower body. The SLR is planned to end production in 2008, according to Mercedes-Benz.[citation needed] A special edition known as the 722 Edition was released in 2006, to commemorate a previous Mercedes ‘SLR’, the 300 SLR. The 722 number is a reference to the race number of Denis Jenkinson and Stirling Moss’s 1955 Mille Miglia winning 300 SLR, indicating their start time of 7.22 a.m.

    Power is boosted to 478 kW (650 hp) and 820 N·m (605 ft·lbf) torque at 4000 rpm. Modifications were also made to the suspension, with a stiffer damper setup and 10 mm (0.4 in) lower ride height introduced for improved handling. Larger 390 mm diameter front brakes and a revised front air dam and rear diffuser were fitted.[5]

    Overall performance has increased, with a claimed 0-100 km/h time of 3.6 seconds, 0-200 km/h time of 10.2 seconds and 0-300 km/h in 28 seconds.[6]

    Exterior changes included larger 19-inch black alloy wheels and red “722” badging (harking back to the original 722 racer).

    Volgensm ij was dat in samenwerking met McLaren, maar da week niet zeker.

    Login om te reageren
  40. MurcieBoy zegt

    31 mei 2007 om 20:11

    @ pannekoek
    volgens mij niet want die naam is alleen afgeleid van het startnummer en niet hoelang ze samenwerkten, want volgens mij werkte mercedes toen al met AMG ;)

    Login om te reageren
  41. Hansie! zegt

    31 mei 2007 om 20:36

    Cool hier zit ik wel op te wachten
    een nieuwe mercedes super car

    maar ik hoop dat het Mclaren word
    die supercars naar een nieuw level brengt.

    Login om te reageren
  42. Barbus fan zegt

    31 mei 2007 om 20:41

    ach het is mercedes…..en dan de huis tuner erbij….eerste exemplaar gaat naar mij :)

    Login om te reageren
  43. Barbus fan zegt

    31 mei 2007 om 20:42

    sorry eerste 2 exemplaren

    Login om te reageren
  44. LEKKERKERK zegt

    31 mei 2007 om 21:17

    DIe Mercedes tipt niet aan de R8 probeer maar over 310 vn de R8 te komen Mercedes kan zich beter richten op fiat(panda)

    Login om te reageren
  45. joske zegt

    31 mei 2007 om 21:38

    zal waarschijnlijk wel een mooi auto worden(hopelijk toch)
    ze moeten de mercedes slr mclaren een beetje volgen
    vond ik een mooi model

    Login om te reageren
  46. sacha zegt

    31 mei 2007 om 21:52

    @LEKKERKERK: Ik reed laatst al 306Km/h op de snelweg met een standaard AMG’tje. En dat ging niet harder vanwege overig verkeer. Anders had ik de 320 wel gehaald.

    Login om te reageren
  47. Rick dos zegt

    31 mei 2007 om 22:15

    GELUKKIG! De Merc McLaren is voor mij toch een beetje een dissapointment geworden. Toen ik de eerste foto´s zag vond ik het prachtig, maar eenmaal in het echt was het een afknapper. En volgens mij komt dat echt door de SL.

    Daarmee zeggend dat de SLR zich niet genoeg onderscheid van de SL net zoals de Maybach en S-klasse.

    Hopelijk komen ze met een ècht onderscheidend model. Een model die niet op een andere auto binnen de Merc range lijkt. En AJB ook eens een andere motor! Niet een motor die door bijna alle Merc´s wordt gebruikt!

    Audi heeft in mijn ogen ook de fout gemaakt om het teveel op de Gallardo te laten lijken. Zonde gewoon.

    Login om te reageren
  48. Hugo Kroeze zegt

    31 mei 2007 om 23:09

    Wil je een audi R8 vergelijken met de legendarische mclaren F1.

    Dit onderwerp lijkt mij zinloos want de MCLaren F1 will exist forever

    Verder lijkt het me verstandig voor mercedes om een supercar te maken voor de CLK GTR omdat deze auto zich door Le Mans nooit echt heeft kunnen bewijzen. Ik ga dan ook graag de weddenschap aan dat als deze auto mee gaat doen in de 24 uur van le mans Audi en nu ook Peugeot nergens blijven met die lompe diesels.

    Login om te reageren
  49. Pannekoek zegt

    31 mei 2007 om 23:12

    @ sacha

    Stoer hoor! ;)

    Welke amg? :O zal vast geen ’tje zijn geweest.. :S

    Login om te reageren
  50. Nick_BE zegt

    1 juni 2007 om 00:49

    “… de kans bestaat dat er opvolger komt voor de originele McLaren F1”

    Veruit het beste nieuws uit dit hele stukje. ;)

    Login om te reageren
  51. chrizzzie zegt

    1 juni 2007 om 11:46

    Nee de samenwerking met AMG voor de CLK-GTR was een succes. Volgens mij had Webber liever gehad dat AMG was gaan samenwerken met Boeing en dan hadden ze vast en zeker een heel goed vliegtuig gemaakt die zou kunnen opsteigen vanaf het circuit van Le Mans.

    Login om te reageren
  52. E320 cdi zegt

    1 juni 2007 om 22:27

    @ Sacha:

    Volgende keer dat je zulke plezierige dingen gaat doen mag je wel even langs mijn huis rijden! Overigens… onbegrensde AMG begrijp ik? want anders is de pret bij 250 voorbij :-P

    @ Lekkerkerk:

    ik vind jou zo grappig! NOT… wat bereik je met zulke onzinnige reacties? Dat je Audi fanboy bent weet ik nou in ieder geval wel. En ik weet niet hoor maar Audi heeft de auto niet uitgevonden, en wat ze nu doen is de techniek die Mercedes-Benz uitvind, even in een Audi proppen en voila we hebben weer ‘nieuwe’ techniek uitgevonden! Ik heb de A8 van Audi nog nooit met iets nieuws zien komen… Elke S-Klasse wél, wat later in vele auto’s terug te vinden is. Dát zijn prestaties. En deze aankomende supercar/R8 concurrent van AMG zal jou R8 denk ik wel opeten.

    @ nieuwsbericht:
    Dit is wel schitterend nieuws trouwens, heb nu al zin in 2008! (en nog meer in de introductie!!!) Zou wel extreem gaaf zijn als deze echte vleugeldeuren kreeg zoals de 300SL had, wat ‘slk 55 amg’ liet zien. (Trouwens, nog tevreden met de SLK?!)

    Login om te reageren
  53. GOD zegt

    2 juni 2007 om 01:12

    het is Mclaren-BMW F1 voor alle duidelijkheid
    alle crediet gaat steeds naar Mclaren maar BMW heeft minstens zo groot aandeel in het succes vanegen het magistrale blok wat ze daar in heben gelepeld en verder ook hebben meegewerk aan het chassis
    dus voortaan Mclaren-BMW F1 mannen

    Login om te reageren
  54. Gerard zegt

    3 juni 2007 om 23:36

    Bij mijn weten is AMG als officieel Mercedes-Benz huistuner bezig met het ontwikkeling van ’n 750 PK sterke V12.

    Als ondernemer in Dubai heb ik met één van de mensen van AMG al één en ander mondeling besproken, en gaat echt de pan-uit-swingen als alles technisch gezien mogelijk is.

    Mercedes-Benz heeft nu éénmaal enige tijd geleden de beslissing genomen om AMG als officieëele huistuner onder de vleugel te nemen, laat ons deze beslissing eerbiediggen voor wat het nu is, het is het kapitaal dat hierbij ’n belangrijke van betekenis spreekt.

    Trouwens, voor diegenen die het noch niet moesten weten, ‘Mercedes’ is van origine ’n meisjesnaam, en is vanaf ’n bepaald moment officieel ’n merknaam geworden.

    Login om te reageren
  55. Gerard zegt

    3 juni 2007 om 23:50

    Oei ! ,

    De eerste regel moest wel degelijk zijn;

    Bij mijn weten is AMG als officieel Mercedes-Benz huistuner bezig met het ontwikkelen van ’n 750 Pk sterken V12.

    Login om te reageren
  56. daan zegt

    20 juni 2007 om 20:27

    Die mclaren is egt vet lol:P:P

    Login om te reageren
  57. Valleyman zegt

    21 november 2007 om 22:04

    LOL AMG niet boven de 310, ik vind hem wel grappig, die Lekkerkerk :-p
    Wat ik nog grappiger vind is dat een Fanboy zo vol trots verkondigd dat zijn geliefde fetishobject amper de topsnelheid van een dagdagelijkse tuner kan evenaren, ik heb een redelijke hekel aan Mercedes en vind mezelf veel meer terug in Bmw maar ik je verzekeren, slik die onzin maar snel in en vertrek met de staart tussen de benen want een AMG onbegrensd mijn vriend, is net zo’n bom op wielen als een Motorsport en 310, 320, 330 is helemaal geen probleem ;-)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North