• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ferrari stelt dealers aan om oude modellen op te knappen

Auteur: RubenPriest, gepost 8 november 2017 om 08:26 – 36 Reacties

Afbeelding Ferrari stelt dealers aan om oude modellen op te knappenAfbeelding Ferrari stelt dealers aan om oude modellen op te knappenAfbeelding Ferrari stelt dealers aan om oude modellen op te knappenAfbeelding Ferrari stelt dealers aan om oude modellen op te knappenAfbeelding Ferrari stelt dealers aan om oude modellen op te knappenAfbeelding Ferrari stelt dealers aan om oude modellen op te knappenAfbeelding Ferrari stelt dealers aan om oude modellen op te knappenAfbeelding Ferrari stelt dealers aan om oude modellen op te knappen

Ferrari stelt dealers aan om oude modellen op te knappen
Weet waar je terecht kunt.

Ferrari heeft 48 dealers in 20 landen aangesteld die het Ferrari Classiche Authorised Workshops-certificaat krijgen. De geselecteerde dealers mogen Ferrari’s van 20 jaar of ouder onderhouden of opknappen. Onderdelen zijn direct uit Maranello afkomstig en de geselecteerde dealers staan in nauw contact met de Italianen.

In Nederland is Kroymans in Hilversum geselecteerd als het punt om je oude raspaardje te laten onderhouden.

Kroymans is al sinds 1972 officieel vertegenwoordiger van Ferrari in Nederland. Daarmee hebben wij 45 jaar aan Ferrari-ervaring in huis, met nieuwe én klassieke modellen. De benoeming tot Ferrari Classiche Officina onderstreept het vertrouwen dat Ferrari heeft in ons serviceniveau en de knowhow op het gebied van Ferrari-klassiekers en –youngtimers.

In ons land is deze Ferrari-dealer ook meteen de enige. We zijn echter niet alleen. Onder andere Oostenrijk, Frankrijk, Spanje en Hongarije hebben ook slechts één aangewezen dealer. Landen als Polen, Tsjechië, Zweden, Finland, Denemarken en Noorwegen hebben voorlopig helemaal geen Ferrari Classiche Authorised Workshop.

Andere landen kennen meerdere punten. Zo kun je in het Verenigd Koninkrijk bij maar liefst negen dealers terecht. In de Verenigde Staten zijn 11 dealers aangewezen als Ferrari Classiche Authorised Workshop. De Italiaanse autofabrikant heeft gezegd het aantal punten in de toekomst verder uit te willen breiden.

Ook interessant!

  • Niemand wil deze Ferrari, zelfs de eigenaar niet
    Niemand wil deze Ferrari, zelfs de eigenaar niet
  • Video: oude muzikanten rijden in Ferrari 250 GTO
  • Ferrari SP48 Unica wordt een unieke Ferrari
  • Video - waan je in een videogame met oude Ferrari F1 auto

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

dealers, Ferrari, Klassiekers, kroymans, restauratie

Vorig bericht: « Officieel: BMW M3 CS met 460 pk
Volgend bericht: Jeep Compass is klaar voor het avontuur, jij ook? »

Lees Interacties

Reacties

  1. z4coupe30si zegt

    8 november 2017 om 08:37

    Prachtige baan lijkt mij dat.. heel de dag aan klassieke Ferrari motoren sleutelen.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      8 november 2017 om 09:13

      @z4coupe30si:

      Heb hier nog een Gamma coupe voor je staan .. kan je alvast oefenen ..

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        8 november 2017 om 09:37

        @lincoln: Inmiddels al eens mee gereden? Of staat hij nog steeds ergens verstopt en bezorgd hij je nog steeds koppijn?

        Wel een mooi ding hoor, zo’n Gamma.

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          8 november 2017 om 09:59

          @viezefreddyw:

          Geen meter ..
          Heb wel plezier aan het hebben ..
          Jammer dat ie niet op de schoorsteenmantel past ..

          Staat netjes binnen bij de andere hopeloze meuk ..

          Login om te reageren
          • viezefreddyw zegt

            8 november 2017 om 10:02

            @lincoln: Leuk! Ik ben toch altijd wel benieuwd welke 11 je allemaal hebt staan…

            Login om te reageren
            • seicilindri zegt

              8 november 2017 om 10:47

              @viezefreddyw: ik ook !

              Login om te reageren
          • davelepeef zegt

            8 november 2017 om 17:13

            @lincoln: ook raar, je auto in de slaapkamer…

            Login om te reageren
      • seicilindri zegt

        8 november 2017 om 10:43

        @lincoln: loopt ie uberhaupt ? Of heb je al een keer flink gestuurd met koude motor ?

        Login om te reageren
    • mashell zegt

      8 november 2017 om 09:26

      @z4coupe30si: ik denk dat je na een maand of twee wel vloeiend in het Italiaans kunt vloeken.

      Login om te reageren
    • thomasthomas zegt

      9 november 2017 om 11:34

      @z4coupe30si: ja gewoon flink schuren en plamuren en lassen dus! Elke avond het stof uit je oren halen en handen zo zwart als roet. Net als alle andere (schade)monteurs.

      Login om te reageren
  2. Gulli zegt

    8 november 2017 om 08:38

    Ik begin die Dino 246 steeds meer te waarderen

    Login om te reageren
  3. desjonnies zegt

    8 november 2017 om 08:41

    Volgens mij begrijpt Ferrari het begrip ” Dealer ” niet helemaal 100% .
    Toen ik ooit een oeroude maar mooie Peugeot reed was er één monteur bij de dealer die aan mijn auto werkte.
    De jongere monteurs mochten kijken van hem maar wel overal afblijven.
    Want dit was ‘zijn’ Peugeotje.

    Hiërarchie en pikorde.
    Iets moois onder mannen.

    Login om te reageren
  4. Gulli zegt

    8 november 2017 om 08:41

    Trouwens, waarom mag Forza niet meedoen? Die zijn toch internationaal bekend als Ferrari herstellers?

    Login om te reageren
    • Tonnie zegt

      8 november 2017 om 09:12

      @Gulli: gas monkey toch ook? ;)

      Login om te reageren
    • lincoln zegt

      8 november 2017 om 09:16

      @gulli:

      Misschien geen zin om 30% af te staan aan de Ferrari mafia ..

      Login om te reageren
    • jorden zegt

      8 november 2017 om 09:22

      @gulli: goede vraag! Misschien omdat ze onderscheid maken tussen een restaurateur en een dealer die gewoon onderhoud op aude auto’s uitvoerd?! anders knap lullig wel.

      Login om te reageren
    • ttr6 zegt

      8 november 2017 om 14:29

      @Gulli: zeker. Forza heeft ook een officiële band met Maranello ivm ondersteuning van alle modellen die uit de garantie zijn. Dat zijn er niet veel in NL.

      Login om te reageren
  5. yipikaye zegt

    8 november 2017 om 08:42

    Prachtig die Ferrari 512 BB.
    En ook de 288 GTO!

    Login om te reageren
  6. cossiekiller zegt

    8 november 2017 om 08:44

    Die grijze van op de eerste foto, wat voor een gedrocht is dat?
    Lijkt wel een mislukte Fiero kloon.

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      8 november 2017 om 09:04

      @cossiekiller: Dat is de Ferrari 512 BB. BB staat voor Berlinetta Boxer. Tegenwoordig een auto waar je grof geld voor moet neerleggen.

      Ikzelf vind het overigens geen gedrocht. Juist een parel. Geinig dat meningen zo van elkaar kunnen verschillen.

      Login om te reageren
      • Dizono zegt

        8 november 2017 om 09:39

        @viezefreddyw: bijna, dit is een 365 GT4 BB, te herkennen aan het feit dat hij geen extra lipje onder de bumper heeft. Verder geen Naca-sleuf op de zijkant en drie achterlichten in plaats van twee per zijde.

        Login om te reageren
        • viezefreddyw zegt

          8 november 2017 om 09:41

          @dizono: Verdomd! En ik maar denken dat ik er wat van af wist…

          Dank!

          Login om te reageren
      • kilum zegt

        8 november 2017 om 09:40

        @viezefreddyw: Kijk, nooit geweten waar BB voor stond bij de 512. Thanks, weer wat geleerd.

        Login om te reageren
      • gregorius zegt

        8 november 2017 om 09:42

        @viezefreddyw: @cossiekiller: yep. Die dingen kosten zo 4ton. Mijn buurman (60+) heeft er ook 1tje in de gemeenschappelijke garage staan. Hij heeft dat ding al 10+ jaar. De zomer zei hij dat ie m met deze prijzen overweegt te verkopen; kan ie weer een ander projectje doen.
        Hij had m trouwens uit NL gehaald zei hij (woon in CH).
        Overigens heeft ie geen Ferrari specialist nodig (we hebben een Ferrari / Maserati man in het dorp waar rustig dag in dag uit een man of 5 aan dit soort auto’s sleutelen); als je die auto eenmaal kent; is het allemaal vrij makkelijk sleutelen.

        En dat is ook precies de vraag die ik me zou stellen bij Ferrari modellen tot 20 jaar geleden: zo geavanceerd is het allemaal niet. Het zit niet handig in elkaar, waar, maar verder is het allemaal niet zo heel spannend, die oude Ferrari’s.

        Login om te reageren
        • gregorius zegt

          8 november 2017 om 09:44

          @gregorius: sorry, voorkant lijkt natuurlijk op de 512BB, door die rechthoekige plakkaten voorop. De achterkant van de 512BB is meer Testarossa achtig.

          Login om te reageren
          • davelepeef zegt

            8 november 2017 om 17:20

            @gregorius: kont 512 is bijna identiek aan de 365, op het aantal lampen na.

            Login om te reageren
  7. babybenz zegt

    8 november 2017 om 08:55

    Waarom is Jet cars niet aangesteld?

    Login om te reageren
    • granlusso zegt

      8 november 2017 om 14:57

      @babybenz: Haha. Maar even serieus: Munsterhuis is toch eveneens dealer? Kroymans dealer en importeur, Munsterhuis alleen dealer.

      Login om te reageren
  8. geecee zegt

    8 november 2017 om 09:04

    @gulli
    Die heeft waarschijnlijk geen officiële banden met Ferrari.

    Login om te reageren
    • jeebee zegt

      8 november 2017 om 09:24

      @geecee: wel banden, uiteraard geen velgen

      Login om te reageren
  9. Tonnie zegt

    8 november 2017 om 09:13

    Dus kroymans mag vanaf nu ferrari’s onderhouden van 20 jaar. En daarvoor mocht dat niet en konden oudere ferrari’s niet onderhouden worden?

    Login om te reageren
    • davelepeef zegt

      8 november 2017 om 17:22

      @thijsj: nee mensen die het ding in onderhoud houden daar krijgen nu ‘approved’ stempeltjes in de onderhoudsboekjes. Zonder dat is je klassieke Ferrari natuurlijk waardeloos schroot.

      Login om te reageren
  10. dromedaris zegt

    8 november 2017 om 09:15

    En de Belgische dealer in Antwerpen?

    Login om te reageren
    • RubenPriest zegt

      8 november 2017 om 09:25

      @dromedaris: In België zijn FMA (Wijnegem) en Monza (Sint-Martens-Latem) aangesteld.

      Login om te reageren
  11. flippiez06 zegt

    8 november 2017 om 09:18

    Slim slimmer slimst

    Login om te reageren
  12. Dutchdriftking zegt

    8 november 2017 om 12:16

    Dat lijkt me nog eens een mooie baan voor mannen met gouden handjes. Lekker Ferrari’s restaureren!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North