• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ferrari verdient bakken met geld, met dank aan de Purosangue

Auteur: RubenPriest, gepost 5 februari 2025 om 08:50 – 12 Reacties

Ferrari verdient bakken met geld met dank aan de Purosangue

Ferrari verkocht nauwelijks meer auto’s, toch verdienden ze meer geld in 2024.

Alles is duurder geworden, maar bij Ferrari doen ze er nog. een schepje bovenop. Naast een inflatiecorrectie heeft het merk de prijzen de afgelopen jaren flink opgevoerd. De BPM is ook niet mals en allemaal bij elkaar opgeteld kruipen nieuwe Ferrari’s meer richting de miljoen euro.

Ferrari in 2024

Prijzen tussen de 600.000 en 800.000 euro voor een nieuwe Ferrari Purosangue zijn geen uitzondering. Helemaal niet als je met Tailor Made aan de slag bent gegaan. De cijfers liegen niet. De ‘brutale’ strategie om alles flink duurder te maken jaagt de klanten niet weg. Het werkt. Hoewel er nauwelijks meer auto’s zijn verkocht wist Ferrari toch de winst te laten stijgen.

Ferrari verkocht 13.752 auto’s in 2024. Ter vergelijking, in 2023 verkocht het merk nog 13.663 auto’s. Een kleine stijging. Toch steeg de winst met 16,7 procent naar 1,9 miljard euro. De omzet bedroeg 6,68 miljard euro. Een stijging van bijna 12 procent. De marge op de auto’s is inmiddels zo hoog dat Ferrari 28,3 eurocent aan winst weet over te houden van elke euro aan omzet.

De Italianen komen er mee weg. Een streepje over je auto hier, een groter logo daar. Voor elke aanpassing rekent het merk duizenden euro’s. Klanten slikken het als zoete koek en dat zie je terug in de cijfers.

In China, Hong Kong en Taiwan verkocht het merk minder auto’s. De rest van de wereld wist Ferrari wel te vinden in 2024. Met name de Amerikanen, waar er 192 auto’s meer werden verkocht in vergelijking met 2023.

2024 stond in het teken van de Ferrari Purosangue. De SUV die je geen SUV mag noemen werd massaal uitgeleverd. Ook konden klanten eindelijk hun Roma Spider en/of 296 GTS in ontvangst nemen. In de tweede helft van het jaar kwamen leveringen van de SF90 XX en de 12Cilindri op gang. Het was ook het jaar van afscheid. De Portofino M, SF90 Stradale, 812 GTS en de 812 Competizione werden uitgefaseerd,

De Ferrari Purosangue was en is één van de beste cash cows voor Ferrari. De auto is zo gewild dat het model niet aan te slepen is. Ook op de tweedehands markt liggen de prijzen van het model hoog. Handelaren willen maar wat graag mee profiteren van die Ferrari-gekte.

Voor Ferrari kan 2025 al niet meer stuk. Met Lewis Hamilton als uithangbord van het merk zal de kassa rinkelen als nooit te voren. Als er dan ook nog mooie overwinningen uitvloeien in de Formule 1 is het helemaal feest. Grazie, grazie mille.

Foto: marcel050 spot Ferrari Purosangue via Autoblog Spots

Ook interessant!

  • Gespot - kersverse Ferrari Purosangue
  • Ferrari's gaan als warme broodjes!
  • Uitkijken geblazen voor stoepranden met je Purosangue
  • Gespot - Ferrari Purosangue ter waarde van €712.519

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

autoverkoop, Ferrari, geld

Vorig bericht: « Dit is hem dan, de Aston Martin Valkyrie hypercar met V12
Volgend bericht: Acht keer te hard? In België ben je dan je rijbewijs kwijt »

Lees Interacties

Reacties

  1. PunicaOase zegt

    5 februari 2025 om 08:59

    Die Purosangue is ook goed gelukt. Een heel stuk gaver en mooier dan die Urus..

    Login om te reageren
    • racerx zegt

      5 februari 2025 om 09:18

      Voor een SUV/Crossover zeker geslaagd. Dat er gewoon een dikke V12 in ligt helpt ook wel mee, ik moet nog zien of ze een elektrische supercar ook zo makkelijk slijten (zonder de vast clientele te chanteren, ‘koop dit model anders kan de je de volgende V12 vergeten’).

      Login om te reageren
  2. Mike zegt

    5 februari 2025 om 09:01

    28,3% netto winst gemiddeld is bizar. Men koopt het toch wel lijken ze te denken en kennelijk is dat zo al stabiliseert de omzet wel. Dit lijkt dan het winst optimum te zijn.

    Login om te reageren
  3. Robert zegt

    5 februari 2025 om 09:22

    Een stijging van 12% op de omzet en 28% in de winst bij een nagenoeg gelijke productievolume. Je legt de schuld gewoon neer bij de inflatie, gestegen grondstoffen-, productie- en loonkosten…
    “Never waste a good crisis.”

    Login om te reageren
  4. erics zegt

    5 februari 2025 om 09:49

    Met 1,9 miljard (!) winst kan je wel wat uitgeven aan de hoge kosten van ene heer Hamilton…

    Login om te reageren
  5. cloverleaf zegt

    5 februari 2025 om 09:49

    28,3 procent marge is erg netjes. Ik vraag mij af, zit hier al de merchandise bij want daar verdienen ze ook nog lekker aan en daar is de marge sowieso hoger dan 28%.

    Login om te reageren
    • heckblende zegt

      5 februari 2025 om 10:12

      aanbetaling van €18.446 op een petje

      Login om te reageren
  6. waterisnat zegt

    5 februari 2025 om 10:26

    Gewoon eerlijk geld verdienen (niemand is gedwongen afnemer). Mooi dat het nog mag.

    Login om te reageren
  7. pier zegt

    5 februari 2025 om 11:18

    Knap werk. Ik zal er waarschijnlijk nooit eentje nieuw kunnen kopen maar al zou het wel kunnen, dan zou ik het nog niet doen. Vind het een onsympathiek merk geworden.

    Login om te reageren
  8. tjorque zegt

    5 februari 2025 om 12:08

    Als ik mijn ziel (lees ****) verkoop kan ik waarschijnlijk ook veel meer geld verdienen dan ik nu doe.

    Maar of ik dat daarom dan ook wil doen vind ik toch een ander verhaal…

    Login om te reageren
  9. petroldrinker zegt

    5 februari 2025 om 13:40

    Tja, ik zou ook dolgraag een Purosangue kopen als daily, maja dat word hem helaas nog niet….

    Login om te reageren
  10. ttr6 zegt

    5 februari 2025 om 14:13

    Die Purosangue was in 1 x voor > 2 jaar uitverkocht toen ze in de ontwikkelfase door lieten schemeren dat de V12 erin gelepeld werd………………geweldig!! Wat zo’n motor als USP doet!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North