De 26 jaar oude Italiaan Fabio Ferrante wist al op hele jonge leeftijd dat hij auto’s wilde ontwerpen. Hij heeft gestudeerd aan het Polytechnisch Intituut in Turijn en stage gelopen bij het Fiat Design Research Center. Zijn smaak hoeft niet direct jouw smaak te zijn, maar dat Ferrante een zeker talent heeft voor autodesign, dat staat buiten kijf.
Zijn laatste ontwerp is de V Concept. Een luxe 2+2 coupé waarbij hij zich liet inspireren door Amerikaanse muscle cars uit de jaren zestig. In het bijzonder de 1967 Chevrolet Impala uit de televisie serie Supernatural. Bij de naam voor zijn concept liet hij zich inspireren door zijn vriendin, want haar naam begint met een V.
Fferrante wilde met zijn ontwerp geen retro revival neerzetten, maar een luxe hedendaagse muscle car. Het is dan ook meer een ode aan de Chevrolet Impala. Serieuze productieplannen heeft de jonge Italiaan niet, maar hij laat weten dat hij voor deze fictieve auto een hybride aandrijflijn in gedachten heeft.
Persoonlijk vind ik het een aardig concept, behalve de voorkant. Wanneer ik naar het aangezicht van deze auto kijk, moet ik op één of andere manier denken aan de Cars animatiefilm. Waarschijnlijk omdat ik iets te nadrukkelijk een soort “mondje” in de voorpartij bespeur. Maar ach, Fabio is pas 26 jaar en zijn toekomst als autodesigner heeft als je het mij vraag nog genoeg potentie. (bron: fferrante via carbodydesign)




De 1967 Chevrolet Impala






raar ding, lijk niet eens op de Impala
@JohanCelica: idd hoe ga je van lang hoekig en vierkant naar kort gedrongen en rond.
Had dan in ieder geval het wiel een del in de kas laten vallen.
Het enige wat ik een beetje terugzie is de c-stijl
@JohanCelica: Fail!!
@Timo: Lekker aant schreeuwen jonge?!
Die C-stijl is wel heel mooi terug gebracht. De voorkant doet mij eerder denken aan een ’73 Corvette ..
@Johan,
Derde alinea, eerste regel.
Lees die eens hard op.
OT: Vind het niet zo’n mooie wagen, allemaal net een beetje teveel erin weg willen werken.
Dan moet het er nog enigzins iets kenmerkend van hebben, en dat het ie nie.
Ik vind het maar niets. Mazda grille op een coupe met ongebalanceerde achtersteven. Nee, slopen.
De achterkant is prachtig, met die achterlichten die wel wat weg hebben van die van de Aston Martin One-99 (ja, sorry, vergelijkingsmongool). De smile zou iets minder moeten smilen, dan was het een prachtige auto geweest.
t’ziet er best gaaf uit hoor!
die achterlichten, toch een uitdaging gok ik, want hoe verwerk je er een knippertje achteruitrij-licht enzovoorts in?
Het is meer een Britse Grand Tourer dan een Amerikaanse Muscle car, maar het ziet er beter beter uit dan de Coupe’s die uit Duitsland komen.
De jongeman kan heel mooi ontwerpen en heel goed foto’s bewerken, goede skills.
Maar misschien moet de man toch even nadenken wat een muscle car is, want muscle car en hybride gaat denk ik niet zo goed samen.
@alfa159TI;
Kun je tegenwoordig gemakkelijk met een paar led’s.. Dan steek je er gewoon een paar witte en gele leds langs.. :)en stuur je deze elektronisch aan..
Het is idd. een beetje te veel van alles…
Scherpe vouwlijnen, bogen en vloeiende vlaktes…
Het front is in mijn ogen mislukt, de achterkant daartegen ziet er goed uit! En ‘an profil’ ziet het er ook niet slecht uit!
Meer een beetje mooie lijnen gebruiken waar iedereen zich in kan vinden. Maar er geen samenhangend mooie auto van kunnen maken.
Ik dacht even dat het een concept car was voor de RX-7..
prachtige auto, bring it on! lijkt trouwens niets te maken hebben met de oude impala :P
@Merry: dit heeft niets met foto’s bewerken te maken. Je hoeft enkel een plat vak onder het 3d model van de auto te leggen, en deze een omgevingsafbeelding geven. Met de juiste instellingen zal het programma de afbeelding altijd loodrecht op je kijkrichting plaatsen, maar dan moet je er wel voor zorgen dat de render (het zichtbare deel van de hele 3dscene) volledig is gevuld. Je moet dus niet de randen van het vlak zien, het hele beeld moet gevuld zijn.
Omdat dat vlak echter wel tastbaar onder de wagen ligt, is het dus wel vatbaar voor schaduwen van objecten. Paar lichtjes, HDR afbeelding voor de reflectie instelling van de autolak, chroom en ramen, en voila.
Ik heb hier ook ervaring mee, ik heb zo een AMG in 3ds max op dezelfde manier in bestaande foto’s gezet. Geen enkel moment Flopshop of andere fotobewerkers gebruikt, enkel 3ds.
@HDM: Zoooo die’s goed met computers !!
@HDM:
Jij je zin, die jongeman is goed in plaatjes maken, zo goed?
Hij heeft een Cars neus!
Hij had het beter een ode aan de Charger kunnen noemen.
Kijk die heerlijk brede heupen net als bij de 68er Charger.
Voor de rest ziet hij er best smakelijk uit.
die mag bij mij zo op de oprit!
soo die lijkt echt op de chevy impala
zij hebben het gamaakt toch
(hij is zo lelijk waarom maken ze tog van die auto’s
maar de oude chevy impala is een droom van elke jongen)
Ziet er best goed uit, alleen vind ik de voorste wielkasten wat te groot naar mijn goesting, nu ja misschien lijkt dit alleen maar zo op foto.
Ligt het aan mij of heeft dit ding achter een overhang van een rijnaak?
lijkt op een hond die iets vies heeft gezien, waarschijnlijk staat hij voor een spiegel.
Ziet er prachtig uit, maar ik zie op geen enkele manier een impala. Het had net zo goed een ode aan een willekeurige andere auto kunnen zijn. neusje is een beetje vreemd, aan de achterkant kan menig ontwerper een puntje aan zuigen, of dromen dat het van de baas mag. Ik zie hem binnen kort wel werken bij mazda.
gaaf, maar dikke achterkant. te breed, maar voor de rest leuk.
Dit lijkt geeneens op een Impala, FAIL voor de maker!
Geslaagde concept, en ondanks dat een vergelijking met de Impala misschien een beetje vergezocht is zie ik vooral in de aflopende daklijnen en de forse achterspatborden met scherpe lijn er in wel degelijk iets terug van de Impala.
Talent!
Is het niet de bedoeling dat, als je een ode aan iets opdraagt, het op zijn minst er op lijkt?
idd, de voorkant kan een stuk beter ;) maar verder vind ik vooral de achterkant erg strak :D
Plaatjes van het zijaanzicht anyone?
Moeilijk te beoordelen, maar die kont lijkt wel heeeeel erg ver naar achter te steken. (Inspiratiebron heeft misschien de schuld?) Het lijkt erop dat het achterwiel nog wel een flinke slag naar achteren mag.
En waar en hoe ga je deze parkeren
echt een nice ding…
doorvoeren en verkoopen!
ps: let niet op men spelling…. dislectie….
Zitten wat leuke designelementjes in, maar echt mooi vind ik hem toch niet!
wat hebben ze me dit vehikel proberen te doen? das een kort rond ding waar niets meer van de schoonheid van een impala in zit! een pure flater als je het mij vraagt