• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Fiat 500 Abarth: iets minder gay (135 pk, 21.000 euro)

Auteur: autoblogger, gepost 17 februari 2008 om 22:09 – 122 Reacties

Fiat 500 Abarth
Daar is ie dan, de plaatjes waar veel mensen op zitten te wachten. Een Fiat 500 voor de metrosexuele man!

De bloggers van Carscoop hebben de eerste afbeeldingen te pakken en ik moet toegeven, het ziet er dik uit! De enigszins agressieve bodykit zorgt voor nieuwe bumpers, side skirts, diffuser, lichtmetaal, dakspoiler, rode zijspiegels en andere Abarth styling. Daarnaast krijgt het kleine ding een dubbele uitlaat (het gaat hier immers om grof *kuch* geweld).

Voor de exacte specs moeten we nog even wachten tot morgen, we zullen dit bericht dan updaten zodra er extra informatie is.

PS 1: om een groot man te quoten: “waarom zijn die 500tjes op plaatjes zulke hartebrekertjes? in het echt loop je er straal voorbij… fucking weird man...”

PS 2: en we hebben video!

UPDATE 18-02-2008: De Abart 500 zal 135 pk krijgen en zal ongeveer 24% duurder zijn dan de 1.4 Sport en dat zou dus uitkomen op ongeveer 21k. Nogal prijzig zou ik zo zeggen. Onder de motorkap ligt een 1,4 liter Turbo. Een nog snellere Abart 500 SS zou zelfs 155 pk leveren!

Van het circuit naar de openbare weg, maar altijd met een sportieve insteek. Dat is de filosofie achter de lang verwachte ‘500 Abarth’, die op de aanstaande Autosalon van Genève zijn debuut zal beleven. De nieuwe auto is ontwikkeld door Fiat Group Automobiles Style Centre in de geest van de legendarische Fiat 500 Abarth uit de jaren ‘60. Vanaf juli zal de ‘500 Abarth’ via het exclusieve Abarth-netwerk leverbaar zijn.

De 500 wordt aangedreven door een Fire 1.4 16v benzine turbomotor die 135 pk (99 kW) levert bij 5.500 tpm en een maximum koppel heeft van 206 Nm bij 3.000 tpm in de ‘Sport’ stand. In de stand ‘Normal’ is de trekkracht teruggebracht tot 180 Nm bij 2.500 tpm.

De 500 Abarth is uitgerust met het nieuwe TTC (Torque Transfer Control) systeem, dat de overdracht van de trekkracht naar de wielen en het bochtgedrag aanzienlijk verbetert. Met andere woorden, net zoals in de zestiger jaren ’klein maar dapper’!

Fiat 500 Abarth
Fiat 500 Abarth

Ook interessant!

  • Abarth 695 Esseesse is het zoveelste gelimiteerde bommetje
  • Koop de Abarth 500 met Novitec spul van een Autobloglezer
  • Abarth F595 heeft een Formule 4 motor
  • Snelste GR Yaris ter wereld levert meer dan 500 pk
    Snelste GR Yaris ter wereld levert meer dan 500 pk

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

500, abarth, Fiat, geneve-2008

Vorig bericht: « Maserati GT Simoni edition
Volgend bericht: Renault schroeft productie Laguna omlaag »

Lees Interacties

Reacties

  1. Thijs zegt

    17 februari 2008 om 22:12

    Nice, maar er komt ook nog een nog dikkere versie had ik begrepen. De SS?

    Login om te reageren
  2. FiXeR zegt

    17 februari 2008 om 22:13

    Erug dik! Niet te, maar precies goed!

    Login om te reageren
  3. Statler de beroepszeikerd zegt

    17 februari 2008 om 22:13

    jee mijn eerste first post. De abarth kit ziet er niet al te spectaculair uit, ik heb ruigere voorbij zien komen. Ben wel benieuwd naar de uiteindelijk krachtbron.

    Login om te reageren
  4. Dennism6 zegt

    17 februari 2008 om 22:14

    nog steeds wel een beetje gay,

    Login om te reageren
  5. Wesley zegt

    17 februari 2008 om 22:14

    Echt een prachtbak!

    Login om te reageren
  6. RA999 zegt

    17 februari 2008 om 22:18

    Wat zei Michiel nou ook al weer over koelgaten?
    En noemen we dit nou een pseudo-hetero auto?

    Login om te reageren
  7. StormRAM zegt

    17 februari 2008 om 22:18

    Velgen zijn OK, erg mooi met dat zwart/wit en de rode remklauw erachter. De zijspiegels doen me aan de MINI Cooper S Works GP-kit denken. Een beetje gejat dus van Fiat! :x

    Login om te reageren
  8. Jan zegt

    17 februari 2008 om 22:19

    Wel een beetje tè voor mij die voorbumper. Iemand die meer weet over de krachtbron…? (zonder in het wilde weg te gissen:))

    Login om te reageren
  9. Gerrit zegt

    17 februari 2008 om 22:22

    als ik het geld er voor heb, kom die voor mijn deur!
    maar wat zal die gaan kosten? vond die normale 500 al duur!

    Login om te reageren
  10. Floris zegt

    17 februari 2008 om 22:23

    Autoblogger, je fascinatie voor de homosexuele medemens begint zo langzamerhand wel een beetje op te vallen. Hoe vaak ga je bij een onderwerp over de 500 nog roepen dat ie gay is?

    Die Abarth wordt een succes, ziet er best gaaf uit.

    Login om te reageren
  11. CooperS-lightningblue zegt

    17 februari 2008 om 22:24

    Dik! Ben benieuwd hoe hij rijd, want de ‘normale’ 500 rijdt, zeg-maar, niet je-van-het…

    Goed begin!

    Wanneer staat hij eigenlijk in de showrooms / wanneer kan je hem officieel bestellen?

    Login om te reageren
  12. skill3r zegt

    17 februari 2008 om 22:25

    heey, dit is een alleraardigste truttenschudder! Leuke velgen, en best een stoere look. Heel aardig autootje voor mijn vriendin! Zeer geslaagd!

    Login om te reageren
  13. autoblogger zegt

    17 februari 2008 om 22:26

    @Floris: as long as it takes! Ik blijf graag bij mn standpunt ;)

    Login om te reageren
  14. DAT zegt

    17 februari 2008 om 22:27

    @autoblogger
    “waarom zijn die 500tjes op plaatjes zulke hartebrekertjes? in het echt loop je er straal voorbij… fucking weird man…”

    Inderdaadsio, het ziet er op straat vreemd genoeg ziet heel gewoon uit. Te gewoon.

    Login om te reageren
  15. Floris zegt

    17 februari 2008 om 22:29

    In dat geval mis ik nog je teksten over het uitmelken van een concept en de marketing van Fiat waar we blijkbaar als klapvee voor vallen :|

    Het wordt een beetje flauw als je je aversie voor een auto zo duidelijk blijft herhalen terwijl je in de reacties duidelijk merkt dat je standpunt niet echt breed gedragen worden. Of denk je dat de helft van de bezoekers hier homo is?

    Login om te reageren
  16. Floris zegt

    17 februari 2008 om 22:30

    worden = wordt

    Login om te reageren
  17. Laurens zegt

    17 februari 2008 om 22:31

    Reden waarom dezelfde foto er 2 keer staat?
    –edit: foutje, is inmiddels aangepast!–

    Login om te reageren
  18. VonStroke zegt

    17 februari 2008 om 22:32

    Ik vind de 500 in het echt weliswaar opvallen maar niet mooi. De verhoudingen zijn namelijk niet wat ze bij het oude model waren. Op foto lijkt hij er inderdaad beter uit te zien. En deze 500 Abarth? Tjah, dik(ker) maar verder hoef ik em niet voor mn deur.

    Login om te reageren
  19. skill3r zegt

    17 februari 2008 om 22:34

    haha, dat was me nog niet eens opgevallen. Goede vraag idd!

    Login om te reageren
  20. lincoln zegt

    17 februari 2008 om 22:38

    @DAT .. hallo .. geef jij mijn comment eens terug .. en rap een beetje ..

    Login om te reageren
  21. autoblogger zegt

    17 februari 2008 om 22:45

    @Floris: moet ik me standpunt aanpassen omdat het niet breed gedragen wordt? Dat lijkt me een vreemde gang van zaken. Het is mijn mening en dat maakt het automatisch erg persoonlijk.

    Login om te reageren
  22. w0o0dy zegt

    17 februari 2008 om 22:46

    Het zou me niet verbazen als dit de SS versie is en niet de “gewone Abarth”. Ziet er stoer uit, maar met al die “koelgaten” is het misschien iets te voor de normale snelle uitvoering. En als dit wel de normale is dan wordt de SS wel heel erg heftig qua spoilers en koelgaten….. (“behoorlijk erover” schiet door m’n hoofd)

    Login om te reageren
  23. Pizza zegt

    17 februari 2008 om 23:00

    IK WIL HEM

    Login om te reageren
  24. monk zegt

    17 februari 2008 om 23:06

    de voorkant op de eerste foto lijkt een beetje op een varkentje

    Login om te reageren
  25. Henne zegt

    17 februari 2008 om 23:07

    De krachtbron wordt een aangepast 1368cc blok als in de Panda 100HP maar dan met turbo! Het vermogen zit ergens tussen de 135 en 150pk in.

    Het makkelijkste is om er de 150pk’s van de Bravo in te hangen…

    Login om te reageren
  26. dekster zegt

    17 februari 2008 om 23:10

    Een gewone 500 is schattig, dit is gewoon een klein kind dat zich stoer wil voordoen.

    Login om te reageren
  27. six trey zegt

    17 februari 2008 om 23:20

    zo als ik al eens zei op de vorige fiat 500 topic

    Een pindanoot op wielen, toch veel liever mijn ”baksteen” dan een pindanoot

    Login om te reageren
  28. Floris zegt

    17 februari 2008 om 23:29

    @autoblogger, niemand vraagt je je mening aan te passen, ik stel alleen vast dat het nogal sneu vormen aanneemt. Nogmaals, denk je dat de helft van de bezoekers hier homo is vanwege het feit dat ze de 500 een leuke auto vinden?
    Dit soort topics wordt een beetje geneuzel in de marge….

    Login om te reageren
  29. w0o0dy zegt

    17 februari 2008 om 23:37

    @dekster: stoer voordoen of stoer is? Het ding zal met ongeveer 140pk in minder dan 7 seconden naar de 100 moeten kunnen… en een top over de 200 moet dan ook haalbaar zijn…. dat lijkt me stoer zat eigenlijk.

    Beetje als een klein kind dat een volwassen kerel in elkaar mept als ie z’n speelgoed afpakt, lol

    Login om te reageren
  30. Davidov zegt

    17 februari 2008 om 23:38

    Niet janken ‘homo dit homo dat’. Klaar :P

    on-topic: Ik vind het een dik dingetje.

    Login om te reageren
  31. Davidov zegt

    17 februari 2008 om 23:38

    ohja, ik doel hiermee niet op autoblogger, don’t get me wrong ;)

    Login om te reageren
  32. donstil zegt

    17 februari 2008 om 23:39

    ik heb een 500 besteld en ben best wel Hetro,
    nou athans ik heb al een tijd een vriendin en voel me vooralsnog niet aangetrokken tot mannen,

    Het hele Homo gedoe komt van die “gay car of the year” verkiezing,
    ik kan er wel om lachen, en stiekem klopt het nog ook

    ik ben nu niet in de financiele positie een SS te kopen, maar als ik over 3jaar nog in deze klasse rij dan ga ik er eens goed over denken,
    me vriendin heeft een CooperS en als de SS daar bij in de buurt komt kwa snelheid dan ben ik om

    Login om te reageren
  33. Dev zegt

    17 februari 2008 om 23:42

    Leuk gedaan, maar dit is fotosoep.

    Login om te reageren
  34. Mess:) zegt

    17 februari 2008 om 23:46

    PS: om een groot man te quoten: “waarom zijn die 500tjes op plaatjes zulke hartebrekertjes? in het echt loop je er straal voorbij… fucking weird man…”

    Dat heb ik nou ook.

    Login om te reageren
  35. DAT zegt

    17 februari 2008 om 23:51

    @Lincoln
    Was jij dat? Goed geobserveerd! Was mij ook al opgevallen.
    En wat betreft de quote; hij staat keurig tussen “haakjes”. En hij staat in de post van autoblogger. Dus jouw quote is nu algemeen goed. :D

    Login om te reageren
  36. RubenBaeten zegt

    18 februari 2008 om 00:00

    @de quote van een groot man: Dat komt omdat al die Nederlanders alleen maar suffe grijze versies bestellen natuurlijk. In het knalrood met witte strepen en chromen mistlampen valt ie echt wel op!

    Of in deze Abarth-uitdossing natuurlijk. Ik vind hem geweldig stoer. Dit wordt in mijn ogen het leukste kleine autootje dat je kunt kopen.

    Login om te reageren
  37. autoblogger zegt

    18 februari 2008 om 00:03

    @Dev: dat klopt, maar wel een officiele…

    @Floris: dat is jouw mening en dat is prima ;)

    Login om te reageren
  38. sebastian zegt

    18 februari 2008 om 00:09

    @Floris
    voel jij je aangesproken om een weerwoord te brengen tegen al dat homopolariserend gedrag? ik niet!

    Login om te reageren
  39. floryn zegt

    18 februari 2008 om 00:11

    heerljik ja gelukkig is fiat zelf toch echt de beste om een sportieve versie van dit ding te maken en nu wachten op de ss haha

    Login om te reageren
  40. Dev zegt

    18 februari 2008 om 00:15

    Officieel? In hoeverre lijkt dat ding op
    http://www.blogsmithmedia.com/www.autoblog.com/media/2008/02/500abarth-blackprint.jpg

    dan?

    Volgens mij is dit slechts beperkt tot een impressie. Aangezien het ook maar ingestuurd is door een lezer, niet een bekende bron.

    Login om te reageren
  41. Wollie zegt

    18 februari 2008 om 00:17

    Wat me vooral opvalt aan de Fiat 500 is dat hij in het echt nóg beter is dan op de plaatjes. Het is een auto waarvan je echt kan zeggen : hij is af.
    Ieder detail is bestudeerd.
    Waar de Mini eerder een schoothondje is, is de Fiat 500 een straathond, eentje met karakter.
    En met de Abarth versie heeft de heteroseksuele man ook iets om mee te pronken. Doe mij maar een zwarte. Met tricolore streepjes.

    Login om te reageren
  42. Dev zegt

    18 februari 2008 om 00:17

    edit: Ik mis in ieder geval een paar sleutel elementen.

    Login om te reageren
  43. binkie zegt

    18 februari 2008 om 00:17

    wat leuk dat zo’n schattig autootje jou uit de kast helpt autoblogger ;)

    Login om te reageren
  44. binkie zegt

    18 februari 2008 om 00:18

    bij de weg: ik vind ‘m eerder bi dan gay, maar dat is persoonlijk..

    Login om te reageren
  45. autoblogger zegt

    18 februari 2008 om 00:27

    @Dev: heb je de link in het artikel gezien?
    http://www.autoblog.nl/archive/2008/02/16/nog-een-paar-nachtjes-slapen-fiat-500-abarth

    Dat zijn officiele schetsen inderdaad, en dit zijn officiele afbeeldingen.

    Login om te reageren
  46. jonas zegt

    18 februari 2008 om 00:40

    vetjes, gay of niet, i don ’t give a fuck :)

    Login om te reageren
  47. sebastian zegt

    18 februari 2008 om 00:44

    hij lijkt ook verdacht veel op de maser 1 blog geleden!

    Login om te reageren
  48. bambinodoro zegt

    18 februari 2008 om 00:54

    Je moet al extreem je best doen om deze auto er niet ‘gay’ uit te doen zien, en ookal is hij iets minder gay, hij blijft het nog steeds

    nu een bommetje voor m’n vrouwtje later zeker :p, ookal zou hij niet mooi staan naast m’n M3

    Login om te reageren
  49. E320cdi zegt

    18 februari 2008 om 01:16

    wow gewoon vet is ie hoor, niks gays aan vind ik… (sorry dat ik hierop überhaupt op reageer) k had begrepen dat de ‘gewone’ Abarth 135 pk kreeg, en de SS 155 peekaas. Doe mij dan maar de Abarth SS! Iemand idee over de nieuwprijzen hiervan? (Zal wel tussen de 25-30k zitten) Dan weet ik of het zin heeft om over die auto te dromen, of dat ik gewoon maar verder moet zoeken op internet naar de ideale betaalbare eerste auto… Standaard 500 is zoals het is, te standaard… *zucht* + niet vooruit te branden met 12,9 voor de 0-100 (1.2 benzine). Als deze Abarth de klus onder de 7 tellen klaart, is het leuk speelgoed!

    Login om te reageren
  50. lincoln zegt

    18 februari 2008 om 07:31

    @Ruben Beaten .. en waarom zou je met je geaardheid willen pronken .. tis niet echt een olympische prestatie of nobelprijs waardig ..

    mogge @Floris ..

    Login om te reageren
  51. VLS54 zegt

    18 februari 2008 om 07:50

    Die velgen zijn echt geil!!!
    Sowieso is de bodykit zeer geslaagd. Als ik het geld had, zou ik hem kopen. Stoer ding man!

    Login om te reageren
  52. Stijn zegt

    18 februari 2008 om 08:11

    ‘k denk dat autoblogger hem langzaam aan wilt gaan outen. al dat gezeik over homo’s, ’t is niet omdat ’t klein en trendy is dat het automatisch voor homo’s is. wordt eens volwassen, ofzo.

    Login om te reageren
  53. Wouterhil zegt

    18 februari 2008 om 08:15

    citaat Autoweek:

    De officiële specificaties hebben de Italianen wél voor zich weten te houden. Toch durven we de gok wel aan: reken maar op een 135 pk sterke variant van de 1,4-liter T-Jet viercilinder. Voor wie dat nog niet genoeg vindt: net als bij de Grande Punto komt er ook een Esseesse-variant, die in dit geval 155 pk gaat leveren. Genoeg om de 500 eindelijk de snelheid te geven die het karretje altijd al verdiende.

    Login om te reageren
  54. markieanta zegt

    18 februari 2008 om 08:25

    Damn die auto is wel serieus Gay, zelfs in deze uitvoering,
    maar waarom een dergelijke auto kopen als je voor hetzelfde geld 25 tot 30 k, zoveel meer mooiers en groters kunt kopen?
    En daarbij is het een Fiat, waarom zou je zoveel geld uit gaan geven aan een Fiat?

    Login om te reageren
  55. C30CDIAMG zegt

    18 februari 2008 om 08:47

    Er zijn dus nog geen prijzen bekend?

    Login om te reageren
  56. Stijn zegt

    18 februari 2008 om 08:51

    markieanta: leer eens lezen: de auto gaat in Nederland wss niet meer dan 20.000€ kosten.

    In Belgie betekent dat een prijs van ongeveer 16.000€.

    Login om te reageren
  57. ELB zegt

    18 februari 2008 om 08:54

    Still awfully gay

    Login om te reageren
  58. Turbopaultje zegt

    18 februari 2008 om 09:16

    Is dit gay (vergeet ff die droomwaarden) ? Dacht t niet………….:

    http://www.youtube.com/watch?v=m3rAX0J1UOg

    en een Abarth maakte vroeger iedereen nerveus:

    http://www.youtube.com/watch?v=AL20yUXSTxc

    Kortom, weet waarover je praat.

    Login om te reageren
  59. rider zegt

    18 februari 2008 om 09:19

    dit ziet er goed uit! en dan te bedenken dat er ook nog een esse-esse versie van komt. gay-car of niet, maakt mij geen worst uit, ik vind hem gaaf!

    Login om te reageren
  60. Rob zegt

    18 februari 2008 om 09:31

    Ik heb een tijdje in een Stillo Abarth gereden, een leuke auto maar wat heb ik vaak langs de kant gestaan met dat ding.

    Login om te reageren
  61. vincent zegt

    18 februari 2008 om 09:32

    De 500 abarth komt eerst in een gelimiterede oplage van 6000 stuks met de introductie op de beurs van geneve op 19 maart.
    Vanaf april zijn er 1000 leverbaar in de kleuren wit, rood en zwart.
    Ze kunnen vanaf deze week gereserveerd worden op en nieuw te openen website en gaan in nederland volgens mij 25.950 kosten.
    De rest van de 6000 stuks komt de komende zomer op de markt.

    Bestellen dus maar!

    Login om te reageren
  62. joey zegt

    18 februari 2008 om 09:33

    vind hem nog steeds gay >.

    Login om te reageren
  63. robbie zegt

    18 februari 2008 om 09:34

    UPDATE 18-02 De Abart 500 zal 135 pk krijgen en zal ongeveer 24% duurder zijn dan de 1.4 Sport en dat zou dus uitkomen op ongeveer 21k. Nogal prijzig zou ik zo zeggen. Onder de motorkap ligt een 1,4 liter Turbo. Een nog snellere Abart 500 SS zou zelfs 155 pk leveren!

    Login om te reageren
  64. Fruitcake zegt

    18 februari 2008 om 09:39

    Een halve ton in guldens :S

    Login om te reageren
  65. FiXeR zegt

    18 februari 2008 om 09:46

    Wanneer komt die SS’er?

    Volgens mij kun je bij die 1.4 sport met een beetje gechip er ook handig 155 PK eruit halen. Daar hoef je niet speciaal een Abarth Specialist voor te zijn.

    Login om te reageren
  66. Turbopaultje zegt

    18 februari 2008 om 09:49

    Mini Cooper: 120 pk, 160 Nm en 1040 kg. Basisprijs in NL: € 22.045,- ……….

    Login om te reageren
  67. Jesper zegt

    18 februari 2008 om 09:51

    hier is niets gay aan, ik heb hier eigenlijk maar één woord voor; perfectie!

    Login om te reageren
  68. markieanta zegt

    18 februari 2008 om 10:02

    @stijn, die prijs stond er toen ik mijn verhaaltje typte nog niet bij.
    @Rob, voila, het zwakke punt van Fiat, ze mogen dan wel goed rijden en er zo nu en dan leuk uitzien, wil nog niet zeggen dat ze een lange levensduur(verwachting) hebben.

    Login om te reageren
  69. JH zegt

    18 februari 2008 om 10:02

    @Woody Sorry maar 7 seconden lijkt me niet haalbaar. De 1.4 Sport weegt 1005kg..dus de Abarth zal richting de Mini Cooper kwa gewicht gaan (1040kg) en die heeft met 120pk 9 seconden nodig, dus ga maar van 8 – 8.5 seconden uit

    Login om te reageren
  70. bram zegt

    18 februari 2008 om 10:13

    Zo licht is de 500 inderdaad niet, en zoveel is 135/155 nou ook weer niet. Prijzen liggen niet erg laag en in vergelijking kan je denk ik beter voor de mini gaan. Toch knap gemaakt en leuk om te zien

    Login om te reageren
  71. gebbetje zegt

    18 februari 2008 om 10:15

    Mag ik ff dom zijn? Wat is precies een metroseksuele man? Het zal wel aan de leeftijd liggen.

    Login om te reageren
  72. michel de bondt zegt

    18 februari 2008 om 10:35

    Bij Fred Koene (fiat delaer Velserbroek) hebben ze een compressor op een 1,4 gezet, 100 + 50pk voor circa 3500 …………
    Wellicht past hij ook op een abart

    Login om te reageren
  73. Turbopaultje zegt

    18 februari 2008 om 10:40

    Neem 180 pk spec. van de GP esse esse: 220 Prijs

    Login om te reageren
  74. LC zegt

    18 februari 2008 om 10:43

    @gebbetje; Zie hier de ontwerper van BMW X6
    http://www.autoblog.nl/archive/2008/01/15/live-uit-brussel-bmw-x6-trotse-designer

    (Een man die zich opmaakt, netjes is gekleed en een die zich regelmatig douche neemt.) Daarnaast bestaan er ook extreme gevallen van deze sub-mannen ze epileren hun wenkbrauwen, bleke hun tanden en daarnaast beoefenen ze het fenomeen “harsen”. (*kuch Richard Hammond)

    Login om te reageren
  75. Turbopaultje zegt

    18 februari 2008 om 11:01

    Login om te reageren
  76. Turbopaultje zegt

    18 februari 2008 om 11:03

    Netwerkprobs ???

    minder dan €30.005,- M.a.w. een “kale” Cooper S.

    Login om te reageren
  77. Barry330cd zegt

    18 februari 2008 om 11:12

    Hele leuke auto voor de sportieve gay!

    Login om te reageren
  78. Mercedes zegt

    18 februari 2008 om 11:17

    Er wordt verteld dat je deze auto in het echt niet opvalt. Als ik een 500 tegenkom merk ik hem altijd op, het is nou niet echt een auto onopvallende auto. Die recensent zal wel half blind zijn.
    En gay is deze auto nou ook weer niet, hij ziet er stoer uit en omdat die klein is hoeft die niet gelijk gay te zijn. Af en toe weten mensen niet meer hoe ze kritiek moeten geven.

    Login om te reageren
  79. gebbetje zegt

    18 februari 2008 om 11:25

    @ LC,

    Thnx, ik wist het echt niet. Hahahaha, en nu ik het weet heb ik alweer spijt van mijn vraag. Enge mannetjes dus.

    Login om te reageren
  80. hans zegt

    18 februari 2008 om 11:38

    @markieanta Volkomen ongefundeerde opmerking over levensduur van fiat’s. Uit een engels onderzoek bleek dat fiat gemiddeld de oudste auto’s op de weg had, ik geloof dat die leeftijd 11 jaar was.En “maar” een fiat vind ik ook zo een loze opmerking.

    Login om te reageren
  81. Snoepie zegt

    18 februari 2008 om 12:25

    Nieuw autootje van Joop Braakhekke ;) Niets tegen gays.. dat zijn in ieder geval geen suffe mensen

    Login om te reageren
  82. dekster zegt

    18 februari 2008 om 12:28

    @w0o0dy
    Ik had het dus over dat spoiler gedoe ;)

    Login om te reageren
  83. Frank zegt

    18 februari 2008 om 12:47

    Apart hoor die velgen….
    lijkt me een pittige klus om de 500 een beetje aggro te maken.
    Hoe zwaar is die auto eigenlijk? Want 155Pk is ook niet heel veel tegenwoordig.

    Login om te reageren
  84. markieanta zegt

    18 februari 2008 om 12:47

    @hans, schopte ik je soms tegen het verkeerde been ofzo?

    Login om te reageren
  85. Ramshoek zegt

    18 februari 2008 om 13:07

    Een 500 Abarth met 1.4 liter motor met open luchtfilter, inlaatspruitstuk met 4 vlinderkleppen (als alternatief voor een setje dubbele webers) hete nokkenassen, afgedraaid vliegwiel, spaghetti spruitstuk, een knetterende lawaaipijp etc., zou dat niet veel leuker zijn? Zou dat niet veel meer in de geest van de oude Abarthjes zijn?

    Login om te reageren
  86. Knorrit zegt

    18 februari 2008 om 13:17

    Nu ja, dan ben ik maar metrosexueel, want ik blijf het een supervet karretje vinden! :D

    Login om te reageren
  87. hemkie zegt

    18 februari 2008 om 13:21

    Al die mensen die gay dit gay dat roepen zijn gewoon self loathing frustrated closed parkeerplek ridders

    Login om te reageren
  88. bmw zegt

    18 februari 2008 om 13:36

    grappig hoeveel mensen niet verder komen dan de auto gay of niet te noemen. Ik vind hem best stoer voor zo’n kleintje, maar ik zou liever een knalrode gewone versie hebben :-)

    Login om te reageren
  89. Wollie zegt

    18 februari 2008 om 13:37

    @ skill3r: je vergelijking met een Nederlandse Daf ontgaat mij volledig?!

    Login om te reageren
  90. autoblogger zegt

    18 februari 2008 om 14:03

    Uit het persbericht: Van het circuit naar de openbare weg, maar altijd met een sportieve insteek. Dat is de filosofie achter de lang verwachte ‘500 Abarth’, die op de aanstaande Autosalon van Genève zijn debuut zal beleven. De nieuwe auto is ontwikkeld door Fiat Group Automobiles Style Centre in de geest van de legendarische Fiat 500 Abarth uit de jaren ‘60. Vanaf juli zal de ‘500 Abarth’ via het exclusieve Abarth-netwerk leverbaar zijn.

    De 500 wordt aangedreven door een Fire 1.4 16v benzine turbomotor die 135 pk (99 kW) levert bij 5.500 tpm en een maximum koppel heeft van 206 Nm bij 3.000 tpm in de ‘Sport’ stand. In de stand ‘Normal’ is de trekkracht teruggebracht tot 180 Nm bij 2.500 tpm.

    De 500 Abarth is uitgerust met het nieuwe TTC (Torque Transfer Control) systeem, dat de overdracht van de trekkracht naar de wielen en het bochtgedrag aanzienlijk verbetert. Met andere woorden, net zoals in de zestiger jaren ’klein maar dapper’!

    Login om te reageren
  91. autoblogger zegt

    18 februari 2008 om 14:42

    Afbeeldingen van de onthulling: http://www.autoblog.it/post/12631/live-dalle-officine-abarth-lunveiling-della-500-abarth

    En voor de liefhebbers: http://www.abarth.tv

    Login om te reageren
  92. Whoohoow zegt

    18 februari 2008 om 14:45

    Geslaagd ! Is het een tweezitter of vierpitter ?

    Login om te reageren
  93. jorden zegt

    18 februari 2008 om 17:28

    135 pk is genoeg om de grootste lol te hebben in zo’n wagentje!

    Login om te reageren
  94. Jos zegt

    18 februari 2008 om 17:49

    Vette bak!

    Login om te reageren
  95. Sam zegt

    18 februari 2008 om 18:36

    Ik vind de standaard 500 al niks eigenlijk, maar 135pk met zo’n laag gewicht kan best leuk zijn.

    Login om te reageren
  96. McParts zegt

    18 februari 2008 om 18:38

    ik vindt hem echt niet gay.

    ik zou hem heel graag willen hebben.
    Ik denk zelfs dat heelvel dames het leuk zouden vinden.

    Login om te reageren
  97. Birger zegt

    18 februari 2008 om 18:57

    Prach-tig!!
    Echt heel mooi, 100% Abarth zonder afbreuk te doen aan het 500-imago.
    De body van de SS moeten ze niet meer dikker maken, ideaal zo.

    Login om te reageren
  98. F430Rijder zegt

    18 februari 2008 om 19:31

    Metrosexueel? Dat ben ik niet, ik vind deze auto wel heel mooi.

    Ben ik nu ziek?

    Login om te reageren
  99. Rob zegt

    18 februari 2008 om 20:18

    Ik heb sinds 2 weken, een zwart-metallic 1.2 en dan de SPORT-uitvoering van de FIAT 500. Voor mij is dat al een geweldige sportieve wagen waar je veel bekijks mee hebt in de stad en ook op de snelwegen. Ik vind de ABARTH wel mooi, maar het neigt ook een beetje naar de ordinaire kant. Smaken verschillen niet waar.

    Login om te reageren
  100. w0o0dy zegt

    18 februari 2008 om 20:29

    @JH: Je hebt gelijk voor wat betreft de tijd voor de 135pk versie. Met die 135 pk zou 8,5 seconden, als het goed is, wel haalbaar moeten zijn… “minder dan 7 sec” zal waarschijnlijk zelfs niet haalbaar zijn voor de 155pk SS, maar onder de 8 moet met die motor net lukken.

    Overigens zijn er maar weinig auto’s te krijgen met meer dan 125pk onder de 23 mille…. De 500 Abarth is dus niet zo extreem duur, maar ook zeker niet goedkoop. Wel denk ik dat het in verhouding tot deze top 10 een podium wordt qua weggedrag en dus fun….. da’s ook wat waard.

    Fiat Bravo 1.4 T-Jet 16v 150 Dynamic B 5 H6 2007 …. 22.995
    Ford Fiesta 2.0 16V ST B 3 H5 2005 …. 21.180
    Mitsubishi Colt CZT 1.5 Turbo B 3 H5 2007 …. 21.457
    Opel Tigra TwinTop 1.8 Rhythm B 2 H5 2006 …. 22.745
    Seat Leon 1.4 TSI Sportstyle B 5 H6 2007 …. 22.890
    Suzuki Swift 1.6 Sport B 3 H5 2006 …. 20.153
    Toyota Yaris 1.8 16v VVT-i TS B 3 H5 2007 …. 20.007
    Toyota Yaris 1.8 16v VVT-i TS B 5 H5 2007 …. 20.596
    Volkswagen Polo 1.8 Turbo GTI B 3 H5 2006 …. 21.990
    Volkswagen Polo 1.8 Turbo GTI B 5 H5 2006 …. 22.555

    Login om te reageren
  101. Lucas zegt

    18 februari 2008 om 22:25

    Was sowieso al fan van de 500 uit de jaren 1936 tot 1975, maar dit slaat alles! haha geweldig.

    Login om te reageren
  102. Davidov zegt

    18 februari 2008 om 23:43

    @ Whoohoow: Whah, wat een Aimeé-achtige uitspraak ;)

    Login om te reageren
  103. JH zegt

    19 februari 2008 om 00:13

    @WOoOdy: daar heb je gelijk in…meeste fun voor 21mille denk ik ;) ff afwachten wat dat TTC precies is (soort ESP of sperdif?) want dan wordt het echt leuk. Typisch een Abarth die in de ’60er voor de vrouw werd gekocht en dan reed meneer er altijd mee :)

    Login om te reageren
  104. E320cdi zegt

    19 februari 2008 om 00:16

    @ Davidov: hahaha ten voeten uit!

    overigens vind ik het jammer dat ie weer méér moet kosten dan 20k… was beter/leuker/aantrekkelijker als hij er onder zat.

    Login om te reageren
  105. robbie zegt

    19 februari 2008 om 00:59

    Filmpje om alvast in de stemming te komen:
    http://www.autojunk.nl/clips/view/136879

    Login om te reageren
  106. IlCuoreSportivo zegt

    19 februari 2008 om 08:04

    Had mn vriendin er zo maar één, schittrerend, doen mij maar een junior.

    Login om te reageren
  107. IlCuoreSportivo zegt

    19 februari 2008 om 08:05

    dringend op typles

    Login om te reageren
  108. E320cdi zegt

    19 februari 2008 om 09:19

    @ robbie: leuk filmpje :D

    @ IlCuoreSportivo: Schitrerend is een woord wat door sommige mensen “gewoon” wordt gezegd ;) Die dubbel T is niet goed te praten… :P

    Login om te reageren
  109. Henne zegt

    19 februari 2008 om 10:28

    Ik vind de 0-100 tijden eigenlijk best langzaam.
    Als ik even kijk naar mijn eigen Panda 100HP. Ik doe er 9.5 seconden over om naar de 100 te komen. En ik heb al een keer 9.3 gehaald…

    Laat staan als ik die compressor en nog wat andere meuk zou gaan plaatsen.
    En dat op 950kg. Goed misschien weegt de compressor ook nog een kilootje of 10… Het is dan alleen een nadeel dat ik om het half jaar nieuwe bandjes moet.

    Login om te reageren
  110. Bram zegt

    19 februari 2008 om 13:31

    zeker geen gay!
    oog verblindend gaaf! en het lage gewocht geweldig leker bommetje(H)!

    Login om te reageren
  111. autoblogger zegt

    19 februari 2008 om 20:20

    Exact één jaar na de wedergeboorte van het merk en de onderneming keert Abarth terug naar de Autosalon van Genève, een ideale plaats voor de publieksintroductie van de nieuwe Abarth. Deze auto combineert het plezier van extreem sportief rijden met de beste technologie op het gebied van techniek en veiligheid.

    De tentoonstelling in Zwitserland is een ideale etalage voor de laatste noviteiten van Abarth, te beginnen met het autosportseizoen 2008. Het Abarth Racing Team zal met dezelfde inzet het komende seizoen ingaan waarmee het in 2007 voortreffelijke resultaten heeft geboekt. Te beginnen met de Intercontinental Rally Challenge waaraan zal worden deelgenomen met twee officiële Grande Punto Abarths S2000, gereden door Giandomenico Basso en Anton Alen. Sponsoring komt van Selenia en Sabelt. Daarnaast zullen Andrea Navarra en Renato Travaglia met een Grande Punto Abarth S2000 deelnemen aan het Italiaans Rallykampioenschap.

    Het merk heeft de show in Zwitserland, de eerste na Italië, ook uitgekozen om haar nieuwe, exclusieve dealernetwerk te presenteren. Een exclusief netwerk vereist ook een unieke productiestructuur en de ‘Schorpioen’ heeft recent haar nieuwe onderkomen in het Mirafiori-complex in Turijn in gebruik genomen. Daar zijn nu de afdelingen productie, design en management samen ondergebracht. Ook is in lijn met de Abarth-filosofie de ‘Abarth Driving School – Sandro Munari’ opgericht, waar vooral jongere bestuurders leren zo veilig mogelijk te rijden. De school staat onder leiding van de beste Italiaanse rallyrijder ooit, Sandro Munari.

    Hoewel Abarth veel nieuws heeft te presenteren, zal de 500 Abarth de onbetwiste ster van de show zijn, de auto die is voorbestemd om de glorieuze dagen van de ‘kleine’ 500 te doen herleven. Dit concept en het belangrijke autosport- en marketingverleden van de voorganger van de 500, de 595 Abarth, hebben geresulteerd in een originele en opvallende stand in Genève. Hier staan de filosofie en de onderscheidende kwaliteiten van de Schorpioen in het middelpunt van de belangstelling. Hierdoor is het merk uniek en geliefd over de gehele wereld vanwege de durf, snelheid en de aangeboren wil om te winnen.

    Het grafische motief met de roodwitte blokken, zo karakteristiek voor Abarth, ligt aan de basis van de vormgeving van de stand. De stand ‘opent’ als een denkbeeldige weg die loopt van een indrukwekkend verleden naar de toekomst – met de 500 Abarth – onder het symbool van de Schorpioen. De progressie van de nieuwe 500 Abarth is heel even tot stilstand gekomen op deze weg. Op de muur worden beelden van de 500 uit het verleden geprojecteerd.

    ‘Everyday performance’ is het basisconcept van deze presentatie, waarbij de mogelijkheid wordt getoond om een auto te rijden die een opwindende, snelle levensstijl uitstraalt. De lifestyle van iemand die ‘door en door’ Abarth is, moet snel en uitdagend zijn. Met andere woorden, voortdurend uitmuntende prestaties door een kleine auto die modern en technologisch vooruitstrevend is. De natuurlijke evolutie van een auto die een legende was en waarvan het karakter is overgenomen.

    De vermenging van historische en hedendaagse stijlelementen maakt duidelijk dat geschiedenis, traditie, technologie en uitmuntende prestaties onderdeel zijn van de genen van het merk.

    De geavanceerde technologie op de stand – en ook prominent aanwezig in de 500 Abarth – biedt de bezoekers interactieve elementen, zoals het ‘multi-touch’ scherm dat hen een verrassende rondleiding biedt in de wereld van Abarth. De multimedia ‘product configurator’ stelt de bezoekers in staat kennis te maken met alle ins en outs van de 500 Abarth. Daarnaast zijn er op de muur diverse afbeeldingen te zien van getunede Abarths uit het verleden.

    Wereldpremière van de 500 Abarth

    Genève markeert het debuut van de 500 Abarth die vanaf juli op de markt komt via een exclusief Abarth-netwerk. De auto is ontwikkeld door het Fiat Group Automobiles Style Centre in dezelfde geest als die van de legendarische 500 Abarths uit de jaren zestig. De auto die aan de buitenkant klein, wendbaar en compact toont, maar onderhuids het beste biedt wat momenteel op het gebied van techniek, veiligheid en technologie leverbaar is.

    En voor mensen met een assertief karakter, die net als Carlo Abarth van uitdaging houden, kan de kleine Abarth ook worden geleverd in een race-outfit, de 500 Abarth SS Assetto Corsa, ontwikkeld voor klanten die hun kwaliteiten ook eens willen tonen op het circuit.

    De sterke punten van de nieuwe auto

    Gedachtig het gezegde dat geldt voor Abarths uit de jaren zestig (‘klein maar dapper’) belooft de 500 Abarth een kleine auto te zijn met enorme prestaties. De auto op de show van Genève is uitgerust met een Fire 1.4 16v Turbo benzinemotor die maximaal 135 pk (99 kW) levert bij 5.000 tpm en een maximaal koppel heeft van 206 Nm bij 3.000 tpm in de ‘Sport’ modus. In de stand ‘Normal’ is de trekkracht teruggebracht tot 180 Nm bij 2.500 tpm.

    De 500 Abarth is uitgerust met het nieuwe TTC (Torque Transfer Control) systeem, dat de overdracht van de trekkracht naar de wielen en het bochtgedrag aanzienlijk verbetert. Daardoor wordt de auto veiliger en nog leuker om mee te rijden wanneer het gaspedaal wordt gevloerd.

    Agressieve functionele styling

    Volledig in Abarth-traditie zorgt de styling van de 500 Abarth voor het verbeteren van de prestaties van de auto. Het beste bewijs voor deze stilistische benadering is zichtbaar door de speciale aandacht voor de aerodynamica en de functionaliteit van bepaalde elementen. Vergeleken met het basismodel wordt de aerodynamica van de 500 Abarth geoptimaliseerd door de verlenging van het dak met een grote spoiler, alsmede een betere luchtgeleiding onder de auto door de gewijzigde achterbumper.

    Deze twee elementen, de spoiler en de diffuser, zorgen ervoor dat de lucht-weerstand afneemt en de grip verder verbetert. De luchtinlaten in de voorbumper zorgen voor een sportieve uitstraling en voor een betere koeling van de twee intercoolers aan de zijkanten. Aan de achterkant vallen de uitlaatpijpen links en rechts op.

    De zijskirts verlenen de auto aan de zijkant een horizontaler profiel en dragen bij aan een lagere luchtweerstand. Maar vooral de voorkant geeft duidelijk aan dat de 500 Abarth de uitrusting heeft van een echte sportwagen: de combinatie van luchtinlaten bestaat uit ondermeer een centrale opening die groter is dan bij het basismodel en met een grotere sleuf (boven de kentekenplaat). De luchtinlaten, symmetrisch gepositioneerd aan de zijkanten van de bumper, corresponderen exact met de positie van de twee identieke intercoolers. Deze zijn zichtbaar door de inlaatopeningen en zorgen voor een goede luchtstroom.

    Aan de voorkant is extra ruimte gecreëerd voor de turbo, waardoor de 500 Abarth ‘en profile’ meer geprononceerd is. Deze uitstraling is in perfecte harmonie met de traditie van Abarth en doet denken aan de 850 TC en de 1000 TC, waar de luchtinlaatopeningen aan de buitenzijde waren bevestigd en karakteristiek waren voor het merk. De voorplaat verschilt van die van de Fiat 500, omdat hij uit één geheel is gemaakt. Het logo van Abarth wordt voor het eerst zonder chroom afgebeeld en is bevestigd op een geperforeerd deel, dat dienst doet als een extra luchtinlaat. De Abarth-schildjes op de zijkanten zijn ‘doorboord’ door een driekleurige pijl, zoals bij de Abarth 595 en 695 uit de jaren zestig, symbolisch voor het race-imago van het merk.

    De 16” en 17” wielen komen in verschillende stijlen: van meerspaaks velgen tot meerdelige wielen, een duidelijke verwijzing naar de gesmede wielen uit de ‘70 jaren.

    ‘Racing’ interieurs voor extreem rijgenot.

    Binnenin de cockpit van de 500 Abarth bevindt zich een speciaal instrumentarium dat is afgeleid van het Fiat model, maar dat is aangevuld met een analoge meter voor de turbodruk. Ook laat een LED-indicator het beste schakelmoment zien. Het instrumentarium met sportieve wijzerplaten wordt tegen lichtinval beschermd door een overkapping. Het driespakige stuurwiel heeft een afgeplatte onderkant voor meer ruimte en is ook verstelbaar. De aluminium pedalen hebben een racy look, net als de met leer afgewerkte versnellingspook. Hetzelfde geldt voor de stoelen, die met de in de rugleuning geïntegreerde hoofdsteun uit één geheel bestaan. Ze zijn afgewerkt met stoffen in diverse kleurcombinaties. Ook is leder in rood of zwart leverbaar. De hemel en de zijpanelen zijn in zwart uitgevoerd voor een nog technischere en sportievere uitstraling van het interieur.

    Login om te reageren
  112. evo zegt

    20 februari 2008 om 10:40

    Update: nu mét video!
    http://www.autojunk.nl/clips/view/136879

    Login om te reageren
  113. J. zegt

    20 februari 2008 om 13:20

    vet cool autootje, hebben hebben hebben!!!! ;P

    Login om te reageren
  114. Kevski Style zegt

    20 februari 2008 om 13:31

    Ik zou deze best eens onder handen willen nemen eerlijk gezegd. Ik denk dat hier nog erg veel winsten te halen zijn namelijk. En denk persoonlijk dat het een betere basis is als de BINI, zowel kwa motor als chassis….

    Login om te reageren
  115. CSL zegt

    21 februari 2008 om 15:17

    Leuke auto voor 16jarige sportieve meisjes.

    Login om te reageren
  116. raserati zegt

    22 februari 2008 om 15:05

    leuke auto de gewone is al super gaaf

    Login om te reageren
  117. johnnyt-jet zegt

    15 mei 2008 om 20:04

    csl , je EGo laat dit niet toe ?

    Login om te reageren
  118. harry van rooy zegt

    11 augustus 2008 om 21:44

    De gewone 500 1.4 sport is al een plaatje en een genot om mee te rijden. De abarth voegt hier een extra dimensie aan toe.
    Wat een super auto deze 500

    Login om te reageren
  119. peter zegt

    17 november 2008 om 13:52

    Even sparen en deze man rijd volgend jaar in een ss
    TOP

    Login om te reageren
  120. yorrick zegt

    26 november 2008 om 21:20

    als je je gordel vergeet af te doen heb je hem op je rug hangen. maar moet toegeven zit wel pit in me oom heeft er 1.

    Login om te reageren
  121. Sven zegt

    18 januari 2009 om 16:20

    Ha wat een kar! Ik ben gay en heb dr een besteld!! Nog 2 weken wachten! :D

    Login om te reageren
  122. Yorin zegt

    26 februari 2009 om 16:21

    Guys!
    Waar hebben wij het over?

    Een schoothondje wat bij dr. Schumacher is geweest.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North