
Het lijkt vrij logisch dat Fiat een 500 cabrio zal uitbrengen. Dat past prima bij het “life-style” karakter van de 500. Wat wel een verrassing is, dat Fiat aan twee open versies van de 500 lijkt te werken.
Globalmotors.net wist de hand leggen op foto’s van een tweetal gecamoufleerde Fiat 500 cabrio’s in een werkplaats. op de foto’s lijkt een targa versie van de 500 staan, die dus een uitneembaar (of oprolbaar) dak krijgt. De b-stijl (en wellicht ook de c-stijl) blijven intact, wat het voor Fiat makkelijker maakt om de aanpassingen voor de 500 cabrio te realiseren. Toch is de verwachting dat er ook nog een “echte” cabrio versie van de 500 komt.
Met dank aan Michael voor de tip!





:mrgreen: Nu kan iedereen die lelijke hoofdsteunen zien! :P
oeh, maar dat wordt leuk speelgoed, zo’n targa!
Een targa ontkomen we niet aan… een echte cabrio waar de b- en c-stijlen het moeten ontgelden lijkt mij eerlijk gezegd niet de meest logische stap ;)
Als je die er af haalt blijft er wel een heel erg wankel autootje over :P
kan ik mijn kapper al laten preorderen?
Op een Fiat 500 “pluriel” zat ik nu niet echt te wachten, geef mij maar een echte cabrio!
Ik zie hier echt geen carbio in. Het betreft hier volgens mij een dak van nylon dat gedeeltelijk open kan. Net zoiets als deze mini heeft:
Al gezien dat de daklijn bij de A stijl van beiden verschillen?!
Ik gok dat de rode lijk op de mini hierboven met open dak en de witte een “echte”cabrio is.
@ Frank: Scherp!! De A-stijl van de witte loopt verder door naar boven, dat zou dr op duiden dat die verstevigd is en zo hoog moet zijn omdat ie veilig over de kop moet kunnen, oftewel cabrio :)
ik vindt de fiat 500 een tof karreke,cabrio of niet.
een soort 500 landaulet ofzo? :P
ja, als het daarbij blijft is het niet echt een indrukwekkende prestatie, toch gewoon openair zoals vw dat noemt, beetje slijpen en ju.
Schitterende vrouwenauto trouwens de vijf00, vooral in dat mooie wit dat niet het kut wit is dat tegenwoordig zo gehyped worst, maar veel mooier.
Of een echte cabrio echt mooi gaat zijn betwijfel ik.
Ik zit liever op de breakversie te wachten.
Als je nu moet kiezen welke 500 je wil nemen word het wel heel moeilijk. Kies je de standaard versie, de abarth, de targa, de cabrio, de break of de strandwagen.
Ook hiermee terug naar de roots. zie foto. http://www.wallisdevries.nl/oldtimergarage/fiat.htm zie foto
(zie foto 500d)
Hij was zo goedkoop en simpel mogelijk gehouden mede om geen concurrent van de Fiat 600 te worden. Hierdoor had de 500 geen achterbank, geen benzinemeter, geen verwarming en zijramen die niet open konden. De schanieren van de deuren zaten aan de achterkant waardoor de Fiat 500 “suicide”-deuren had. De enige luxe was een groot roldak dat tot de achterkant van de auto geopend kon worden. De motor produceerde maar 13,5 pk waarmee de auto een topsnelheid had van 85 km/u. Maar door de wel heel Spartaanse uitrusting was de auto in eerste instantie geen succes.