• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Fiat 500 cabriolet betrapt

Auteur: Wouter, gepost 9 september 2008 om 12:43 – 14 Reacties

Fiat 500 Cabriolet
Het lijkt vrij logisch dat Fiat een 500 cabrio zal uitbrengen. Dat past prima bij het “life-style” karakter van de 500. Wat wel een verrassing is, dat Fiat aan twee open versies van de 500 lijkt te werken.

Globalmotors.net wist de hand leggen op foto’s van een tweetal gecamoufleerde Fiat 500 cabrio’s in een werkplaats. op de foto’s lijkt een targa versie van de 500 staan, die dus een uitneembaar (of oprolbaar) dak krijgt. De b-stijl (en wellicht ook de c-stijl) blijven intact, wat het voor Fiat makkelijker maakt om de aanpassingen voor de 500 cabrio te realiseren. Toch is de verwachting dat er ook nog een “echte” cabrio versie van de 500 komt.

Met dank aan Michael voor de tip!

Ook interessant!

  • Fiat 500X is er nu ook als 'cabrio'
  • Abarth 695 Esseesse is het zoveelste gelimiteerde bommetje
  • Fiat SUV
    Bedenk een naam voor deze Fiat SUV
  • Video - Fiat Qubo zoekt ruzie met vrachtwagen

Nieuwste artikelen

  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
FacebookTweetPinLinkedIn

500, Cabrio, Fiat, spyshot

Vorig bericht: « Mazda introducteert 185 pk sterke 2.2 diesel en stop-start
Volgend bericht: Lexus IS-F twinturbo met 600 pk »

Lees Interacties

Reacties

  1. vla zegt

    9 september 2008 om 12:46

    :mrgreen: Nu kan iedereen die lelijke hoofdsteunen zien! :P

    Login om te reageren
  2. èrcé zegt

    9 september 2008 om 12:56

    oeh, maar dat wordt leuk speelgoed, zo’n targa!

    Login om te reageren
  3. Jesper zegt

    9 september 2008 om 13:18

    Een targa ontkomen we niet aan… een echte cabrio waar de b- en c-stijlen het moeten ontgelden lijkt mij eerlijk gezegd niet de meest logische stap ;)
    Als je die er af haalt blijft er wel een heel erg wankel autootje over :P

    Login om te reageren
  4. Jurrian zegt

    9 september 2008 om 13:37

    kan ik mijn kapper al laten preorderen?

    Login om te reageren
  5. DNP zegt

    9 september 2008 om 14:54

    Op een Fiat 500 “pluriel” zat ik nu niet echt te wachten, geef mij maar een echte cabrio!

    Login om te reageren
  6. C30CDIAMG zegt

    9 september 2008 om 14:58

    Ik zie hier echt geen carbio in. Het betreft hier volgens mij een dak van nylon dat gedeeltelijk open kan. Net zoiets als deze mini heeft:

    Login om te reageren
  7. BlueVFRank zegt

    9 september 2008 om 15:07

    Al gezien dat de daklijn bij de A stijl van beiden verschillen?!

    Ik gok dat de rode lijk op de mini hierboven met open dak en de witte een “echte”cabrio is.

    Login om te reageren
  8. Jesper zegt

    9 september 2008 om 16:05

    @ Frank: Scherp!! De A-stijl van de witte loopt verder door naar boven, dat zou dr op duiden dat die verstevigd is en zo hoog moet zijn omdat ie veilig over de kop moet kunnen, oftewel cabrio :)

    Login om te reageren
  9. Civic_owner zegt

    9 september 2008 om 17:59

    ik vindt de fiat 500 een tof karreke,cabrio of niet.

    Login om te reageren
  10. Lexus zegt

    9 september 2008 om 18:47

    een soort 500 landaulet ofzo? :P

    Login om te reageren
  11. IlCuoreSportivo zegt

    10 september 2008 om 00:13

    ja, als het daarbij blijft is het niet echt een indrukwekkende prestatie, toch gewoon openair zoals vw dat noemt, beetje slijpen en ju.
    Schitterende vrouwenauto trouwens de vijf00, vooral in dat mooie wit dat niet het kut wit is dat tegenwoordig zo gehyped worst, maar veel mooier.
    Of een echte cabrio echt mooi gaat zijn betwijfel ik.

    Login om te reageren
  12. Citrofiel evil twin zegt

    10 september 2008 om 14:12

    Ik zit liever op de breakversie te wachten.

    Login om te reageren
  13. Markii zegt

    10 september 2008 om 15:37

    Als je nu moet kiezen welke 500 je wil nemen word het wel heel moeilijk. Kies je de standaard versie, de abarth, de targa, de cabrio, de break of de strandwagen.

    Login om te reageren
  14. Hans zegt

    11 september 2008 om 11:36

    Ook hiermee terug naar de roots. zie foto. http://www.wallisdevries.nl/oldtimergarage/fiat.htm zie foto
    (zie foto 500d)

    Hij was zo goedkoop en simpel mogelijk gehouden mede om geen concurrent van de Fiat 600 te worden. Hierdoor had de 500 geen achterbank, geen benzinemeter, geen verwarming en zijramen die niet open konden. De schanieren van de deuren zaten aan de achterkant waardoor de Fiat 500 “suicide”-deuren had. De enige luxe was een groot roldak dat tot de achterkant van de auto geopend kon worden. De motor produceerde maar 13,5 pk waarmee de auto een topsnelheid had van 85 km/u. Maar door de wel heel Spartaanse uitrusting was de auto in eerste instantie geen succes.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North