De SEMA is het jaarlijkse tuning-feestje in Las Vegas waar alleen het meest extreme goed genoeg is. Dit jaar is de verwachting dat de Lexus IS-F daar in verschillende gedaantes zal staan.
Fox Marketing/Artisan bijt het spits af met een oranje IS-F met twee turbo’s. Naar verwachting zal de 5 liter V8 daarmee minimaal 600 pk aan de achterwielen leveren, ruim meer dan het origineel. Wellicht dat Paul Vlasblom dan iets enthousiaster wordt over de driftcapaciteiten van de IS-F.
Natuurlijk wordt het uiterlijk ook aangepakt: de bodykit met sideskirts, voor- en achterbumper zou de styling van de IS-F moeten complementeren. De wielen zijn niet mijn smaak, maar met een maat van 20 inch wel lekker groot. Op iForged velgen monteren de tuners Toyo T1R tires in de maat 255/35R20 voor en 305/30R20 achter. De speciale oranje kleur is van BASF. Overigens worden de chromen details en de koplampen nog donker gemaakt omdat dat beter past bij de oranje kleur. (via autoblog.com)
Gizzy zegt
Best aardig gelukt. Wat te dikke wielkasten imho. Wel leuk die 600 pk voor vanwege TT. Vraag me af of ze de originele V8 erin hebben laten zitten of dat ze een van Nissan afkomstige motor in hebben gemikt (RB26 anyone?).
Wat me opvalt aan de foto’s is dat het lijkt alsof er een vertikale lijn over de motorkap loopt??? Ziet iemand dat ook?
Laurens zegt
Hebben ze die godsgruwelijk lelijke uitlaten ook meteen aangepakt? En hoe zit het met de koeling van de remmen? De 4 velgen van de ISF zijn toch op elke hoek anders..
tesanole zegt
@ Gizzy:
Volgens mij is dat de weerspiegeling van een telefoonpaal……
Dennis zegt
@ Laurens, als je de foto’s bekijkt zie je dat ze die prachtige uitlaten hebben gelaten voor wat het is. Die uitlaten maken net de IS-F, net als de powerdome de M3 maakt.
Red SGT. zegt
geweldige wagen dit, met wat meer pk’s nog beter :-D
blij dat ze die uitlaten hebben gelaten voor wat ze zijn :D
Mercedes-Gek zegt
Mooi! De velgen zijn mooi, de kleur is mooi en past bij de velgen. Alleen nog meer PK’s erbij gooien en het is perfect.
Brian zegt
LEKKER
Majinstar zegt
Hij was bijna perfect geweest, totdat ze die lelijke velgen eraan toe hebben gevoegd.
Pixed zegt
Dat beloofd! Ik ken die gast van Fox Marketing al enkele jaren, en zelden zo iemand tuning minded ontmoet.
Straks even van dichtbij gaan bekijken op Sema.
rob zegt
jammer gooi er een paar turbos op en klaar niet echt spannend beter atmosferisch gelaten en dan tunen veel dikker.
ripjans zegt
@rob
Zou mooier zijn geweest als ze hem zo gemodificeerd hadden dat hij 600pk leverde zonder turbos
Jesper zegt
@ rob: Je lult uit je nek! Hier heeft overduidelijk wat werk in gezeten. En als jij dacht dat twee turbo’s dr op schroeven 2 minuten werk was ben je duidelijk nooit verder dan de Need-For-Speed serie gekomen…
Voor zover ik kan zien zijn er trouwens ook dikkere gegroevde/geperforeerde schijven onder gezet :D
Lees ik nu trouwens goed dat de wielen voor groter zijn dan achter?
255/35R20 voor en 305/30R20 … Zelfde inch velg, hogere band… hoe zitta?
Hardstikke leipe bak trouwens :D Die bodykit staat m uitstekend en in tegenstelling tot de rest ben ik blij verrast met de velgen!
Alleen nog een grote 01 op de zijkant en een vlag van de geconfedereerde zuidelijke staten op het dak, om maar even de cultuurbarbaar uit te hangen :P
RobertJ zegt
@rob: Heb je moeite met de Nederlandse taal?
Toch een best mooie auto, maar ik kijk liever naar een Audi.
Jesper zegt
@ ripjans: Dat zou zeker mooi zijn!! Dan konden daar namelijk alsnog 2 turbo’s op om 850-900pk te realiseren :P
Dan natuurlijk ook wel de rest naar behoren upgraden…
thijs zegt
@Jesper: Dat lees je fout, de indicatie van een bandenmaat, in dit geval 255/35R20 voor en 305/30R20 achter houdt in dat de band voor 255mm breed is en de wang van de band 35% van 255, dus 89.25, op een velg van 20 inch en achter 255mm breed en de wang van de band 30% van 305, dus 91.5, op een velg van 20 inch. Dus achter wel degelijk groter.
Verder blijft het een super auto!
Tim zegt
@ Jesper
Nee de wielen achter zijn groter.
Qua hoogte maakt het weinig uit;
Voor: 71,75 MM
Achter: 91,50 MM
Zit dus maar 1,975 CM verschil tussen.
En waarschijnlijk zal dat zeer bruut staan aangezien de achtervelgen veel breder zijn!
Jesper zegt
@ tim / thijs: bedankt, zijn we daar ook weer uit :P
bouwman zegt
Mogen ze zo komen afleveren. Vind het een super strakke bak, de kleurencombinatie is mooi, laat die stickers er alleen maar wel af.
Die uitlaten zijn in deze vorm ook mooi, dus die kan ook blijven zitten evenals de turbo’s.
Turbo’s zijn vet en geven een vette kick wanneer deze inslaan.
Lexus zegt
Ik ben niet zo’n fan van tuning, maar vindt deze poging erg geslaagd; op de kleur en velgen na.
Geef mij maar de originele blauwe kleur, en 8 (rechte) spaaks LM velgen :)
Shenkie zegt
FieeeeetFieuwwwww
edgar zegt
Lelijke kleur maar voor de rest: Zet hem hier maar neer hoor! Daar op jouw oprit? Ja daar ja!
LP640 zegt
Vooral de velgen vallen bij mij in de smaak!
Béé eMm double v Motorsport 3 zegt
wow 305 als bandenmaat vanachtere,, moet breed lijke als je er achter rijdt :D
Béé eMm double v Motorsport 3 zegt
@ tesanole.. verticaal is zo… “|” niet “_” .. denk aan de horizon
Lexus zegt
wijsneus, als die paal links van de auto staat net als de zon (achter de paal dus) valt de schaduw dus idd op de motorkap zoals hier op het plaatje te zien is… denk aan de lichtinval