Fiat 500L Living heeft een extra zitrij

Auteur: , 59 Reacties

Fiat gaat, ondanks een boze werknemer hier en daar, vrolijk verder met het uitmelken van de 500-formule. Evenals bij MINI kan het nieuwe model niet groot genoeg zijn, zoals u ziet bij deze 500L, die wel de afmetingen, maar (op het eerste gezicht) niet de lompheid van een walvis heeft. Bravo, Fiat.

De in Servië te bouwen 500L Living (die we hier al eens op tekening zagen) is nagenoeg hetzelfde als de ‘normale’ 500L, met het verschil dat er nog eens 2 zitplaatsen aan worden toegevoegd. Dat is Multipla-practikaliteit, maar dan zonder de oogverblindende lelijkheid.

Het lijkt er op dat dit model vooral bedoeld is voor mannen die graag en zeer regelmatig zonder anticonceptie op hun echtgenote klimmen. We vermoeden dan ook dat het ding in de strook Maartensdijk-Ede-Staphorst niet aan te slepen zal zijn.

Je zou het niet verwachten, maar deze Magic Purpose Wagon (oh God, nu begint, naast BMW, Fiat nu ook al dat soort marketingwartaal uit te slaan?!) a.k.a. Obesitas-500 meet slechts 435 cm x 178 cm x 167 cm. Da’s niet heel veel voor een zevenzitter.

900 cc sterk TwinAir-blokje er in, en gaan met die banaan! Dit laatste zei ik eigenlijk als grap, totdat ik het persbericht doornam: “the Fiat 500L Living will be quipped with two petrol engines – 95 HP 1.4 16v and 105 HP 0.9 TwinAir Turbo – as well as two turbodiesels: 105 HP 1.6 MultiJet II and 85 HP 1.3 MultiJet II”. Die tweepitter hoeft vast niet hard te werken als je er in de zomer met 7 man sterk de Pyreneeen mee in gaat.



59 reacties

Is hij gevaccineerd tegen de mazzelen?
Hmm… Mazelen dus
Mooi vervoer voor mensen die op zondag van Putten naar Epe moeten….
@jrk68: Ach, het is een keer wat anders dan de Smartjes van al die bejaarden die op de Veluwe op vakantie zijn..
@audifreak:
Heel ontopic en volwassen weer, wat heeft een Smart Roadster eigenlijk met bejaarden te maken?
Sesamstraat is afgelopen dus je mag nu naar je bedje….
@jrk68: haha je wil toch niet suggereren dat jouw voorkeur uitgaat naar een Smart Roadster? Laat staan er eentje rijdt?
@keesje1987:
O.A. ja, daarnaast heb ik een Elise.
Met dit weer is het met beide volop genieten kan ik je zeggen.

Daar kan geen leaseslet tegenop….
@jrk68: Mee eens, maar de 1976 carrera heeft een mooier geluid;)
@felix1989:
Daar moet ik je volmondig gelijk in geven, qua geluid kan er weinig op tegen die heerlijke rasp van een luchtgekoelde 911.
@jrk68: Klopt, mn pa was eerste eigenaar en ik heb de 911 nu overgenomen. Zit dus al lang in de familie, qua geluid is de 76’er beter dan de huidige 911 die mijn pa onlangs heeft aangeschaft. Ik zou niet met hem willen ruilen, geluid zegt meer dan luxe aan boord(veiligheid buiten beschouwing).
Al geloof ik wel dat een Elise lekkerder de bocht door zal gaan, vederlicht. Heb er helaas nooit in kunnen rijden, misschien koop ik er in de (verre) toekomst een in ruil voor de 911. Ik hoop tegen die tijd wel een nieuwe Elise, als die ooit nog gaat komen.
@felix1989:
Die 911 gewoon houden, in al zijn listigheid een icoon.
Over het voortbestaan van Lotus maak ik me nooit zo’n zorgen. dat had al tig keer naar de knoppen geweest als ik de heren journalisten mag geloven.

Als je een keer met een Elise wil rijden ga dan eens naar Jan vd Kooi aan de Amsteldijk in A.dam.
De koffie staat altijd klaar en een proefrit is altijd te regelen. Hij heeft daar ook een mooie route suggestie voor langs de Amstel. Dat heb ik destijds ook gedaan op een mooie dag in Mei.
@jrk68: Die Elise gaat nog enigzinds maar die Smart moet je gewoon naar de schroot brengen… Maarja ieder zn ding :-)
@jrk68: en trouwens met dit weer liever airco en raampjes stijf dicht…
@keesje1987:
Dat is inderdaad beter voor je, je zou maar eens een kleurtje krijgen of van de mooie dingen des levens genieten.
Wijsheid komt met de jaren zal ik maar zeggen.

Ps, ik hoef geen auto advies van mensen die de rijbewijsgerechtigde leeftijd nog moeten bereiken, ik had je vader kunnen zijn knul….
@jrk68: haha als jij met die gedachte je leven moet bevredigen moet je het wel naar het zin hebben… en over kleur in je leven gesproken rij ik liever in mn Opel Astra uit 19-langgeleden dan met een rooie kop van schaamte in een Smart… haha je hebt mn portie lachen voor vandaag wel weer bezorgd… knul
@keesje1987:
Moeilijk hè, om het on topic te houden. Dat wordt hier wel zo gewaardeerd.
Lees de regeltjes er even op na, zou je zomaar eens een ban kunnen schelen.

Je dacht toch zeker niet dat ik zo’n typje als jij ook maar 1 moment serieus ga nemen.
Dus geef je mamma maar een kusje en ga lekker dromen jongen….
-edit: nutteloze bijdrage-
@keesje1987: He keesje rustig aan ga Game of Thrones kijken, of Top Gear.. De eerste is beter
@felix1989: sssst… moest slapen van papa
Jezus wat een refocontainer!!!
@tmenges: LOL @ refocontainer!, die had ik nog nooit gehoord, heb hardop zitten lachen
Wouw de Fiat 500 is zojuist lelijk, lelijker lelijkst geworden. Applaus Fiat applaus. (‘-.-)
@toyotafortuner: bravo fiat.. Bravo
@reggie-boy_rood: daar heb je een punto.
@awesome: ik word er stilo van.
Maar deze 500 was wel een erg slecht idea van fiat
@bierbuik: Hahaha hij maakt hem!
Wow! Italiaans design hè.. TOP!

Oh nee, wacht..
“Dat is Multipla-prakticaliteit, maar dan zonder de oogverblindende lelijkheid.”
Deze zin staat stijf van de sarcasme hoop ik want dit kan ik niet minder lelijk als de multipla noemen. Af-schu-we-lijke looks voor deze olifanten-500 zijn gegarandeerd. En mijn hemel, met een 0.9 2-cilinder de bergen opkomen als er bagage en 7 man aan boord zitten lijkt me een compleet onmogelijke opgave. Ik had al moeite met een 107 met 2 personen en geen bagage…
@TimoBac: dat is inderdaad goed vergelijkbaar want de driecilinder zonder turbo heeft heel veel overeenkomsten met deze tweecilinder met turbo en dik 50 procent meer vermogen.
Aaaah zoo lelijk, niet kopen aub, maakt mijn dagen beter. Ook al hecht ik er niet zo aan wat anderen rijden, dit is een uitzondering!
Mmm ik wilde het eerst een vreselijk lelijk hondenhok noemen, kijkt die knurft die hier op de bank ligt me aan zo van, Nee dat niet.

Kortom een hok waarin nog geen hond gezien wil worden.
Enkel de achterkant is lelijk, de rest valt mee. Zou zomaar een monovolume van Mini kunnen zijn.
Hier raak je nou mee opgezadeld, wanneer je vrouw kinderen wilt.
@bsxc2:
Wie neemt er dan ook een vrouw?

In het begin houdt ze van je….
Daarna houdt ze veel van je….
En aan het eind van het liedje houdt ze ALLES van je!
500 L: L
van lelijk??
prachtige auto ..
zag in Frankrijk vrij veel van die dingen ..

smaakvolle en toch degelijke auto ..
@lincoln: Deze zal je nog niet hebben zien rijden, hooguit de 5 persoons variant.
@eelco74:

klopt .. maar een elegante verschijning .. kan niet anders zeggen ..
Heb een paar weken geleden op Ibiza een 500L gehuurd (tja, dochter, dus er moest wat meer mee dan vorige keer toen ik een Burton had gehuurd). Het is best een koddig ding en wil nog redelijk vooruit ook, maar heel mooi kan je hem niet noemen.
Waar blijft de new beetle variant
Ot dit kan ik geen 500 meer noemen
Minder lomp dan een walvis?!?!?
http://www.youtube.com/watch?v=gnLLyl_Gq1I
Wat een belediging voor die beesten!
Zo praktisch als een Multipla?!?!? Wat een belediging voor de Multipla!
Die heeft zes onafhankelijk instelbare, even grote, prima stoelen + serieuze bagageruimte.
Als je in dit gevaarte de derde zitrij gebruikt, zal je samen moeten doen met 1 tandenborstel.
@mout: O ja. En een Multipla is nog geen 4 meter, dus een hoop makkelijker te parkeren.
Als de Duitse merken alles uitmelken, moet Fiat dat gewoon ook doen.
Stijlvolle wagen, enkel gepresenteerd in de foute kleur imo.
@Carreza:

uitmelken ??
tis gewoon een grotere Panda waar een stickertje met “500” opgeplakt is ..
Zal ik de enige zijn die dit ontwerp dus wel toejuicht en dit gewoon één van de “kleine” MPV de mooiste vind, neem nu de nieuwe Mini, echt zum kotzen,
De over het algemeen allemaal op elkaar lijkende Jappenbakken en die dingen uit Korea, sorry ik eet weer achteruit.
Qua motor zet ik dus wel mijn vraagtekens bij de 2 pitter, zoals gezegd 4 man plus bagage en dan een pukkel over mmmmm wordt lastig denk ik.
Maar als ik met den Panda 2 pitter rondsjeest met Burbo en soms met 4 man er in en dan, oke tis geen berg, de Brienenoord op moet dan wil dat best vooruit in 5 gewoon gas erbij en hop daar gaat ut karretje en nog redelijk rap ook, altijd lachen met die twinair turbo van de verbaasde smoelwerken om je heen.
Pas bij de Fiat dealert geweest en daar stonden ze, naast elkaar een spuuglelijke Multicultipiepelwagonpla en de nog lelijkere voorganger van dit gedrocht met lampen onder de ruit (WTF) en dan deze nieuwe 500 ( gewone) L, doe maar die nieuwe en dan ongeacht het motorretje.
Vele vele malen mooier en beter afgewerkt dan dat ouwe barrel, het enige hele grote minpunt vind ik dus de prijs djiieeee, wat is die duur man sorry maar dat heb en zal ik er nooit voor over hebben.
@hanzel: ik juich dit ontwerp ook zeker. Althans de 5 persoons variant. Maar daarvoor moest ik m wel in het echt zien om m mooi te gaan vinden. Op de meeste foto’s is ie idd niet echt mooi. In het eggie zeker een mooie kar voor zijn klasse! Motoren heb ik geen oordeel over.
Juist ja, een gigantische Fiat 500. Ik blijf er toch moeite mee hebben
@deladude:

verkoop je em .. of ruil em in .. doe iets ..
Kunnen we dit als de opvolger beschouwen voor de Freemont, aka Dodge Journey?
Zal wel een hele vooruitgang zijn. Ziet er best leuk uit. Alleen lijkt ie zo gezwollen. Maar dat komt ook omdat we de normale 500 gewend zijn.
Wat is er eigenlijk gebeurt met de Freemont? Staat niet (meer) op de Fiat site en er zijn nauwelijks occasions van te vinden. In stilte “vermoord” door Fiat?
@Rob:
Ah, lees het al:
http://www.autoblog.nl/archive/2011/06/21/de-fiat-freemont-blijft-nederland-bespaard
Voortaan eerst even rondneuzen voor ik mijn reacties de wereld in stuur ;-)
@Rob:

Freemont kwam met de 2.0 jtd of 3.6 pentastar ..
was dus wel een slag “serieuzer” ..
Triest stukje journalistiek. Had van Autoblog wel een hoger niveau verwacht.
Maargoed, aanmerking op dit artikel zal waarschijnlijk niet zo gewaardeerd worden.

Ontopic: Fiat 500 wordt wel erg groot zo. Maarja als Mini het kan, waarom Fiat niet.
@jerry:

autoblog logica ..

een multipla is niet handig en vernieuwend maar hooguit “lelijk” ..
een Countach wens je niet je grootste vijand niet toe maar is “vet” ..

sorry .. maar een hoger niveau gaat het niet worden ..
Euopa is niet meer interessant , nederland al helemaal niet . Ook krijgen we de financiering niet meer rond . BRIC landen ….
Italiaans poephok, lekker hip man! (NOT)
Waarom nou met de 500. Hij klopt van geen meter in proporties, niks ervan klopt…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).