• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Fiat E-Ulysse veel beter dan de zoveelste crossover

Auteur: RubenPriest, gepost 4 maart 2022 om 14:55 – 9 Reacties

Fiat E-Ulysse veel beter dan de zoveelste crossover

Of je nu een ritje naar je privéjet maakt of op stap gaat met je vrienden. De Fiat E-Ulysse doet het beter dan een crossover.

Was het 15 jaar geleden nog doodgewoon om als papa of mama in een MPV te rijden, tegenwoordig moet alles en iedereen aan de crossover. Maar dat betekent niet dat de MPV helemaal dood is. Sterker nog, ze zijn als elektrische auto eigenlijk weer relevant. Zeker gezien de ruimte aan boord van een dergelijk ding. Het uiterlijk moet je wel zien zitten. Waar een crossover nog voor sommigen een aantrekkelijk design kan hebben is een MPV als een Fiat E-Ulysse een busje. Mooier kunnen we het niet maken.

In de realiteit gaan geen gezinnen, maar bedrijven gebruik maken van Fiat E-Ulysse. Anders zagen we ook wel veel meer gezinnen aan boord van praktische Peugeot- en Citroën busjes nietwaar? De Fiat E-Ulysse ga je straks tegenkomen op vliegvelden of events waar transportdiensten nodig zijn. De elektrische bedrijfswagen komt met in twee varianten op de markt. Als 50 kW en als 75 kW.

De actieradius reikt tot 330 km (WLTP) en de topsnelheid ligt op 130 km/u. Het maximum vermogen komt uit op 136 pk en het koppel op 260 Nm. Standaard is de Fiat E-Ulysse uitgerust met een 100 kW snellaadsysteem. Daarmee is de batterij in 45 minuten tot 80 procent op te laden.

Fiat brengt het model eerst in de landen Italië, Duitsland, Frankrijk en Oostenrijk op de markt. Nederland volgt pas tegen het einde van dit jaar. Tegen die tijd zal er ook meer duidelijk worden over het prijskaartje van dit vervoersmiddel.

Ook interessant!

  • Fiat Pulse
    Fiat Pulse is een nieuwe stoere crossover
  • Fiat SUV
    Bedenk een naam voor deze Fiat SUV
  • Video - Fiat Qubo zoekt ruzie met vrachtwagen
  • Video: met een Fiat Panda heb je altijd lol
    Video: met een Fiat Panda heb je altijd lol

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

Bedrijfswagen, Elektrisch, Fiat, mpv

Vorig bericht: « Een nieuwe Audi Q4 e-tron opladen gaat een stuk sneller
Volgend bericht: 10 dingen die jouw auto wel heeft, maar deze Caterham Seven 170R niet – VIDEO »

Lees Interacties

Reacties

  1. cdlop01 zegt

    4 maart 2022 om 16:17

    Hou toch op met wltp opgave, geen EV, en zeker niet zo’n busje, haalt de wltp. Praktijkbereik van deze EV bus, eerste ervaringen, winter 125km en zomer zo’n 200km, en dan netjes rijden…. . Geen 130 op snelweg. Alleen interessant voor korte ritjes.

    Login om te reageren
    • redbeams zegt

      4 maart 2022 om 17:06

      Wou net zeggen en in het meest gunstigste geval haal je net de helft van het opgegeven bereik.

      Login om te reageren
    • ronaldotour zegt

      4 maart 2022 om 17:27

      @cdlop01: Ik haal vrij eenvoudig de wltp, in de winter eerlijk gezegd net niet, maar in de zomer makkelijk.

      Met een Hyundai Ioniq.

      Login om te reageren
      • cdlop01 zegt

        4 maart 2022 om 17:49

        @ronaldo. Dan heb je ook de beste EV van moment, niet vergelijkbaar met deze bus. Bij ons bedrijf de Tesla redelijke wltp score, niet heel veel afwijking van wltp opgave, winter ook wel minder. De Etrons en Id’s die bij ons rijden, hopeloos, gaan er ook uit.

        Login om te reageren
  2. ViggenneggiV zegt

    4 maart 2022 om 16:30

    Busjes zijn irritant om achter te rijden. Niet vanwege de bestuurders, maar vanwege het slechte (voor)uitzicht

    Login om te reageren
    • V300amg zegt

      4 maart 2022 om 18:13

      @viggenneggiv: moet je een busje aanschaffen, dan zit je wat hoger en heb je een beter (voor)uitzicht 😉

      Login om te reageren
      • ViggenneggiV zegt

        4 maart 2022 om 18:18

        @v300amg: haha, dan maar de VW id.buzz Voor het zen gevoel

        Login om te reageren
  3. rollingstoned zegt

    4 maart 2022 om 17:24

    Mooi wagentje voor The A-Team 😜

    Login om te reageren
  4. piebepost zegt

    4 maart 2022 om 20:42

    De eerste Ulysse/806/die Citroën was ook een doorontwikkeling van de Scudo/Expert/Jumpy. Al was het uiterlijk verschil wel groter.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North