• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Fiat Panda uitgelekt: dit wordt de nieuwe

Auteur: ricardo, gepost 24 juni 2011 om 09:03 – 41 Reacties

Fiat Panda

Patenttekeningetje hier, spyshotje daar en voilá, we weten ongeveer wat we van de nieuwe Panda mogen verwachten. Hint: het is een stadsauto met de voorkant van de Fiat 500, maar dat had je zelf ook al wel kunnen bedenken.

Dankzij wat uitgelekte tekeningen die in Italië rondslingeren weten we nu dat de next-gen Panda (3e generatie) een stukje hoger wordt en volgens sommige bronnen ook 10 cm in lengte groeit. Nog opvallender is dat de voorbumper een beetje Fiat 500-achtig aandoet met z’n minder vierkante koplampen en ronde luchtopeningen. Familiegezicht en zo.

Qua motoren wordt er gegokt op zuinige TwinAir-blokjes met vermogens variërend van 65 tot 85 pk. Dieselrijders zouden voor een 1.3 JTD met 95 kunnen gaan. In 2012 moeten we meer gaan horen over deze Turijnse stadsbak en zal blijken of deze nieuwe lichting aan Panda’s het succes van de huidige versie kan evenaren. Of niet.

Hierrrr nog een spyshotplaatje van het nieuwe interieur. (bron: Alvolante.it)
Fiat Panda interieur spyshot

Ook interessant!

  • Video: met een Fiat Panda heb je altijd lol
    Video: met een Fiat Panda heb je altijd lol
  • Dit is de bruutste Fiat Panda ooit
  • Lapo Elkann geeft iconische Panda elektrische energie
  • Fiat Pulse
    Fiat Pulse is een nieuwe stoere crossover

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

Fiat, panda, Schetsen, spyshot

Vorig bericht: « Jan-Peter Balkenende rijdt nu Panamera S Hybrid
Volgend bericht: Corvette Z06 verpulvert eigen Ring-record »

Lees Interacties

Reacties

  1. mattraket zegt

    24 juni 2011 om 09:09

    Gaat er in elk geval beter uitzien dan de huidige, die lijkt te zijn opgebouwd uit twee aan elkaar geplakte auto’s

    Login om te reageren
  2. Megakix zegt

    24 juni 2011 om 09:09

    Zeer zuinig A-label…zo zonder bandjes ! ;-)

    Login om te reageren
    • porsche928 zegt

      24 juni 2011 om 09:11

      @Megakix: best veel weerstand, of hij moet zweven.

      Login om te reageren
      • Megakix zegt

        24 juni 2011 om 19:30

        @porsche928: hahaha, ook…maar nu wordt er nooit mee gereden..

        Login om te reageren
  3. misteralmostknowitall zegt

    24 juni 2011 om 09:12

    Denk niet dat het superveel uitmaakt hoe de auto eruit ziet, het zal ongetwijfeld toch wel weer een verkoopsucces worden.
    *Zolang het niet eruit ziet als het Multipla-horror,natuurlijk*

    Login om te reageren
  4. Den zegt

    24 juni 2011 om 09:19

    Heel fijn wagentje! ziet er wel wat dynamischer uit dan de huidige

    Login om te reageren
  5. mrdjm zegt

    24 juni 2011 om 09:46

    Geen revolutie dit keer, maar evolutie. Ben benieuwd!

    Login om te reageren
  6. andre zegt

    24 juni 2011 om 09:49

    Zelfs een beetje Nissan Cube invloeden erin verwerkt. Grappig auto’tje! Nu nog de 1.4T uit de Abarth 500 erin en gaan!

    Login om te reageren
  7. CarloAbarth zegt

    24 juni 2011 om 09:59

    Zo gaat’ie worden!

    Login om te reageren
    • linuxxx zegt

      24 juni 2011 om 10:08

      @CarloAbarth: Fiat 500 trekjes? Toch niet omdat ie een korte motorkap heeft? zoals hier reeds vermeld ziet hij er idd veel dynamischer uit!

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        25 juni 2011 om 01:36

        @linuxxx: De kortere motorkap, maar ook de rondere lichten en het chromen streepje vooraan…

        Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      24 juni 2011 om 11:03

      @CarloAbarth: Hij ziet er goed uit. En weet je.. het ding rijdt ook verschrikkelijk lekker. Dat doet Fiat echt goed. Ik heb hem eens meegehad als leenauto. Heb er toen 2 dagen woon/werk verkeer mee gedaan, maar was verbaasd over het gemakt en comfort waarmee de Panda gewoon heerlijk rijdt. Ik vond hem alleen wel retetraag. Optrekken was geen feest, maar voor de rest.. een heel goed autootje.

      Login om te reageren
  8. desjonnies zegt

    24 juni 2011 om 10:28

    Daar wil je gewoon in gezien worden.

    Login om te reageren
  9. TSI-tje zegt

    24 juni 2011 om 10:38

    Uh… Nieuw? Dit is toch gewoon de huidige panda met een nieuwe neus? Als VW zoiets doet staan deze fora’s vol met allerlei commentaar…. Typisch weer…
    Blijft wel een lekker Stadsautootje, maar moet geen meter snelweg zien.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      24 juni 2011 om 11:07

      @TSI-tje: ook mijn idee. Wat goed is verander je niet en dat is precies wat Fiat gedaan heeft.

      Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      24 juni 2011 om 11:10

      @TSI-tje:

      Vaak zijn wij het niet met elkaar eens, maar je hebt een punt.
      Dit is eerder een facelift te noemen dan een nieuw model.

      Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      24 juni 2011 om 12:04

      @TSI-tje: “..maar moet geen meter snelweg zien..”

      Valt alleszins mee hoor. Ding cruist heerlijk tussen 90 en 120. Voor NL geen probleem.

      Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      25 juni 2011 om 01:39

      @TSI-tje: Bull…

      Dit is wel degelijk nieuw. Het heeft veel trekken van de oude mee, maar niettemin is geen enkel stuk plaatwerk hetzelfde. VW lanceert een gefacelifte Passat en NOEMT het volledig nieuw…

      Login om te reageren
  10. Jarno zegt

    24 juni 2011 om 10:44

    Op de tekening dacht ik:’eh, een caddy voorkant ? Maar op de ‘real life’ foto’s ziet het er goed uit hoor. Als hij net zo goedkoop blijft dan is het zeker een leuk, zuinig tweede autootje.

    Login om te reageren
  11. nielsvanderweiden zegt

    24 juni 2011 om 11:13

    Goed waarde Pandarijders, ruilt u allemaal massaal in? Kan ik “voâh wènag” in het dan oude model rijden ;)

    Wat niet wegneemt dat ik deze nieuwe Panda heel erg leuk vind. Ik ben wel heel benieuwd naar die TwinAir zonder turbo, een soort spirituele opvolger van de Panda 30S ;)

    Login om te reageren
  12. KaCh1ng zegt

    24 juni 2011 om 11:17

    een vd vele auto’s wat ik nooit zal kopen in mn leven :)

    Login om te reageren
    • The360box zegt

      24 juni 2011 om 13:06

      @KaCh1ng: Nu weten we wel dat je een Aldi Gay bent.

      Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      24 juni 2011 om 13:13

      @KaCh1ng:
      Makkelijk leven heb jij, als Badge-Geilert

      Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      24 juni 2011 om 13:20

      @KaCh1ng:

      Hoeft toch ook niet.
      Het is je eigen keuze dat je teveel geld aftikt voor een Skoda.

      Login om te reageren
  13. tjorque zegt

    24 juni 2011 om 12:22

    Doe mij maar de 4×4 uitvoering met een 1.4T blok :) en CNG of LPG.

    Login om te reageren
  14. Alfa166v6 zegt

    24 juni 2011 om 13:28

    De Panda is King!!

    Login om te reageren
  15. lincoln zegt

    24 juni 2011 om 15:51

    yep .. Panda is king ..

    vind het huidige model zelfs modern ogen ..
    Fiat is gewoon de baas in kleine brikkies ..
    je voelt je er geen moment onveilig in ..

    thumbs up Fiat ..

    Login om te reageren
    • kingdecay zegt

      25 juni 2011 om 01:55

      @lincoln: daar heb je zeker een punt. Heb een aantal maanden geleden een paar dagen met een Punto Evo rondgereden ter spoedvervanging van m’n eigen wagen en ik was best wel onder de indruk. Niet één vooroordeel heb ik bevestigd gezien tijdens die enkele dagen. Ook het vermelden waard was de stuurinrichting, dat ding stuurde zo precies maar dan met een zodanige vanzelfsprekendheid dat ik toch wel een paar keer een brede glimlach op m’n gezicht heb gehad. En dat ondanks het feit dat ik onderweg was met 1/5 van het aantal PK’s dat ik gewend ben.

      Nee, als je kijkt naar prijs/kwaliteit en ‘hoeveel’ auto je krijgt voor je geld, dan doet Fiat het zeker niet slecht. De 500 is misschien wel wat te hoog geprijsd maar langs de anderer kant kan je het Fiat niet echt kwalijk nemen dat ze hun succesnummer willen verzilveren. Die Punto was iig wel aanzienlijk ‘beter’ dan de ongeveer gelijk geprijsde (schatting) 207 van m’n vriendin. Leuk torretje ook met dat MultiJet-gedoe.

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        25 juni 2011 om 07:34

        @kingdecay:

        dat zijn idd heerlijk lenige motortjes ..
        maakt niet zo heel veel uit of je een rotonde in zijn 2e 3e 4e versnelling neemt ..

        Login om te reageren
  16. dirkmulders zegt

    24 juni 2011 om 16:07

    Facelift geslaagd!!!!

    Login om te reageren
  17. HZW zegt

    24 juni 2011 om 16:22

    De nieuwe Fiat Panda is een een broertje of zusje (wat je voorkeur heeft) van de Braziliaanse Fiat Uno.

    http://2.bp.blogspot.com/_D_RRrIu8FXM/S-li8DYy4OI/AAAAAAAALw8/fHG3VU8vko0/s1600/fiat+uno+2010.jpg

    Maar de Rode Panda hier boven ziet er prime uit.
    In het zwart met 1.4 T-jet motor en hij mag zo bij mijn voor de deur gezet worden.

    Login om te reageren
  18. De_Buurman zegt

    24 juni 2011 om 16:48

    Facelift? Kijk eens goed en verder dan de voorkant van de auto. Mischien even wat foto’s van de huidige Panda er naast liggen, dan weet je ook waar je over praat ;-)

    Login om te reageren
  19. Pressman zegt

    24 juni 2011 om 16:58

    “Fiat Panda uitgelekt …”
    Valt me nog mee dat niemand de link heeft gelegd tussen de nieuwe Panda en incontinente bestuurders.

    Login om te reageren
  20. HZW zegt

    24 juni 2011 om 17:17

    Deze Rode in het zwart met zijn buik op straat en 18″ velgen met als aandrijving een 1.4 T-jet motor en er is geen incontinente bestuurder die er in stapt. ;)

    Login om te reageren
  21. phantom zegt

    24 juni 2011 om 20:21

    Ik denk dat dit nieuwe design zich minder lang goed zal houden dan de huidige, die er nu eigenlijk noch niet oud uit ziet.

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      25 juni 2011 om 01:41

      @phantom: Dat gebeurt wel meer. Er wordt een oerdegelijk design gelanceerd, en de daaropvolgende generatie neemt de grote lijnen over, maar met meer frullekes en nodeloze details…

      Login om te reageren
  22. Esprit_de_Flandre zegt

    25 juni 2011 om 01:40

    Ik heb nog niet de eer gehad met de Panda te rijden, maar het lijkt me zeker een leuk bakske. Wat me wel tegenviel toen ik er eens inzat in de garage was het interieur. Puur ‘beutterpotjesplastiek’…

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      25 juni 2011 om 07:39

      @Esprit_de_Flandre:

      die dingen komen voor misschien 5500 euro de fabriek uitrollen ..
      inclusief banden vloeistoffen ruiten remmen en noem maar op ..

      ik kan het er niet voor leveren hoor !!

      Login om te reageren
      • kingdecay zegt

        25 juni 2011 om 11:51

        @lincoln: typisch toch? De mensen willen alles erop en eraan, en dat allemaal liefst voor minder dan een euro. Gratis zelfs als het even kan. Maar communisten zijn evil, dat dan weer wel.

        @ Esprit_de_Flandre : is niet rechtstreeks naar jou bedoeld hoor, jij bent 1 vd goeien ;)

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          25 juni 2011 om 11:59

          @kingdecay:

          denk dat je er van schrikt hoeveel automobilisten geen idee hebben hoe een verbrandingsmotor werkt ..
          of hoe complex airco-systeem in een auto verwerkt zit ..

          of daar uberhaupt aan willen denken ..

          Login om te reageren
          • kingdecay zegt

            25 juni 2011 om 13:58

            @lincoln: nah, het schrik-effect heb ik ondertussen wel gehad. Neemt niet weg dat het soms nog steeds pijnlijk is om te aanschouwen.

            De laatste zin van je reactie vat de oorzaak van alle sociale en maatschappelijke ellende trouwens perfect samen.

            Maar jah, daar willen ze niet aan denken… ;)

            Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North