• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Fiat Punto maakt plaats voor de Fiat 500 Plus

Auteur: bart_m, gepost 9 mei 2014 om 16:07 – 41 Reacties

Opvolger Fiat Punto wordt in Polen gebouwd


Na 22 jaar trouwe dienst gaat de Punto met pensioen. Zijn opvolger zal in de Poolse Fiat 500-fabriek het levenslicht zien.

De Fiat Punto zal vanaf 2016 waarschijnlijk als Fiat 500 Plus door het leven gaan. De Plus moet het gat opvullen tussen de kleine driedeurs 500 en de grote 500L. Fiat wil 180.000 500 Plus-sen per jaar gaan bouwen.

De geboorteplaats van de huidige Punto ligt in Italië. Maar deze fabriek in Melfi moet ruimte maken voor de komende Jeep Renegade en de Fiat 500X, Fiat’s nieuwe compacte SUV’s.

Op een onlangs gelekte afbeelding zou de nieuwe 500 Plus al te zien zijn (links):

Fiat 500 Plus gelekt

Ook interessant!

  • Deze Peperdure Punto kost meer dan een Taycan
  • Fiat SUV
    Bedenk een naam voor deze Fiat SUV
  • Video - Fiat Qubo zoekt ruzie met vrachtwagen
  • Abarth 695 Esseesse is het zoveelste gelimiteerde bommetje

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

500l, 500x, fabriek, Fiat, punto

Vorig bericht: « Elke tweede leaseauto in NL is een 14% bijteller
Volgend bericht: Audi R8 LMX: slechts 99 stuks verkrijgbaar »

Lees Interacties

Reacties

  1. daandaan zegt

    9 mei 2014 om 16:15

    Ik snap hier helemaal niks van. Wat is er mis met verschillende namen voor je modellen? Bij een fiat 500 denk ik aan een leuk klein wagentje, niet aan een lelijk slagschip zoals de fiat 500L

    Login om te reageren
  2. faalhaas zegt

    9 mei 2014 om 16:16

    Golf+ , Wagon R+ , 500+… welke overeenkomst hebben deze auto’s ?

    Login om te reageren
    • almera-ga16det zegt

      9 mei 2014 om 18:36

      @faalhaas: erm, + is in dit geval synoniem voor lelijk, misselijkmakend, afzichtelijk, gedrocht. En tja iets anders weet ik eigenlijk niet

      Login om te reageren
      • xyrrath zegt

        9 mei 2014 om 19:51

        @almera-ga16det: Vergeet niet dat ze geen van allen verkopen

        Login om te reageren
    • tupperware zegt

      9 mei 2014 om 20:31

      @faalhaas:
      R8+ RS6+, zomaar een paar plusjes die je nog vergeten bent.

      Login om te reageren
      • faalhaas zegt

        9 mei 2014 om 21:12

        @tupperware: Correct!, allemaal bakken zonder enige inspiratie!

        Login om te reageren
        • lamborgfan zegt

          10 mei 2014 om 18:10

          @faalhaas: mwah.. Audi heeft zowat de geschiednis geschreven voor power stations met hun RS6 en de R8 was een heuse supercar die ook echt dagelijks bruikbaar was en in allebei zn zaken volgens journalisten was geslaagd.. (Zie youtube en auto magazines)

          Lijkt me dat ze inspiratie genoeg hadden.. (;

          Login om te reageren
  3. sanjo120 zegt

    9 mei 2014 om 16:18

    Misschien dat met het wegvallen van de croma er nu ruimte komt voor een model tussen de punto en de croma in

    Login om te reageren
    • rotarypowah zegt

      9 mei 2014 om 16:23

      @sanjo120: met de naam 500L Min.

      Login om te reageren
      • sergio72 zegt

        9 mei 2014 om 19:43

        Jammer, Punto is een naam die met Fiat verbonden staat net als de Fiat 500! In 1995 was de Punto de best verkochte auto van Europa. De naam Punto moeten ze houden , het is anders als het design iets weg heeft van de 500 dan kan ik het begrijpen.

        Login om te reageren
  4. berlinetta zegt

    9 mei 2014 om 16:20

    Serieus? Hoe lelijk wordt die 500+ dan wel niet. Lijkt een beetje op een Ka.
    De Punto vond ik jarenlang een van de mooiste hatchbacks die er waren. Zeker als Abarth.

    Login om te reageren
  5. lemster zegt

    9 mei 2014 om 16:21

    Is dit de nieuwe designtaal van Fiat? Het lijkt ergens het midden te houden tussen een Ford en een Peugeot.

    Login om te reageren
  6. razzie zegt

    9 mei 2014 om 16:25

    No no no no no no no! Zo’n pracht van een karretje op de markt zetten en dan vervolgens net als Mini die naam uit melken.

    Login om te reageren
  7. knipperlichtje zegt

    9 mei 2014 om 16:29

    Dus nu gaan alle auto’s 500 bijvoeglijk naamwoord heten ongeacht grootte, noem een grotere dan 600. De consistentie is ook ver te zoeken in de benaming, sommigen krijgen een letter, anderen een woord erachter. Het enige wat de naam 500 op alle modellen rechtvaardigt is het uiterlijk dat van de 500 zonder bijvoeglijk naamwoord is geleend, (dat uiterlijk staat naar mijn mening trouwens alleen mooi op de 500, de rest zijn homofiele kitschbakken) en nu gaan ze een auto die dat uiterlijk blijkbaar niet heeft óók 500 nog wat noemen. Ik voorspel dat je in 2016 eerst een studie fiatkunde moet doen voordat je de dealer in kunt.

    Login om te reageren
  8. toyotafortuner zegt

    9 mei 2014 om 16:37

    Nog ff en je kan van de 500 een aparte merk maken…

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      9 mei 2014 om 16:42

      @toyotafortuner: geen onlogische gedachte, lijkt me wel iets voor Sergio over 5 jaar.

      Login om te reageren
  9. 307-2.0-chipped zegt

    9 mei 2014 om 16:47

    In de Poolse Fiat fabriek?
    Rijdt dus op alcohol!

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      9 mei 2014 om 20:32

      @156v6power:
      Zou kunnen, die uit Brazilië kunnen dat immers ook..

      Login om te reageren
    • roppp zegt

      11 mei 2014 om 01:17

      @156v6power: ter info voor jouw als leek: Fiat maakt al decennia lang auto’s in Polen. Deze zijn ook hier verkocht als Polski Fiat (125) en FSO (o.a. 126). Daarna onder eigen naam (Panda en 500. De laatste loopt samen met de Ford Ka van dezelfde Poolse band).

      Login om te reageren
  10. toniominestrone zegt

    9 mei 2014 om 16:48

    Punto, eens het succesnummer van Fiat kon in de jaren’90 makkelijk de concurrentie aan met de Polo en de Clio is nu afgedankt.
    Fiat zal alle zeilen moeten bijzetten om de komende decennia te overleven want met alleen de Panda en de 500 in al zijn creaties zie ik het somber in.

    Login om te reageren
  11. Edge zegt

    9 mei 2014 om 16:52

    Als ik die ‘gelekte afbeelding’ mag geloven gooien ze er dus gewoon weer een facelift tegenaan en veranderen ze gelijktijdig even de naam. Ik vind het doodzonde en een vreemde strategie.

    Overigens heb ik sterke twijfels of die ‘gelekte’ foto wel klopt. Het lijkt mij eerder een slechte impressie waarbij de koplampen van de Ka of Escort-concept zijn gebruikt

    Login om te reageren
  12. rob68 zegt

    9 mei 2014 om 17:10

    Nog even en de merknaam fiat wordt vervangen door 500..

    Login om te reageren
  13. Rick-dos zegt

    9 mei 2014 om 17:24

    Apart is dat toch. Als Mini een (nieuw) model lanceert dan jengelt iedereen (zelfs de schrijvers) over het feit dat Mini geen Mini meer is “omdat ze zo groot zijn geworden” en “afbreuk doen aan het origineel”. En als Fiat precies hetzelfde doet met de Italiaanse tegenstrever van de Mini dan hoor je er niemand over.

    Volgens mij in essentie een mooi voorbeeld van napapegaaien.

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      9 mei 2014 om 21:26

      @Rick-dos: misschien heeft dat iets te maken met de naam; MINI..

      Login om te reageren
  14. schellekens006 zegt

    9 mei 2014 om 17:41

    Als iets mooi is is bij fiat is het de punto en de 500. Zo mooi dat we er zelf 1tje hebben. Prima kar. Is snap echt niet dat het geen vervolg op de punto komt. Nou ja dan stappen we maar weer over naar de Clio die vind ik op dit moment nog wat mooier.

    Login om te reageren
  15. newguy92 zegt

    9 mei 2014 om 17:57

    Pff, wordt doodziek van fiat met hun 500’tjes. Voor mij zijn 500’jes die kleine autootjes en niet bijv. de opvolger van de multipla waar ze xl achter geplakt hebben.

    Login om te reageren
  16. LaLancia zegt

    9 mei 2014 om 18:00

    Kan me maar een merk indenken die zo’n sterke naam en historie zo overboord kiepert. Juist, Fiat! Wat een stelletje zit daar in Turijn zeg.

    Dat onderste plaatje is overigens een facelift van het huidige model. Ziet er niet uit, maar wie ben ik.

    Login om te reageren
    • sergio72 zegt

      10 mei 2014 om 07:43

      @lalancia: Jammer dat Fiat de naam Punto gaat schrappen! Als je Punto zegt word deze gelijk gelinkt met Fiat. Zeker als je weet dat de Punto in 1995 de best verkochte auto van Europa was! Fijne prachtige auto’s zijn het!

      Login om te reageren
  17. sjoerd95 zegt

    9 mei 2014 om 18:08

    die gelekte “500 Plus” lijkt wel erg veel op de Palio…

    Login om te reageren
  18. moveyourmind zegt

    9 mei 2014 om 19:37

    Slim om een krachtige naam als de Punto te vervangen.

    Net zo slim als het compleet overhoop gooien van de hele dealerorganisatie van Fiat, Alfa en Lancia.

    En bijna net zo slim als het modellengamma van deze merken, waar onderdehand geen touw meer aan vast te knopen is.

    Login om te reageren
  19. petrolpower zegt

    9 mei 2014 om 19:48

    Omdat de 500 succesvol is, gaan ze alle Fiats zo noemen.

    Login om te reageren
  20. lapoelkan zegt

    9 mei 2014 om 21:04

    Weer een knap staaltje journalistiek, heeft iemand de presentatie pdf van Fiat onlangs nog bekeken? Voor de markt waar jullie dit prachtige spy shot vandaan hebben zal dit vast het nieuwe model worden, maar niet voor ons.

    De 500B maakt een grotere kans om de opvolger te worden.

    Wel even bij het goede werelddeel kijken voordat je dingen gaat posten.

    manman

    Login om te reageren
  21. lapoelkan zegt

    9 mei 2014 om 21:05

    Ik zou hier even kijken als je weer een artikel wil schrijven:

    http://www.autoedizione.nl/fiat-duidelijk-naar-een-hoger-plan-ook-europa/

    Login om te reageren
  22. Jorrit zegt

    9 mei 2014 om 21:09

    Ik neem aan dat er dan nog een nieuwe Punto komt?
    Dat plaatje (zie ook de bron) is gewoon een flink gefacelifte Grande Punto (2005-2009) voor India. Ze hebben het er ook over dat het model een ‘nieuw’ interieur krijgt –> dat hebben wij hier in Nederland al lang in de Punto Evo. Lijkt me eerder een budgetmodel/studentenbak voor Europa, net zoals de 206+ of Clio Campus.

    Login om te reageren
  23. audi2240 zegt

    9 mei 2014 om 22:00

    Het valt allemaal niet meer te snappen wat fiat en alfa gaan doen…onlogisch

    Login om te reageren
  24. davejeremy zegt

    10 mei 2014 om 00:19

    Zonde.. de Punto vond ik altijd wel iets hebben

    Login om te reageren
  25. sergio72 zegt

    10 mei 2014 om 07:41

    Jammer dat Fiat de naam Punto gaat schrappen! Als je Punto zegt word deze gelijk gelinkt met Fiat. Zeker als je weet dat de Punto in 1995 de best verkochte auto van Europa was! Fijne prachtige auto’s zijn het!

    Login om te reageren
  26. ropp zegt

    10 mei 2014 om 13:32

    Zeker Sergio. Ik heb er twee gehad, een Punto 1 Sporting in het blauw was de beste. Dat was een topauto, zeker na het monteren van een Novitec uitlaat formaat stortkoker :-)

    Login om te reageren
  27. mrboombastic zegt

    10 mei 2014 om 13:34

    Hopelijk wordt Alfa ooit verkocht aan VAG, en gaat Seat verder als een Spain-driven brand. (die vervangt VW dus daar). Schijthekel aan die marchionne…

    Login om te reageren
  28. mrboombastic zegt

    10 mei 2014 om 13:37

    Ferrari en Maserati kunnen het volgens mij ook beter zelf regelen, maar niet ingelijfd worden door VAG, want dan krijgt de Volkswagen Group alle Italiaanse sportwagenfabrikanten in handen.

    Login om te reageren
  29. bert1961 zegt

    3 december 2014 om 21:30

    rij al jaren tevreden punto. nu een evo multijet. ben het 500 gebeuren helaas zat.voor mij hierna geen fiat meer.misschien de nieuwe mazda 2.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North