Audi R8 LMX: slechts 99 stuks verkrijgbaar

Auteur: , 32 Reacties

De 570 pk sterke R8 is volgens Audi de eerste productieauto met laser high beams.

De R8 LMX onderscheidt zich voornamelijk met de innovatieve verlichting aan boord. De combinatie van LED en lasertechnologie moet de bestuurder een nog beter zicht op de weg geven. Het systeem wordt geactiveerd bij 60 km/u en produceert dan een lichtbundel met een kleurentemperatuur van 5,500 Kelvin. Tsja, het zal de brainiacs onder jullie vast meer zeggen. De R18 e-tron quattro raceauto’s die in juni deelnemen aan de 24 Uur van Le Mans hebben trouwens ook laserlicht.

Ook (lees: gelukkig) is Audi de krachtbron bij de productie van de LMX niet vergeten. Het vermogen van 570 pk is weer net iets meer dan het huidige topmodel R8, de GT moet het namelijk met 560 pk doen. Hiermee schiet de LMX in 3,4 seconden naar de 100 km/u (R8 GT: 3,6 sec). De topsnelheid bedraagt 320 km/u.

Wie de R8 LMX wil bestellen moet dat snel doen. De uitvoering wordt slechts in een beperkte oplage van 99 stuks geleverd met een vraagprijs van 210.000 euro. Waarschijnlijk zien we de eerste LMX-en deze zomer rijden.



32 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
Nou… Wat moet je ervan zeggen… Leuk… Een beetje…
Het design is ook niet meer zo lekker als in het begin. Hoewel het wel lekker clean is, zie je dat alle snelle modellen tegenwoordig beschikken over absurd scherpgesneden bumpers en details. Wel leuk afscheidsmodel!
Ik weet dat hij veel meer te bieden heeft (oa de krachtbon en de gelimiteerde oplage) maar ik denk toch echt dat er mensen zijn die hem puur kopen om de eerste te zijn met laser-verlichting. Sorry, maar dat vind ik echt een beetje zielig.
@Joost1990_2: Ah. Marketeers doen nu eenmaal hun werk om nog wat extra te verkopen. Dit model heeft tenminste iets aan nieuwe technologie te bieden. Veelal zijn de speciale versies niet meer dan een kleurtje, een sticker en een naamplaatje. Gekende methode bij alle merken.
@Joost1990_2: En wat is daar precies zielig aan? Het blijft verder een dijk van een auto, in mijn mening en dit kan net iets zijn om een potentiële koper mee over te halen.
@sjouveur: Ik zeg niet dat het zielig IS, maar dat ik het zielig VIND. Is toch heel iets anders ;). Maar wat ik daar zielig aan vind is dat een aantal rijke fanboys hier zo geil van wordt, van een nieuwe soort verlichting, dat dát de reden voor hen wordt om deze auto te kopen.
Snel in mekaar gezet om te kunnen roepen dat ze de eerste met laserkoplampen zijn. Flauw…
@Bram95: Zijn jullie de BMW i8 nu al vergeten?
High beam is grootlicht, hiermee kun je onnodig linksrijdende wagens dus even lekker aan de kant laseren. Opmerkelijk dat Audi nu Macan-achtige achterlichten toepast.
@mashell: die achterlichten had de Audi R8 al voordat de Macan werd geïntroduceerd hoor :).
De jongens in van Inglostadt hebben goed opgelet bij de presentatie van de jongens uit Stuttgart: blijven komen met de actie modellen!
R8? Leuke auto. Maar je kan nog geen weekend-tas meenemen! Of, belangrijker voor het kopende publiek: 1 golftas.
Die past tenminste altijd op de ‘achterbank’ van de 911.
@gregorius:Die ruimte valt mee hoor. Achter de stoelen is een soort bankje (geen zitruimte). Waar je nog een tweetal koffers kwijt kan. Custom op maat koffers zijn zelfs een optie dacht ik. Dus een weekendje uit moet zeker lukken.

Golfclubs daar heb je gelijk in maar is ook niet nodig. Ik passeer regelmatig langs Latem Golf en die mensen die daar spelen (het koperspubliek) hebben gewoon een dikke SUV om naar de golf te gaan naast hun speelgoed. Je ziet er ook geen Ferrari’s en Lambo’s bijvoorbeeld.
Voorsprong door andere koplampen… Much Kelvin! Very LED! Such laser high beams! So Audi! WOW!
Prachtige uitvoering!
Liever een normale R8 die getuned is tot een vergelijkbare output
Mooie techniek hoor, maar om er nou een R8 er voor te gaan kopen? Nee.
Welke R8 GT? die bestaat al een tijdje niet meer, het is nu de R8 plus.
10 pk meer dan de GT, maar wel 0,2 seconde sneller naar de 100. Ik geloof er geen fuck van.
@crackdavid: sinds wanneer heeft acceleratie iets met pk’s te maken ?
@david-e30: Koppel zal ie ook niet gek veel meer hebben dan een GT en ik lees niks over gewichtsbesparing, dus het lijkt me nog steeds sterk..
@crackdavid: herziene overbrengingsverhoudingen? Andere eindvertraging? Andere wielmaat zelfs? Er zijn zoveel dingen die invloed kunnen hebben, en die niet in het rijtje pk/nm/kilo’s duidelijk worden.
@crackdavid: dit komt doordat de gt de automaat met enkele koppeling heeft en deze de nieuwe veel betere met dubbele koppeling.
Mooie uitvoering, maar ik heb meer zin in de nieuwe R8 die hopelijk bijna gaat komen.
@kapiteinaudi: Mooi om te lezen dat er ook mensen enthousiast zijn over de (aankomende) R8.
Hoe zal dat eruit zien in mist?
Met die continue updates en toevoeging van spoilerwerk gaat het steeds meer op de Lotus Esprit lijken…

En dan is het echte nieuws de verlichting maar zie geen close-up van de koplamp..?
Samen met de Nissan GT-R mijn favoriete sportauto, met de 911, Corvette en andere heb ik niet zoveel. Ik kijk ook erg uit naar de nieuwe R8.

Normaal gesproken ben ik tegen dit soort acties, omdat er binnenkort een nieuwe komt. Een groot dilemma mocht ik het geld hebben kopen of wachten op de nieuwe R8 :D
btw heeft toch ook laser technologie verwerkt in hun lichten van de i reeks ? of niet soms ?
Als de designafdeling nu eens half zo creatief was als de afdeling ledjes dan wordt het misschien nog wat met 0000..
kan ik nog wachten met bestellen? vanavond win ik misschoen de jackpot, dan is er 1 voor mij :D
Wat een saaie auto.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).