• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Financieel directeur Spyker stapt op

Auteur: robbie, gepost 29 november 2008 om 09:37 – 23 Reacties

SpykerLangzaam aan krijg ik het idee dat de samenstelling van het bestuur bij Spyker sneller wisselt dan sommige mensen van onderbroek. Gisteravond maakte Spyker bekend dat Lex Roukens opstapt als CFO en per 31 januari 2009 het bedrijf zal verlaten. Hij was pas op 2 april van dit jaar begonnen. Een reden voor zijn vertrek wordt niet gegeven. Dus kunnen we daar alleen maar over speculeren.

Een paar opties:

Hij zag wat voor financiële puinzooi het was en koos eieren voor zijn geld?
Hij heeft de lotto gewonnen en hoeft nooit meer te werken?
Dagelijks naar Zeewolde rijden gaat op den duur ook vervelen?
Wouter Bos heeft hem gevraagd om directeur te worden van een nieuwe staatsbank?

We zullen het misschien nooit weten. Persoonlijk denk ik dat hij het bijltje erbij neer gegooid heeft toen hij te horen kreeg dat hij in plaats van een Spyker een Volkswagen als auto van de zaak kreeg. Wat denk jij dat de reden is? (bron: Spyker Cars)

Ook interessant!

  • BREEK! Spyker komt terug in 2022
    BREEK! Spyker keert terug in 2022
  • hoogtepunten uit Spyker historie
    Deadline voor Victor Muller: betalen of Spyker definitief kwijt
  • Wie haalt deze brute Spyker weer terug naar Nederland?
  • Spyker-saga duurt voort: voorbereiding verkoop kost meer tijd

Nieuwste artikelen

  • Video: Dame scheurt veel te hard over krappe weg
  • Europese ‘Kei Car-categorie’ blijkt stimulans voor meer elektrische crossovers
  • Ineens is je auto geen youngtimer meer, wat zijn je opties?
  • Nederlandse overheid wil MEER 130 km/u-snelwegen!
FacebookTweetPinLinkedIn

Spyker

Vorig bericht: « Musketier 207CC in Essen
Volgend bericht: Liefde maakt blind »

Lees Interacties

Reacties

  1. C30 T5 zegt

    29 november 2008 om 09:52

    Ik denk dat zijn Russisch onvoldoende was en dat hij bij cijferbesprekingen aangaf dat er grote verliezen waren. Waarop die Rus reageerde Wodka, party. Want hij dacht dat er winst geboekt was.

    Login om te reageren
  2. JANUS zegt

    29 november 2008 om 10:02

    2 April…….31 januari…….. Dat zijn 10 maanden.
    Nee, dan verwissel ik toch net iets vaker van onderbroek ! ;-)

    Login om te reageren
  3. Emile_Benz zegt

    29 november 2008 om 10:10

    @ JANUS: ik heb gehoord dat jij je op die functie gestort hebt…

    Login om te reageren
  4. autoinformatief.com zegt

    29 november 2008 om 10:22

    Ik kies voor optie 2; Hij heeft de lotto gewonnen en hoeft nooit meer te werken?

    Ga ik door voor de koelkast?

    Login om te reageren
  5. theiz zegt

    29 november 2008 om 10:24

    Ik rijdt elke dag naar Zeewolde en kan je vertellen dat dat niet snel gaat vervelen. Als ik ze met die Spykers zie rijden vanaf de fabriek de polder in, lijkt me dat ook niet vervelend. Aan Zeewolde kan het dus eigenlijk niet liggen.

    Ik denk dat Wouter Bos hem gevraagd heeft nog een bank om zeep te helpen zodat hij die kan gaan kopen.

    Login om te reageren
  6. Rick dos zegt

    29 november 2008 om 10:38

    2 april werd Lex Roukens in z’n stoel geïnstalleerd, en 27 november werd hij wakker:

    Wait…..WHAT?! Ik?! CFO van Spyker?!

    Gutverdegutver! Doe ik nog eens een keer, “ja” zeggen als je een paar wodkaatjes ophebt met een Litouwse bankier…

    Login om te reageren
  7. anderS zegt

    29 november 2008 om 10:48

    De leasebak bleek toch een “ordinaire”A6 te zijn i.p.v. een product uit eigen fabriek

    Login om te reageren
  8. VW Lover zegt

    29 november 2008 om 10:50

    Dit bedrijf neem je toch niet meer serieus???

    Login om te reageren
  9. Laurens zegt

    29 november 2008 om 10:52

    Hele mooie serie foto’s. Het vakwerk druipt er toch wel vanaf. Op zich wel iets om trots op te zijn, dat we dat nog kunnen in Nederland.

    Ik ga maar eens solliciteren, begrijp best iets van financiën en ben handig met naald en draad.

    Login om te reageren
  10. robbie zegt

    29 november 2008 om 10:56

    @Laurens, ben je ook goed in het bijhouden van een schaduwboekhouding en het ‘verstoppen’ van onverwachtte verliezen ;)

    Login om te reageren
  11. Laurens zegt

    29 november 2008 om 11:00

    Daar is de naald en draad voor. Ik naai de verliezen in een stoelzitting!

    Login om te reageren
  12. Markus zegt

    29 november 2008 om 12:04

    Als jij sinds april je onderbroek niet meer hebt verwisseld dan ben jij wel een enorme viespeuk robbie…!
    Misschien ging hij weg omdat hij alleen maar de puppet was van de CEO…?

    Login om te reageren
  13. robbie zegt

    29 november 2008 om 12:13

    @Markus, de opmerking over die onderbroek heeft niet perse betrekking op mij hoor :D En daar komt nog eens bij dat het niet alleen gaat om het wisselen van de CFO, maar elke 2 maanden ofzo is er bij Spyker wel een wisseling in de Raad van Bestuur of Raad van Commissarissen.

    Login om te reageren
  14. Stephan Tast zegt

    29 november 2008 om 14:11

    @VW Lover: Bekijk dit (Garage 419) filmpje aub eens.
    http://www.youtube.com/watch?v=sW-kZsBXL3I

    “It’s been a rough ride for the industry, but, strange as it may seem, very small high end manufacturers such as Spyker just seem to escape the very harsh circumstances in the market, for the time being at least. We’ve seen no drop in demand, since we’re very global, we see a lot of demand from the Middle East and China, and even out American distribution is not facing any hardship, …”
    Victor Muller op de persconferentie van Spyker tijdens de onlangs gehouden LA Motorshow. Blijkbaar gaat het goed genoeg met Spyker.

    Ik denk dat een 4 directieleden een beetje veel is voor een klein bedrijf als Spyker.

    Login om te reageren
  15. jeroen zegt

    29 november 2008 om 14:20

    sjonge jonge, en de auto’s zijn zo mooi..

    Login om te reageren
  16. robbie zegt

    29 november 2008 om 14:51

    @Stephan Tast, 4 man kan misschien wel een beetje ‘veel’ zijn. Maar zeker bij een financiel niet al te sterk bedrijf als Spyker lijkt een CFO mij zeer belangrijk.

    Login om te reageren
  17. Waxweazel zegt

    29 november 2008 om 15:49

    Optie 1 : Spyker is gewoon een financiële ramp.

    En hij is niet de enige die dit inziet er zullen er nog volgen, toch diegene met een beetje verstand in hun hoofd.

    Login om te reageren
  18. Kees zegt

    29 november 2008 om 17:54

    1 ding is zeker: de meeste fans van Spyker komen niet uit Nederland. Best jammer eigenlijk.

    Login om te reageren
  19. gogogomagazine.com zegt

    29 november 2008 om 18:48

    Optie 5: Victor Müller, gaat de cijfertjes lekker zelf regelen.

    Login om te reageren
  20. w0o0dy zegt

    29 november 2008 om 21:39

    Ik denk dat de koers van het bedrijf en zijn visie op financiën niet met elkaar door één deur kunnen en dat hij kon kiezen tussen zelf opstappen of op straat getrapt wordern. Dan kiest hij voor zelf opstappen maar met vertrekbonus dankij “de vrinden” uit Litouwen.

    Login om te reageren
  21. Franco zegt

    29 november 2008 om 21:49

    Euh…AB?
    Passen jullie wel op met dat speculeren, anders begint dhr. Victor M. weer te huilen… :mrgreen:

    Login om te reageren
  22. Ary zegt

    29 november 2008 om 23:55

    hee spyker-nieuws…..das relatief lang geleden :P

    Login om te reageren
  23. Sander zegt

    3 december 2008 om 18:24

    Jammer de foto’s laten duidelijk zien dat deze vorm van productie niet werkt, ik dacht dat ze serieus bezig waren met een lijnproductie. De foto’s zullen van 2003 zijn ofzo zo is er natuurlijk geen snelheid in te krijgen of misschien wel expres gedaan omdat de verkoop terugloopt.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North