• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Fisker Hybrid teaser foto

Auteur: Dennis, gepost 25 oktober 2007 om 12:31 – 52 Reacties

Fisker Hybrid Teaser
Henrik Fisker, je kent hem toch nog wel, de ex-Aston Martin designer die voor zichzelf begon. Van de Artega GT die uit zijn pen kwam, zullen volgend jaar de eerste exemplaren worden afgeleverd, maar tussen de bedrijven door probeert hij ons met deze teaser foto ook alvast een beetje op te warmen voor de hybride sportauto waar hij aan werkt.

Deze auto zal begin volgend jaar in Detroit zijn opwachting maken en als alles volgens plan verloopt moeten eind 2008/begin 2009 de eerste exemplaren verkrijgbaar zijn. De auto die nog geen naam heeft, zal door Fisker Coachbuilder in samenwerking met Quantum Technologies worden gebouwd. De laatste is een bedrijf uit Zuid California gespecialiseerd in schone aandrijftechnologie. Fisker mikt in eerste instantie op een afzet van 15.000 exemplaren, waarbij prijzen onder de $100.000 dollar (70.000 euro) moeten beginnen. Deze foto onthult helaas nog niet zoveel details en ook technische specificaties ontbreken, maar het lijnenspel ziet er om te beginnen niet verkeerd uit.

Eerder doopte Fisker de Mercedes SL met een nieuwe body om tot de Tramonto en de BMW 6-serie tot de Latigo.

Persbericht voor de liefhebbers.

PRESS RELEASE: DRIVE THE FUTURE WITH FISKER AUTOMOTIVE, A NEW GREEN AMERICAN PREMIUM CAR COMPANY

IRVINE, Calif. Sept.5, 2007: Quantum Fuel Systems Technologies Worldwide, Inc. (Nasdaq: QTWW) and Fisker Coachbuild, LLC announce the launch of a joint venture in Fisker Automotive, Inc. – a green American premium car company. Fisker Automotive will offer a range of environmentally friendly premium cars – with the first production car to make its Worldwide North American debut at the 2008 Detroit Auto Show in January. Initial production is anticipated to be 15,000 vehicles annually with pricing to start under $100,000.

Design and technology development are already underway for the first production car. All models will feature cutting-edge plug-in hybrid technology penned as Quantum Drive, developed by Quantum Technologies exclusively for Fisker Automotive. This all-new plug–in Quantum Drive chassis layout will allow Fisker to design innovative luxury cars with uncompromised proportions.

The Fisker name has attracted and attained worldwide brand recognition, thanks to years of first-class automotive designs. Over his 18 years in the car design business, Henrik Fisker has left his thumbprint on some of the most highly regarded automobiles. His creations range from the BMW Z8, Aston Martin DB9 & V8 Vantage to his most recent creations – the Tramonto and Latigo CS, designed under the Fisker Coachbuild nameplate. Fisker Automotive will retain the orange and blue logo originated at Fisker Coachbuild.

“The troubled environment is captivating the attention of the world. Developing a premium luxury green car which also delivers attractive design can make a difference. We are extremely excited to join our automotive design expertise with the plug-in hybrid technology of Quantum in Quantum Drive. This breakthrough chassis development will allow us to deliver a design with dramatic proportions – one which will carry the Fisker badge,” expressed Henrik Fisker, CEO of Fisker Automotive, Inc. “We want people to drive beautiful fast cars that make environmental sense – cars that are eco-chic and will have less of an impact on global warming.”

Quantum Technologies has a long history of advancing technology. Benefits in developing an entirely new, from-the-ground-up design for a plug-in hybrid vehicle include optimized fuel efficiency and performance, unchanged gas station infrastructure, home based battery recharging with any 110-volt outlet at a fraction of the cost. A cleaner and a quieter car for local travel… all with the most advanced comforts that are anticipated with a luxury car.

“Our goal here is to deliver the advancement that Quantum Technologies has made in the area of plug-in hybrid technology. By combining our efforts with the renowned design talent of Henrik Fisker, we can produce a car that makes a difference to the environment – without sacrificing the luxury that accompanies the finest automobiles,” stated Alan Niedzwiecki, CEO Quantum Technologies.

(via: carscoop)

Ook interessant!

  • Ook de paus gaat elektrisch
  • Cupra Formentor e-Hybrid
    Cupra Formentor e-Hybrid en VZ e-Hybrid
  • hopeloos ouderwetse configurator
    Hopeloos ouderwetse configurator voor nieuwe Tesla-concurrent
  • Karma GS-6
    Karma GS-6 is nog altijd een Tesla-killer

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, Fisker, Hybride, karma, plug-in

Vorig bericht: « Column Lotte: Hoofdpijn FM
Volgend bericht: Verplichte milieuwaarschuwingen in autoreclames »

Lees Interacties

Reacties

  1. vla zegt

    25 oktober 2007 om 12:33

    doet me vaag denken aan de Mercedes SLR McLaren 722 in matte lak
    http://www.autoblog.nl/archive/2007/06/14/automotive-porn-matte-slr-722

    Login om te reageren
  2. niek zegt

    25 oktober 2007 om 12:37

    Schitterende auto. Wat mij betreft de eerste mooie 4deurs sportcoupe

    Login om te reageren
  3. mats89 zegt

    25 oktober 2007 om 12:37

    Erg mooi. Heeft wat weg van een Aston Martin.

    Login om te reageren
  4. ShelbyGT500E zegt

    25 oktober 2007 om 12:38

    Volgens mij bedoelje een sedan want als je goed kijkt zie achter ook nog een deur hendel en dan is ie wel heel erg lang ook. pers. denk ik aan een concurent van de rapide. alleen dan een prijs verschil van 2 ton. maar ik vind 70.000 € niet duur voor zoon auto waar der maar 15000 van worden gemaakt en dan ook nog door fisker.

    Login om te reageren
  5. Michiel_vd_Brink zegt

    25 oktober 2007 om 12:42

    SCHITTEREND!!!!!!!!!!!!!!!!

    Login om te reageren
  6. Pannekoek zegt

    25 oktober 2007 om 12:44

    Ja, dat ja.. je was met net voor.. ;)

    Natuurlijk wil ik zelf ook nog even wat zeggen..

    NNNIIIIIIIIICCCCCCCEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!

    Login om te reageren
  7. M Freak zegt

    25 oktober 2007 om 12:48

    Als Michiel van den Brink schitterend zegt…dan weten we t wel !!! :D

    Login om te reageren
  8. Dennis zegt

    25 oktober 2007 om 12:51

    @M Freak: Inderdaad, de vakjury heeft gesproken en nu mag het publiek sms’en:)

    Login om te reageren
  9. RA999 zegt

    25 oktober 2007 om 12:52

    Kijk als zelfs Michiel ’t mooi vindt, dan is dat ook zo. Wie ben ik dan om dat tegen te spreken ;)

    Login om te reageren
  10. Citrofiel zegt

    25 oktober 2007 om 12:52

    Voor een teaser geeft hij (gelukkig) wel veel prijs. Mooi zeg!

    Login om te reageren
  11. RA999 zegt

    25 oktober 2007 om 12:53

    F5’en is een kunst die nog niet helemaal beheers ;)

    Login om te reageren
  12. RA999 zegt

    25 oktober 2007 om 12:54

    Potjandorie, ik heb m’n dag niet. Tussen ‘die’ en ‘nog’ moet ‘ik’ staan.

    Login om te reageren
  13. vla zegt

    25 oktober 2007 om 12:56

    tjah, hij heeft een goed batmobile gehalte maar schitterend…laat ik het zo stellen, ik zou er geen foto van boven mijn bed moeten hebben (ik plak btw toch geen foto’s van auto’s boven mijn bed)

    Login om te reageren
  14. Michiel_vd_Brink zegt

    25 oktober 2007 om 12:57

    Over de voorkant kan ik natuurlijk nog niks zeggen en de kont is ook nog niet helemaal duidelijk, maar in dit zijaanzicht klopt het allemaal wel heel erg goed!

    Login om te reageren
  15. vla zegt

    25 oktober 2007 om 12:59

    btw allen; fixeer u eens op de neus en denk hoe het vooraanzicht er uitziet…

    Login om te reageren
  16. Michiel_vd_Brink zegt

    25 oktober 2007 om 12:59

    Dit is, naar mijn bescheiden mening, de richting die Jaguar met de XF had moeten kiezen.

    Login om te reageren
  17. vla zegt

    25 oktober 2007 om 13:03

    @ Michiel
    Precies!
    Waarom kom ik niet op zo’n stellingen??
    Dit zou een zeer geslaagde Jaguar zijn!
    Is dat gerucht nu waar dat als de XF niet aanslaat dat Jaguar wordt doorverkocht of dat zelfs het bijltje erbij neergelegd wordt?

    Login om te reageren
  18. Michiel_vd_Brink zegt

    25 oktober 2007 om 13:03

    @ de vlaeminck: geen idee.

    Login om te reageren
  19. DavkeG zegt

    25 oktober 2007 om 13:17

    Geweldig!!!

    Login om te reageren
  20. Marc zegt

    25 oktober 2007 om 13:33

    Het ziet er vanaf de zijkant dik voor mekaar uit.. De handvat van de achterportier staat ook iets hoger als die van de voorportier (mooi detail!)
    Ben erg benieuwd want het ziet er gelikt uit! :-D

    Login om te reageren
  21. Boss zegt

    25 oktober 2007 om 13:38

    Damn, Fisker flikt het weer, ziet er veelbelovend uit.

    Login om te reageren
  22. Donny zegt

    25 oktober 2007 om 13:39

    Hij lijkt qua profiel toch wel sprekend op een uitgerekte versie van de Maserati GranTurismo. Maar wel een mooie wagen. Ik ben benieuwd naar voor- en achterkant, want die waren bij de vorige modellen toch niet geweldig.

    Login om te reageren
  23. H.J. Vaesen zegt

    25 oktober 2007 om 13:44

    Je ziet tegenwoordig zó enorm veel auto’s waarbij de voorkant prima in orde is, maar aan de achterzijde de ontwerper het spoor bijster is. ‘Ze’ krijgen het fenomeen Wiel niet in synergie met de rest van de achterzijde.

    Of, wanneer je loodrecht op de kentekenplaat de auto bekijkt, het een ratjetoe is met twee lampen er in gesmurft.

    Dit daarentegen is écht prachtig. Michiel, niet grommen – maar het heeft wat weg van jouw GTO design. Alleen dan met wat meer juice zeg maar. GTO is wat meer retro, maar de basislijnen zijn door de ogen van een leek hetzelfde.

    De achteruit is hier wat verder door getrokken waardoor de achterkant zo mooi is, je doet het natuurlijk nooit…maar ik vraag me af hoe de GTO er uit zou zien met een soortgelijke kont.

    Login om te reageren
  24. jurrian zegt

    25 oktober 2007 om 13:44

    ik stel me de neus een beetje Ferrari 612 voor en ik denk dat de achterkant lijkt op die van een peugeot 407 coupe. de zijkant is in iedergeval schitterend, maar een 5 zitter word het niet, het lijkt alsof de koepel aan het einde van de achterdeur heel erg naar binnen loopt.

    Login om te reageren
  25. Michiel_vd_Brink zegt

    25 oktober 2007 om 13:46

    @ H.J. Vaesen: de vormgevingsprincipes van Fisker en Vandenbrink lijken sterk op elkaar.
    Lees al mijn columns er maar eens op na en zie dat Fisker over ’t algemeen goed binnen mijn visie past.

    Login om te reageren
  26. Bruine zegt

    25 oktober 2007 om 13:49

    Bij het zien van de foto moest ik net als Donny meteen aan de nieuwe maserati denken:
    [img]http://www.askaprice.com/images/news/inhouse/2738-03.jpg[/img]

    daarom vind ik hem niet minder mooi, ik ben benieuwd naar zijn looks en zijn specs!

    Login om te reageren
  27. H.J. Vaesen zegt

    25 oktober 2007 om 13:51

    @ vd B

    Gekkehuis, en dat voor een leek. Overigens, excuses dat ik geen research gaan doen. Maar hou je wel in de gaten ;)

    Login om te reageren
  28. rider zegt

    25 oktober 2007 om 13:52

    mooie teaser!

    Login om te reageren
  29. Ca.dil zegt

    25 oktober 2007 om 14:30

    Misschien moet hij eerst eens daadwerkelijk auto´s gaan bouwen voordat hij met nieuwe modellen komt… Lijkt Spyker wel…

    Login om te reageren
  30. carsofcoolhaven.nl zegt

    25 oktober 2007 om 14:41

    Zo… hij heeft het in ieder geval wel in zijn pen zitten. Dit is best een spannende bak zo, kan me voorstellen dat hier een enthousiaste markt voor is. Die Latigo deed me weinig, maar deze wil ik wel een keertje spotten…

    Login om te reageren
  31. lancia delta 1.8 lx zegt

    25 oktober 2007 om 14:44

    quattroporte maar dan op z’n engels,
    het dak is helaas een beetje onduidelijk. het lijkt een glazen koepel maar mits goed gekeken is er een c-stijl te vinden

    Login om te reageren
  32. sebastian zegt

    25 oktober 2007 om 14:46

    de tramonto en latiga waren teveel facelift-achtig ontworpen. hier zie ik de donor nog niet zo sne

    Login om te reageren
  33. sebastian zegt

    25 oktober 2007 om 14:46

    l

    Login om te reageren
  34. Miquelli zegt

    25 oktober 2007 om 14:53

    Prachtig, veel van Maserati GT en Quatroporte maar ook Alfa 8C,
    Al met al niet de minst lelijke auto’s lijkt mij…

    Login om te reageren
  35. Dotternetta zegt

    25 oktober 2007 om 15:04

    De achterwielen draaien sneller als de voorsten, dus hij heeft achterwielaandrijving!

    Login om te reageren
  36. Zoef zegt

    25 oktober 2007 om 15:10

    O dit is de Engelse Vandenbrink dus.

    Login om te reageren
  37. Franqie zegt

    25 oktober 2007 om 15:31

    Om Michiel maar even te quoten: SCHITTEREND inderdaad! Beetje Jaguar, beetje Maserati, maar een hele mooie lijn!

    Login om te reageren
  38. lincoln zegt

    25 oktober 2007 om 16:27

    ik zie alleen maar een bruin grijze schim/profiel op mijn computer ..

    heel bijzonder dat jullie dat allemaal SCHITTEREND vinden ..

    Login om te reageren
  39. wim zegt

    25 oktober 2007 om 17:46

    @ de vlaemink daar ben ik het je eigenleik wel mee eens, met die lange neus heeft hij zeker wel wat weg van de slr, en lijkt het nou zo of een soort rare bultjes op de motorkap bij de ruit???

    Login om te reageren
  40. SyriX zegt

    25 oktober 2007 om 18:01

    Bij de eerste blik leek het op Quatroporte..
    maar Wat EEEN BEAUTYY.. ik hoef de rest niet eens te zien om ‘em te kopen.. XD

    Login om te reageren
  41. Pizza zegt

    25 oktober 2007 om 18:05

    He, de Maserati GranTurismo!!

    Oh wat zeg je?

    Oh…apart

    Login om te reageren
  42. lancia delta 1.8 lx zegt

    25 oktober 2007 om 19:15

    @ lincoln
    hij wordt in amerika gebouwd, hoor.

    Login om te reageren
  43. joep zegt

    25 oktober 2007 om 19:30

    @Donny, Bruine en Pizza: juustem Granturismo wat ik je brom

    Login om te reageren
  44. joep zegt

    25 oktober 2007 om 19:31

    Gran Turismo uiteraard, maar ach joep en hoofdletters, das geen goeie combo… let maar niet op die jongen…

    Login om te reageren
  45. Alex zegt

    25 oktober 2007 om 19:38

    Lelijk!!!!!!! :-(

    Login om te reageren
  46. mashell zegt

    25 oktober 2007 om 22:01

    Het wordt druk in het premium uber sedan segment: Quattroporte, Rapide, Panamera, Fisker Hybrid.

    Na die toch wel erg vreemde BMW en Mercedes conversies blijkt die Henrik Fisker het toch wel te snappen.

    Login om te reageren
  47. Chief_S5 zegt

    27 oktober 2007 om 11:41

    Ziet er supercool uit. Alleen hoe zal de voorkant zijn.. Dat was bij die andere modellen ook niet echt een uitblinker. Maar ja, laten we maar van het beste uitgaan. Ziet er goed uit. :)

    Login om te reageren
  48. marcel zegt

    27 oktober 2007 om 22:18

    Lijkt me een hele mooie GT, benieuwd naar de techniek, en meer beelden!
    Alleen die naam, Fister….. :-)

    Login om te reageren
  49. Klassiekerrally zegt

    29 oktober 2007 om 22:25

    Goh… Dat ik deze over ’t hoofd gezien heb…
    Ik vind de lijn bijzonder fraai!

    Login om te reageren
  50. JH zegt

    31 oktober 2007 om 12:11

    Een plaatje dat meer details toont:

    Login om te reageren
  51. autoblogger zegt

    31 oktober 2007 om 12:15

    @JH: we zijn er al mee bezig, het komt er zo op;)

    Login om te reageren
  52. Sven zegt

    4 november 2007 om 12:07

    Henrik Fisker is goed bezig. Het tekend als de beste. Mijn modellen zijn ook zo mooi, en lijken op die van Henrik. Sinds hij niet meer bij Aston Martin is lijken de Astons saai.
    Kijk eens naar de Lagonda van vroeger. De DBS is ook mooi, maar altijd wel weer veilig ontworpen. Bang voor het Batmobiel imago wat ze zijn.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North