• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Floyd Mayweather koopt Koenigsegg CCXR voor 4,81 miljoen

Auteur: Dizono, gepost 30 juni 2015 om 22:59 – 32 Reacties

Afbeelding Floyd Mayweather koopt Koenigsegg CCXR voor 4,81 miljoenAfbeelding Floyd Mayweather koopt Koenigsegg CCXR voor 4,81 miljoenAfbeelding Floyd Mayweather koopt Koenigsegg CCXR voor 4,81 miljoenAfbeelding Floyd Mayweather koopt Koenigsegg CCXR voor 4,81 miljoen

Koenigsegg
Dollar that is, dus in euries is dat slechts 4,3 miljoen.

We hebben zo’n vermoeden dat Floyd zijn Ferrari Enzo verkocht heeft, deze bood hij onlangs aan voor een niet misselijke 3,8 miljoen dollar. Een aardig bedrag, maar niet toereikend om één van de drie gebouwde Koenigsegg CCXR Trevita’s toe te eigenen. Nee, dan moet er nog een miljoentje bovenop.

Mayweather, die nog niet zo heel lang geleden 180 miljoen euro verdiende aan zijn epische gevecht met Manny Pacquiao, lapte dat verschil met liefde bij, als we het immer betrouwbare TMZ mogen geloven. Waarom de CCXR Trevita -tenslotte is het een tweedehandsje– zoveel geld moet kosten? Z’n exclusiviteit natuurlijk, maar ook vanwege de uit zilverkleurig carbon opgetrokken body en het vermogen van 1018 pk.

We zijn benieuwd of Floyd in deze Koenigsegg net zoveel zal rijden als in z’n Enzo. Die ging namelijk met slechts 883 kilometer op de teller naar een volgende eigenaar. Het valt dan ook niet mee, kiezen uit meer dan 100 verschillende auto’s…

Ook interessant!

  • Niet de auto van Floyd Mayweather
    Floyd 'Money' Mayweather koopt voor 1 miljoen aan auto's
  • Wachten is voorbij met de Koenigsegg Jesko productiestart
    Wachten is voorbij met de Koenigsegg Jesko productiestart
  • Wordt de nieuwe Koenigsegg minder spectaculair?
  • Koenigsegg Gemera
    Elektromotoren Koenigsegg Gemera zijn ook kleine reuzen

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

ccxr, floyd-mayweather, koenigsegg, occasion, trevita

Vorig bericht: « Let op: vanaf morgen zie je deze 14 nieuwe verkeersborden [updated]
Volgend bericht: Hoe deze 458 Speciale met crowdfunding wordt opgelapt »

Lees Interacties

Reacties

  1. jorndvv zegt

    30 juni 2015 om 23:02

    En ik maar zeuren dat ik op 1 dag 500 euro uitgeef….

    Login om te reageren
    • clarkson zegt

      1 juli 2015 om 09:32

      @jorndvv: Ik krijg thuis al op me kop als ik een broodje bij de slager haal tussen de middag.

      Login om te reageren
  2. jobberns zegt

    30 juni 2015 om 23:03

    Vind m heel erg op de agera lijken met die kleurencombinatie, maar wel heel mooi!

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      1 juli 2015 om 01:41

      @jobberns: in principe zijn alle Koenigseggs hetzelfde. Van de CC8S, CCX, CCR, Agere en One:1, zijn het eigenlijk allemaal dezelfde auto’s. Aangekleed met verschillende specificaties. Dus als je een Agera veel op een CCX vind lijken: klopt!

      Login om te reageren
      • jobberns zegt

        1 juli 2015 om 20:57

        @gtwillem: oh bedankt voor de info! Ik dacht dat de agera qua styling was geïnspireerd door de ccx, maar dat de techniek wel nieuw was. Ook dacht ik dat ik veel over auto’s weet, maar jij weet me bij elke comment te verbazen met je kennis, respect!

        Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          1 juli 2015 om 21:18

          @jobberns: de techniek is wel nieuw, maar alle koenigseggs kun je zien als een soort evolutie. Alles word weliswaar verbeterd, maar de basis is mij of meer gelijk (denk aan interieurafmetingen en dergelijke). De Agera is de versie die nog het meest gewijzigd is, alhoewel het eerder een hele grote facelift is.

          Dit in tegenstelling bij de grote concurrent Pagani. Je hebt de Zonda in alle uitvoeringen (C12, C12 S 7.0, C12 S 7.3, F, F Club Sport, Cinque, Tricolore, Monza etc) en de Huyara: dat is overduidelijk een nieuw model.

          Login om te reageren
  3. papa zegt

    30 juni 2015 om 23:07

    Dit is toch nog een model van voor de tijd van de agera? Vreemd dat het zoveel kosten moet. En dat er drie van gemaakt zijn maakt hem bijna minder uniek als een gewone koenigssegg gezien die allemaal ongeveer uniek zijn

    Login om te reageren
    • alfaromeo939 zegt

      1 juli 2015 om 09:01

      @papa: ik heb nog nooit zo iets raars gehoord

      Login om te reageren
      • papa zegt

        1 juli 2015 om 09:02

        @alfaromeo939: dat zegt dan meer over jou dan over mij

        Login om te reageren
    • pixeltrooper zegt

      1 juli 2015 om 15:22

      @papa: zelfde verhaal met de speciale veyrons toch?

      Login om te reageren
  4. dhrwilders zegt

    30 juni 2015 om 23:16

    Nou dat vind ik zeer leuk voor hem

    Login om te reageren
  5. sleepyj zegt

    30 juni 2015 om 23:23

    Niet een enorme schoonheid an sich, maar wat een apparaat! Zo’n heerlijk eigenwijs merk met prachtige technieken en details die ze toepassen. Dat tenzamen met een sympathiek ogende eigenaar van het bedrijf maakt dat ik enorm veel waardering heb voor koenigsegg. Die gekke rammelaar koopt even een kers op de taart, al heb ik het vermoeden dat het meer voor de heb is dan dat het een liefhebber is. Maar als hij m maar heel houd.

    Login om te reageren
  6. gtwillem zegt

    30 juni 2015 om 23:26

    Gewft ie gewoon graag te veel geld uit aan auto’s, ofzo? Een One of Agera moet ook wel lukken voor dat geld. En dat dit ‘er een van drie’ is zegt mij niet zo veel, van de paar Koenigseggs per jaar fevouwd worden, is de rest allemaal one-of-a-kind.

    Hopelijk kan Floyd met plezier de komende 4 jaar zo’n 110 kilometer ofzo bij rijden.

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      30 juni 2015 om 23:31

      @gtwillem: Nou inderdaad! Ik vrees ook dat er weinig mee gereden zal worden.

      Login om te reageren
  7. VeniVidiVici zegt

    30 juni 2015 om 23:38

    Achterlijke vent! Z’n hersens hebben iets te veel klappen moeten incasseren denk ik…

    Login om te reageren
  8. Donstil zegt

    30 juni 2015 om 23:43

    Wat een onzin, oud model in grijs Carbon.
    Met zijn vermogen zou ik schijt hebben aan de eventuele waarde stijging van dit ding en lekker voor die hybrid gaan.

    Login om te reageren
    • josh91 zegt

      1 juli 2015 om 17:09

      @Donstil: Dit model is een maandje geleden bij jay leno’s garage geweest. Het is een “nieuwe” auto dus geen tweedehands auto. Weet het niet helemaal zeker, maar ook volgens mij een van de eerste die legaal is in the USA.
      http://youtu.be/FEmG0gSUBhQ

      Login om te reageren
  9. mrB zegt

    30 juni 2015 om 23:54

    als die er net zoveel mee rijd als met de enzo, prima. Blijft die tenminste heel. Zijn beroep heeft toch te maken met het niet heel laten van dingen ;)

    Login om te reageren
  10. richman zegt

    30 juni 2015 om 23:57

    Verstand komt met de jaren…

    Login om te reageren
    • 9000cse zegt

      1 juli 2015 om 00:49

      @richman:
      Verstand wel, maar de hersens in puin slaan kost maar ’n onderdeel van ’n seconde.

      Login om te reageren
  11. exclusieviteitsfreak zegt

    1 juli 2015 om 00:21

    Ah, in de wereld van de milionaires en billionaires is niets onmogelijk . . .

    Login om te reageren
  12. mmot05 zegt

    1 juli 2015 om 00:40

    İk vind persoonlijk ook deze model beter uitzien dan de Agera. İs dit trouwens nog met een Ford V8?

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      1 juli 2015 om 00:45

      @mmot05: Nee. Als ik het correct heb, is dit de eerste met hun eigen motor.( de niet R- versie overigens )

      Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      1 juli 2015 om 01:47

      @mmot05: De V8 van de eerste Koenigsegg CC8S is enigzins gerelateerd aan de V8 van Ford. Maar meer dan 80 procent werd aangepast, waardoor alleen de architectuur van het onderblok overeenkomsten heeft met de Ford V8. Maar het is niet dat de CC8S een getunede Mustang V8 heeft, zoals de Ford GT en Saleen S7. Daarvoor verschilt het te veel.

      Login om te reageren
    • sleepyj zegt

      1 juli 2015 om 08:13

      @mmot05: deze model?

      Login om te reageren
  13. pagani86 zegt

    1 juli 2015 om 01:26

    Ik weet het niet 100% zeker maar naar mij weten is de Koenigsegg Niet street legal in de USA

    Login om te reageren
    • mopar zegt

      1 juli 2015 om 06:30

      @pagani86: die Trevita is dat wel. Jay Leno had er destijds nog een heel interessante video over gemaakt. En daarin reed hij gewoon met die wagen door LA.

      Moet je maar op YouTube zoeken naar “Jay Leno Trevita” zit ook een interview in met koenigsseg zelf, zeker het kijken waard.

      Login om te reageren
  14. philipf zegt

    1 juli 2015 om 07:09

    Nooit geweten dat ie zo duur is geworden! Wel een heerlijke bak!

    Login om te reageren
  15. clarkson zegt

    1 juli 2015 om 09:31

    Hij moest als z’n auto’s toch wit hebben ?

    Login om te reageren
    • sleepyj zegt

      1 juli 2015 om 10:01

      @clarkson: Ja maar hij kwam er achter dat ze dan lastiger te vinden waren, nu kan hij ook op kleur zoeken in zijn garage.

      Login om te reageren
  16. schellekens006 zegt

    1 juli 2015 om 15:52

    Nou ben ik weer…. ik vind hem een beetje lelijk, kitcar achtig. Doe mij maar een LaFerrari.

    Login om te reageren
  17. mrrallycross zegt

    6 juli 2015 om 07:42

    Lekker hoor. Maar zie niet zoveel verschil met de standaard ccx

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North