• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Fokking retro again: Camel Trophy 1989

Auteur: Wouter, gepost 19 januari 2007 om 13:30 – 20 Reacties

Landrover Defender 110 Camel Trophy

We worden oud. Na de flashback naar Jan de Rooij crossend in een Daf van Parijs naar Dakar hebben we nu nog iets leuks. De Camel Trophy uit 1989 met de enige echte Land Rover Defender 110. Deze Camel Trophy deeed 14 landen in het Amazone gebied aan en daar lopen de dames dag en nacht in bikini’s. In de video is dus niet alleen het betere terreinwerk te zien.

Tijdens de Camel Trophy namen teams uit verschillende landen het tegen elkaar op. Teamwork, rijvaardigheid en uithoudingsvermogen werden danig op de proef gesteld. 1500 km lang moesten zij in hun Defenders modder, meer modder en rivieren bedwingen. Alleen voor echte mannen (m/v) dus!

(via coolbrit.net)

Ook interessant!

  • Deze Land Rover is wél historisch verantwoord
  • retro F-150 Raptor
    Grote retro F-150 Raptor heeft kleine 600 pk
  • Lezersvraag: welke auto moet een terugkeer maken?
  • Gespot - Mégane RS Trophy van een vlotte moeder

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

Land Rover, Video

Vorig bericht: « Niets is wat het lijkt
Volgend bericht: Bestellen maar: Peugeot 207 Spider »

Lees Interacties

Reacties

  1. Lukas zegt

    19 januari 2007 om 14:50

    Gaaf! Was hier als kind weg van :-d ff kijken nu

    Login om te reageren
  2. Rossi zegt

    19 januari 2007 om 14:54

    Wat een mooie wagen toch hea ;-D gelukkig hebben wij er een, iets nieuwer ;-D

    Login om te reageren
  3. Pieter zegt

    19 januari 2007 om 15:43

    gaan we de nieuwe X5 eens gaan testen :p
    die wagen blijft gewoon super…
    die moeten ze van mij nooit uit hun gamma halen

    Login om te reageren
  4. Alwood zegt

    19 januari 2007 om 15:48

    dat was zo een prachtige tijd!!! de alleralleraller vetste race/rally/wedstrijd die er bestaat naar mijn mening zo cool! ik was bijna aan het huilen toen het door die stomme regeltjes niet meer mocht (wetten met tabak e.d.) die goeie ouwe tijd :’)

    overigens is de defender nogsteeds dezelfde hoor ;) met zijn elektrische zwakten, ladderchassis, alu body… alleen het blok is anders geworden.

    de TD5 is er trouwens echt een die je moet chippen… ik weet van mensen (waar ik mee heb gereden) en die met TD5’s rijden dat de (CO en CO2)begrenzer voor heel veel problemen zorgt in het terrein omdat die de motor knijpt als je in een moeilijke situatie écht veel koppel nodig hebt(!).

    Login om te reageren
  5. Powerslide zegt

    19 januari 2007 om 16:17

    Ik heb zelfs een keer mijn school spreekbeurt over de Camel Trophy gedaan! Echt serieus sturen door de jungle…….mmm….zo cool!

    Login om te reageren
  6. Jan zegt

    19 januari 2007 om 17:14

    Super, die download ik direct!

    Login om te reageren
  7. Stukje Nostalgie zegt

    19 januari 2007 om 17:24

    @ Pieter: you won’t make a chance :wink: ! http://www.youtube.com/watch?v=NyXQfMSj5xA

    Fantastisch dit, kan er zowel over de Camel Trophy als algemeen Land Rover over blijven praten en woon er praktisch in :wink: … Camel Trophy is hardcore offroad rijden in tegenstelling tot het meer op sport gebaseerde G4 Challenge.

    Kleine correctie: Vanaf 1990 hebben zij pas officieel de naam Defender 90/110/127/130 meegekregen. Daarvoor was het enkel cijfers (in dit geval Land Rover 110)

    Login om te reageren
  8. JINX zegt

    19 januari 2007 om 18:19

    fuck suv’s, love defenders ;-)

    Login om te reageren
  9. midi zegt

    19 januari 2007 om 18:33

    Old school camel trophy! Tegenwoordig is de G4 challenge iets “politiek correcter”. Heb nog meegedaan aan de nederlaandse selectie weekend in 2005 voor de 2006 editie G4 challenge. Zat bij de laatste 32 mensen, echt gaaf weekend, wel helemaal fysiek gesloopt.
    Ik heb zelf een 88 series 11a uit 1966, daar ga ik niet zo zwaar mee off road.

    Er werden trouwens geen 14 landen aangedaan in 1989, er waren uit 14 landen teams vertegenwoordigd.

    Login om te reageren
  10. midi zegt

    19 januari 2007 om 18:37

    had dat filmpje van “Stukje Nostalgie” nog niet gezien; Zo’n landrover heb ik dus…

    Login om te reageren
  11. Stukje Nostalgie zegt

    19 januari 2007 om 19:22

    @midi: Ik weet genoeg zie u op de prik :wink:

    Login om te reageren
  12. Jappy zegt

    19 januari 2007 om 19:26

    Mooi filmpje!

    Login om te reageren
  13. ik zegt

    19 januari 2007 om 20:23

    vet man!! dit is nou leuk:D

    Login om te reageren
  14. ik zegt

    19 januari 2007 om 20:24

    ojaa.. en respect voor die jonges!!

    Login om te reageren
  15. armada zegt

    19 januari 2007 om 20:29

    Machtig mooi om te zien, eeuwig zonde dat het niet meer verreden wordt. Heeft iemand nog genoeg sponsor geld over om een nieuwe camel trophy te organiseren?

    Login om te reageren
  16. Jan zegt

    20 januari 2007 om 15:47

    Vaak kwam er een Belgische vlag op een Land Rover voor! :-)
    Een Nederlandse vlag heb ik niet gezien…

    Login om te reageren
  17. Citrofiel zegt

    21 januari 2007 om 12:05

    Leuk filmpje. Lijkt me fantastisch, zo’n evenement. Dat fragment van Stukje Nostalgie is ook echt lol :D .

    Login om te reageren
  18. Johan zegt

    22 januari 2007 om 11:04

    Wat een dunne bandjes!
    Zouden dikke banden niet meer grip hebben in die modderboel?

    Login om te reageren
  19. w0o0dy zegt

    22 januari 2007 om 11:14

    @Johan: brede banden gaan (ook) vol zitten met modder en door de breedte is de druk per cm2 kleiner…… vergelijk het met ski’s tov schaatsen…. wat gebruik je bij minimale grip? Smalle ijzers met veel druk op een klein oppervlak.

    Login om te reageren
  20. nostalgie zegt

    11 juni 2007 om 23:58

    @ stukje nostalgie:
    haha, geweldig dit, misschien nog een keertje meedoen met een 107?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North