• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ford Focus ECOnetic: €26.700, 20% bijtelling

Auteur: robbie, gepost 13 oktober 2009 om 14:04 – 38 Reacties

Ford Focus ECOnetic
Ford had al een tijdje een extra zuinige Focus met de naam ECOnetic in het gamma zitten, maar in Frankfurt werd een nog zuinigere variant gepresenteerd. Deze Focus ECOnetic ‘versie 2’ stoot slechts 99 gram CO2 per kilometer uit. En dat wil iedereen toch?

Het gemiddelde verbruik van deze zuinige Focus is 3,8 liter diesel per 100 km. Onder de motorkap vinden we een 1.6 liter Duratorq TDCi motor (met roetfilter uiteraard) die 109 pk en 240 Nm levert. En dat zorgt er voor dat je in 10,9 seconden naar de 100 kan sprinten. De topsnelheid ligt op 191 km/u. En omdat deze Focus zo zuinig is betaal je als zakelijke rijder slechts 20% bijtelling.

De Focus ECOnetic is gebaseerd op de 5-deurs Trend uitvoering en heeft standaard onder andere de volgende zaken aan boord: automatische airconditioning (DEATC), een warmtewerende voorruit, cruise control, een audio-systeem met CD-speler, elektrisch verstel- en verwarmbare buitenspiegels en elektrische bedienbare voorportierramen.

Een grote concurrent van deze zuinige Focus is de Golf BlueMotion, die kan je al meenemen bij de dealer voor 26.050 euro.

Ook interessant!

  • Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
    Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
  • Gaat de vernieuwde Ford Focus weer een verkooptopper worden?
  • Mountune Ford Focus ST is de RS die we nooit kregen
    Mountune Ford Focus ST is de RS die we nooit kregen
  • Ford Focus ST Edition
    Ford Focus ST Edition is doekje voor het bloeden

Nieuwste artikelen

  • De stationwagon van Dacia komt eraan: dit weten we tot nu toe
  • Video: Achtervolging politie vs Porsche Macan
  • Laadprijzen in Nederland: dit zijn de duurste en goedkoopste tarieven in jouw gemeente
  • De Bentley van Ali B is verkocht: zoveel leverde hij op!
FacebookTweetPinLinkedIn

20%-bijtelling, co2, ECOnetic, focus, Ford

Vorig bericht: « Zit Lada op het randje van de afgrond?
Volgend bericht: Cargraphic velgen voor Porsche Panamera »

Lees Interacties

Reacties

  1. Fova zegt

    13 oktober 2009 om 14:08

    Zelfde aandrijflijn als een Volvo C30, toch?

    Login om te reageren
  2. Simpson zegt

    13 oktober 2009 om 14:10

    @fova, het is eigenlijk een focus DRIVe dus? :mrgreen:

    maar, leuk nieuws voor de leaserijder die van ford houd.

    Login om te reageren
  3. MrJones zegt

    13 oktober 2009 om 14:11

    Ford Focus Limited Wagon, 1.6TDCI 109PK, 280NM. Zeer complete uitrusting (navi, abs, cruis control,lichtmetalen velgen, etc..) voor €25.000,-

    Als ik nu de keus had voor een nieuwe (lease)wagen dan zou ik de Limited nemen. Hij is ruimer, (in mijn ogen) mooier, en iets goedkoper. en ook 20% bijtelling. (115g/co2/km)

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      13 oktober 2009 om 14:23

      @MrJones: maar je begrijpt toch wel dat ieder een duizenden euro’s wil betalen om minder dan 100 gram CO2 per kilometer uit te stoten ;)

      Login om te reageren
      • MrJones zegt

        13 oktober 2009 om 16:22

        @Robbie: Nee daar snap ik nou helemaal totaal NIKS van!
        Waarom zou je meer betalen voor een iets minder CO2, voor hetzelfde belastingpercentage..?

        Wat is daar nou zo leuk aan? Kijk mij nou met me minder dan 100CO2 gram per kilometer !? (misschien voor de hand liggende reactie: ) Koop dan een kleinere auto.. Maar goed ik heb daar niks over te zeggen..

        @basTbone: Inderdaad, de motoren zijn vanaf November iets gewijzigd. in plaats van 119Gram stoot nu dan 115Gram CO2 uit.
        (En bij de wijziging hoort trouwens ook een start-stop knop)

        Dus de keuze is inderdaad makkelijk..
        Hoewel.. de nieuwe megane estate 110DCI een sterke concurent is en GOEDKOPER in de lease maar DUURDER in de aanschaf. (vanuit gegaan met ongeveer dezelfde opties als de Focus Limited)

        Login om te reageren
        • robbie zegt

          13 oktober 2009 om 16:31

          @MrJones: met een lage CO2-uitstoot regel je tegenwoordig chicks ;) Wist je dat niet?

          Vroeger gooide je heel stoer de sleutels van je Ferrari/Porsche/etc. op de bar, maar tegenwoordig moet je de sleutels van je <99 gram/CO2 km bak op de bar gooien :D

          Login om te reageren
          • MrJones zegt

            13 oktober 2009 om 16:34

            @robbie: Hahaha oké!

            Login om te reageren
  4. Laue zegt

    13 oktober 2009 om 14:12

    Ik krijg een stijve van dat groene blaadje achter de 99.

    nee for real, voor 14% bijtelling ligt de grens toch bij 96? die laatste 3 gram hadden ze ook hier er niet van af kunnen snoepen? how hard can it be?

    Login om te reageren
  5. Laurens zegt

    13 oktober 2009 om 14:17

    10 gram verschil nog maar met Prius? Is dan nog maar 1500 kilo verschil over 150.000 km, en 37,50 Euro milieu “winst” per hybride. Mag nog steeds 170 miljoen op jaarbasis kosten, die 10.000 Priussen?

    Zijn we helemaal gek in dit land?

    Login om te reageren
  6. Eric zegt

    13 oktober 2009 om 14:33

    Als je een zuinige wagen wil kun je simpel het aantal PK’s laten terugchippen. Gemakkelijk zat dus. Men nemen een dieseltje uit het gamma, schroeven hem terug en hopla daar is onze groene bijdrage.
    Ook die groene Volvo’s zijn teruggechipte motoren. Elk paard in de stal moet drinken, hoe minder paarden, hoe minder verbruik. Als je zulk hok voor je hebt moet je wel veel geduld hebben voor ze hun snelheid halen. Verrek trage dingen zijn het die groene oplossingen.

    Login om te reageren
  7. roadronner zegt

    13 oktober 2009 om 14:38

    @eric:

    Maar een klein clubje paarden dat zich de longen uit hun lijf moet rennen, heeft meer dorst dan een grote kudde die rustig staat te grazen :D

    Met TopGear werd dat ooit al eens pijnlijk duidelijk: de Prius moest volgas over een circuit, en werd achtervolgd door een M3 die deze alleen maar bij hoefde te houden. Wie verbruikte er uiteindelijk het meeste? De Prius, want die moest voor dergelijke snelheden veel harder werken dan de M3 ;-)

    Login om te reageren
  8. GOD zegt

    13 oktober 2009 om 14:50

    @ roadronner

    geweldige reactie :D

    zelfde als het top gear prius vs M3 verhaal

    Login om te reageren
  9. WId zegt

    13 oktober 2009 om 15:09

    @GOD.. dat zegt hij ook?

    Helaas kost die 3 gram extra zo’n 6.000 euro!

    Login om te reageren
  10. basTbone zegt

    13 oktober 2009 om 15:10

    @Mr Jones: Sterker nog…ik was afgelopen zaterdag bij de Ford dealer om naar de Focus Limited te kijken en hij wist mij te vertellen dat vanaf productiedatum november de Limited ook in de 20% bijtelling gaat vallen, omdat deze dan standaard de aanpassingen van de ECOnetic (1) krijgt.
    Dus dan wordt de keuze helemaal makkelijk!!

    Login om te reageren
  11. GOD zegt

    13 oktober 2009 om 15:13

    @ Wld

    :shock: ga nie gezien, vaag..

    Login om te reageren
  12. Hans Lurvink zegt

    13 oktober 2009 om 15:16

    Vind de Focus nu wat verouders aandoen in vegelijking met de Golf en nieuwe Astra. Zou dan liever iets meer uitgeven en een Astra diesel met 160 pk en 20% kiezen.

    Login om te reageren
  13. Jip zegt

    13 oktober 2009 om 15:22

    Zelfde motor als de volvo 1.6D

    Login om te reageren
  14. Linkador zegt

    13 oktober 2009 om 15:54

    @eric:

    Met een opgefokte CPU en gewoon rijgedrag (niet alles uitpersen wat er uit te persen valt) bespaar je trouwens ook.

    Vlot rijden, ideaal schakelen en terugschakelen is ook zuiniger dan Opa in de 4de versnelling van start tot finish.

    Login om te reageren
  15. basTbone zegt

    13 oktober 2009 om 16:27

    @MrJones: klopt, de Megane is ook een scherpe aanbieding. Heb ik ook naar zitten kijken als opvolger van mn huidige lease-Focus, maar ik schat de Focus zeker hoger in kwa wegligging. En ik vond de ruimte in de Megane hatchback zwaar tegenvallen (zowel op achterbank als kofferbak).

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      13 oktober 2009 om 16:45

      @basTbone: @MrJones: Gewoon voor de Mégane gaan, voor mijn plezier. ;) Het verhaal van de Limited Wagon tegenover deze Econetic snap ik ook niet. Ergens moet dat vandaan komen. Uitrusting is het geloof ik niet, motor is het niet, carrosserievariant is het niet. Alleen de milieuopties blijven over, en ik zou daar niet extra voor gaan betalen, hij valt nota bene in hetzelfde bijtellingstarief! :? Vreemd.

      Login om te reageren
  16. Robin zegt

    13 oktober 2009 om 16:45

    -edit: check!-

    Login om te reageren
  17. RenesisHP zegt

    13 oktober 2009 om 16:52

    De Focus RS is verhoudingsgewijs een stuk zuiniger dan deze ECOnetic.

    Dus wat nou groen?

    Login om te reageren
  18. basTbone zegt

    13 oktober 2009 om 17:55

    @RenesisHP: groener dan het Ultimate Green van de FocusRS lukt idd niet :-)

    @Citrofiel: het blijft een domme aanpak van Ford, maar voor onze zuiderburen zal het wel gunstiger uitpakken. Helaas is het zo dat ik totaal niet te spreken ben over de Renault dealers hier in de omgeving, dus valt ie af

    Login om te reageren
  19. Relief zegt

    13 oktober 2009 om 18:01

    WEER 4 gram teveel! Wanneer houden ze bij de fabrikanten eens rekening met NL? 4 gram minder en dan ben je zowel bpm als wegenbelastingvrij.

    Login om te reageren
    • Laurens zegt

      13 oktober 2009 om 19:48

      @Relief: lijkt er inderdaad op of alleen Toyota auto’s ontwikkelt op basis van de Nederlandse regelgeving :shock:

      Login om te reageren
  20. Kevin van Gorp zegt

    13 oktober 2009 om 18:13

    De 1.6 TDCI is de zelfde motor als die van de PSA groep (Peugot en Citroën) Zaterdag laat ik mijn Focus 1.6 TDCI Chippen. Dan gaan we eens kijken of dit ook in het verbruik scheelt.

    Ow en op de foto zit er geen verwarmde vooruit in die auto. Het knopje hiervan zou namelijk naast de stop – start knop moeten zitten

    Login om te reageren
  21. Nijntje_ zegt

    13 oktober 2009 om 20:05

    Rofl,
    Wij betalen een Golf Bluemotion met Radio, Climatronic, cruise control, auto ruiten, electrische spiegels, parkeer sens ed op nog geen 20k

    Login om te reageren
  22. Vroegwakker zegt

    13 oktober 2009 om 20:41

    @Laurens,
    Het gaat hier om een Ford Focus.
    Zou je eindelijk eens willen stoppen met het maken van reclame voor Toyota?

    Login om te reageren
    • Laurens zegt

      13 oktober 2009 om 21:02

      @Vroegwakker: er zijn domoren die denken, dat er dankzij NL subsidie beleid innovatie plaatsvindt. Jij?

      Login om te reageren
      • Vroegwakker zegt

        14 oktober 2009 om 22:06

        @Laurens:

        Nee hoor Laurens, Toyota en Honda innoveren ook zonder de Nederlandse overheid.

        Login om te reageren
  23. Cantago zegt

    13 oktober 2009 om 22:00

    Lees ik daar ECO? Weg er mee!! (Zuinig ligt aan de rijstijl, en met een vlotte rijstijl zuinig rijden kan alleen in een auto met voldoende vermogen;))

    Login om te reageren
  24. BmwMPower zegt

    13 oktober 2009 om 23:15

    Waarom zijn bijna alle extreem mileubewuste auto’s wit?

    Login om te reageren
    • MrJones zegt

      14 oktober 2009 om 08:12

      @BmwMPower: omdat het een lichte lak kleur is.
      (met licht bedoel ik het gewicht)

      Login om te reageren
  25. bmw zegt

    14 oktober 2009 om 14:39

    Even samenvatten: 26.700 EUR voor een Ford Focus met 109pk. Wie kan/wil dit nog betalen? We worden uitgezogen op basis van groene argumenten. Dat ze die groene focus in hun **** steken.

    Login om te reageren
  26. BananaFlip zegt

    14 oktober 2009 om 14:43

    Met stalen velgen, voor een lager gewicht? :P :roll:

    Login om te reageren
    • MrJones zegt

      14 oktober 2009 om 18:46

      @BananaFlip: Aha! dat verklaart dus die 4 extra CO2 Grammetjes!

      Login om te reageren
      • BananaFlip zegt

        15 oktober 2009 om 21:03

        @MrJones: Precies, gewoon lekker Volvo Drive-lichtmetaal eronder!

        Login om te reageren
  27. Citrofiel zegt

    14 oktober 2009 om 22:10

    Geen enkele autofabrikant zal zijn auto’s aanpassen omdat dat gunstiger uitkomt in het kleine marktje dat Nederland vormt.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North