• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ford Focus RS [320+ pk]: dit is hem! [updated]

Auteur: sir_smokalot, gepost 3 februari 2015 om 08:18 – 68 Reacties

Afbeelding Ford Focus RS [320+ pk]: dit is hem! [updated]Afbeelding Ford Focus RS [320+ pk]: dit is hem! [updated]Afbeelding Ford Focus RS [320+ pk]: dit is hem! [updated]Afbeelding Ford Focus RS [320+ pk]: dit is hem! [updated]Afbeelding Ford Focus RS [320+ pk]: dit is hem! [updated]Afbeelding Ford Focus RS [320+ pk]: dit is hem! [updated]

Ford Focus RS
Sapperdeflap, wat een dikke vierwielaandrijver!

Zojuist gelekt, via een dode bomenblaadje dat zijn embargobeleid niet op orde had (steeds. maar. weer.), de 350 pk sterke AWD Ford Focus RS!

Onder de kap huist de nieuwe 2.3 EcoBoost die we ook in de nieuwe Mustang vinden. Hij is opgepept tot 350 meer dan 320 paarden, die via alle vier de wielen naar het asfalt gebracht worden. Of 330 paarden, volgens andere bronnen. In ieder geval veel. Het 4×4 systeem zou 70% van de power naar de achteras sturen, en gebruik maken van torque vectoring.

0-100 zou in 4,5 s gepiept zijn. Later vandaag weten we het zeker.

UPDATE 1: Ford praat over ‘meer dan 320 pk’. Dit zou 350 pk kunnen zijn, of 800, maar dat lijkt niet waarschijnlijk. Daarom de pk-claim aangepast.

UPDATE 2: het is officieel, alle info, foto’s en specs lees je HIER!

Ook interessant!

  • Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
    Video: schapen hoeden met Ford Focus RS
  • Mountune Ford Focus ST is de RS die we nooit kregen
    Mountune Ford Focus ST is de RS die we nooit kregen
  • Ford Focus ST Edition
    Ford Focus ST Edition is doekje voor het bloeden
  • Gaat de vernieuwde Ford Focus weer een verkooptopper worden?

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

blauw, focus, focus-rs, Ford, geneve-2015

Vorig bericht: « ‘Dieselrijder nu ook in Nederland op de korrel’
Volgend bericht: Uber gaat autonoom, terwijl Google eigen taxidienst plant »

Lees Interacties

Reacties

  1. gtwillem zegt

    3 februari 2015 om 08:21

    Geen verassing, en dat is positief. Heerlijk over the top dik. En nu kan je schoonmoeder makkelijk plaats nemen achterin, ook!

    Zou qua prijs waarschijnlijk dicht bij de 2.3 Ecoboost Mustang liggen (55k). Dan rijst natuurlijk de vraag: hele dikke Focus met 2.3 of een hele ‘slanke’ Mustang met 2.3…

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      3 februari 2015 om 09:10

      @gtwillem: idd geen verassing aangezien het geen Ferrari is… ;)

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        3 februari 2015 om 09:50

        @e1000bmw523i: qua uiterlijk. De scoops en tekeningen waren bijna exact hetzelfde.

        Login om te reageren
        • smadb zegt

          3 februari 2015 om 10:06

          @gtwillem: hij bedoeld dat je een “r” mist in “verrassing”

          Login om te reageren
    • sr20det zegt

      3 februari 2015 om 11:12

      @gtwillem: doe mij dan maar die hele dikke focus!

      Login om te reageren
  2. patrick zegt

    3 februari 2015 om 08:22

    De voorkant is retedik! Alleen die achterkant vind ik toch een partij lelijk. Lijkt mij wel een gaaf bakkie om in te rijden

    Login om te reageren
  3. norge zegt

    3 februari 2015 om 08:22

    Vlekken op mijn scherm , ziet er allejezus goed uit…..Later meer…..:)

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      3 februari 2015 om 09:11

      @norge: too much info…

      Login om te reageren
    • nicktexel zegt

      3 februari 2015 om 10:36

      @norge: later meer vlekken of wat?

      Login om te reageren
    • ibmg zegt

      3 februari 2015 om 11:33

      @norge: later meer… Het was eerder minder…

      Login om te reageren
  4. toyotafortuner zegt

    3 februari 2015 om 08:23

    Ziet er natuurlijk heerlijk uit zo! Maar hij mist iets wat de oude Focus RS wel had…..

    Login om te reageren
    • redneckdarian zegt

      3 februari 2015 om 08:26

      @toyotafortuner: felgroene lak?

      Login om te reageren
      • dwersbongel zegt

        3 februari 2015 om 08:36

        @redneckdarian: Dát, en het feit dat de oude gewoon cooler was.Deze heeft het nét niet. Alhoewel de spec’s geweldig zijn!

        Login om te reageren
      • toyotafortuner zegt

        3 februari 2015 om 08:55

        @redneckdarian: Vreemd genoeg vind ik eigenlijk de huidige Focus het mooist, maar als RS heb ik toch meer een meh gevoel. En ja, je wilt toch liever de sound van een 5-cilinder horen tov een 4-cilinder

        Login om te reageren
    • lamborgfan zegt

      3 februari 2015 om 08:41

      @toyotafortuner: 5 cilinders?

      Login om te reageren
    • rauto zegt

      3 februari 2015 om 08:51

      @toyotafortuner: 5 cilinders :(

      Login om te reageren
    • Donstil zegt

      3 februari 2015 om 09:17

      @toyotafortuner: Overgewaardeerde nostalgie?

      Login om te reageren
      • stfu zegt

        3 februari 2015 om 09:51

        @Donstil: jij hebt vast nooit de RS gereden dan. Alleen het starten al van de RS was pure kippenvel.

        Login om te reageren
        • Donstil zegt

          3 februari 2015 om 14:17

          @stfu: De Focus 1 en 2 RS modellen toevallig wel, die daarvoor niet idd.

          Login om te reageren
  5. TimoBac zegt

    3 februari 2015 om 08:23

    Vierwielaandrijving? Dit is een rallykanon voor de openbare weg!

    Login om te reageren
  6. redneckdarian zegt

    3 februari 2015 om 08:25

    Damn die is goed

    Login om te reageren
  7. bram95 zegt

    3 februari 2015 om 08:28

    Mehh… Doe mij maar een RS3 of A45 AMG. ;)

    Login om te reageren
    • guusboum zegt

      3 februari 2015 om 10:09

      @bram95: doe mij deze maar! In een hot hatch zoek je naar mijn mening naar gevoel wat hierbij leuker zal zijn!

      Login om te reageren
    • Edge zegt

      3 februari 2015 om 10:49

      @Bram95: Alleen kost een kale A45 of RS3 al gauw 60 mille. Deze Focus zal (gezien het feit dat de ST ongeveer 34 mille kost) waarschijnlijk krap aan 50 mille kosten.

      Login om te reageren
      • schellekens006 zegt

        3 februari 2015 om 13:58

        @Edge: Dat verschil heb je er zo uit na een paar jaar… ruil maar eens Focus RS in of een AMG45 / RS3.

        Login om te reageren
        • rikus zegt

          3 februari 2015 om 17:06

          @schellekens006: Dat zal allemaal nog wel meevallen. Een RS uit 1999/2000 moet gemiddeld nog steeds 30k opleveren. Een snelle Ford is redelijk waardevast. Een snelle Audi (bijvoorbeeld S3 quattro) haal je voor een habbekrats op.

          Login om te reageren
  8. viezefreddyw zegt

    3 februari 2015 om 08:29

    Dik apparaat hoor, maar blijf het jammer vinden dat hij niet meer in een driedeurs te leveren is…

    Login om te reageren
  9. SpeedGeneration zegt

    3 februari 2015 om 08:30

    Ziet er erg goed uit!

    Login om te reageren
  10. sydney zegt

    3 februari 2015 om 08:32

    Heerlijk, nu even het setje OZ’s van de eerste generatie eronder en hij is af.

    Login om te reageren
    • Kvgorp zegt

      3 februari 2015 om 09:10

      @sydney: ja die velgen zien er niet uit.

      Login om te reageren
  11. ds3thp zegt

    3 februari 2015 om 08:38

    Inderdaad retedik!!
    Benieuwd naar de eerste rijtest en prijs!

    Zou hij onder de €50k blijven?

    Login om te reageren
  12. stfu zegt

    3 februari 2015 om 08:42

    4WD? Dat is nogal een verrassing toch? Of kom ik zojuist onder een steen vandaan? Velgen zijn lelijk, verder best dik. Iets bescheidener dan de vorige generatie en ws ook wel een stuk goedkoper.

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      3 februari 2015 om 09:08

      @stfu: yup… Daar was ik eigenlijk ook wel verrast door. Bij de vorige wisten ze 350pk re-de-lijk op het asfalt kwijt te raken, dus had eigenlijk verwacht dat deze ook FWD zou krijgen. Ook met het oog op gewicht.

      Login om te reageren
  13. Dutchdriftking zegt

    3 februari 2015 om 08:43

    Super dik ding. Alleen missen we natuurlijk wel dat fantastische Volvo blok. Het zou natuurlijk geweldig zijn als die geniaal groene kleur weer leverbaar wordt. Wel jammer dat deze er niet meer als 3 deurs is, dat oogt toch net even beter. De velgen ogen wel een beetje aftermarket, hopelijk doen ze daar nog wat aan.

    Login om te reageren
  14. sleepyj zegt

    3 februari 2015 om 08:49

    Heel gaaf! Om gelijk even te zeiken, het dashboard lijkt me te gewoontjes. Ook het dashboard moet je het gevoel geven dat je wat specialers rijd dan een st.

    Login om te reageren
  15. Arnoud zegt

    3 februari 2015 om 08:51

    0-100km/h in 4,5 seconden. In een gezinshatchback! Een 996 GT3 haalt dat nog niet. Absurd snel. (Maar wel lekker)

    Login om te reageren
  16. w0o0dy zegt

    3 februari 2015 om 08:53

    Beetje bang voor het gewicht en ik hoop dat ze de 4wd beter geregeld hebben dan Audi.. Een rechtdoor ploegende Focus Rs daar zat ik niet op te wachten.

    Login om te reageren
    • Kvgorp zegt

      3 februari 2015 om 13:59

      @w0o0dy: ouwdie heeft zijn motor in de lengterichting voor de vooras hangen….. Not good..

      Login om te reageren
  17. henkhupelschoten zegt

    3 februari 2015 om 08:58

    Heerlijk, mist wel die 2 uitlaten van z’n voorganger, nu moet die golf r400 en Astra opc extreme wel komen

    Login om te reageren
  18. mrrallycross zegt

    3 februari 2015 om 09:12

    Ben heel erg benieuwd hoe die rijdt, ford kennende zal dat zeker niet tegenvallen!

    Login om te reageren
  19. E34M5Touring zegt

    3 februari 2015 om 09:13

    En het allerbelangrijkst natuurlijk, eindelijk plek voor een trekhaak! Want dat schijnt superbelangrijk te zijn, tenminste, bij de ST kon het niet en dat was natuurlijk verschrikkelijk….

    Login om te reageren
  20. frans1 zegt

    3 februari 2015 om 09:27

    De Evo is dood, de Impreza te duur, petje af voor de nieuwe koning.

    Login om te reageren
  21. FB_100002177943068 zegt

    3 februari 2015 om 09:27

    iets bredere wielkassen en een dubbel clutch bak, en dan nog zou ik liever de gof 7 R kopen :) die zal t best blijven verkopen als ford maar met dit komt

    Login om te reageren
    • rikus zegt

      3 februari 2015 om 18:01

      @FB_100002177943068: Mensen met weinig of geen smaak zouden voor de VW gaan. Lekker dik in de opties, flink overpriced, wie wil dat nou niet?

      Login om te reageren
      • FB_100002177943068 zegt

        5 februari 2015 om 13:39

        @rikus: word toch ruimschoots beter verkocht ondanks duurder :) je ogen zijn gewoon nog niet geopend ;) en blijft je strijdbaar verzetten tegen VAG

        Login om te reageren
        • rikus zegt

          6 februari 2015 om 10:22

          @FB_100002177943068: Een R verkoopt beter? Bronnen? In het algemeen zal de VAG groep meer verkopen ja. Mijn ogen zijn wel open, en heb niets tegen VAG. Naast de ST ook een Duitser voor de deur staan.

          Login om te reageren
  22. rolov zegt

    3 februari 2015 om 09:41

    Geen happers merr In de motorkap. Geen 3 deurs. Geen flashy kleur? Hij zal ongetwijfeld de concurrentie weer klop geven maar dit lijkt op een iets stoerdere st ipv een rs

    Login om te reageren
  23. rikus zegt

    3 februari 2015 om 10:07

    Eindelijk AWD!

    Login om te reageren
  24. scottishcarspotter2000 zegt

    3 februari 2015 om 10:09

    Ziet er weer mooi uit!

    Login om te reageren
  25. rd1991 zegt

    3 februari 2015 om 10:15

    Ford had in dit geval wel een Audi’tje mogen doen… de RS3 heeft tenminste nog wel een 5 cilinder. Wat die dus meteen tot mijn huidige hothatch favoriet maakt, wat apart is, omdat ik een pleurishekel aan Audi in het algemeen heb. Straks met de LCI M135xi of -nog beter- M2 zijn de rollen weer omgekeerd.

    Login om te reageren
  26. moondustfocus zegt

    3 februari 2015 om 10:27

    Wat is die pukkel in het midden van de achterbumper?

    Login om te reageren
  27. arii zegt

    3 februari 2015 om 10:32

    Ik vind het een lelijk hok. De vorige zag er echt bruut uit maar dit model Focus over algemeen hebben ze keihard verneukt. Wel beter dat ze voor awd zijn gegaan, dus alsnog wel een pluspuntje.
    Is dat blok trouwens wel gewoon een 4 cilinder toch? 5 zou wel mooi zijn mja, 2015, groene kutmeuk, muslikoek enzo…

    Login om te reageren
  28. keviinnn zegt

    3 februari 2015 om 10:32

    Is het een handbak? Hoop het wel. Zou me alleen niks verbazen als er een dsg achtige bak in komt te liggen :(

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      3 februari 2015 om 11:07

      @keviinnn: handbak

      Login om te reageren
  29. Tonnie zegt

    3 februari 2015 om 10:38

    De vorige was een stuk gaver, helaas. En had die geen voorwielaandrijving?

    Login om te reageren
  30. gt500eleanor zegt

    3 februari 2015 om 10:42

    Niceeee :)

    Login om te reageren
  31. jolig zegt

    3 februari 2015 om 11:50

    Autocar meldt dat het wachten blijft tot mid 2016.

    Login om te reageren
  32. berlinetta zegt

    3 februari 2015 om 11:55

    Krijg er een beetje net niet gevoel bij. Maar ik ben ook al geen fan van de ST.

    Login om te reageren
  33. motiondrive zegt

    3 februari 2015 om 12:08

    Ik ben wel heel benieuwd hoe hij klinkt!

    Login om te reageren
  34. EJS zegt

    3 februari 2015 om 12:10

    Zal net als de de ST wel alleen met zo’n handbak komen, voor de mummies van deze wereld.

    Login om te reageren
  35. clarkson zegt

    3 februari 2015 om 12:30

    Hij mag van mij wel meer tokkie lekker van de grote luchthappers in de motorkap

    Login om te reageren
  36. begbers zegt

    3 februari 2015 om 12:46

    Die bumper doet me aan de kia proceed denken.. t is even wennen maar eenmaal in t echt gespot vind ik em vast heerlijk dik!

    Login om te reageren
  37. stfu zegt

    3 februari 2015 om 13:04

    AutoWeek heeft het over 322 pk trouwens. Lijkt mij meer plausibel.

    Login om te reageren
  38. spykerboy zegt

    3 februari 2015 om 13:06

    Hopelijk ook als 3 deurs ipv de 5 deurs zoals afgebeeld! Ben benieuwd wanneer die in de showrooms staat

    Login om te reageren
    • stfu zegt

      3 februari 2015 om 15:08

      @spykerboy: uhm, een driedeurs Focus bestaat helemaal niet meer.

      Login om te reageren
  39. stanny zegt

    3 februari 2015 om 13:12

    Uitgebreid artikel op de topgear website.

    Mooie wagen trouwens!

    Login om te reageren
  40. schellekens006 zegt

    3 februari 2015 om 13:56

    Mooi ding alleen die wielen lijken wel aftermarket dat kan toch Ford toch wel beter.

    Login om te reageren
  41. rufctr01 zegt

    3 februari 2015 om 18:44

    Renault zal binnenkort ook wel een upgrade komen. Toch is de Renault in mijn ogen de ultieme hot hatch

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North