• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ford Mustang: de bizarre prijsverschillen tussen BE/NL

Auteur: sir_smokalot, gepost 20 januari 2015 om 14:13 – 117 Reacties

Ford Mustang


Hou je vast, hier komen de prijzen van de nieuwe Ford Mustang!

Deze zomer – een flinke tijd na zijn introductie – komt de nieuwe Mustang (van de zevende generatie) eindelijk beschikbaar op de Nederlandse markt. Als je er één wilt moet je wel de hoofdprijs betalen, de 2.3 Ecoboost fastback met 314 pk, 434 Nm en handbak (verbruik: 8 liter/100 km) verlaat voor € 55.195,- de dealert.

Vind je dit al veel, kijk dan helemaal niet naar de 5.0 V8 (418 pk / 524 Nm en 12 liter/100 km). Hiervoor moet je flink wat pony pakjes meer vouwen, want deze staat voor….ga even zitten… € 112.195,- in de Nederlandse prijslijst. Niet verbazingwekkend, ook bij de Camaro kwam het bedrag torenhoog uit.

We doen het niet graag, maar willen toch even ons zieke Nederlandse belastingsysteem onder de aandacht brengen. In België en Duitsland koop je de 2.3 Ecoboost vanaf 35 mille, en de 5.0 voor 40 mille*, bijna een derde van de Nederlandse prijs. Is dat niet een beetje van de ratten besnuffeld, meneer Wiebes? In de buurlanden staat de automaat voor 2.000 e’tjes meer op de prijslijst en kost een cabrioversie van de Ecoboost of de V8 respectievelijk 5.000 en 4.000 euro meer.

Aangezien de automaten van Ford nog een stuk onzuiniger zijn (229 vs 179 gram CO2 voor de 2.3 Ecoboost en 306 vs 281 gram CO2 voor de V8) weten we nu al dat Ford het door de bank genomen met 2 mille extra niet gaat redden, maar over specifieke prijzen laat het zich nog niet uit.

Update: Ford Nederland bevestigde ons zojuist onderstaande prijzen, voor een automaat in je 2.3 mag je dik 12 mille lappen:

2.3 EcoBoost – Fastback – handbak – € 55.195
2.3 EcoBoost – Fastback – automaat – € 68.695
2.3 EcoBoost – Convertible – handbak – € 59.695
2.3 EcoBoost – Convertible – automaat – € 71.695

5.0 V8 GT – Fastback – handbak – € 112.195
5.0 V8 GT – Fastback – automaat – € 114.195
5.0 V8 GT – Convertible – handbak – € 116.195
5.0 V8 GT – Convertible – automaat – € 118.195

Voor je zuurverdiende centen krijg je een mooie Mustang met standaard 19-inch velgen, ‘hoogwaardige remmen’ en SYNC 2-infotainment met een touchscreen van 8 inch, dixit Ford. De auto is vanaf nu te bestellen bij de dealer.

*In Belgie komt er nog wel dik 10k aan BIV bij overigens


Ook interessant!

  • Nieuwe Ford Mustang maakt gelijk debuut als brute GT3 racer
  • NL vanafprijs Ford Mustang tienduizenden euro's omhoog
  • Ford laat de Mustang Mach-E naar benzine ruiken
  • BREEK: Mustang Mach E galoppeert echte Mustang voorbij

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

belasting, belgie, Ford, mustang

Vorig bericht: « Jeremy Clarkson doet een Charlie Hebdo: #jesuisjezza
Volgend bericht: 7 feiten over Nederlandse automotive toeleveranciers »

Lees Interacties

Reacties

  1. sanjo120 zegt

    20 januari 2015 om 14:16

    Toch slim van ford om ook n kleinere motor er in te lepelen, dan is die prijs gelijk n stuk gunstiger. Afwachten wordt of het publiek n 2.3 liter accepteerd t.a.v de V8. Denk als je zo’n auto koopt je toch voor die v8 wilt gaan.

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      20 januari 2015 om 14:22

      @sanjo120: dus een Ecoboost kopen en een crate engine, nieuwe versnellingsbak en wat upgrades aan remmen en ophanging. Dat kost vast geen 70/mille. Ik zeg gouden kansen voor “tuners”.

      Login om te reageren
      • clarkson zegt

        20 januari 2015 om 14:29

        @w0o0dy: Klinkt te mooi om waar te zijn helaas

        Login om te reageren
        • FlighTom zegt

          20 januari 2015 om 15:05

          @clarkson: Waarom? Een LSA crate engine kost zo’n 20.000 euro’s. Andere bak: 10.000.
          Omkeuren kost niet zoveel omdat de typegoedkeuring er toch al is voor LS-motoren.

          Paar uurtjes doppen en je hebt in ieder geval een echte Mustang ;)

          Login om te reageren
          • paddoswam zegt

            20 januari 2015 om 17:08

            @FlighTom: een LSA.. koop dan een Camaro.. sowieso mijn voorkeur t.o.v. van dit nieuwe model Mustang.

            En de gemiddelde stevige crate engine (400+ pk) hoeft echt niet meer dan $ 9.999 te kosten, nog wel even zonder verschepingskosten naar Nederland maar goed.

            Login om te reageren
            • FlighTom zegt

              20 januari 2015 om 19:43

              @paddoswam: Ik zou ook voor een Camaro gaan, geen twijfel mogelijk.

              Maar in dit geval ging het over de prijzen van een Mustang. Voor een paar duizend meer heb je een GM LS 416 met 720hp’s en 930Nm.

              Liever nog, leg die 416 maar in zoiets dan :D

              http://www.nopalcactusblog.com/wp-content/uploads/2009/07/1956fordtruck09_2.jpg

              Login om te reageren
              • paddoswam zegt

                28 januari 2015 om 11:27

                @FlighTom: ging mij er om dat je toch geen GM blok in een Ford legt.

      • tupperware zegt

        20 januari 2015 om 15:26

        @w0o0dy:
        Ik zou in Antwerpen kunnen gaan wonen en de resterende 20 jaar naar Den Haag pendelen van dat prijsverschil..
        Eer ik die 57 rooitjes op gestookt hebt ben ik met pensioen..

        Login om te reageren
      • mrrallycross zegt

        20 januari 2015 om 17:22

        @w0o0dy: vergeet dan niet om even vol gas door den haag te rijden en voor de deur van rutten even het gas extra in te drukken!

        Login om te reageren
      • donvincenzo zegt

        20 januari 2015 om 20:15

        @w0o0dy: Een Eco-variant van een Mustang. Humor hebben ze wel…

        Login om te reageren
    • timowouters zegt

      20 januari 2015 om 14:49

      @sanjo120: een v8 is in Nederland nooit heilig geweest. En als je zo’n auto koopt denk je dat als je in de markt bent voor een auto van 55k, je toch maar 112 neerlegt voor een grotere motor?
      We blijven ‘ollanders he!

      Login om te reageren
    • 599gto zegt

      20 januari 2015 om 15:19

      @sanjo120: Voor die prijs gaan andere opties keihard winnen van deze yank .

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        20 januari 2015 om 16:16

        @599gto:
        Zie hier de kracht van de Duitse autolobby….

        Login om te reageren
      • bogey zegt

        20 januari 2015 om 23:27

        @599gto: In Nederland misschien wel, in België niet. Welke fijne duitser koop je voor 40 000? Enkel jammer van die 281 g/km, zou al een pak schelen mocht dat 30/40 g/km minder zijn. Nu is het dus nog even nadenken… vroeg of laat wint het hart wel van het brein.

        Login om te reageren
    • dutchneon zegt

      20 januari 2015 om 17:00

      @sanjo120: Enige oplossing voor Ford is dus een upgradeprogramma koppelen aan een muesli uitvoering á la bluemotion….. Gooi er simpel 1.0 ecoboost blok uit de fiesta in. Lekkere lage uitstoot en voila bijna geen BPM bij import. Met configuratie voorbereiding op een crate engine v6 of v8. kun je dan een upgrade voor 20 of 30k euro aanbieden.
      Dan heb je een 1.0 ecoboost mustang voor 39.000 euro
      2.3 ecoboost voor 47.000 euro
      V8 GT 62.000 euro
      V8 Racing crate engine 75.000 euro.

      Daaaag Den Haag

      Login om te reageren
      • metalmike zegt

        20 januari 2015 om 19:16

        @dutchneon: Helaas, bij verandering van aantal cilinders of grote vermogenstoename geldt de Europese toelating niet meer en moet hij opnieuw gekeurd worden bij de RDW. En daar gaat je mueslivoordeel dus…

        Login om te reageren
        • dutchneon zegt

          20 januari 2015 om 19:48

          @metalmike: Opnieuw keuren bij de rdw kost maar 1000 no problemo en zie niet in waarom je extra bpm zou moeten betalen over een ruilmotor!

          Login om te reageren
        • ej20g zegt

          20 januari 2015 om 20:13

          @metalmike: maar je betaald voor zover ik weet geen extra heffing omdat de nieuwe motor meer uitstoot kan hebben. Die is immers niet bekend (voor dit voertuig) en ook niet verplicht voor het registreren van het voertuig met de nieuwe motor. De keuring is in verhouding ook niet de hoofdprijs (ongeveer 1000 euro), dus je behaald wel degelijk een heel flink voordeel.

          Login om te reageren
          • dutchneon zegt

            21 januari 2015 om 00:02

            @ej20g: thats what i said. en in mijn calculatie is er nog genoeg ruimte om er als inbouwboer een leuke zakcent aan te verdienen…. helaas moet ford dit dan speciaal voor een paar kleine europese landjes gaan doen en dat gaat niet gebeuren met misschien een keer 200 potentiele klantjes….

            Login om te reageren
  2. E34M5Touring zegt

    20 januari 2015 om 14:19

    Koop je toch gewoon 2 vierpitters. Heb je ook een V8…

    Login om te reageren
  3. RiKe zegt

    20 januari 2015 om 14:20

    De huidige regerende partijen zijn ook debiel en zijn in mijn ogen een van de meest destructieve dingen die Nederland is overkomen in de afgelopen 20 jaar. En dan bedoel ik niet alleen op auto gebied maar ook de zorg, onderwijs en pensioen

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      20 januari 2015 om 14:48

      @RiKe:
      Welkom
      Maar dit is al een jaar of 30 – 40 aan de gang
      Totaal incompetente bestuurders, die, om hun eigenonkunde te verbloemen alles maar laten privatiseren; het mooiste van dit alles is dat wij er nog intrappen ook !

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        20 januari 2015 om 14:59

        @desjonnies: privatiseren =vrijbrief voor winst… Maar die winst gaat niey naar de belastingbetaler natuurlijk…

        Login om te reageren
    • parker zegt

      20 januari 2015 om 14:53

      @rike: wat stel jij dan voor, Einstein? Pensioenregelingen waren compleet doorgeslagen en de zorg was een soort pinmachine waar iedereen maar uit kon graaien. Dat daar eens flink de bezem door gaat is meer dan goed. Zelf je studie bekostigen is buiten NL ook meer dan normaal. Allemaal kattengejank van een aartslui en door en door verwend volkje..

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        20 januari 2015 om 15:17

        @parker: dat noemen we welvaart! Maar als jij graag weer terug wilt naar de tijd waar je als slaaf behandeld werd, ga je gang, wordt ZZP (zelfstandige zonder pensioen) en ga werken voor 35 euro per uur. De bazen staan voor je in de rij. En kijk hoe gelukkig je dan wordt.

        Login om te reageren
        • lekkaah zegt

          20 januari 2015 om 17:13

          @mashell: Ja, jij ja, anderen weer niet. Nivelleren noemen jouw vrienden in de politiek dat zo mooi. Ik noem het robin hood.

          Login om te reageren
      • Megakix zegt

        20 januari 2015 om 15:21

        @parker: u is 18 jaar en daardoor alvast gewend aan nieuwe bazen in uw leven…lees even de tekst van Desjonnies hierboven, en pak ook eens een krantje mee zo nu en dan

        Login om te reageren
      • 406_v6 zegt

        20 januari 2015 om 15:21

        @parker: Wat was er dan mis met het systeem van het ouderwetsche ziekenfonds? In die tijd had je geen zelf verrijkende managers bij de zorgverzekeraars en werd er ook niet gekeken naar “winst”, maar was alle inleg minus wat kosten voor zorg beschikbaar. Iedereen kreeg de zorg die hij of zij voorgeschreven kreeg door de arts, nu bepaald de verzekeraar of jij wel een bepaalde behandeling mag krijgen en of je die wel niet vergoed krijgt. Point is dat “zorg” géén product is waar een winstoogmerk aan moet hangen. Uitbannen van excessen door een goede controle is vanzelfsprekend geen probleem, maar dat hebben we altijd nagelaten.

        Login om te reageren
        • lekkaah zegt

          20 januari 2015 om 17:12

          @406_v6: Ik weet niet in welk land jij leeft, maar er wordt nu meer dan ooit zakkengevuld in de zorgsector…..

          Login om te reageren
          • Esprit_de_Flandre zegt

            20 januari 2015 om 19:51

            @lekkaah: Is dat niet net wat hij zegt… ?

            Login om te reageren
            • lekkaah zegt

              20 januari 2015 om 19:55

              @Esprit_de_Flandre: Ja ;d stiekem he ;$

              Login om te reageren
        • hopeloos zegt

          20 januari 2015 om 20:46

          @406_v6: uhh..ik weet niet of je het weet maar de zorgverzekeraar mag geen winst maken (een buffer opbouwen versta ik niet onder winst maken). Heb je trouwens de kosten van de zorg over de afgelopen 30-40 jaar wel eens gezien? Zo nee, dan kan ik je informeren dat die exponentieel aan het stijgen waren. Er moe(s)t wel iets gebeuren (lees: we moeten minder geld uitgeven) om het betaalbaar te houden.

          Login om te reageren
      • jaapiyo zegt

        20 januari 2015 om 15:24

        @parker: Leg me dat van die pinmachine even uit aub (pgb?). Jij was topambtenaar toch?

        Login om te reageren
      • beatipauperesspiritu zegt

        20 januari 2015 om 15:50

        @parker: nuff said

        Login om te reageren
      • Orichy zegt

        20 januari 2015 om 15:52

        De prijzen van deze Ford Mustang zijn belachelijk, 55.000 euri voor de 2.3 is aardig wat, maar meer dan het dubbele vragen voor de 5.0 V8 is krankjorum, het is niet eens meer ontmoediging, maar gewoon diefstal en oplichterij. Wie precies de dader daarvoor is, laat ik nog even in het midden, maar mij zou het niet verbazen, als het de huidige regering is, is deze.

        Login om te reageren
        • dutchneon zegt

          20 januari 2015 om 16:49

          @Orichy: ja hehe, denk je dat ford zich zelf zo uit de markt wil prijzen…
          Het prijsverschil tussen de v8 en ecoboost in de states en onze buurlanden is 5K. de overheid pakt dus de rest van het prijsverschil = 112.000€ – 5000€ – 55.000€ = 52.000 extra belasting. En het is nog wat meer want ook op de ecoboost zit al 15000 belasting!!!

          Login om te reageren
      • RiKe zegt

        20 januari 2015 om 16:00

        @parker: belastingen iets omlaag doen zodat mensen weer wat te besteden hebben. Momenteel ligt heel de economie op z’n gat omdat de bevolking wordt uitgeknepen als een puist. Buiten dat is het pure waanzin dat auto’s bijv. hier het dubbele kosten dan in Duitsland.

        Login om te reageren
      • sleepyj zegt

        20 januari 2015 om 16:01

        @parker: er zijn veel landen in europa waar een studie nog meer gefinancierd word dan hier.

        Login om te reageren
      • Dev zegt

        21 januari 2015 om 10:34

        @parker: Het is maar wat je normaal noemt. In de landen waar studiekosten zelf bekostigd worden ligt het gemiddelde opleidingsniveau dramatisch lager. In België, om het voorbeeld van de post door te trekken, is elke studie GRATIS.

        Login om te reageren
    • nederland1994 zegt

      20 januari 2015 om 15:44

      @rike: de reden dat we het een stuk beter hebben dan de Belgen is juist ook hierom.

      Login om te reageren
      • dutchneon zegt

        21 januari 2015 om 00:07

        @nederland1994: stuk beter als de belgen??? heb je weleens gezien dat die maar een tiende van onze zorgtoeslag betalen, scholen goedkoper zijn en soms ook beter, auto’s veel goedkoper zijn, eerder met pensioen gaan, veel bedrijven zelfs waardecoupons uitdelen voor wekelijkse boodschappen, geen bijtelling! ik kan nog wel ff doorgaan….

        Login om te reageren
        • baasbas zegt

          21 januari 2015 om 10:05

          @dutchneon:

          http://www.nationalgeographic.nl/actueel/het-gelukkigste-land-ter-wereld

          Nederland en België nemen respectievelijk de dertiende en 41ste plaats voor hun rekening.

          Login om te reageren
  4. faalhaas zegt

    20 januari 2015 om 14:21

    Zal waarschijnlijk goedkoper zijn om er na aankoop een ander blok in te duwen. Dan direct de 8 cylinder te kiezen.

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      20 januari 2015 om 14:22

      @faalhaas: Dat is pas een goed idee. Voor 55k die 4pot kopen en meteen bij Ford Racing een crate motor bestellen. Voordat je het prijsverschil met de V8 recht hebt….

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        20 januari 2015 om 14:28

        @E34M5Touring: businessplan maken?

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          20 januari 2015 om 14:30

          @w0o0dy: Ik vertrek over niet al te lange tijd naar de US. Daar hebben ze dit probleem niet. Kan er wel 1 meenemen zonder belastingen als ik weer terug zou komen. Dan heb ik die V8 voor 28k ;-)

          Login om te reageren
          • w0o0dy zegt

            20 januari 2015 om 14:38

            @E34M5Touring: jij inkoop, ik verkoop, nou nog een sleutelaar…..

            Login om te reageren
            • zakar36 zegt

              20 januari 2015 om 16:08

              @w0o0dy:

              U roept?? Wil wel als “tuner/ombouwer” werken hoor. Waar kan ik tekenen :)??

              Login om te reageren
          • gregorius zegt

            20 januari 2015 om 14:41

            @E34M5Touring: beter om een dikke lambo, ferrari, porsche of MB te kopen; daarvan mag je er ook een gratis meenemen. Zeker Porsche is interessant, aangezien die dingen in de US goedkoper zijn en er zit toch ook zo’n ‘grijze import ban’ op US Porsches?

            Login om te reageren
            • E34M5Touring zegt

              20 januari 2015 om 14:50

              @gregorius: Ja hoe duurder de auto, hoe groter de klappert. Maar ik heb geen geld voor een Ferrari, geen wens voor een Lambo en een 911 komt er helemaal niet in. Denk gewoon weer iets Amerikaans, of een handbak M5 ofzo. Moet zeggen dat het Camaro avontuur bijzonder goed heeft uitgepakt dus dat trekt me wel.

              Login om te reageren
          • jaapiyo zegt

            20 januari 2015 om 15:46

            @E34M5Touring: Je moet er wel een tijdje daar voor blijven en de auto op je naam hebben staan volgens mij. Nou ja goed je zal dat al beter weten dan ik waarschijnlijk.

            Login om te reageren
            • E34M5Touring zegt

              20 januari 2015 om 15:48

              @jaapiyo: Weet ik, is ook de bedoeling. M’n broertje werkt nu in Dubai, die neemt er 1 mee als ie terug kom en ik ook. Dus ben alweer driftig aan het shoppen.

              Login om te reageren
              • mclarenf1lm zegt

                20 januari 2015 om 21:47

                @E34M5Touring: Hellcat, sowieso een proefrit waard, die power is gewoon niet meer normaal. Als je hem naar nederland verscheept kom je hem sowieso wel voor een meerprijsje kwijt ;)

    • w0o0dy zegt

      20 januari 2015 om 14:22

      @faalhaas: precies, wie gaat die ombouw aanbieden als pakketje?

      Login om te reageren
  5. GeoBem007 zegt

    20 januari 2015 om 14:22

    In België komt er nog 10439.45EUR BIV (belasting op inverkeerstelling) bij en jaarlijks 2397.25EUR VB (verkeersbelasting).

    Maar dan rij je toch al een V8.

    Login om te reageren
    • garp zegt

      20 januari 2015 om 15:01

      @GeoBem007: en daarnaast nog meer maand- of jaarlasten? En wat doet een verzekering voor een auto met een beetje pk’s?

      Login om te reageren
      • GeoBem007 zegt

        20 januari 2015 om 15:05

        @garp: Naast de verzekering, geen kosten (buiten onderhoud) te voorzien. Geen idee wat de verzekering voor zo’n auto kost. Hangt van veel factoren af (leeftijd, schadeverleden, woonplaats, …)

        Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      20 januari 2015 om 15:33

      @GeoBem007: Die verkeersbelasting is dan wat hoger als de motorrijtuigen belasting hier in NL; je betaalt hier zo’n € 1400 per jaar.

      Login om te reageren
      • jaapiyo zegt

        20 januari 2015 om 15:50

        @406_v6: Kijk, dus als je van plan bent de auto iets van 60+ jaar te rijden ben je met de Nederlandse roverheid nog goedkoper uit ook ;) (oh nee want benzine wordt hier door de roverheid ook nog een stukje zwaarder belast).

        Login om te reageren
  6. Kvgorp zegt

    20 januari 2015 om 14:23

    Belachelijk gewoon.

    Login om te reageren
  7. spykerboy zegt

    20 januari 2015 om 14:25

    Zullen we nederland niet veranderen in belastingland?? Lijkt me wel zo voor de hand liggend als je dit elke keer ziet

    Login om te reageren
    • dennisjuh95 zegt

      20 januari 2015 om 17:28

      @spykerboy: Terwijl Nederland voor multinationals een paradijs is…

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        20 januari 2015 om 20:52

        @dennisjuh95: Zou het dan geen idee zijn om met een hele wijk/familie/straat/gemeente/weet-ik-veel een multinational te WORDEN? Alle bezittingen er gezamenlijk in proppen, en op niets nog belasting betalen…

        Login om te reageren
  8. ej20g zegt

    20 januari 2015 om 14:26

    Ik vind de prijs van de 2.3 Ecoboost eigenlijk wel netjes, niets mis mee. Maar de prijs van de V8 is gewoon absurd! De auto wordt meer dan 100% duurder omdat de uitstoot wat hoger is. Dat is inderdaad simpelweg belachelijk.

    Login om te reageren
  9. rocky zegt

    20 januari 2015 om 14:32

    Ik hoop dat ie wel goedkoper wordt hier in Oostenrijk (niet dat ik hem kopen/betalen kan maar toch… hahahaha)

    Login om te reageren
  10. mrrallycross zegt

    20 januari 2015 om 14:32

    Belasting is a bitch

    Login om te reageren
  11. beatipauperesspiritu zegt

    20 januari 2015 om 14:32

    Lekkere bak! Jammer dat je in Nederland zo hard in je Arie gefloten wordt..

    Login om te reageren
  12. ater zegt

    20 januari 2015 om 14:35

    WTF!! Die prijsverschil voor de 5.0 niet normaal!

    Login om te reageren
    • phaeton zegt

      20 januari 2015 om 14:43

      @ater: Die taalgebruik ook niet.

      Login om te reageren
  13. rokoedoekoe zegt

    20 januari 2015 om 14:37

    Leuker kunnen we het niet maken, wel nog kutter.

    Login om te reageren
  14. mrrallycross zegt

    20 januari 2015 om 14:37

    Oh en wat is trouwens de bijtelling

    Login om te reageren
  15. phaeton zegt

    20 januari 2015 om 14:41

    Ik las het bij AW al dat ook in de VS de meerprijs naar V8 zo’n 4.000 dollar is. Waar de Bentley +50% noteert, is 100% extra is gewoonweg bizar.

    Login om te reageren
  16. stephanotis zegt

    20 januari 2015 om 14:43

    @sir_smokalot “maar over specifieke prijzen laat het zich nog niet uit.”

    2.3 EcoBoost – Fastback – automaat – € 68.695
    2.3 EcoBoost – Convertible – automaat – € 71.695
    5.0 V8 GT – Fastback – automaat – € 114.195
    5.0 V8 GT – Convertible – automaat – € 118.19
    ( http://www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_nieuws/ford/23579670/__Ford_Mustang_aan_de_prijs__.html )

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      20 januari 2015 om 14:58

      Tegenover ons dan… :) We zijn ze even aan het checken

      Login om te reageren
    • Megakix zegt

      20 januari 2015 om 15:23

      @stephanotis: lol

      Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      20 januari 2015 om 16:12

      @stephanotis: Inmiddels heb ik de prijzen bevestigd gekregen van Ford Nederland, ze staan erbij.

      Login om te reageren
  17. gregorius zegt

    20 januari 2015 om 14:46

    NL streeft zn doel voorbij. Nu verbiedt je eigenlijk om een 5.0 te ‘leveren’; en dat gezien de ‘foute tests’ (vraag me af hoeveel deze twee echt verbruiken bij normaal rijgedrag).
    Het idee van oplopende CO2 belasting zou juist moeten zijn dat je voor een goed maar betaalbaar extra bedrag de duurdere kan nemen.
    Zelfde idee met roken: als NL het echt zou willen ontmoedigen, hadden ze een pakje peuken ook wel 25 euro kunnen maken (zoals in Australie). Kijken hoeveel er dan nog gerookt worden en kijken welk gedeelte van de jeugd er dan nog aan begint.

    Login om te reageren
    • beatipauperesspiritu zegt

      20 januari 2015 om 15:27

      @gregorius: Duurste wat ik tot nu toe heb meegemaakt was 23 dollar, dan sta je wel bijna te janken aan de balie..

      Mja, ze verdienen hier over t algemeen ook meer. Heb niet echt t idee dat er minder gerookt wordt.

      Benzineprijzen wel stuk aangenamer, Outback daargelaten ;)

      Login om te reageren
  18. berlinetta zegt

    20 januari 2015 om 15:11

    Als je per se een V8 wil, wacht je toch een paar jaartjes totdat er een tweedehandsje komt. Wil je per se een nieuwe dan raad ik je aan te emigreren.

    Login om te reageren
    • mrrallycross zegt

      20 januari 2015 om 17:25

      @berlinetta: dan moeten die eerst verkocht worden natuurlijk

      Login om te reageren
  19. morph zegt

    20 januari 2015 om 15:17

    Deze auto (V8) 4 jaar lang inschrijven op de zaak, kost je nog eens 30k die je persoonlijk uit je zak mag betalen, als “voordeel alle aard”. Diezelfde 30k netto loon kosten aan de zaak zo’n een 60k. De vergelijking loopt wat scheef imo, er wordt aan beide kanten van de grens stevig in de zakken gezeten door de overheid..

    Login om te reageren
  20. deesam zegt

    20 januari 2015 om 15:18

    Wat dus wil zeggen dat je in België een 5.0 V8 kan kopen aan de prijs van een 2.3 in NL. Leuk voor ons belgen :p

    Login om te reageren
  21. garp zegt

    20 januari 2015 om 15:19

    Stel je bent petrolhead, en je woont in de grensstreek. Dan zou je bij dit soort verschillen toch serieus gaan nadenken om een paar kilometer te verhuizen, lijkt me.

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      20 januari 2015 om 15:33

      @garp: Ligt eraan hoe graag je in een Mustang wilt rijden natuurlijk.

      *** mompelt iets over buurman’s gras en de groenheid ervan ***

      Login om te reageren
    • E550 zegt

      21 januari 2015 om 13:54

      @garp: Je kan ook gewoon een tweede huis hebben ergens in het buitenland. Of misschien heb je familie in het buitenland. Heb zelf ook buitenalandse platen en ben 3 maanden per jaar in het buitenland. Ik ken genoeg mensen die op Duitse platen rijden, maar gewoon in Nederland wonen. Zie regelmatig een Engelse BMW 3-coupe die al 7 jaar (of meer) op buitenlandse platen hier in NL rondrijd.

      Login om te reageren
  22. amgc63 zegt

    20 januari 2015 om 15:22

    Of een mustang met 4 cilindertje of een mint m5 e60 en een paar achterbandjes? Ik heb mijn keuze allang gemaakt.

    Login om te reageren
  23. CarspotsERIK zegt

    20 januari 2015 om 15:23

    Man man man man man man……

    Login om te reageren
  24. august zegt

    20 januari 2015 om 15:32

    Zeg, @sir_smokalot, ‘gezien’ is geen voegwoord hè. Juist van jou verwacht ik zoiets niet… Laat me je er niet vaker op betrappen. Teleurstelling alom. Ach en wee.

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      20 januari 2015 om 16:11

      @august: Mea maxima culpa. Af en toe regeert de haast.

      Login om te reageren
      • august zegt

        20 januari 2015 om 17:17

        @sir_smokalot: goddank, nu gaat het wel weer.

        Login om te reageren
  25. reistje zegt

    20 januari 2015 om 15:33

    Ik snap niet dat mensen zich niet gestimuleerd voelen om een nieuwe auto te kopen zeg….. Wat zou er toch aan de hand zijn op de auto markt.

    Login om te reageren
  26. autofreaker zegt

    20 januari 2015 om 15:41

    Belasting hier zijn gewoon dieven en hun mogen wel dikke auto’s rijden van ONS geld!!!!!

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      20 januari 2015 om 18:16

      @autofreaker: Ga dan in de politiek..

      Login om te reageren
  27. B00G1E zegt

    20 januari 2015 om 15:49

    Ik denk dat ik de ecoboost met opties in de USA voor zo’n 29000 dollar ga kopen. Met zo’n 2 dollar per gallon moet je toch een beetje zuinig rijden.

    Login om te reageren
  28. toyotafortuner zegt

    20 januari 2015 om 15:55

    Ik begin de gedachtegang van de CL63 rijder uit 023 meer te snappen… Manmanman..

    Login om te reageren
  29. sleepyj zegt

    20 januari 2015 om 15:59

    ‘T is dat ik de duitse taal niet lang kan aanhoren, anders had ik er graag heen verhuisd.

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      20 januari 2015 om 18:18

      @sleepyj: In rustige dorpjes kom je weinig mensen tegen, wat let je.

      Login om te reageren
  30. 406_v6 zegt

    20 januari 2015 om 16:03

    Mis een beetje het “Een Europa” verhaal….. het is/was toch de bedoeling dat alles zo’n beetje zou worden geharmoniseerd???

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      20 januari 2015 om 16:26

      @406_v6:
      Alleen als het meer oplevert voor Den Haag, maar dat is al 50 jaar zo….

      Login om te reageren
  31. arias zegt

    20 januari 2015 om 17:11

    In Duitsland, België, Frankrijk een vanafprijs van 35000€ en hier in NL 55195€….

    Login om te reageren
  32. kobus1967 zegt

    20 januari 2015 om 17:19

    We hebben vrij verkeer van goederen in de eu alleen niet van auto’s, hoewel je mag ze overal kopen alleen bij het verkrijgen van een nl kenteken even bpm en CO2 tax aftikken voor het milieu.
    Zo word het in nl een stuk schoner zodat je niet vroegtijdig de pijp uitgaat en je langer belasting kan betalen snap je.

    Login om te reageren
  33. blata zegt

    20 januari 2015 om 17:44

    Europa/ Brussel wil toch zo graag 1 pot nat maken van alles. Laat ze hierdan eens mee beginnen.

    Login om te reageren
  34. turbotoll zegt

    20 januari 2015 om 17:58

    Zucht. Waar is de tijd dat je een Capri kon rijden voor de prijs van een Taunus…
    De belastingen hebben het autolandschap hier echt verziekt. Dit MAG je hier gewoon niet hebben!

    In communistisch Rusland hefte men destijds ook 100% belasting over import-auto’s, en dat klonk destijds als bizar. De eco-maffia heeft dit land nog erger verkankerd dan Stalin het oostblok.

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      20 januari 2015 om 18:19

      @turbotoll: Ja ehm… Ik denk dat als een Mondeo blok in de Mustang zou liggen dat de laatstgenoemde heus niet meer zou kosten dan de Mondeo… Maar néé er moet natuurlijk 314 pk in het instapmodel liggen!

      Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      20 januari 2015 om 20:59

      @turbotoll: Stel je voor dat de NL’se communisten aan de macht komen.

      Iedereen verplicht in een Mini, made in Born. Natuurlijk in een gestripte versie, al die luxe en franjes overboord, en een carrosserie van katoenpulp…

      Login om te reageren
  35. reaperunique zegt

    20 januari 2015 om 18:05

    Die eenmalige kosten (aankoopprijs en BIV) tot daaraan toe. De Verkeersbelasting is helaas ook niet mals. Het wordt echter erg duur door bovenop de al hoge verkeersbelasting ook nog eens redelijk wat te moeten betalen aan verplichte verzekering en uiteraard aan de benzine door het verbruik. Het is echter doenbaar als je jaarloon beetje deftig is en je een autoliefhebber bent. Ik zie dit wel verkocht worden, alleen niet zoveel als in de VS.

    Login om te reageren
  36. 6cilinder zegt

    20 januari 2015 om 18:10

    Om te huilen dit. En maar raar staan te kijken dat de economie in Nederland niet wil groeien, gek he….

    Login om te reageren
  37. Jochempie zegt

    20 januari 2015 om 18:35

    Daarmee is de Mustang GT maar liefst 1000 euro duurder dan z’n Duitse tweelingbroertje, de BMW M4..

    Login om te reageren
    • dennisjuh95 zegt

      20 januari 2015 om 19:05

      @Jochempie: Dan zou ik lekker gaan voor die M4.

      Login om te reageren
  38. shicomm zegt

    20 januari 2015 om 18:40

    Tja , echt verassend is het nu ook weer niet echt…
    De mustang heeft iig nog de optie voor een V8 , kan de nieuwe gt niet zeggen… ( die ook een godsvermogen gaat kosten maar dat even terzijde… )

    Login om te reageren
  39. gerjanm zegt

    20 januari 2015 om 20:22

    Vergeleken met Amerika is het helemaal bizar

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      21 januari 2015 om 01:57

      @gerjanm: Vergeet niet dat in Amerika de prijzen altijd/meestal zonder ‘BTW’ genoemd worden, daar die in de verschillende staten verschillende percentages kent. Reken op nog een procentje of 10 bovenop de prijs. Inderdaad nog altijd nóg goedkoper dan in Duitsland maar het komt al iets meer in de buurt dan je misschien denkt.

      Login om te reageren
  40. RobUSA zegt

    20 januari 2015 om 21:48

    Maar in Belgie zal dus de lucht veel schoner zijn , pprroestt !

    Login om te reageren
  41. RobUSA zegt

    20 januari 2015 om 21:51

    Mijn Camaro ZL1 convertible staat in NL voor 220.000 op de prijslijst !! Zelfde prijs als de CTS-V coupe want zelfde motor. Hier gekocht voor 60.000. :-)

    Login om te reageren
  42. trident zegt

    20 januari 2015 om 22:02

    Pony packs? Smoke ouwe gabber

    Login om te reageren
  43. BeQuietAndDrive zegt

    21 januari 2015 om 16:11

    BIV is niet eenmalig als ik het goed heb. Als jij die auto over, zeg, zes jaar doorverkoopt en hij is dan betaalt de nieuwe eigenaar wederom die 10K. Dus da’s ook niet alles.

    Login om te reageren
  44. mfacey zegt

    21 januari 2015 om 16:12

    Dat Ford uberhaupt de moeite neemt om het model hier te introduceren. Ze zullen er welgeteld nul gaan verkopen met zulke prijzen!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North