• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ford Focus ST TDCI

Auteur: Wouter, gepost 24 oktober 2006 om 23:24 – 26 Reacties

Ford Focus ST TDCI


Diesel en sport is tegenwoordig geen rare combinatie meer. Zo brengt Ford van de Focus ST ook een TDCI diesel versie op de markt.

Helaas verandert er motorisch niets en dus blijft er 136 pk beschikbaar. Feitelijk biedt Ford dus de bodykit van de ST ook op de 2.0 TDCI aan. De bodykit bestaat tupperware stukjes zoals een achterklepspoiler, sideskirts en dikkere bumpers. Het interieur blijft standaard.

De bodykit zal door Ford Nederland waarschijnlijk niet worden aangeboden, tenzij er een enorme behoefte aan is. Dump je interesse dus in de comments, heeft Ford een goedkoop marktonderzoekje (bron).

Ook interessant!

  • Mountune Ford Focus ST is de RS die we nooit kregen
    Mountune Ford Focus ST is de RS die we nooit kregen
  • Gaat de vernieuwde Ford Focus weer een verkooptopper worden?
  • Ford Focus facelift
    Ford Focus facelift, nieuwe neus en 48V
  • Ford Focus ST Edition
    Ford Focus ST Edition is doekje voor het bloeden

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Diesel, focus, focus-st, Ford

Vorig bericht: « Fiat Bravo gelekt
Volgend bericht: Koos Spee gaat weer verder met naaien… »

Lees Interacties

Reacties

  1. johan zegt

    24 oktober 2006 om 23:26

    heb het niet zoo op diesel

    vind het geluid niet mooi dus laat maar weg

    Login om te reageren
  2. Rick Dos zegt

    24 oktober 2006 om 23:29

    Ik kan nog steeds niet begrijpen, dat men van een vooruitstrevende design van het vorige model, naar zo’n saaie design als dit zijn gegaan…..vind je het gek dat Ford in diepe doodoo zit… :)

    Login om te reageren
  3. robert zegt

    24 oktober 2006 om 23:34

    joehoeoeoeoeoe, de europese tak van ford is de best presterende. De modellen zijn betaalbaar, zien er goed uit. Ofwel zijn toegespitst op de behoeften van de klant. De focus is volgens mij zelfs het best verkochte model van europa op dit moment. in tegenstelling tot die olievelden slurpende tanks in amerika, waar door de hoge brandstofprijzen ineens vraag is hybride en ‘bluetec’ ofwel diesel.

    Login om te reageren
  4. Rick Dos zegt

    24 oktober 2006 om 23:37

    De huidige Focus modellen zien er goed uit?! Ja maar natuurlijk! OMG! LOL! :)

    Login om te reageren
  5. Wouter zegt

    24 oktober 2006 om 23:41

    De Focus ST is wel leuk, de wieldop versies zijn inderdaad niet helemaal mijn cup-of-tea.

    Login om te reageren
  6. Klassiekerrally zegt

    24 oktober 2006 om 23:41

    Ik ben helemaal gewend aan de huidige Focus. Kan ‘m best waarderen eigenlijk…
    Maar de diesel ST is een gemiste kans. Een beetje volksverlakkerij.
    Schaap in wolfskleren. Wil wel maar kan niet. Wannabe-ST. En ga zo maar door…

    Login om te reageren
  7. robert zegt

    24 oktober 2006 om 23:47

    moet eigenlijk meer peekaa’s hebben, minimaal 180. Dan heb je in deze klasse een sportieve diesel, 136 is een beetje gewoontjes.

    Login om te reageren
  8. swa zegt

    25 oktober 2006 om 00:23

    da is heel plat

    Login om te reageren
  9. luc zegt

    25 oktober 2006 om 07:26

    136 pk dat is niet erg veel dat ma gwel wat meer worden

    Login om te reageren
  10. Frank zegt

    25 oktober 2006 om 07:40

    136pk lijkt me wel erg mager …. wat heeft de benzine versie onder de kap als ik vragen mag?

    Login om te reageren
  11. maurice zegt

    25 oktober 2006 om 08:11

    goed idee, maar gooi er dan ineens een dikke diesel in…
    En als we dan toch al shoppen bij Volvo voor de 5 cilinder benzinemotor waarom lepel je er dan ook niet direct een D5 in.

    Login om te reageren
  12. JANUS zegt

    25 oktober 2006 om 08:46

    Vorige model Focus was inderdaad vernieuwend en anders. Altijd een mooie auto gevonden. Ik heb inderdaad ook nooit begrepen dat ze die kikke rechte achterkand hebben vervangen voor zo’n suf kontje. Gemiste kans.

    On topic……..Klassiekerrally heeft helemaal gelijk. Schaap in wolfskleren. Wannabe-ST. Sjammer hoor.

    Login om te reageren
  13. mvagusta zegt

    25 oktober 2006 om 09:41

    Ik vind die ST zowieso er niet uit zien! Veel te hoog plastic gehalte! Het ziet er zo goedkoop gedaan uit! Geef mij de oude Focus maar in ST vorm, vele maler beter!

    Login om te reageren
  14. CG zegt

    25 oktober 2006 om 11:06

    Ik heb vorige week toevallig in de nieuwe ST gereden, strakke wegligging en ziet er na mijn mening super uit. Te hoog plastic gehalte valt reuze mee. ST look met een 136PK diesel kan overigens gewoon niet!

    Login om te reageren
  15. slk55 amg zegt

    25 oktober 2006 om 12:07

    Ik vind hem ook een beetje een hoog plastic gehalte hebben. als je zulke dikke spoilers en uitlaten ziet, dan verwacht je wel wat meer dan 136 PK. Ook vind ik het raar dat je nooit eens iets over de 5-deurs versie hoort, ik weet pas sinds een paar weken dat die bestaat, altijd als het over de focus ST gaat, dan gaat het over de 3-deurs.
    Ik ben het helemaal met JANUS en Rick Dos eens, ik dacht dat Ford een nieuwe design richting was ingeslagen, zoals de galaxy en de S-max, en dan is daar ineens de saaie focus. maar goed die focus was er ook wel wat eerder dan de s-max en de galaxy. hopelijk word het volgende model een stuk spannender.

    Login om te reageren
  16. slk55 amg zegt

    25 oktober 2006 om 12:16

    Nu we het toch over de focus hebben, er zijn spyshots van de nieuwe focus RS:

    http://www.americancarfans.com/spyphotos/6061019.001/6061019.001.1L.jpg

    http://www.americancarfans.com/spyphotos/6061019.001/6061019.001.mini2L.jpg

    http://www.americancarfans.com/spyphotos/6061019.001/6061019.001.mini3L.jpg

    zelf zie ik niet meteen het verschil met de ST, maar dat kan aan mij liggen.

    Login om te reageren
  17. WJ zegt

    25 oktober 2006 om 13:28

    Tja, dat ze het zelfs ST noemen als het dezelfde motor heeft. Die motor is in de Mondeo nog tot 155pk gekieteld, met moeite, maar dan nog niet ST waardig.

    Blijft de Seat Leon FR toch de leukere optie, 170 pk, en goedkoper?

    Login om te reageren
  18. Alwood zegt

    25 oktober 2006 om 14:58

    tegen! bannen die kar!

    ik ben alleen 100% voor de ST met vijfinlijn… gwn omdat ik op 5 cyl’s kick en omdat er een machtig mooi geluid uit komt.

    Login om te reageren
  19. Onehp zegt

    25 oktober 2006 om 16:33

    Deen dubbele sequentiële turbos en 180pk dan? En waarom is de Fiesta S(port) TDCI maar 90pk? Als een Ford (beste onderstel voor gewone autos) en (sport)diesel fan verliezen ze in ieder geval 1 klant…

    Login om te reageren
  20. Floef zegt

    26 oktober 2006 om 00:08

    te weinig verandering jonges van Ford!!!

    breng wat aggresievere lijnen in de auto ofzo, maak hem nou eens echt MOOIER! aub.

    Login om te reageren
  21. nICE zegt

    30 oktober 2006 om 19:51

    Ford gaat niet vooruit, niet op de baan en ook niet technisch…
    De hele automarkt wordt sowieso al overstelpt met halve sportmodelletjes… Een GT,GTI,ST,SPORT,RS,S,… logo er op en ze zijn direct nog zoveel waard :s

    Login om te reageren
  22. W0o0dy zegt

    30 oktober 2006 om 20:17

    @nICE: de Focus is één van de best rijdende/sturende auto’s in de klasse. De vorige Mondeo kon qua handling met de beste mee. Ford haalt stapels successen in de rallysport….. hoezo gaat Ford niet vooruit “ook niet technisch”?

    Je hoeft de auto’s niet mooi te vinden, je hoeft ze niet te kopen, maar heb je er als eens mee gereden? Nee? Dan zou ik toch eens een proefritje in de Focus ST inplannen…. it will put a smile on your face!

    Login om te reageren
  23. nICE zegt

    1 november 2006 om 19:57

    Heb al met gewone focus gereden hoor, en het rijd me niet bijzonder, maar wat ik bedoel met technisch niet vooruit gaan is dat ze na een paar jaar zo beginnen te rammelen, verder ieder zijn eigen smaak natuurlijk. En ik weet ook dat de focus een uitstekende wagen in zijn klasse is hoor ;-) maar het is wel een drukbezette klasse, geef mij maar de Megane :-)

    Login om te reageren
  24. TeringJantje zegt

    13 november 2006 om 12:49

    Nou Nice, ik weet niet wat voor autoliefhebber jij bent, maar als ik lees dat jij een Focus een rammeltraktor vindt, en daarentegen een Megane een fijne auto vindt, vraag ik me af of jij wel een autoliefhebber bent! Denk je dan ook dat de Megane niet rammelt of zo? Dat doetie na 1000 km al……. Gauw iets anders kopen, voordat het gerammel uit de hand escaleert!

    Login om te reageren
  25. FocusTitanium zegt

    29 november 2006 om 16:33

    Ach, waarom een ‘nep’ ST kopen. Met mijn Focus Titanium 2.0TDCi met originele 18″ velgen/banden, maar verder van buiten ‘standaard’ is de lol misschien nog wel groter. Een ander vergist zich nog wel eens in de kwaliteiten* van deze auto.

    * wegligging, power

    Login om te reageren
  26. Dion zegt

    3 januari 2007 om 14:58

    weten jullie wat me hier nou op viel op bijna alle sites en bladen stond een foto van een afgeplakte (met gaas) focus, met daar achter op een st en tdci badge.
    alle bladen spreken van een focus rs met 300+ pk en zo, terwijl het vast een concept model is voor een focus rs tdci (155pk). scherp opgelet dus op deze sites daar kunnen andere bladen nog wel wat van leren!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North