• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ford iosis Max concept – voorproefje Fiesta MPV

Auteur: robbie, gepost 2 maart 2009 om 21:16 – 23 Reacties

Ford iosis MAX Concept
Ford heeft de iosis Max conceptcar meegenomen. Dit futuristisch uitziende karretje moet ons alvast opwarmen voor de MPV (of Multi Actitivity Vehicle) versie van de Fiesta die we later dit jaar zullen zien.

Waarschijnlijk zal de productieversie van de iosis MAX op de markt komen onder de naam B-MAX. Het is alleen de vraag of de kekke schuifdeuren het productiestadium zullen halen. Opel past in elk geval al suicidedoors toe op de volgende generatie Meriva. Aparte deuren kunnen het dus wel eens helemaal gaan worden in dit segment.

FORD IOSIS MAX CONCEPT COMBINES STYLE, INNOVATION AND EFFICIENCY

1 Introduction and Highlights

• Third in the series of exciting iosis ‘kinetic design’ concept cars is unveiled at the 2009 Geneva Motor Show
• New iosis MAX is a vision for Ford’s next generation compact multi-activity vehicle (MAV), and hints at the design direction of Ford’s next global C-cars
• Concept combines bold, dynamic styling with new levels of efficiency and flexibility
• Striking exterior design based on a fresh interpretation of Ford’s kinetic design form language
• Coupé-like side profile, with bold new window line graphic and highly original ‘flying buttress’ C-pillar design
• Distinctive new design treatments for lower trapezoidal grille and front / rear lights
• Interior presents a bold evolution of the exterior design language, incorporating dynamic shapes and advanced materials
• Slim, muscular instrument panel flows into innovative centre console with
three-dimensional touch-screen surface
• Lightweight seats supported on spine-like bridge, so that occupants are ‘floating on air’
• Unique two-piece tailgate design allows full opening even in restricted spaces
• B-Pillarless construction and new door kinematics provides optimised side loading
• Environmental sustainability enhanced by innovative powertrain technologies, advanced aerodynamics and lightweight construction techniques
• iosis MAX previews Ford of Europe’s high efficiency EcoBoost engine family with a 1.6-litre 180 PS unit designed to deliver improved fuel economy and lower emissions
• 1.6-litre EcoBoost engine is coupled to a new Ford Auto-Start-Stop system and Ford’s advanced PowerShift transmission showcasing future possibilities for lean, clean and efficient petrol powertrains

1.1 Introduction by John Fleming

“The new iosis MAX concept car marks another important step in the renaissance of Ford of Europe’s product design under the leadership of Martin Smith.

The two previous iosis concepts were significant milestones in that process. They helped to introduce our new design strategy, and to show how kinetic design would play a key role in transforming our future product line.

The fantastic reception given to our latest models – from the Mondeo and Kuga, through to the Fiesta and Ka – suggests that we’ve been getting our strategy right.

The iosis MAX is an exciting third addition to the iosis concept car series.

While it is a bespoke concept and doesn’t preview a specific production model,
iosis MAX does provide a tempting glimpse into the design direction and efficient powertrain technologies being adopted for the next generation of Ford’s global medium car range.

Presenting such a bold concept car during the current economic climate highlights the confidence within Ford of Europe about the company’s design philosophy and the strength of our current – and future – product line-up.

The iosis MAX sends a powerful signal that there are more stylish and desirable Ford products just around the corner.

John Fleming, Chairman and CEO, Ford of Europe
March 2009

Ook interessant!

  • Prijs opgefriste Fiesta moet je niet omrekenen naar guldens
  • De Ford Fiesta, maar dan als bedrijfswagen
    De Ford Fiesta, maar dan als bedrijfswagen
  • Ford Fiesta facelift
    Ford Fiesta facelift officieel, meer kracht ST
  • Pretpakket maakt de Fiesta en Puma ST nóg leuker

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, fiesta, Ford, geneve-2009

Vorig bericht: « Dit is de nieuwe Volkswagen Polo!
Volgend bericht: Zo klinkt de Alfa Romeo MiTo GTA! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jochempie zegt

    2 maart 2009 om 21:19

    Wat een apparaat, gelukkig wordt de productieversie niet zo extreem. Hij’s denk ik nl. niet voor vijftienjarigen bedoeld..

    Login om te reageren
  2. Fortuna zegt

    2 maart 2009 om 21:22

    Iets waar ’n Mercedes A-klasse jaloers op kan worden

    Login om te reageren
  3. lincoln zegt

    2 maart 2009 om 21:24

    voor een Ford concept is het niet echt heeeeel imposant ..
    van Ford zijn we toch een beetje beter gewend .. toch ??

    wel een typisch Ford gezicht .. die ze in korte tijd eigen hebben gemaakt ..

    Login om te reageren
  4. Pixed zegt

    2 maart 2009 om 21:40

    Ik rij zelf met een S-max en ben er héél tevreden van. Over het algemeen ben ik van mening dat Ford vernieuwend is met zijn modellen, maar in dit geval lijkt de achterkant en daklijn toch te sterk op de mpv van Citroën.

    Login om te reageren
  5. cardesigner@USA zegt

    2 maart 2009 om 21:45

    Honda FR-V met vleugeldeuren??

    Login om te reageren
  6. rakim zegt

    2 maart 2009 om 21:47

    mazda levert al heel lang schuifdeuren…..en suicide deuren

    maar verder zal er van dit concept wel niet al te veel over blijven als ik naar andere ford concepts kijk

    Login om te reageren
  7. DJD zegt

    2 maart 2009 om 21:47

    @jochempie: wat is dat nu voor een opmerking. Alsof alleen 15-jarigen zoiets leuk vinden…

    Vind het toch best een kek ding, hij mag van mij al meteen doorrijden naar de showroom!

    Login om te reageren
  8. GOD zegt

    2 maart 2009 om 21:52

    leuk en apart, hier zal optimus prime blij mee wezen

    Login om te reageren
  9. kyanite zegt

    2 maart 2009 om 21:55

    Ziet er leuk uit, nu het dak nog een beetje realistischer maken en dan gewoon in productie nemen.

    Login om te reageren
  10. bj-abarth zegt

    2 maart 2009 om 22:03

    @ lincoln net zo als vw

    Login om te reageren
  11. mashell zegt

    2 maart 2009 om 22:04

    “Waarschijnlijk zal de productieversie van de iosis MAX op de markt komen onder de naam B-MAX.”
    We dachten ook allemaal dat de CD340 als D-max zou komen en die heet nu toch ook S-MAX (smaks) en Galaxy.

    Voor de rest: mosterd is niet echt mijn kleur. En bij Ford wijken de concepts steeds meer af van de productie versies, dus iets zinnigs kan ik er eigenlijk niet van vinden.

    Login om te reageren
  12. Luc zegt

    2 maart 2009 om 22:11

    Hij lijkt me te klein, maar volgens mij is het de perfecte wagen voor een stel met een pasgeboren kind.

    Deze concept ziet er toch al goed uit.

    Login om te reageren
  13. L-Fred zegt

    2 maart 2009 om 22:14

    Is dit nu de opvolger van de Fusion :-)

    Login om te reageren
  14. Chief_S5 zegt

    2 maart 2009 om 22:19

    Mooie concept. Sowieso, Ford is de laatste tijd erg goed bezig. Ze hebben voor zover ik weet geen lelijke modellen in Nederland op de Focus CC en de Fusion na. :) Ook in dit concept is hun nieuwe design goed terug te zien. Wat valt er nog aan te merken op dit merk..? Niet veel lijkt het… :)

    Login om te reageren
  15. Esprit_de_Flandre zegt

    2 maart 2009 om 22:22

    “voor de MPV (of Multi Actitivity Vehicle) versie van de Fiesta”

    Moet dat dan niet MAV zijn? Of in dit geval Multi Activity Crossover, aka MAX?

    Login om te reageren
  16. VivelaFRANCE zegt

    2 maart 2009 om 22:40

    Doet me denken aan een dikkere, maar misschien (stiekem), ook een mooiere C4 Picasso. Zal qua klasse zeker een concurrent zijn van de C3 Picasso. Iets om voor op te passen dus!

    Login om te reageren
  17. robbie zegt

    2 maart 2009 om 22:42

    @Esprit de Flandre, wij noemen het een MPV en Ford noemt het een MAV. Dat probeerde ik aan te geven. Verder weinig tijd voor lange teksten op dit moment ;)

    Login om te reageren
  18. RiKe zegt

    2 maart 2009 om 23:03

    Maak het dak wat subtieler, vooral dat vleugeltje achterop.
    Verder vindt ik het een gave bak!
    En dat zeg ik niet snel van een Ford…

    Login om te reageren
  19. kowalsk zegt

    2 maart 2009 om 23:22

    Overdesignde troep. Maar goed, lang niet zo erg als die redelijk recente Paarse sedan concept (ik ben de naam kwijt, was het de Verve?).

    Login om te reageren
  20. Laurens zegt

    3 maart 2009 om 11:54

    De USP van de huidige Fusion was dat het ding zo lekker overzichtelijk is. Dat vindt de doelgroep (60+) belangrijk. En het model was relatief heel lang zeer succesvol.

    Het nieuwe ontwerp heeft alle kenmerken van een auto waar je zonder parkeersensoren geen idee hebt waar je mee bezig bent als je probeert in te parkeren.

    Login om te reageren
  21. Citrofiel zegt

    3 maart 2009 om 17:30

    Een schuifdeur met te weinig ruimte om te schuiven is niet zo handig. Hopelijk komen ze daar nog achter voordat hij op de markt komt…

    Login om te reageren
  22. BananaFlip zegt

    3 maart 2009 om 17:36

    Ziet er waarachtig uit als een hippe kleine Ford!
    Maar die schuifdeuren zijn weer jammer.

    Login om te reageren
  23. Apache zegt

    7 maart 2009 om 21:15

    laat dit dan aub bye bye Fusion zijn!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North