• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ford komt met een Focus ST Diesel

Auteur: robbie, gepost 8 maart 2014 om 09:55 – 19 Reacties

Ford Focus ST Diesel


De Volkswagen Golf GTD gaat concurrentie krijgen.

Ford heeft niet alleen de reguliere Focus voorzien van een facelift, maar ook de Focus ST moet eraan geloven. Foto’s zijn nog niet vrijgegeven, maar details zijn wel bekendgemaakt.

De Focus ST met benzinemotor is 7% zuiniger gemaakt, maar als dat nog niet zuinig genoeg is dan kan je straks ook kiezen voor een Focus ST met een dieselmotor.

Ford gaat de Focus ST binnenkort namelijk leveren met een 2.0 TDCi die 185 pk levert en dat is 1 pk meer dan de Golf GTD heeft. Het sprintje van 0 naar 100 km/u zou in 8,0 seconden gaan en dat is 0,5 seconden langzamer dan de Golf GTD.

De CO2-uitstoot zal volgens Ford op 114 gram per kilometer uitkomen. De afstelling van het chassis en de besturing zullen gelijk zijn bij de Focus ST met benzine- en dieselmotor. (via: autoexpress.co.uk)

Ook interessant!

  • Mountune Ford Focus ST is de RS die we nooit kregen
    Mountune Ford Focus ST is de RS die we nooit kregen
  • Gaat de vernieuwde Ford Focus weer een verkooptopper worden?
  • Ford Focus facelift
    Ford Focus facelift, nieuwe neus en 48V
  • Ford Focus ST Edition
    Ford Focus ST Edition is doekje voor het bloeden

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

Diesel, focus, focus-st, Ford, Mark-Fields

Vorig bericht: « Edag Genesis: futuristische conceptcar zonder wielen
Volgend bericht: Binz Emperador: een hele dikke E-Klasse Estate »

Lees Interacties

Reacties

  1. gijsso zegt

    8 maart 2014 om 10:01

    Wat leuk, de Ford Focus STD!

    Login om te reageren
    • geengehoorisrechtdoor zegt

      8 maart 2014 om 10:13

      @gijsso: waarom dacht ik precies hetzelfde als de rest van de vunziggerds hier?

      Login om te reageren
      • meneer zegt

        8 maart 2014 om 12:28

        @geengehoorisrechtdoor: omdat die grap al vaker is gemaakt op deze site ;)

        Login om te reageren
        • geengehoorisrechtdoor zegt

          8 maart 2014 om 14:31

          @meneer: aha dat is mij dan weer ontgaan. Desalniettemin vind ik het geen slecht idee zo’n opgeklopte diesel. Ik kan de m550d ook zeer waarderen.

          Login om te reageren
    • thomcarspotter zegt

      8 maart 2014 om 12:08

      @gijsso: haha moest er ook gelijk aan denken :p

      Login om te reageren
  2. cj87 zegt

    8 maart 2014 om 10:02

    Focus STD, lolz
    Wordt ie geleverd met of zonder rubber?

    Login om te reageren
    • marikoelolo zegt

      8 maart 2014 om 10:13

      @cj87: Ik denk dat je er wel een setje banden bij krijgt

      Login om te reageren
  3. ar156sw zegt

    8 maart 2014 om 10:06

    crap, 2 reacties te laat :P van hygieneproduct naar genante aandoening.. goed bezig Ford!

    Login om te reageren
  4. TDI-goeroe zegt

    8 maart 2014 om 10:19

    Diesel-powerrrrrrrrrrrrr!!!

    Login om te reageren
  5. turbotoll zegt

    8 maart 2014 om 10:32

    En dan eruit geworden door een Volvo…

    http://www.autoblog.nl/nieuws/volvo-v40-d4-nederlands-leaselieveling-van-2014-65591

    Login om te reageren
  6. EJS zegt

    8 maart 2014 om 10:33

    Ik snap zowel van de GTD als van deze ST diesel niet dat ze het vermogen niet wat dichter bij de benzine broertjes leggen.. 220pk uit een 2.0 diesel is inmiddels toch niet meer onmogelijk..

    Login om te reageren
    • AscariGT zegt

      8 maart 2014 om 10:42

      @EJS: Onmogelijk is het natuurlijk niet. Voor dit soort snelle diesels is de markt echter wel klein (vaak 20-25% bijtelling). Ook is de aanschafwaarde (zonder opties) vrij hoog is vergeleken met de benzine variant. Als je een auto meer vermogen geeft, gaat de prijs ook direct omhoog.

      Login om te reageren
      • EJS zegt

        8 maart 2014 om 10:44

        @AscariGT:

        Dat is het waar, maar dat de diesels zoveel minder vermogen hebben maakt wel dat ze op een bepaalde manier minder aantrekkelijk zijn als de benzine varianten. Volkswagen versterkt dat overigens nog door geen sperdiff te leveren op de GTD en wel op de GTI ;-)

        Login om te reageren
        • dawwg zegt

          8 maart 2014 om 13:37

          @EJS: Dat maakt in leaseland minder uit. Als je kilometers vreet voor je werk, is een sterke diesel veel fijner dan een sterke benzine, want je staat veel minder aan de pomp. Rijd zelf een 200+ pk benzinebak en sta zo ongeveer om de dag bij de pomp … Nagelen of rookpluimen zijn verleden tijd en koppel te over, tijden veranderen.

          Bij prive aanschaf is benzine vaak aantrekkelijker door de lage instapprijs en minder jaarlijkse KMs.

          Login om te reageren
    • leandro zegt

      8 maart 2014 om 11:47

      @ejs: vergelijk niet alleen de pk’s maar ook de koppel ;)

      Login om te reageren
  7. tvr1974 zegt

    8 maart 2014 om 10:58

    Ford en vw noemen het GT of ST en volvo noemt het Eco D4 met meer vermogen, veel zuiniger en veel minder uitstoot.. Ik weet wel
    wie van de 3 we vaak zullen tegenkomen in NL.. Overigens ook de mooiste van de 3.

    Login om te reageren
    • thomcarspotter zegt

      8 maart 2014 om 12:09

      @tvr1974: ik vind de focus vele malen mooier dan de golf en v40

      Login om te reageren
  8. F355GTB zegt

    8 maart 2014 om 11:07

    Bij de letters ‘ST’ verwacht ik toch iets snellers. Van 0 naar 100 in 8 seconden, dat is anno nu gewoon een lekker vlotte diesel. Meer niet. Als je daar de letters ‘ST’ aan koppelt, gooi je die naam een beetje te grabbel. Zonde…
    Verder is de Focus wel een van de leukere auto’s in z’n klasse.

    Login om te reageren
  9. saxoke zegt

    8 maart 2014 om 14:23

    Wat de denken van een 125d? Die heeft nog meer vermogen, maar telt in deze klasse blijkbaar nooit mee. Ook de Leon FR TDI telt nooit mee… altijd maar weer die GTD. ..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North