• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ford Mustang krijgt 10-traps automaat voor Europese markt

Auteur: JordyS, gepost 21 augustus 2014 om 16:56 – 30 Reacties

Ford Mustang 2015


Ford geeft de krachtpatser tien versnellingen. Je hoeft niet bang te zijn voor een pijnlijke rechterarm, want het gaat om de 10-traps automaat.

Het is al langer bekend dat Ford samen met de conculega’s van General Motors werkt aan twee nieuwe automaten: eentje met 9 en eentje met 10 versnellingen. De deal tussen de twee Amerikaanse grootmachten is eigenlijk heel simpel: Ford maakt een 10-bak, levert die aan GM en krijgt in ruil daarvoor een 9-bak voor zijn voorwielaangedreven modellen.

Voor de Mustang zou dit betekenen dat de 6-traps automaat verleden tijd is en de 10-bak het stokje overneemt, weet Automotive News. Ford neemt deze stap vooral om de Mustang klaar de maken voor de Europese markt, waar het gemiddelde brandstofverbruik voor autokopers een wat grotere rol speelt dan onder de Yanks.

Ook interessant!

  • Nieuwe Ford Mustang maakt gelijk debuut als brute GT3 racer
  • Ford laat de Mustang Mach-E naar benzine ruiken
  • BREEK: Mustang Mach E galoppeert echte Mustang voorbij
  • Ford Mustang Shelby GT500 rijtest
    Ford Mustang Shelby GT500 rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

automaat, Ford, GM, mustang, Techniek, transmissie

Vorig bericht: « Alfa Romeo 159 – occasion video & aankoopadvies
Volgend bericht: Saab-eigenaar NEVS kan 600 werknemers niet betalen »

Lees Interacties

Reacties

  1. sebasjuhh zegt

    21 augustus 2014 om 17:03

    Van 6 naar 10, vast erg ‘sportief’..!

    Login om te reageren
  2. series2 zegt

    21 augustus 2014 om 17:05

    dat zijn er 7 teveel….

    Login om te reageren
  3. EJS zegt

    21 augustus 2014 om 17:11

    Lijkt me dat de versnellingen dan wel heel kort worden.. Of zouden 7, 8, 9 en 10 allemaal overdrive zijn?

    Login om te reageren
    • karsvdtuin zegt

      21 augustus 2014 om 17:18

      @ejs: nee denk t niet.. Zal vast wel kleinere eindoverbrengingsverhouding zijn..

      Login om te reageren
  4. series2 zegt

    21 augustus 2014 om 17:17

    Amerikaanse automaten horen gewoon van die luie drietraps dingen te zijn:P

    Login om te reageren
  5. series2 zegt

    21 augustus 2014 om 17:18

    In cabrio uitvoering is ie overigens zowat elegant te noemen… Vreemd… Maar wel mooi!

    Login om te reageren
  6. RazorHead zegt

    21 augustus 2014 om 17:21

    Ik denk dat dit er een paar te veel gaan zijn om echt sportief te rijden. Wat met een kickdown, even 4 versnellingen terug ? Liever dan zoals zo’n 45 jaar terug, 7 liter en 4 versnellingen.

    Login om te reageren
  7. TimoBac zegt

    21 augustus 2014 om 17:31

    Is het niet een idee om een beetje VW/Renault expertise in huis te halen om die motoren gewoon wat zuiniger te maken? Dan hoef je deze fratsen ook niet uit te halen..

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      21 augustus 2014 om 17:52

      @TimoBac: Ford wint nu al jaren op rij een Engine of the Year award voor hun zuinige 3 cilinders.

      Login om te reageren
      • TimoBac zegt

        21 augustus 2014 om 20:05

        @mashell: True that. Komt die ook in de mustang?

        Login om te reageren
        • carmasterr zegt

          21 augustus 2014 om 20:39

          @TimoBac:

          Wat?

          Login om te reageren
          • TimoBac zegt

            21 augustus 2014 om 21:48

            @carmasterr: Haha I rest my case. Voor die 4/6/8 cilinders die wel in de mustang komen hebben ze dus die gasten van VW/Renault nodig.. ;)

            Login om te reageren
            • carmasterr zegt

              22 augustus 2014 om 01:08

              @TimoBac:

              Nee, gewoon lekker zo laten.
              Een Mustang moet zuipen, zuinig doe je maar met een Blutmotion.

              Login om te reageren
              • TimoBac zegt

                22 augustus 2014 om 07:06

                @carmasterr: Lol, nooit in de VS geweest? Daar zijn ze ook MPG-geil.. Dus dat doet er zeker wel toe, ook voor mustang rijders.

              • carmasterr zegt

                22 augustus 2014 om 13:10

                @TimoBac:

                Dan rijden blijkbaar de verkeerde mensen met Mustangs.

              • exclusieviteitsfreak zegt

                17 februari 2016 om 17:22

                @TimoBac: Wat zou de pony (Mustang) verbruiken aan brandstof-hoeveelheid met de nieuwe V 8 ?

  8. 888natan zegt

    21 augustus 2014 om 17:58

    Leuk, file rijden

    Login om te reageren
  9. rob5nismo zegt

    21 augustus 2014 om 18:30

    Ik dacht dat 7de max was kwa efficiëntie en dat meer versnellingen alleen maar meer verbruik betekende.

    Login om te reageren
  10. spotu2 zegt

    21 augustus 2014 om 18:41

    10 versnellingen is uiterst belachelijk.
    Ik heb geen zin om te wachten tot een luie automaat 3 versnellingen heeft opgeschakeld om vooruit te parkeren.

    Login om te reageren
  11. gtwillem zegt

    21 augustus 2014 om 18:55

    10 versnellingen, netjes. Het is natuurlijk een beetje een kwestie van ‘wie kan er het verste urineren?’, maar laten we wel eerlijk zijn: de automaten van Ford en GM zijn nu niet van het hoogste niveau.

    Login om te reageren
    • reggie-boy_rood zegt

      22 augustus 2014 om 09:56

      @gtwillem: ik

      Login om te reageren
  12. awesome zegt

    21 augustus 2014 om 20:50

    Voor de vrachtwagenchauffeurs onder ons…

    Login om te reageren
  13. toyotafortuner zegt

    21 augustus 2014 om 21:56

    Denk idd toch liever terug aan de dagen waar je max een 3-traps in je Amerikaan had. Een klassieke Mustang met 3 traps <3

    Login om te reageren
    • ej20g zegt

      21 augustus 2014 om 22:48

      @toyotafortuner: in een ouwe Mustang moet je lekker zelf roeren joh! Hoe lekker zo’n luie 3-traps automaat ook is, zelf roeren in zo’n ouwe 4-bak (toch?) maakt het net dat tandje beter!

      Login om te reageren
      • toyotafortuner zegt

        22 augustus 2014 om 00:17

        @ej20g: ach ja, een potje boulevardcruisen in Zandvoort/IJmuiden of langs een ander stuk strand/N-weg kan ook prima met een handbak. Het draait om genieten. Je wilt rust. dat gaat lastig met een 10-bak…

        Login om te reageren
  14. sacha zegt

    21 augustus 2014 om 23:57

    Tijd voor CVT? Het pientere pookje…

    Login om te reageren
    • 2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel zegt

      22 augustus 2014 om 01:36

      @sacha: ik reed laatst in een a6 met cvt. Moet zeggen dat reed wel heerlijk. Maar toen ik hem in de “sportstand” deed, moest ik wel even lachen. Hij creëerd dan fictieve versnellingen door steeds in te houden. Wat een aanfluiting.

      Login om te reageren
  15. suzikubelona zegt

    22 augustus 2014 om 02:34

    Deze 10 traps automaat zorgt er gewoon voor, dat in welk toerental je je ook begeeft, er altijd meer keuzevrijheid is in het kiezen van een volgend verzet, bij bijvoorbeeld inhalen op de snelweg. Hiermee voorkom je dat bij een kick-down, de automaat korstondig in een lagere versnelling wordt gezet, in welke hij al bijna het maximale aantal toeren bereikt, en dus vrijwel direct weer moet opschakelen. Ik had hier in mijn Honda 4-traps vaker last van. Dan zou je wensen dat je automaat een versnelling tussen bijv. de 2 en de 3 heeft. Deze Mustang heeft dit dus, en zal hierdoor juist sportiever gaan rijden. Vooral bij tussenacceleraties zul je het verschil merken met de 7-traps automaat.

    Login om te reageren
  16. mevipp zegt

    22 augustus 2014 om 05:44

    Wacht waarom zou je ooit voorwielaandrijving op je mustang willen hebben?

    Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      22 augustus 2014 om 15:51

      @mevipp:

      Die bakken ruilen ze onderling.
      De 9-bak is dus voor de voorwiel aangedreven modellen van Ford bestemt.
      Denk aan de Fusion/Mondeo, Taurus en de Focus.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North