• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ford Mustang uit 1964 gaat weer ‘in productie’

Auteur: ricardo, gepost 2 november 2011 om 12:58 – 159 Reacties

Ford Mustang uit 1964

Soms kunnen klassiekers gewoon onmogelijk in de vergetelheid raken. Zo ook de eerste generatie Ford Mustang (aangeduid als ’65 Mustang). En we hebben goed nieuws voor liefhebbers die graag dergelijke projecten restaureren! Ze krijgen nu wat hulp van Ford, de bijna 50-jaar oude carrosserie gaat namelijk weer in productie.

Zouden autofabrikanten soms ook last kunnen krijgen van een portie verlatingsangst? Volkswagen hield de Golf I tot en met 2009 in productie als Citi Golf en ook de aloude Kever werd decennia lang gewoon nog gebouwd in Mexico. Ford doet nu iets soortgelijks. Ze gaan de Mustang MKI alleen niet zelf bouwen, maar hebben de blauwdrukken en specificaties van de carrosserie en aanverwante zaken aan Dynacom International gegeven, een Amerikaans bedrijf dat de carrosserieën zal gaan gaan bakken.

Deze moderne Mustang-body’s worden overigens een stuk steviger dan de originele, aangezien er beter staal wordt gebruikt en er met modernere lastechnieken wordt gewerkt. Ook de roestpreventie is beter. De carrosserie gaat 15.000 dollar kosten. Zelf nog even een motorkap (ook nieuw te bestellen), motor, bak, elektronica, een interieur en andere details regelen en je hebt de mogelijkheid om zelf je gloednieuwe Mustang te bouwen. En dat scoort behoorlijk hoog op onze awesomeness-meter. Het leuke is dat Ford vrijwel alle onderdelen nog steeds nieuw levert.

Dynacom International is met Ford in gesprek om ook de carrosserie van de Bronco weer nieuw leven in te blazen. Wellicht wordt dat dus de volgende nieuwerwetse klassieker.

Mochten meer fabrikanten het oké vinden om carrosserieën van auto’s die niet meer in productie zijn te laten bouwen door derden, welk model zou jij dan het liefst in je vrije uurtjes opknappen? Laat het weten in de comments!

Met dank aan Arnoud voor de tip!

Ook interessant!

  • Nieuwe Ford Mustang maakt gelijk debuut als brute GT3 racer
  • Ford F-100 Eluminator
    Dit is eigenlijk een Ford Mustang Mach-E
  • Ford laat de Mustang Mach-E naar benzine ruiken
  • BREEK: Mustang Mach E galoppeert echte Mustang voorbij

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist doet Dukes of Hazzard op rotonde
  • Jonge automobilisten zijn een stel angsthazen op de weg
  • Lotus Eletre PHEV krijgt een teleurstellende motor
  • Je betaalt wegenbelasting, maar waarvoor eigenlijk
FacebookTweetPinLinkedIn

Ford, Klassiekers, mustang, oldtimer

Vorig bericht: « Mazda MX-5 Super20: gaafste MX-5 ooit gebouwd?
Volgend bericht: Lamborghini Gallardo “Ski Transporter” – Alle details »

Lees Interacties

Reacties

  1. marokkaanseheld zegt

    2 november 2011 om 13:03

    Mischien wordt dit de Veyron Killerr!

    Login om te reageren
    • Sheep zegt

      2 november 2011 om 13:06

      @marokkaanseheld: Dit is alleen een carroserie, geen complete auto.
      Ot: deze kopen en dan die viper v10 van gisteren er in lepelen?

      Login om te reageren
      • Birdman zegt

        2 november 2011 om 13:09

        @Sheep: 2 zielen 1 gedachte

        Login om te reageren
        • audi18 zegt

          2 november 2011 om 15:47

          @Birdman: 3 zielen 1 gedachte, ik doe mee :D

          Login om te reageren
      • atakan zegt

        2 november 2011 om 16:38

        @Sheep: 4 zielen 1 gedachten

        Login om te reageren
      • ds3lover zegt

        2 november 2011 om 18:02

        @Sheep: zat juist hetzelfde te denken :D en dan wat recaro stoelen er in gooien met zo een ariel atom stuur :D

        Login om te reageren
  2. Hupke zegt

    2 november 2011 om 13:07

    Als ik enkel massa productie wagens opnoem.

    Afhankelijk van hun prijzen tov elkander zou ik onder de volgende moeten kiezen.
    SL gullwing, Jag E, Jag XK120, camaro z28 ’71, mercedes 300 adenauer
    Als is de camaro de enige amerikaan.

    Login om te reageren
  3. tvrspeedsix zegt

    2 november 2011 om 13:07

    Deze graag :) :

    Login om te reageren
    • birdboy zegt

      2 november 2011 om 13:08

      @tvrspeedsix: Wat een prachtige auto’s waren die TVRs.

      Login om te reageren
    • Barnato zegt

      2 november 2011 om 13:58

      @tvrspeedsix: Check jij dan maar ff tvrpower! Zijn in gesprek met die molenski gast omtrend de mallen. Ze maken zelf de 6 in lijn betrouwbaar meer inhoud en meer pk’s !!!!!

      Login om te reageren
  4. birdboy zegt

    2 november 2011 om 13:07

    Dat is best wel gaaf. Nu nog de motor en rijwielgedeelte van een huidige Mustang GT eronder en je hebt echt een snoepje.

    Login om te reageren
  5. hoflander zegt

    2 november 2011 om 13:09

    – 1966 Ford Galaxie 500 XL Coupe
    – 1966 Chrysler 300 Coupe
    – AMC Pacer

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      2 november 2011 om 13:28

      @hoflander:

      66er Galaxy uber alles ..

      Login om te reageren
    • mout zegt

      2 november 2011 om 13:39

      @hoflander: Pacer??? Toch wel de Frankenseyn onder de auto’s.

      Login om te reageren
  6. Pordon zegt

    2 november 2011 om 13:10

    Als ik mocht kiezen dan wordt het met geen enkele twijfel of andere auto die ooit maar in de buurt komt; de Mercedes 300 SL Gullwing.

    Login om te reageren
    • technopatat zegt

      2 november 2011 om 14:21

      @Pordon: You read my mind! Die, en de 500 SEC :p!

      Login om te reageren
  7. 406_v6 zegt

    2 november 2011 om 13:10

    welke carrosserie ze weer in productie mogen nemen?
    ehm… Ascona A Voyage, Opel GT, Range Rover Series I, elk type DAF.

    Login om te reageren
    • JanC zegt

      2 november 2011 om 14:19

      @406_v6: Elk type DAF: In feite waren er 2 carrosseriën die in een aantal uitvoeringen werden gemaakt. Dat zou dus relatief eenvoudig moeten zijn

      Login om te reageren
  8. V-Power zegt

    2 november 2011 om 13:14

    Shelby Mustang GT500 ’69,, en voor vaders de Toyota 2000GT

    Login om te reageren
    • burninrubber zegt

      3 november 2011 om 13:02

      @V-Power: 2000 GT *kwijl*

      Login om te reageren
  9. 4991 zegt

    2 november 2011 om 13:16

    Zonder twijfel de Gullwing voor mij.

    Login om te reageren
  10. screamer zegt

    2 november 2011 om 13:21

    Gaaaaaaf!
    Ik wil ooit echt wel een ’65 Mustang hebben. En met een nieuwe carosserie is ie gewoon nieuw. Scheelt weer onderhoud en zorgen.

    Vraag me alleen af hoe dat dan weer zit qua belastingen…
    2 van de 3 (chassis, motor, body) moesten toch oduer dan 25jr zijn om klassiek aangeduid te worden? Hoe zit dat met zo’n unibody Mustang?

    Login om te reageren
  11. waverider zegt

    2 november 2011 om 13:22

    Alfa Romeo GT 2000 Veloce
    Alfa Giulietta Spider
    Alfa Duetto
    Alfa Giula GTA
    Jaguar E-Type

    Login om te reageren
    • JvT zegt

      2 november 2011 om 20:42

      @waverider:

      Hoppakee! Mijn stem is ook voor de Duetto, zou t genoeg zijn voor productie?

      Login om te reageren
  12. niekloog zegt

    2 november 2011 om 13:27

    Escort MKII

    Login om te reageren
    • martijnnn zegt

      2 november 2011 om 13:38

      @niekloog: amen!

      En als ze toch bezig zijn bij ford; doe ons die lekkere escort rs cosworth ’92 ook maar!

      Login om te reageren
    • escort77 zegt

      2 november 2011 om 13:41

      @niekloog:

      yeah, een medestander!

      Moeten we alleen nog even kiezen of we de flatnose willen of de RS2000 en al dan niet met BDA of X-Pack uitbouwset.

      Login om te reageren
    • dennisa zegt

      2 november 2011 om 13:43

      @niekloog:

      BDA versie graag! :)

      Login om te reageren
    • dennisa zegt

      2 november 2011 om 13:43

      @niekloog:

      BDA versie graag! :)

      Login om te reageren
      • niekloog zegt

        2 november 2011 om 14:35

        @dennisa: body blijft het zelfde
        @escort77: ik zeg flatnose!! met als optie x-pack ;)
        Ik heb zelf ook 2 escort bodies staan, maar die zijn er door de jaren heen niet beter op geworden

        Login om te reageren
    • niekloog zegt

      2 november 2011 om 14:48

      @niekloog: gelukkig doet Phil Mills er nog genoeg aan om ze in leven te houden ;)

      http://www.vikingmotorsport.co.uk/

      Login om te reageren
  13. lincoln zegt

    2 november 2011 om 13:27

    15.000 dollar voor alleen wat plaatwerk !!

    leuk voor gepensioneerde Amerikanen om een beetje te knutselen ..

    maar voor een autoblogger veelte duur ..

    Login om te reageren
  14. meneersander zegt

    2 november 2011 om 13:34

    en wat kost het all inclusive dus met motor, bak, en hopelijk orginele wielen (geen 80” inch chroom)?

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      2 november 2011 om 13:42

      @meneersander:

      op marktplaats staan ze compleet voor een euro of 13.000 ..
      als dit blik wil afmaken met alle aftermarket meuk ben je 45.000 kwijt ..

      heb je wel een gloednieuwe Mustang ..

      Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        2 november 2011 om 13:49

        @lincoln: Jep, en reviseren is dan totaal niet nodig… :lol:

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          2 november 2011 om 15:29

          @kaasboerin:

          dan is het idd echt een Mustang ipv een verbouwde Falcon ..

          Login om te reageren
      • Freewarefreak zegt

        2 november 2011 om 14:04

        @lincoln: “..heb je wel een gloednieuwe Mustang ..”

        Echt helemaal te gek. Ik zou hem inderdaad volledig modified opbouwen. Splinternieuwe Roush 588 Eliminator onder de kap. Moderne wielophangingen, Koni’s, Brembo’s, handbak, laag op z’n bek, bling wielen, Rockford woofers, Recaro’s, etc.. the whole shebang.. flipperdeflip..

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          2 november 2011 om 15:25

          @Freewarefreak:

          ik heb hier nog een Lincoln Mark8 staan ..
          dus ben ik klaar voor de prijs die jouw remschijven alleen al kosten ..
          aan lak heb ik lak ..
          motorkap mogen ze houden ..

          een paar tuinstoelen erin en gaan ..

          Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        2 november 2011 om 16:35

        @lincoln:
        Zullen wij NU een persbericht de wereld insturen dat twee Nederlanders Facel Vega weer leven gaan inblazen?
        ‘k wed dat we een stuk of 100 “gegadigden” gaan vinden !

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          2 november 2011 om 17:00

          @desjonnies:

          en dan met een spuuglelijk Maybach-achtig + verticale koplampen computertekeningetje en een vermelding van 1330 peekaa op de proppen komen ..

          krijg jij de gegadigden ..
          neem ik de boe-roepers/doodwensers wel ..

          yep .. dat lijkt me een uitstekend idee ..

          Login om te reageren
        • baasbas zegt

          3 november 2011 om 11:22

          @desjonnies: HK 500 met modernere running gear.. I’m in…

          Login om te reageren
  15. Den zegt

    2 november 2011 om 13:39

    De MK III Interceptor

    Login om te reageren
    • JanC zegt

      3 november 2011 om 10:11

      @Den: Wordt ook weer gemaakt.”In May 2010, Jensen International Automotive was set up, with the financial backing and know-how of Carphone Warehouse founder and chairman Charles Dunstone who joined its board of directors. A small number of Jensen Interceptor Ss, which had started production under a previous company, are being completed by Jensen International Automotive (JIA), in parallel with JIA’s own production of the new Jensen Interceptor R; deliveries of the latter have started (beginning of 2011) at the Oxfordshire-based manufacturer and restorer. Tony Banham is JIA’s Managing Director.”

      Login om te reageren
  16. dennisa zegt

    2 november 2011 om 13:41

    Graag een roestvrije Renault Alpine Turbo!

    Login om te reageren
  17. Arco zegt

    2 november 2011 om 13:45

    Alpine A110 1600S
    Renault 5 Turbo (incl. alu plaatdelen)
    Renault 5 GT Turbo (super5)

    Login om te reageren
  18. Jaapferrari zegt

    2 november 2011 om 13:51

    http://www.dynacornclassicbodies.com/gm_models2.html

    Ze maken ook ‘nieuwe’ modellen van gm!
    Voor mij graag de:
    ’68 charger
    ’70 Roadrunner
    en de ’76 W200 zodat ik mijn rotte cabine kan overzetten :P

    Login om te reageren
  19. G-Ammo zegt

    2 november 2011 om 13:53

    En wat kies je dan he? Dan krijg je weer een gevecht van: Een ECHTE Mustang (60’s) of een ”neppe” Mustang (nu)…?

    Login om te reageren
  20. 911GT2 zegt

    2 november 2011 om 13:55

    356… alle versies aub!

    Login om te reageren
  21. jeroenn zegt

    2 november 2011 om 13:55

    Pontiac 67′ GTO iemand?

    Login om te reageren
  22. hahahi20 zegt

    2 november 2011 om 13:59

    mijn lijstje:

    E-type (hij staat er nog niet tussen!)
    Ford Escort mk2
    Ford Capri mk3 s/ghia, met de 3liter v6 natuurlijk
    Lancia Stratos
    Lancia Delta HF
    Ford RS200
    Ford Sierra RS Cosworth

    Login om te reageren
  23. Bart_V zegt

    2 november 2011 om 13:59

    Deze graag:

    Login om te reageren
    • RazorHead zegt

      2 november 2011 om 14:07

      @Bart_V:
      hell yeah!!!

      Login om te reageren
    • maxtuio zegt

      2 november 2011 om 15:09

      @Bart_V: Classic!

      Login om te reageren
    • norge zegt

      2 november 2011 om 17:26

      @Bart_V: Ik heb liever mijn eerste auto dan weer in productie,

      Login om te reageren
      • Bart_V zegt

        2 november 2011 om 22:35

        @norge: ook leuk een KE70

        Ik moet maar leven met mijn AE111

        Login om te reageren
  24. mrbones zegt

    2 november 2011 om 14:10

    jaguar e-type natuurlijk

    Login om te reageren
    • JanC zegt

      2 november 2011 om 14:18

      @mrbones: Is er al: Was al eens te zien in een uitzending van Top Gear.

      Login om te reageren
      • mrbones zegt

        2 november 2011 om 23:49

        @JanC: Dat zijn slechts oude e-types die gerestaureerd worden, niet splinternieuwe.

        Login om te reageren
        • JanC zegt

          3 november 2011 om 10:12

          @mrbones: Dan heb je niet goed gekeken.

          Login om te reageren
  25. jack_abarth zegt

    2 november 2011 om 14:15

    Ergens is het wel leuk, maar anderszijds gaat het unieke ook weer van het model verloren.

    Weet nog niet wat ik ervan moet vinden…

    Login om te reageren
  26. masterstig zegt

    2 november 2011 om 14:15

    Dit is wel het toppunt, 15000 dollar voor alleen de carrosserie. En daarna nog de motor, die is waarschijnlijk nog duurder…

    Login om te reageren
  27. karreman zegt

    2 november 2011 om 14:18

    Yes eindelijk weer een echte mustang!!!!

    Login om te reageren
  28. euro95 zegt

    2 november 2011 om 14:20

    Mag ik deze opknappen please? :D
    Porsche 959 Wit!
    http://img530.imageshack.us/img530/5066/photo1el.jpg

    Als jullie deze niet oke vinden, doen we dan de porsche 911 (964)

    Login om te reageren
    • euro95 zegt

      2 november 2011 om 14:21

      @euro95: Serieus, waarom wil mijn plaatje niet?

      Login om te reageren
      • norge zegt

        2 november 2011 om 18:15

        @euro95: kijk boven het commentaar box ;)

        Login om te reageren
        • euro95 zegt

          2 november 2011 om 20:19

          @norge: Zo dan?

          Login om te reageren
          • norge zegt

            3 november 2011 om 00:19

            @euro95: Ja mooi plaatje ;)

            Login om te reageren
  29. Artijn zegt

    2 november 2011 om 14:22

    BMW M3 E30 en 2002tii komt u maarrrrr

    Login om te reageren
  30. roelster zegt

    2 november 2011 om 14:26

    E30 BMW mag wel in het nieuw.

    Login om te reageren
  31. VeniVidiVici zegt

    2 november 2011 om 14:32

    Even over nagedacht en ben eruit… De BMW 3.0 CSL :)

    Login om te reageren
    • maxtuio zegt

      2 november 2011 om 15:08

      @VeniVidiVici: Oe ja! Wat een rete gave bak is dat!

      Login om te reageren
    • DonEmilio zegt

      2 november 2011 om 15:28

      @VeniVidiVici: Ja man, maar dan wel graag de normale csi versie en niet de CSL. Hoewel beide natuurlijk ook geen probleem is:)

      Login om te reageren
      • DonEmilio zegt

        2 november 2011 om 15:41

        @DonEmilio: En tegen een BMW 3200cs en 507 heb ik ook geen bezwaar. Of een Studebaker President Speedster.

        Login om te reageren
  32. CRX zegt

    2 november 2011 om 14:34

    Altijd een stille wens gehad om mijn eerste auto weer te hebben, een wiite CRX uit ’86. Maar dan zonder roest…
    http://jspec.wordpress.com/honda-crx-1generetion/

    Ik heb me nooit meer zo rijk gevoeld als de eerste dag dat ik dat bakkie bereed.

    Login om te reageren
  33. Ram-G-maN zegt

    2 november 2011 om 14:39


    Een LHD (Left Hand Drive) Nissan Skyline GT-R Z-Tune (BNR34) wil ik graag herbouwd zien worden!

    Login om te reageren
    • rrickk zegt

      2 november 2011 om 15:34

      @AutomotiveDesigner: HELEMAAL mee eens!! en wel linksgestuurd idd XD

      of een bmw e39….

      Login om te reageren
      • meneersander zegt

        2 november 2011 om 16:25

        @rrickk: E30 M3 vetste auto ooit gemaakt.

        Login om te reageren
  34. mh008 zegt

    2 november 2011 om 14:46

    Mustang gt500 shelby ’69

    Login om te reageren
  35. alpdesign zegt

    2 november 2011 om 14:55

    BMW M1

    Login om te reageren
  36. bullgod76 zegt

    2 november 2011 om 15:01

    De Corvette C2 Sting Ray coupe (Split window).
    Maar de C3 zou ik ook zeker wel terug willen zien.

    Login om te reageren
  37. koenmb zegt

    2 november 2011 om 15:10

    Tegen de tijd dat ik het geld er voor heb, zou ik graag een chassis van deze bestellen:

    Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      2 november 2011 om 18:06

      @koenmb: Mercedes kennende, grote kans dat er gewoon kale carrosserieën in voorraad zijn ;)

      Login om te reageren
  38. theblackdude zegt

    2 november 2011 om 15:12

    zo kan je een hele lijst maken, renault 5 turbo, gullwing, toyota 2000 gt, noem maar op.

    Login om te reageren
  39. chelle2 zegt

    2 november 2011 om 15:19

    doe mij maar een volvo P1800! :)

    Login om te reageren
  40. SaabTURBO zegt

    2 november 2011 om 15:24

    Bij MG (onder andere de B) doen ze dit al sinds de jaren ’90. Niet meer door MG zelf natuurlijk, maar via de British Motor Heritage Trust. Daar zijn compleet nieuwe carrosserieën te bestellen, uit de originele mallen. Ook letterlijk ieder onderdeel voor ieder bouwjaar is nieuw te krijgen. Ik geloof dat dit voor nog veel meer Britse klassiekers geld. Iemand die dit kan bevestigen?

    Login om te reageren
    • escort77 zegt

      2 november 2011 om 15:56

      @SaabTURBO: In een aflevering van Wheeler Dealers lieten ze eens zien dat er een bedrijf is wat de hele inboedel van Jensen heeft overgenomen. Zij hebben alle archieven met geproduceerde auto’s en de uitrusting/opties/accessoires waarmee de auto’s waren uitgerust. Ze maken nieuwe onderdelen mbv oude mallen en apparatuur, en verkopen dat.

      Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      2 november 2011 om 16:33

      @SaabTURBO:
      He He, eindelijk iemand die wakker is.
      Je kunt een MGB, Triumph TR6, kompleet nieuw opbouwen.
      Daarnaast is de aftermarket voor E-Types, MKII’s and Mini’s gigantisch te noemen.
      Dit omdat ten tijde van de productie deze Engelse Meuk nooit echt “klaar” was als het de fabriek verliet.
      Je moest een Engelse auto :
      A laten zien mdat je van hem hield
      B zelf de nodige verbeteringen cq veranderingen aanbrengen.

      Login om te reageren
      • SaabTURBO zegt

        8 november 2011 om 21:51

        @desjonnies: En toch zijn het echt heerlijke wagens (mijn naam zou al lang in MGMGB verandert moeten zijn!

        Login om te reageren
  41. killioq zegt

    2 november 2011 om 15:34

    zou die v10 hierin passen? 800pk mustangkje, Nice ;D

    Login om te reageren
  42. Freewarefreak zegt

    2 november 2011 om 15:34

    Ik zou wel graag een nieuwe versie van de Golf MK I willen kunnen bouwen. En dan het liefst de echte Swallow Tail uit begin jaren 70. Met bijbehorende onderdelen voorziening. Er is bijna niks meer te krijgen voor een MK I. Bekleding, sierstrips, interieurdelen, raamrubbers, etc.. alles is op.. zeer jammer.

    Heb in Ahoy flink staan kwijlen bij deze..

    Login om te reageren
    • GOD zegt

      2 november 2011 om 15:54

      @Freewarefreak:
      http://www.golf1onderdelen.nl (geen gein)
      Die velgen zijn BBS rc-090 velgen en zijn ook nog te krijgen. Veel succes!

      Login om te reageren
      • Freewarefreak zegt

        3 november 2011 om 11:22

        @GOD: Die site is geweldig. Ik kende hem al.

        Login om te reageren
      • RickB zegt

        23 december 2011 om 15:08

        @GOD: Lul niet zo slap, BBS RC-090 is een BMW velg met diens steek die door BBS is gemaakt… De velg op de foto is een BBS RS velg… En helaas voor jou is BBS al een aantal jaar geleden gestopt met de BBS RS reeks, de enige velg in de RS reeks die nog word gemaakt is de Super RS.

        Verder zijn BBS RS velgen rete duur!

        Login om te reageren
    • JanC zegt

      3 november 2011 om 10:16

      @Freewarefreak: Werkelijk? Die auto werd als Citigolf in Zuid Afrika tot voor zeer kort gebouwd…

      Login om te reageren
      • Freewarefreak zegt

        3 november 2011 om 11:16

        @JanC: Nee Jan, da’s echt zo. Kijk ook wat FrankyPanky beneden zegt:

        “Nieuwe en BETAALBARE Golf Mk1. onderdelen zullen worden geapprecieerd, want het wordt steeds moeilijker om de Golf van mijn pa bij te houden.”

        Kijk eens op het Volkswagen forum, etc. Het is een crime. Die chromen sierstrips op de flank, rondom de ramen, de rubbers, etc.. op. Interieur delen. Je wilt een nieuwe hoedenplank, want de oude is verzaagt voor speakers in de jaren 80.. vergeet het.. Voor een dashboard deel (klepjes, dekseltjes, afdekplaatjes) ..zoek maar een donor.. etc.

        Een jongen op het VW forum vertelde me dat hij via de Duitse kanalen een splinternieuwe bekledingsset had gescoord, dus stoelen, achterbank, etc. Deze kwam rechtstreeks uit de fabriek uit Wolfsburg. Volkswagen had er bij gezegd, letterlijk: “zo dat was de laatste. We zijn leeg.. op..”

        In hoeverre de Afrikaanse onderdelen gebruikt kunnen worden.. dat is werk voor iemand die in die onderdelen wereld zit. Ik weet het niet..

        Vergeet niet dat die CityGolf natuurlijk een enorm aantal modificaties heeft gehad over de laatste 20 jaar t.o.v. onze MK I. Het zou mij niets verbazen als er niks van past.

        Login om te reageren
        • RickB zegt

          23 december 2011 om 15:13

          @Freewarefreak: Wat dacht je dan van dunne chrome/stalen voorbumpers in slechte staat kosten ze nog ruim 500 euro!

          Maar misschien heb je hier iets aan:

          http://www.volkswagen-classic-parts.de/shop/

          New Old Stock van Volkswagen Duitsland, doen ook aan verzenden!

          Login om te reageren
  43. paere zegt

    2 november 2011 om 15:35

    Porsche 356
    Porsche 911 2.7 rs
    Porsche 911 993 gt2
    Ferrari 250 GTO

    Login om te reageren
  44. GOD zegt

    2 november 2011 om 15:44

    Ik wil een E30 carrosserie van hard staal en aluminium.
    Alle zwakke punten moeten verbeterd zijn en de carrosserie moet stijver en een stuk lichter zijn.
    Heb ik mooi wat te knutselen.

    Login om te reageren
  45. Multicar zegt

    2 november 2011 om 15:49

    Doe mij maar een Alfa Romeo bertone 2.0 liter Alfa 75 V6 3.0 ben ik tevreden

    Login om te reageren
  46. SjoerdMini zegt

    2 november 2011 om 15:49

    Doe mij maar een VW T2a met een modernere moter ;) fijn dieselblok met 200pk oid, mooi cruisen op je Fuchs velgjes ;)

    Login om te reageren
  47. sill zegt

    2 november 2011 om 15:50

    Shelby gt500 67′

    Login om te reageren
  48. audi18 zegt

    2 november 2011 om 15:50

    originele Audi coupe gt, of 100 coupe s (L)

    Login om te reageren
  49. kleinzoon zegt

    2 november 2011 om 15:56

    Toyota AE86
    E type series 1
    Range Rover series 1 (3 deurs)
    Triumph TR6
    Mini Cooper Rallye
    Peugeot 205 T16 (die met middenmotor)
    Ford shogun V6
    Bmw E34 m5 (met turbine Velgen)
    Bmw E30
    Bmw 507
    Lamborghini Miura
    Ferrari 288 GTO
    Ferrari 512 BBi

    en nog een stuk of 50 auto’s =)

    Login om te reageren
    • GOD zegt

      2 november 2011 om 16:11

      @kleinzoon:

      Yup die turbine covers zijn leuk.

      Login om te reageren
  50. minifan zegt

    2 november 2011 om 16:02

    de classic mini mag van mij wel weer in productie komen…

    okee ik weet dat ze nog makkelijk 2dehands te koop zijn, maar denk tog dat mensen ze wel zullen kopen…
    zeker als ze goed rvs gebruiken.

    heb zelf ook een classic mini, maar roest weg terwijl je er bij staat… ook na wat antiroest behandelingen…

    Login om te reageren
  51. dotternetta zegt

    2 november 2011 om 16:21

    Login om te reageren
  52. dotternetta zegt

    2 november 2011 om 16:22

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      2 november 2011 om 16:35

      @dotternetta: O jes! De Celica A20.. hoe kon ik die nou vergeten.. was ik vroeger verliefd op.. onze buurman op de camping had er jaren zo één. Ook zo’n zwarte met dikke wielen.. RWD.. we hebben hem vaak laten spollen in de wei.. (lees: hij.. ik als kind met een grijns van oor tot oor er naast..)

      Login om te reageren
  53. atakan zegt

    2 november 2011 om 16:40

    Gewoon deze:

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      2 november 2011 om 16:53

      @atakan:

      voor dit model is volgens mij al elk onderdeel gewoon te koop ..

      Login om te reageren
    • henkbobsjon zegt

      2 november 2011 om 19:40

      @atakan: ’55 bel air. Yeah boy! Ik heb alleen liever dat ze die niet maken, dan wordt die van mn papier misschien wat meer waard in plaats van minder. Wel echt een moddervette auto

      Login om te reageren
      • henkbobsjon zegt

        2 november 2011 om 19:41

        @henkbobsjon: papier is natuurlijk ‘pappie’

        Login om te reageren
  54. atakan zegt

    2 november 2011 om 16:42

    Of toch deze?

    Login om te reageren
  55. desjonnies zegt

    2 november 2011 om 17:04

    @iedereen
    Die een lijstje maakt vaqn verdwenen of zeldzame auto’s.

    Wat denk je dat deze auto’s aantrekkelijk maakt?

    Juist……..de zeldzaamheid.

    Zie je per dag 23 Strati rijden (Stratossen) is er geen ene moer meer aan.

    Juist de zeldzaamheid maakt ze aantrekkelijk.

    En weet je niet dat de meesten eigenlijk krengen van dingen zijn in de omgang.

    Dat noemen ze GEEN premium, maar KARAKTER.
    Als je levend uit een 77’er 911 zonder stuur en rembekrachtiging weet te stappen bv.
    Waarvan de remblokken smeulen.

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      2 november 2011 om 17:08

      @desjonnies: En nu?

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        2 november 2011 om 17:14

        @kaasboerin:
        Blijven dromen of iets kopen en gedesillusioneerd raken.
        Kom je wel weer overheen hoor !
        Zo mocht ik oiit met een heuse Works Stratos achter de Lancia monteur aan rijden i die in een Beta sprong.
        Na 500 meter in die Stratos wist ik waarom :P

        Login om te reageren
        • kaasboerin zegt

          2 november 2011 om 17:22

          @desjonnies: Dat snap ik, mocht ik zo’n oude barrel op m’n oprit hebben staan was het alleen maar voor de show, of af en toe een nutteloos blokje om. Ben persoonlijk dan ook niet echt een ‘fan’ van ouderwetse auto’s. Wel van de verhalen eromheen natuurlijk.

          Login om te reageren
    • lincoln zegt

      2 november 2011 om 17:13

      @iedereen die een lijstje of een suggestie heeft aangedragen ..

      waarom worden die carrosserieen niet meer gemaakt ??

      en zouden jullie echt 15.000 dollar willen betalen voor je favoriete stukje plaatwerk ??

      Login om te reageren
      • Hupke zegt

        2 november 2011 om 21:45

        @lincoln:

        Voor een Adenauer, gullwing of splinternieuwe en puntgave e-type? Tuurlijk

        Waarom ze nietmeer gemaakt worden, omdat er ‘beter’ op de markt is, niet alles kan LR Defender of Lada Riva zijn.

        Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      2 november 2011 om 17:23

      @desjonnies:

      Kijk, wij liggen op één lijn.

      Login om te reageren
  56. kniesoor zegt

    2 november 2011 om 17:09

    De Alfa Romeo Giulia Super a.u.b., doorgelast en wel.

    Login om te reageren
  57. desjonnies zegt

    2 november 2011 om 17:23

    Nachten lang wakker gelegen, MGB, MGC, 911, TR6, TR7 Cooper S (de oude) R5 Turbo 1, Austin Healey 3 litre Mk III Jags MkII, 240, XJ zessen, noem maar op wat voor meuk.
    Kopen, opknappen en weg ermee.
    Van de meesten was ik gelukkig als ik de achterlichten weg zag rijden.
    Behalve de Alfa Giulia, de Innocenti Cooper en het Renaultje vier.
    Gewoon een k*t Renaultje vier.
    1 van de lekkerste no-nonsense autootjes ooit.
    En laatst stond nog mijn oude uit België geimporteerde TR6 te koop op marktplaats.
    Maar ik hoef ‘em niet meer………
    Wie maakt me los van mijn MGC roadster?
    in DE kleur.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      2 november 2011 om 17:42

      @desjonnies:

      yep .. de talloze oppervlakkige liefdes ..
      voor je het weet heb je een ring om je vinger (overschrijven) en is de lol er acuut af ..

      ze rocken niet .. ze punken niet .. geen hell yeah momenten ..

      aan de andere kant ..
      wees maar blij dat je de echte liefde ooit gekend hebt ..
      en dat zit idd dieper dan een British racing green afwerk laagje ..

      Login om te reageren
  58. toyotafortuner zegt

    2 november 2011 om 17:55

    Waarom dan niet zo?
    (Mijn lijst)
    Toyota Kijang (Alle generaties voor de huidige 5e)
    Plymouth Barracuda
    Alle Amerikaanse full-size wagons!
    De Ford Panther platform, NU! (Town Car, Crown Vic, Grand Marquis)
    En oh, graag ff de Chevy K5 Blazer/GMC K5 Jimmy
    Gewoon doen!

    Login om te reageren
  59. wimpie zegt

    2 november 2011 om 18:10

    daf ya 328

    Login om te reageren
  60. dennisr zegt

    2 november 2011 om 18:53

    waarom zou je een andere willen dan deze mustang :mrgreen: nou oke, de Mustang ’69 is mooier en ’71 (Mach 1) ook van harte welkom.. :D

    Login om te reageren
  61. bmwmaaktrijdengeweldig zegt

    2 november 2011 om 19:13

    Dan is het nog niet origineel..

    Login om te reageren
  62. lambo4all zegt

    2 november 2011 om 19:24

    Login om te reageren
  63. lambo4all zegt

    2 november 2011 om 19:27

    doe maar een ford capri rs! of een lamborghini miura. hoewel een sl300 gullwind ook mooi is. of een 190e cosworth.. hoewel een datsun 240z ook een leuke wagen is. of een e type jaguar.. sjonge wat zijn er veel te veel mooie wagens! waarom komen we hier nu pas mee?

    Login om te reageren
  64. minimum zegt

    2 november 2011 om 19:49

    Ferrari F40 natuurlijk!

    Login om te reageren
  65. Frankypanky zegt

    2 november 2011 om 20:03

    Als ze dan toch bezig zijn, graag ook even een nieuw chassis voor de Datsun 120Y en de 240Z!

    Nieuwe en BETAALBARE Golf Mk1. onderdelen zullen worden geapprecieerd, want het wordt steeds moeilijker om de Golf van mijn pa bij te houden.

    En doe er ook even een nieuwe Corvette C4 digi-dash bij. Wordt her zat om dat ding los te schroeven en te voorzien van nieuwe tinwerk en bruggetjes… :(

    Vooral de massa geeft problemen!

    Login om te reageren
  66. Humanspectrum zegt

    2 november 2011 om 20:15

    Voor mij de Ferrari Testarossa. Dit voorjaar een half uurtje mee gereden. Paste er met m’n lange lijf eigenlijk niet helemaal goed in, maar voor de sensatie die die auto (mijn lievelingswagen) bij mij teweeg bracht, wil ik best een beetje krom zitten.

    P.S. (Offtopic): Testarossa-rijden is voor iedereen met een rijbewijs buitengewoon leerzaam. Zo’n auto geeft je precies terug wat je allemaal goed of nog minder goed kunt. Aan het eind van zo’n stukje sturen weet je precies waar je staat als automobilist.

    Login om te reageren
    • escort77 zegt

      2 november 2011 om 20:52

      @Humanspectrum: je weet precies waar je staat als automobilist… na een half uurtje sturen met een Testarossa?

      Geef mij de sleutels van een Testarossa, en dan geloof ik niet dat ik na een half uur ook maar 10% van het potentieel van zo’n auto heb benut, laat staan dat ik weet waar ik sta als automobilist…

      Login om te reageren
  67. Jochempie zegt

    2 november 2011 om 20:58

    Doet u mij deze maar!!!

    Login om te reageren
    • atakan zegt

      2 november 2011 om 22:01

      @Jochempie: Ik heb een Z ja.

      Login om te reageren
      • rotarypowah zegt

        2 november 2011 om 22:04

        @atakan: T O F ! !

        Login om te reageren
  68. Sm0keGun zegt

    2 november 2011 om 21:38

    dit mogen ze hermaken vind ik

    http://www.nissanzsite.com/wp-content/blogs.dir/1/files/random-z-photos/modp_0911_14_o2009_zdayz_north_carolinajdm_bumper_300zx.jpg

    Login om te reageren
    • atakan zegt

      2 november 2011 om 22:06

      @Sm0keGun: ik help je wel ff

      Login om te reageren
  69. Osca zegt

    2 november 2011 om 21:48

    doe mij de Skyline 2000 GTR Maar <3

    Login om te reageren
    • audilord zegt

      2 november 2011 om 22:36

      @Osca: Zeker een goede optie, zijn nog wel 2e hands te koop in goede staat maar gigantisch duur

      Login om te reageren
  70. adyton zegt

    2 november 2011 om 21:57

    De Aston Martin DB4 mogen ze ook wel opnieuw bouwen

    Login om te reageren
  71. audilord zegt

    2 november 2011 om 22:43

    Waarom dan niet het model ’69??

    Oh en ik zou deze héél graag terug zien:

    Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      2 november 2011 om 23:52

      @audilord:

      De ´69 is inderdaad beter qua design.
      Ruiger, lomper, stoerder.

      Login om te reageren
  72. wimmm zegt

    2 november 2011 om 23:06

    ’67 mercury cougar! Of een ’69 stingray!

    Login om te reageren
  73. M5Power zegt

    2 november 2011 om 23:40

    E30 325i coupé en M3!

    Login om te reageren
  74. carmasterr zegt

    3 november 2011 om 00:02


    1971 Plymouth Roadrunner


    1969 Pontiac GTO “The Judge“

    Login om te reageren
  75. jackass266 zegt

    3 november 2011 om 00:22

    1972 911RS

    Login om te reageren
  76. carmasterr zegt

    3 november 2011 om 00:23

    Thunder from Down Under

    Ford Falcon XB GT


    Holden Torana A9X SS

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      3 november 2011 om 09:51

      @carmasterr: Die rooie is HEERLIJK!

      Login om te reageren
  77. carmasterr zegt

    3 november 2011 om 00:31

    De eerste generatie Mustang wordt naar mijn weten aangeduid als 1964 1/2.

    Login om te reageren
  78. Benjamin1 zegt

    3 november 2011 om 09:36

    Makkelijk, gewoon de Aston Martin DB5

    Login om te reageren
  79. deltabelg zegt

    3 november 2011 om 11:15

    Login om te reageren
  80. baasbas zegt

    3 november 2011 om 11:26

    Er staan al VEEL (oude) auto’s in dit topic die ik als nieuw zou verkiezen boven een moderne nieuwe…

    Toch even Iso Grifo/Rivolta noemen…

    Login om te reageren
  81. NLBUURMAN zegt

    3 november 2011 om 14:10

    Lancia Thema 8.32 anyone?

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      3 november 2011 om 18:29

      @NLBUURMAN:

      toevoeging 8.32 is niet echt nodig voor wat ordinair plaatwerk ..

      Login om te reageren
      • NLBUURMAN zegt

        7 november 2011 om 12:30

        @lincoln: de uitklapbare spoiler?

        Login om te reageren
  82. F612S zegt

    5 november 2011 om 11:47

    Doe mij dan maar een splinternieuwe LM002!!!

    Login om te reageren
  83. aschie1 zegt

    7 november 2011 om 19:32

    De Audi RS4 B5

    Login om te reageren
  84. quattroporte zegt

    23 december 2011 om 14:30

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North