• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Mazda MX-5 Super20: gaafste MX-5 ooit gebouwd?

Auteur: ricardo, gepost 2 november 2011 om 12:04 – 39 Reacties

Mazda MX-5 Super2 in Hyper Orange Mica

Het is menens bij Mazda. Aangezien ze op het gebied van MX-5-opvolger al even niets te melden hebben komen ze te pas en te onpas met speciale versies van het huidige model. Soms behoorlijk slaapverwekkend, maar in dit geval iets meer lustopwekkend.

Voor de SEMA-show in Las Vegas heeft Mazda dus niet alleen een MX-5 Spyder in elkaar gefröbeld, ze hebben de MX-5 Super20 ook een make-over gegeven. Die auto wed namelijk vorig jaar al onthuld en is nu voorzien van een nieuw likje verf (Hyper Orange Mica). En de hardtop kreeg gelijk maar een matzwarte wrap.

Wat de MX-5 Super20 onderscheidt van andere Miata’s zijn de verbrede spatbordranden, 16-inch Enkei RPF1-velgen en een oranje rolkooi in het interieur. De roadster beschikt verder over schockers en veren van Mazdaspeed en roestvrijstalen remschijven van StopTech voor uw remplezier. Verder is het binnenste aangekleed met leren bekleding en lappen suède dat bij elkaar wordt gehouden met oranje stiksels. Details en zo.

Het leukste zit misschien nog wel onder de motorkap. Daar huist een 2.0-liter viercilinder met *tromgeroffel* een Cosworth supercharger! Mazda wil alleen miet zeggen hoeveel pk’s en Nm dit oplevert. Zou ook vrij nutteloos zijn, aangezien deze dikdoener toch niet wordt opgenomen in de modellenportfolio van de Japanners. Jammer, maar plaatjes kijken en inspiratie opdoen voor je eigen MX-5-project blijft natuurlijk ook leuk.

Ook interessant!

  • Mazda MX-5 met treinhoorn voorkomt ongelukken!
  • opgefriste Mazda MX-5
    Opgefriste Mazda MX-5 stuurt nu eindelijk beter
  • Mazda MX-5 990S
    Mazda MX-5 990S is lichtere en sportievere MX-5
  • Het geheime recept van de nieuwe Mazda MX-5 NE
    Het geheime recept van de nieuwe Mazda MX-5 NE

Nieuwste artikelen

  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
  • Dit is de breedste Ferrari Purosangue van Nederland
  • Hoe je flinke korting kan scoren op deze BMW M5 Touring
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabrio, Mazda, mx-5, oranje, sema, sema-2011

Vorig bericht: « Maserati-recall voor levensgevaarlijk probleem
Volgend bericht: Ford Mustang uit 1964 gaat weer ‘in productie’ »

Lees Interacties

Reacties

  1. jack_abarth zegt

    2 november 2011 om 12:07

    Roestvrijstalen remschijven?
    Lekker voor de hitte afdracht, NOT!

    Login om te reageren
    • Initial_D zegt

      2 november 2011 om 12:37

      @jack_abarth: ik heb anders ook roestvrijstalen remschijven onder m’n auto, tenzij het net geregend heeft. Dan zit er weer een oxidatielaagje op.

      Login om te reageren
      • Larick zegt

        2 november 2011 om 12:43

        @Initial_D: Dat is juist een kenmerk van een RVS geen roest maar oxidatie.

        Login om te reageren
        • mout zegt

          2 november 2011 om 13:42

          @Larick: Als je de roest er net hebt afgeremd, zijn ze roestvrij.
          Als ze ondanks pokkeweer blijven glanzen, zijn ze roestvast.

          Login om te reageren
          • MARS zegt

            2 november 2011 om 14:26

            @mout: Eindelijk iemand die ’t snapt!

            Login om te reageren
          • Larick zegt

            2 november 2011 om 15:40

            @mout: Feitelijk zit er nooit roest op juist omdat het oxideert.

            Ik begrijp het verschil tussen vrij en vast. Topicstarter schrijft vrij maar doelt op vast. RVS is in dit geval gewoon een duidelijkere term maar staat ook voor vast.

            Login om te reageren
            • wjeurs zegt

              2 november 2011 om 15:52

              @Larick: roesten is ook een vorm van oxidatie, RVS is geen staal dat nooit kan gaan roesten, het is alleen zo bewerkt dat het vertraagd, heeeeel soms dmv een coating, meestal doordat er een legering van is gemaakt, met andere metalen erin, maar er zit altijd ijzer in dus het kan ook altijd gaan roesten

              Login om te reageren
              • Larick zegt

                2 november 2011 om 23:01

                @wouterjeuring: RVS is niet bewerkt, het is een ander materiaal dan ‘gewoon’ ongelegeerd staal. Door de toevoeging van chroom ontstaat er een reactie tussen het chroom en de zuurstof uit de lucht waarop het materiaal zich omsluit met een oxidelaag om het materiaal af te dichten. Het is dus vrij onzinnig om RVS te coaten, omdat het dan zichzelf niet meer kan beschermen met een oxidelaag. Coaten doe je bij ongelegeerd staal dit omdat het vaak goedkoper is dan RVS.

                Feitelijk is roest een soort van oxideren daar heb je gelijk in, maar de oxidatie bij RVS is dan weer geen roest!

      • norge zegt

        2 november 2011 om 18:18

        @Initial_D: Roestvrij staal bestaat niet ,roestvaststaal daareentegen…..

        Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      2 november 2011 om 12:39

      @jack_abarth: Ik vertrouw meer op de expertise van StopTech dan op die van jou, sorry.

      Login om te reageren
      • jack_abarth zegt

        2 november 2011 om 13:11

        @Jochempie:

        Wanneer je op de site van stoptech kijkt zul je overigens ook zien dat Autoblog het niet goed heeft. Ze spreken namelijk over “Stainless Steel Lines” oftewel je remleiding zijn van RVS.

        Login om te reageren
        • rotarypowah zegt

          2 november 2011 om 13:47

          @jack_abarth: en dat is wel fijn! heb op m’n eigen Mazdagebakje ook stalen remleidingen.
          Flyin’ Miata rulse btw :)

          Login om te reageren
  2. Haakie zegt

    2 november 2011 om 12:09

    Zugd, waarom brengen ze dit soort modellen nou niet op de markt? Werd de MX-5 meteen een stuk serieuzer genomen…

    Login om te reageren
  3. kraakensmaak zegt

    2 november 2011 om 12:09

    Geen led strips en geen 30 inch velgen, ik ben er nu al fan van!

    Login om te reageren
  4. Forza zegt

    2 november 2011 om 12:14

    En de klassieke deurgrepen! Toppertje…

    Login om te reageren
    • escort77 zegt

      2 november 2011 om 13:45

      @Forza: en de klassieke type-aanduiding op de motorkap

      (ik bedoel het lettertype waarmee het woord “mazda” is geschreven)

      Login om te reageren
  5. neal zegt

    2 november 2011 om 12:15

    toch sterk dat er onder de motorkap een sticker van ‘flyinmiata’ plakt .. en dat op een OEM presentatie…

    Flyinmiata is een bekende Miata/MX5 shop in de US dus ik zou binnenkort eens in hun aanbod gaan snuffelen voor die SC kit

    Login om te reageren
    • PeugeotGTI zegt

      2 november 2011 om 18:03

      @neal:
      Jep moest ik ook meteen aan denken.
      Klinkt goed, een compressor op je MX-5.
      Ze kunnen best meer vermogen aan.
      En wie wil er nou niet 240 pk in zo’n lekker sturend karretje??
      Ja hoor, doet mij er maar een.
      Met die gave Enkei’s graag!

      Login om te reageren
  6. mashell zegt

    2 november 2011 om 12:15

    De gaafste MX5 heeft een “handvat” zoals de Golf I cabrio? Ik dacht het niet. Het interieur ziet er zo een beetje goedkoop uit.

    Login om te reageren
  7. neal zegt

    2 november 2011 om 12:15

    euh… die SC kit staa er trouwens al op :D

    Login om te reageren
  8. adyton zegt

    2 november 2011 om 12:19

    Ik hou wel van het front van deze MX-5. Die 2 lampen maken het echt wel af. Mooier dan die leds op de Spyder. Mooi kleurtje ook. Jammer dat ze niets met het interieur gedaan hebben. Het ziet er te gewoontjes uit vanbinnen.

    Login om te reageren
  9. midasracer zegt

    2 november 2011 om 12:30

    Mooi ding. De exta breedte maakt er een stoere auto van. Geen kapper die hier in gaat rijden.

    Login om te reageren
  10. willemseles zegt

    2 november 2011 om 12:42

    5 jaar een Miata gehad, maar deze heeft geen cabriodak onder de hardtop.Op het NL-forum : mx-5owners.nl kun je vele leden vinden met superchargers en turbo’s ,die er naderhand op zijn gezet. Mazdaspeeds hadden dat al.Heerlijke rumoerige karts, die lichte karretjes die elke bocht uitlachen.

    Login om te reageren
  11. Jochempie zegt

    2 november 2011 om 12:44

    Ik vind die Spyder gaver!!

    Login om te reageren
  12. MarkieS zegt

    2 november 2011 om 12:44

    Lijkt wel een Audi Allroad, ik hoef ‘m zo dus echt niet. En Cossworth roept al jaren dat je door hun superchargerkit richting de 220 pk gaat.

    Login om te reageren
  13. ted1986 zegt

    2 november 2011 om 12:51

    Ik zie groot Flyin’ Miata staan onder de motorkap, dus het zal wel gewoon deze supercharger zijn

    http://flyinmiata.com/index.php?deptid=5683&parentid=0&stocknumber=03-90010

    Geeft ca. 240pk zeggen ze :-) :-)!

    Login om te reageren
  14. d15b2 zegt

    2 november 2011 om 12:56

    Erg raar die 5-delige sturtbar.

    Login om te reageren
  15. JanJansen zegt

    2 november 2011 om 13:24

    Niks Cosworth supercharger, dat is gewoon een ge-rebadgde Rotrex.
    Alles wat op een Caterham zit bijvoorbeeld waar Cosworth op staat wordt bij Titan gemaakt. (tippie mijnerzijds; je kunt er als particulier gewoon goedkope onderdelen bestellen, kost je R500 opeens een derde minder)

    Waar Cosworth dan weer wel goed voor is, dat is het motormanagement programmeren zodat de CO2-tjes en stikstofjes voldoen aan de regeltjes in Brussel.

    Login om te reageren
    • rotarypowah zegt

      2 november 2011 om 13:52

      @JanJansen: linkje naar Titan? Heb wel Titan Motorsports gezien, maar gezien het gene je verteld over de rpijs, kan dat niet het bedrijf zijn wat je bedoelt.

      Login om te reageren
      • rotarypowah zegt

        2 november 2011 om 14:00

        @rotarypowah: heb het al!

        Login om te reageren
    • fernie zegt

      2 november 2011 om 14:39

      @JanJansen: Is geen Rotrex maar zo te zien Jackson Racing – compleet verschillend principe.

      Login om te reageren
  16. mazdarx8 zegt

    2 november 2011 om 14:00

    hij’s wel dik, maar al die zwarte lijntjes op de motorkap en koffer hadden niet gehoeven.
    en wat andere velgjes.

    Login om te reageren
  17. euro95 zegt

    2 november 2011 om 14:14

    Wouw! Inderdaad de allermooiste mx-5 die ik gezien heb!

    Login om te reageren
  18. masterstig zegt

    2 november 2011 om 14:18

    Die vorige MX-5 (paar dagen geleden) zag er echt een stuk beter uit! Deze kleuren zijn echt lelijk, vooral dat oranje/bruin.

    Login om te reageren
  19. besaram zegt

    2 november 2011 om 14:26

    niet de mooiste! maar wel heel lkker! nice rims

    Login om te reageren
  20. norge zegt

    2 november 2011 om 18:19

    Gaaf bakkie

    Login om te reageren
  21. Onehp zegt

    2 november 2011 om 18:21

    Vette 16″, zo hoort het ipv al die 20″+ onzin!!

    Login om te reageren
    • BaRa zegt

      2 november 2011 om 23:14

      @Onehp: +1 – en verder een bijzonder gave bak.

      Login om te reageren
  22. glennvdv911 zegt

    3 november 2011 om 01:35

    die mx-5 is zo gay net een schildpad in een nieuw jasje met verkeerde maat

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North