• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ford Verve Concept nummertje 3

Auteur: evo, gepost 13 januari 2008 om 10:04 – 34 Reacties

Ford Verve vierdeurs


Ford doet net alsof de Verve een soort Veyron-tegenhanger is, want inmiddels is alweer het derde concept gearriveerd. In Frankfurt hadden we de Verve 3-deurs en in China liet Ford ons de eerste beelden zien van de 4-deurs sedan. Nu is het dus de beurt aan concept nummer drie en die wijkt maar weinig af van het concept die wij al in China zagen.

Interessant is of de opvolger van de Fiesta, die debuteert op de Genève Autoshow, uiteindelijk ook de naam ‘Verve’ zal dragen. Nu er al drie concepts deze naam hebben, mag je aannemen dat het goodbye is met de naam Fiesta. Over twee maanden weten we meer.

Ford gaat de Fiesta Verve dit maal ook in Noord-Amerika uitbrengen. De Amerikaanse versie verschilt maar weinig met de Europese en Aziatische variant, ook al is het front wel duidelijk anders. Haal de 18 inch wielen eraf, en je ziet het productiemodel.

* New Ford Verve small car concept showcases the style, technology, premium materials and more substantial content that will set it apart from other offerings when Ford’s new small cars go on sale in North America in 2010.
* Four-door Verve is designed to appeal to “Millennials,” the fastest-growing segment of the population, as well as their parents – with sophisticated technology and expressive design demanded by globally savvy customers.
* A European three-door Verve concept also is being displayed at the North American International Auto Show to test North American reaction to an alternative bodystyle.
* In the U.S., small-car sales are predicted to increase by more than 25 percent through 2012. Small cars and crossovers are the only vehicles with projected near-term growth in the U.S.

Ford Verve vierdeurs
Ford Verve vierdeurs
Ford Verve vierdeurs
Ford Verve vierdeurs
Ford Verve vierdeurs
Ford Verve vierdeurs
Ford Verve vierdeurs
Ford Verve vierdeurs
Ford Verve vierdeurs

Ook interessant!

  • BREEK: Ford Mondeo krijgt GEEN vervanger
  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk
  • Officieel: dit is de vijfde generatie Ford Mondeo
  • Wouter maakt autospotters blij met Ford GT
    Wouter maakt autospotters blij met Ford GT

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, Ford

Vorig bericht: « Nissan gaat auto’s bouwen voor Chrysler
Volgend bericht: Dodge Ram-tegenhanger: Ford F-150 »

Lees Interacties

Reacties

  1. diher81 zegt

    13 januari 2008 om 10:14

    Eindelijk eens een constructeur die iets nieuws durft te tekenen. Want tegenwoordig lijkt het alsof iedereen zoveel mogelijk op de rest wilt lijken!

    Login om te reageren
  2. Dennism6 zegt

    13 januari 2008 om 10:14

    ik krijg er eenbeetje het gevoel van een peugot concept bij,
    best wel vet eigelijk! interieur ziet eruit als championnensoep!

    Login om te reageren
  3. Mikeee zegt

    13 januari 2008 om 10:20

    Zie ik dat goed? Heeft dit ding geen middenstijl? Damn dat ziet er sexy uit.

    Vraagje:
    Wordt een zgn. “glass roof” doorgaans ook daadwerkelijk van glas gemaakt of van andere materialen? (Lexan of iets soortgelijks?)
    Glas lijkt me anders zo zwaar en “top-heavy” en misschien zelfs gevaarlijk in een roll-over(?).
    En om nou zo’n grote oppervlakte van week plastic te maken lijkt me persoonlijk niet echt duurzaam.

    Login om te reageren
  4. Zoef zegt

    13 januari 2008 om 10:21

    Mooie wagen. Maffe naam. In het rijtje van de Fiat bakboter. De Ford Verf.

    Login om te reageren
  5. Aston Martin Rapide zegt

    13 januari 2008 om 10:22

    De voorkant vind ik zeker geslaagd, alleen de achterkant helemaal niet. Doordat de achterkant zo hoog op z’n poten staat, lijken de achterwielen enorm klein.

    Login om te reageren
  6. zomer zegt

    13 januari 2008 om 10:35

    zonder middenstijl en met glazen dak,ook niet echt road-legal denk ik

    maar voor de rest wel leuk concept, mss iets voor een coupémodel van ford?!

    Login om te reageren
  7. verm zegt

    13 januari 2008 om 10:42

    Mooi concept, alleen hoop ik niet dat het zoals bij de nieuwe Mondeo wordt.
    In begin vond ik het een prachtige wagen, maar nu vind ik hem er zo goedkoop uitzien.
    Hebben jullie ook dit gevoel? Waarschijnlijk ligt het aan mij :?

    Login om te reageren
  8. VonStroke zegt

    13 januari 2008 om 10:43

    Een Ford Mondeo met heel wat concept-tricks-en truucjes om em shiny en flashy te maken maar gooi al die addenda eraf waarvan je weet dat die het productiestadium toch nooit halen en wat er over blijft is een gewone Mondeo .

    Login om te reageren
  9. Dennis GP zegt

    13 januari 2008 om 10:47

    Hele mooie auto, hopelijk houden ze heb ook zo..

    Login om te reageren
  10. mazda 2 zegt

    13 januari 2008 om 10:51

    een hele mooi bak, alleen dat achterscherm wat Aston Martin Rapide schrijft is idd er raar, maar bijna alle nieuwe auto’ s hebben dat tegenwoordig
    Het zal wel een hoop ruimte creëren.
    Ik zag ook een automaat erin hangen, die zal hier ook niet komen denk ik, ivm piet mileu (uitstoot)
    Als die vette sloffen er ook onder blijven, blijft die leuk om te zien, maarja het is een blijft een concept

    -edit: leestekens? Hoofdletters?-

    Login om te reageren
  11. Benny zegt

    13 januari 2008 om 10:52

    superauto.. wil hem direct kopen

    Login om te reageren
  12. Jelamo zegt

    13 januari 2008 om 10:56

    Dit lijkt wel 15 inch, kun je nagaan wat er gebeurt als ze er echt 15 inch onder zetten!

    Login om te reageren
  13. GeoBem007 zegt

    13 januari 2008 om 10:57

    En dat ze die velgen maar mooi in de optielijst zetten!

    Login om te reageren
  14. Le Feber zegt

    13 januari 2008 om 11:02

    Mooi concept, alleen ik vind de achterkant veel te groot tegenover dat lullige achterwiel… of ligt dat nou aan mij?
    Idd wel mooie velgen..

    Login om te reageren
  15. auto-gek zegt

    13 januari 2008 om 11:11

    mooie bak, maar heel groot….

    wat aan ze dan met de focus doen?

    Lijkt meer een focus opvolger dan een fiesta!

    Login om te reageren
  16. superman zegt

    13 januari 2008 om 11:17

    @Dennism6 ik weet niet wat voor champignonnensoep jij eet, maar dat lijkt me niet echt gezond… mooie auto, dat zeker. ford gaat weer de goeie kant op, met de nieuwe focos trouwens ook. al zie je die niet zo vaak rijden. nice!

    Login om te reageren
  17. skip zegt

    13 januari 2008 om 11:22

    die mogen ze zo voor mijn deur afleveren !

    Login om te reageren
  18. Frasker zegt

    13 januari 2008 om 11:29

    Best mooi, geef mij er maar eentje.

    Login om te reageren
  19. Harmen zegt

    13 januari 2008 om 11:58

    ziet er goed uit zeg!!

    Login om te reageren
  20. bram zegt

    13 januari 2008 om 12:57

    Ziet er echt super uit! Kan me niet voorstellen dat deze straks vergelijkbaar wordt met de fiesta? Hij ziet er een stuk luxer/duurder/sportiever en mooier uit! Wanneer wordt dit uitgebracht? Wordt het uberhaupt wel uitgebracht?

    Login om te reageren
  21. Kyanite zegt

    13 januari 2008 om 13:09

    Ik heb de Verve in Frankfurt op de beurs gezien, maar qua afmetingen zit deze wagen meer tussen de Focus en de Mondeo in, en niet in de klasse Fiesta.

    Login om te reageren
  22. Supercharged Jules zegt

    13 januari 2008 om 13:35

    @superman,

    de nieuwe Focus is volgens mij pas net in productie, en de Mondeo is zo’n succes dat de productie van de fabriek in Gent te kort schiet. voor een Mondeo moet je nu een aantal maanden wachten. hij verkoopt wel erg goed, maar toch zie je m idd niet erg vaak. dat zal over enkele maandjes wel echt anders zijn!

    Login om te reageren
  23. topg zegt

    13 januari 2008 om 13:40

    Meer sunroofs op wagens please!!!

    Veel te weinig merken bieden dit aan, en het is zo ontzettend cool. Cabrio zonder de nadelen zeg maar :)

    Aangezien krachtige wagens vaak superhard belast worden en onbetaalbaar zijn, en je er op de openbare weg toch niets mee kan, moet je wel naar andere aspecten op zoek als je iets ‘bijzonder’ wil.

    Gooi het dan maar over de comfort boeg, en een sunroof is een leuke extra met meerwaarde. De nieuwe mustang heeft onlangs een sunroof gekregen, en de qashqai heeft ook iets in die aard, maar verder ken ik bitter weinig merken die zoiets hebben. Bring it on!

    Login om te reageren
  24. topg zegt

    13 januari 2008 om 13:45

    @aston martin rapide

    [quote]De voorkant vind ik zeker geslaagd, alleen de achterkant helemaal niet. Doordat de achterkant zo hoog op z’n poten staat, lijken de achterwielen enorm klein.[/quote]

    Dat is nu precies het gevoel wat ik heb bij de 3 serie en de 1 serie van bmw. Tiny kleine wieltjes onder een veel te hoge achterkant. Je hebt gelijk dat het hier ook zo overkomt, maar omdat het Ford lopen we wel moeilijk te doen, maar ondanks dat bmw, objectief, hetzelfde ‘probleem’ heeft, wordt daar natuurlijk niets over gezegd bij elke beemer teaser. Ah nee, het is immer een bmw!!

    Login om te reageren
  25. Xemurai zegt

    13 januari 2008 om 14:13

    Interieur vind ik zooo geweldig mooi! :)

    Login om te reageren
  26. Damoklets zegt

    13 januari 2008 om 14:31

    De auto staat natuurlijk niet echt hoog op de poten. De lijnen en de verhoudingen kloppen simpelweg niet.
    Deze optische misser viel me al direct op bij de nieuwe mondeo.

    Aan de voorkant is het in principe nog acceptabel, maar achter is het volledig uit proportie. De daadwerkelijke wielkas zou zo hoog/groot moeten zijn als de ‘vouw’ die eromheen loopt. Daarbij ligt het hart van een wiel nooit ter hoogte van de bodemlijn van een auto tenzij het een suv/terreinwagen is.

    Dus of de wielen en wielkasten zijn te laag gepositioneerd, of de diameter van de wielen en de wielkasten zijn te klein t.o.v. de auto. Metname op de laatste 2 afbeeldingen is deze onvolkomenheid duidelijk te constateren, mijns inziens onweerlegbaar. Smaak is een weer een heel ander verhaal natuurlijk…

    Login om te reageren
  27. Greg zegt

    13 januari 2008 om 14:36

    Zo’n glazendak is zonder meer heel erg fraai!

    Zal denk ik niet lang meer duren voordat alle fabrikanten deze optie gaan bieden op hun auto’s..

    Login om te reageren
  28. Jan C. zegt

    13 januari 2008 om 14:54

    3 concepten in korte tijd. Verwacht een introductie binnenkort. De naam Verve zal dan wel vervallen zijn…

    Login om te reageren
  29. mrB zegt

    13 januari 2008 om 15:57

    I like it, zeker mooi dat er geen deur stijlen in zitten!

    Login om te reageren
  30. sjaaky zegt

    13 januari 2008 om 16:33

    hele mooie auto overigens wel jammer van de joekel voorverlichting.. beetje peugot stijl.
    maar dat kan je uiteraard met een stukje plaatwerk weg werken :)

    Login om te reageren
  31. Sam325i zegt

    13 januari 2008 om 17:22

    verhoogde Mondeo??? :-p

    Login om te reageren
  32. 3-serie zegt

    13 januari 2008 om 18:04

    Eindelijk een goede zet van Ford! Zal de -in de US- kwakkelende reus nu eindelijk het licht hebben gezien en gewoon Europese Fords op hun thuismarkt verkopen. Wie weet wordt de Mondeo echt nog Mondeaal

    Login om te reageren
  33. mashell zegt

    13 januari 2008 om 20:26

    Het model zier er een beetje onnatuurlijk uit. Te hoog of te kleine wielen. Maar dat geeft niets want dat interieur is echt heel erg mooi, en daar zit toch meestal tegenaan te kijken.

    Login om te reageren
  34. Feanatieke zegt

    14 januari 2008 om 20:18

    Waarom toch altijd zulke immens grote koplampen bij de meeste nieuwe concepten?!
    Voor de rest: zeer fraaie auto.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North