• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ford Verve Sedan Concept in China

Auteur: evo, gepost 20 november 2007 om 11:19 – 42 Reacties

Ford Verve 4-drs Concept


Sedans blijven onverminderd populair in China, dus daarom wordt op de Chinese ‘Guangzhou Motor Show’ niet alleen de Mazda2 Sedan geïntroduceerd, maar ook de tweede conceptvariant van de Ford Verve. Net als z’n tweedeurs broertje heeft ook deze sedan die grote leeuwenmuil (Peugeot, anyone?). De achterkant is echter geheel nieuw en het lijkt erop dat sedans tegenwoordig van een groter ‘designbudget-potje’ kunnen profiteren, want dit ziet er niet verkeerd uit!

Eind 2008 moet de productieversie van dit concept op de weg verschijnen en het zou zomaar kunnen dat het dan gedaan is met de naam Fiesta. De Verve zal dan in zowel 3 als 5-deurs variant te verkrijgen zijn en ga er maar vanuit dat deze sedan vroeg of laat ook geproduceerd gaat worden. Volgens CEO Alan Mullaly is er een mogelijkheid dat de productie van de Verve in China plaats gaat vinden.

Een derde variant wordt op de Detroit Show in Januari 2008 onthuld. Wordt dat dan een lekker coupeetje?

Ford Verve 4-drs Concept
Ford Verve 4-drs Concept
Ford Verve 4-drs Concept
Ford Verve 4-drs Concept

Ook interessant!

  • BREEK: Ford Mondeo krijgt GEEN vervanger
  • Officieel: dit is de vijfde generatie Ford Mondeo
  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk
  • Audi A7 L
    Audi A7 L wordt prachtige, gestrekte sedan

Nieuwste artikelen

  • Dikste diesel van Marktplaats kan er maar één zijn
  • Wordt klussen aan je auto dan toch weer makkelijker?
  • Gespot – Extreem foute Mansory Urus
  • Officieel: GEEN ban op verbrandingsmotor na 2035!
FacebookTweetPinLinkedIn

China, concept, Ford

Vorig bericht: « Ferrari & milieu: 40% minder verbruik in 2012
Volgend bericht: Range Rover Sport Coupé volgens LSE Design »

Lees Interacties

Reacties

  1. Michael zegt

    20 november 2007 om 11:26

    Vooraan prachtig, achteraan staat hij zo hoog.

    Login om te reageren
  2. Japie zegt

    20 november 2007 om 11:29

    Gaaf wagentje,…..ik zou bijna zeggen: Nw. FOCUS!!

    Login om te reageren
  3. YK zegt

    20 november 2007 om 11:34

    Wat is er met het Kinetic design gebeurd? Ziet er niet uit, té grote muil en een té grote/hoge kont. En die komlampen lijken wel van Peugeot afgekeken…

    Login om te reageren
  4. Jan C. zegt

    20 november 2007 om 11:43

    Voorkant wel erg Peugeot, qua grote koplampen en grille, en vergeleken met het korte neusje is de kont wel erg massaal… Achterkant mag men wel verder mee werken, maar een andere neus alstublieft.

    Login om te reageren
  5. VLS54 zegt

    20 november 2007 om 11:49

    De tweedeurs is wel vet, maar deze auto lijkt in mijn ogen net niet helemaal te kloppen. Ziet er opzich wel strak uit!

    Login om te reageren
  6. rider zegt

    20 november 2007 om 11:49

    vond de 3 deurs versie die op de IAA stond al een erg aantrekkelijke verschijning. goede proporties en een lekkere neus en kont. vraag me wel af of ze dat dashboard ook zo 1 op 1 over gaan nemen. het is dat hij mij te klein is anders….. qua onderstel zal het wel weer de te kloppen wagen worden waar de concurrentie zich aan zal moeten meten. nu maar hopen dat ze er ook lekkere motoren in lepelen. want tot nu toe bleef het een beetje karig qua pk’s/Nm’s ten opzichte van de concurrentie die soms wel 200pk heeft!

    Login om te reageren
  7. Dotternetta zegt

    20 november 2007 om 12:00

    Hmm…de proporties zijn niet helemaal goed

    Login om te reageren
  8. Rick dos zegt

    20 november 2007 om 12:01

    In tegenstelling tot de Peugeot vind ik de “bek” op deze auto minder storend.

    De achterkant klopt estethisch gezien volgens mij niet. Maar dat kan volgens mij ook aan de foto liggen. Maar voor de rest gave auto hoor!

    Login om te reageren
  9. Alwood zegt

    20 november 2007 om 12:15

    gadverdamme :| meteen aan die chinezen geven zou ik zeggen… kunnen die em lekker na gaan maken!
    het lijkt wel een klont deeg waar ze die auto mee ontworpen hebben… en het bleef maar uit elkaar zakken…

    Login om te reageren
  10. Fastback zegt

    20 november 2007 om 12:18

    Koplampen wat kleiner, kontje afslanken en grotere patta’s dan is ’t klaar voor productie.
    Lekker smooth design!

    Login om te reageren
  11. Tinos zegt

    20 november 2007 om 12:28

    Als dit de nieuwe huisstijl van Ford wordt….help! Ik vind die grote muilen helemaal niks. Ook die nieuwe Mitsubitshi Evo vind ik nix. Qua design is het ook zo makkelijk. Je laat gewoon een gat open, stopt er wat geruit of gestreept plastic erin en klaar. Bij Peugeot hebben ze er dan op het laatste moment ook nog wat stootkussentjes op geplakt en dat is al helemaal geen gezicht.

    Login om te reageren
  12. BOL zegt

    20 november 2007 om 13:00

    grote bek voor zo’n klein bakkie

    Login om te reageren
  13. GerreLekker zegt

    20 november 2007 om 13:05

    Ooh nee! Niet van die lelijke Peugeot-like veel te grote overhoekse koplampen en plankton zuigende walvis muil. Echt verschrikkelijk!

    Login om te reageren
  14. Martijn zegt

    20 november 2007 om 13:18

    Leuk wagentje, zou deze graag op de oprit hebben staan ;)

    Login om te reageren
  15. Guan zegt

    20 november 2007 om 13:20

    Met kleine aanpassing ook geschikt voor de gemeente reiniging, als veegwagen. Verder wel mooi design.

    Login om te reageren
  16. mashell zegt

    20 november 2007 om 13:32

    Als 5 deurs hatchback, dus zonder die buitengewone overhang achter, lijkt me dit een heel leuke auto.

    Login om te reageren
  17. Knorrit zegt

    20 november 2007 om 13:40

    Het is net alsof de achteras bij een aanrijding van achteren te ver onder de auto is geschoven. En de wielen zien er aan de achterkant in verhouding redelijk iel uit.

    Login om te reageren
  18. evo zegt

    20 november 2007 om 13:50

    Ik begin steeds meer paranoïde te worden, naarmate ik langer naar dat eerste plaatje kijk. Wat een huge ass heeft dat ding eigenlijk!

    Login om te reageren
  19. Boxster zegt

    20 november 2007 om 13:52

    Knorrit is me voor.. ook bij kwam meteen de gedachte dat dit vehikel achteruit flink hard tegen een liggende boomstam is aangereden, waardoor de achteras een halve meter naar voren is geschoven…

    Achterzijde erg lelijk, voorkant goed geslaagd van deze Peugeot ;-)

    Login om te reageren
  20. Boxster zegt

    20 november 2007 om 13:53

    “achteruit flink hard”= “flink hard achteruit”

    Login om te reageren
  21. Hilgert zegt

    20 november 2007 om 14:01

    Zoals al eerder gezegd zullen steeds meer fabrikanten aan die grote ‘muil’ moeten. Die heeft alles met regels voor voetgangersveiligheid te maken: Bolle motorkap, veel overhang met loze ruimte daarachter en koplampen die ver achterover liggen.

    Login om te reageren
  22. wimbers zegt

    20 november 2007 om 14:16

    de mening over de voorkant is duidelijk. wat ik echter meteen van de achterkant vind is dat de achteras een paar decimeter naar achteren moet, die zit zowat onder de achterbank, dat ziet er niet uit!

    Login om te reageren
  23. wimbers zegt

    20 november 2007 om 14:17

    note to self, eerst de comments lezen.. :(

    Login om te reageren
  24. Astonfan zegt

    20 november 2007 om 14:43

    Ik vind het persoonlijk een Peugeot Mondeo met kerstlichtjes.

    Login om te reageren
  25. Guan zegt

    20 november 2007 om 14:51

    @Hilgert; een voorkant van zachtere materialen en meer ruimte tussen kap en motor is de bedoeling he, dat impliceert niet dat de voorkant een met een rooster afgeschermd gat moet zijn ;)

    Login om te reageren
  26. transam73 zegt

    20 november 2007 om 14:55

    Totally fucked up proportions.
    Wat dat betreft idd trouw aan het Peugeot principe :D

    Login om te reageren
  27. mrB zegt

    20 november 2007 om 15:01

    eerste reactie was dat die er wel goed uit ziet. maar als je even langer kijkt vind ik hem te hoog

    Login om te reageren
  28. Tinos zegt

    20 november 2007 om 15:59

    En profil klopt ie gewoon niet. Net of dit ontwerp slachtoffer is geworden van een Mythbusters experiment. En deze gaat natuurlijk nooit zo in productie. De wielen zullen standaard nog wel een paar inch minder zijn. Doet me denken aan de oude Focus sedan. Die had ook zo’n hoge kont en zoveel ruimte tussen de achterste wielen en wielkasten.
    Dacht dat die grote muilen juist niet meer nodig waren. Door efficiëntere motoren zijn die grote raamwerken voor de koeling niet meer nodig.

    Login om te reageren
  29. kowalsk zegt

    20 november 2007 om 17:02

    hahahahaha die kont is zowat hoger dan het dak! hilarisch :D ik snap serieus níet hoe je deze auto mooi kunt vinden… de ’taillelijn’ loopt bijna 45 graden schuin omhoog, de wielen lijken minuscuul door die torenhoge achtergevel. dan de voorkant: de grille is veel te groot en de koplampen kijken je scheel aan. AFZICHTELIJKE bak: semi-mooi door een best-wel-moderne vormgeving maar nog steeds een ‘comfort-container’.

    oh ja en nog iets: hij is paars.

    Login om te reageren
  30. Pier zegt

    20 november 2007 om 17:22

    Dat cab forward design blijft gewoon erg lelijk, een auto hoort een fatsoenlijk lange neus te hebben! Voor de rest vind ik hem een beetje matig.

    Login om te reageren
  31. Tim zegt

    20 november 2007 om 17:45

    70% mondeo en 20% galaxy…, niet echt wat nieuws de overige 10 is wat er tussen zit.

    Login om te reageren
  32. Dennie zegt

    20 november 2007 om 18:08

    bwa valt mee jammer dat de achterlampe bijna hetzelfde zijn als de nieuwe mondeo zijn

    Login om te reageren
  33. Roy zegt

    20 november 2007 om 18:17

    Het vreemde van deze auto is, is dat het de opvolger van de Fiesta moet voorstellen. Dit lijkt me eerder een opvolger van de mondeo als ik naar de afmetingen kijk. Ik vind de auto er verder best mooi uit zien, maar alsjeblieft zeg niet zo’n grote muil aan de voorkant. Ik weet al hoe ze hem gaan noemen, de Ford 307.

    Login om te reageren
  34. Apache zegt

    20 november 2007 om 18:23

    Kijk, ik heb dus een goedgloeiende hekel aan die inderste lijn van de zijruiten die zoveel LAGER dan de motorkap komen! Zelfde met de Mazda2 sedan en al die andere aziaten!

    – Apache

    Login om te reageren
  35. Beau92 zegt

    20 november 2007 om 19:59

    Die lampen zijn te groot en de voorkant mag van mij iets langer, die zijruiten zijn ook niet mooi en…hij klopt gewoon niet, de proporsies zijn niet goed, de zijruit loopt te veel door, de wielkasten met wielen te klein, de achterkant staat omhoog en er is vast meer wat ik niet mooi vind. Maar het idee is leuk, het is alleen slecht (vind ik) uitgewerkt.

    Login om te reageren
  36. mammoet zegt

    20 november 2007 om 21:57

    Ik vind het een zeer geslaagde wagen. Snap niks van het gezeur over de te dikke achterkant. De muil aan de voorkant zal in de productieversie kleiner uitvallen omdat Ford de nummerplaat in de muil plaatst en niet zoals Peugeot er onder.
    Ben wel nieuwsgierig hoe de auto eruitziet met normaal glas en normale wielen.

    Login om te reageren
  37. slk zegt

    20 november 2007 om 22:07

    Uit welk ei is dit gedrocht gekomen.Een new edge ei misschien?

    Login om te reageren
  38. jodocus zegt

    21 november 2007 om 01:36

    mooi; op die grote muil, na dan toch

    Login om te reageren
  39. Simpson zegt

    21 november 2007 om 11:45

    ik vind hewel wat weghebben van die honda!

    http://www.autoblog.nl/archive/2007/11/14/honda-fcx-clarity-waterstof-voor-de-massa

    Login om te reageren
  40. dekster (Union Fait La Force) zegt

    21 november 2007 om 12:28

    Is de laaddrempel van de koffer niet een beetje te hoog voor menig Chinees?

    Login om te reageren
  41. Wollie zegt

    21 november 2007 om 13:20

    Voor hetzelfde geld hadden ze bij Ford een practische 5e deur (= grote achterklep) in het ‘ontwerp’ moeten plaatsen. Had je er ook nog wat aan…

    Login om te reageren
  42. LC zegt

    12 mei 2008 om 12:54

    Prachtig! Ford pls brengt dit uit ook in Europa ! En liefst van alles nog met een 200pk onder zijn motorkap !

    Mvg

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North