
Het Britse AutoExpress heeft een impressie van de nieuwe Ford X-Max. Deze 4×4 variant neemt designkenmerken over van de Iosis X Concept en de S-MAX MPV. De auto moet begin volgend jaar in de verkoop gaan.
Het vergelijkbare groepje auto’s wordt steeds groter: Toyota RAV4, Nissan Qashqai, Altea Freetrack, Volkswagen Tiguan, etc. Bent u er klaar voor?





Als dit het wordt dan ben ik er niet klaar voor.
Nee! Wat is dit voor opgepropt wagentje? Het begon allemaal zo mooi met de c-max en s-max maar dan dit!
Ik ben er ook niet klaar voor… Wat een scheef ding zeg (en ik heb ook heus wel door dat de impressie schuin is :P ) De verhoudingen lijken zoek…
Stijlkenmerken van een Multipla, ja! ;)
– Apache
Wat is dit toch weer voor vies ding? Ik denk dat ik de komende decennia maar binnen blijf…De toekomst qua auto ontwerpen voorspelt niet veel goeds…
– Apache
dit is erg een a-klasse met een ford als 4×4
@ Franco; Zie de uitleg boven het schermpje waar je in typt, daar staat hoe je een foto moet plaatsen. (die met img src)
Ssangyong Actyon anyone…..?????
Kennelijk is de ontwerper van Ssangyong verhuist naar Ford???
Geregeld…thanks Citrofiel!
Origineel die powerdomes op de motorkap.Heeft mijn benz ook
Check de c-stijl. Basis voor dit shopje: Nissan Qasqhai anyone?
@ Franco; Nounou, zoveel overeenkomsten zie ik niet, behalve 1 hele grote: Ze zijn lelijk…
fock jullie allemaaaal ik vind m mooooi:>
@ flox; Dan zul je hard moeten ‘focken’. Beetje respect aub.
@ flox; Ik bedoel, om ons allemaal een ‘beurt’ te geven… Niet dat ik…. Laat maar! Ik praat te veel! :D ;)
@Citrofiel,
check de zijkant vanaf de B-stijl. Toch heel erg Ssangyong, hoor!
@ Franco; Nee joh, de daklijn loopt lang niet zo veel af, de wielkasten zijn veel dikker, bij de SY is er een gleuf en bij de Ford een ribbel, de raamomlijsting is compleet anders enz. enz. Ik zie echt geen overeenkomsten. Kom mss met specifiekere overeenkomsten.
jammer weinig IOSIS…
Ik hoop dat de tekenaar van AutoExpress het compleet bij het verkeerde eind heeft, want als Ford dit echt op de markt brengt wordt het wegbeeld er niet mooier op.
@Franco: De enige overeenkomt tussen de Ford en SsangYong dat ze beide een schuine C-stijl hebben, waardoor zo’n plastic driehoekje in de raamlijst nodig is. Ohja, en dat ze beide lelijk zijn…
en dan maar roepen gaat slecht met ford motor company,eigenschuld dikke l*l.
De nieuwe Freelander en de nog nieuwere Volvo XC 60 waar deze For technisch op zal leunen zijn veel mooier. Misschien willen ze die merken (net als Aston Martin) verkoopklaar maken?
Lijkt wel erg veel op ’n RAV4…motorkap loopt te schuin af en oogt te kort.
Ik bedoelde natuurlijk Ford ipv For, maar onbewust wilde ik waarschijnlijk zeggen dat deze Ford nog niet ‘af’ is…
Op basis van de recente designs van Ford, de S-max, Galaxy, Mondeo en de beide Iosis auto’s geloof ik absoluut niet dat de X-max (gaat ie zo heten?) er zo saai uitziet als deze impressie.
Ach, ik ie wat jullie niet zien en vice versa… :)
Aan de sjang jung liefhebbers: ik vind de impressie behoorlijk lijken op een ander meesterwerk, de Subaru Tribeca, zeker de achterste helft.
Ahum, mensen wat zou “Impressie” betekenen? Dat di thet ontwerp is? Of een tekening van iemand die bij een krant/autoblad werkt, die opdracht krijgt zijn idee van een X-max te maken…
@ Jan; Ja, dat heb ik wel door, maar dan mag ik het toch nog wel becommentariseren!? Waar is Autoblog anders voor. ;)
een s-max als suv zou mooier zijn
Nee dit is niet wat geef mij maar een S-max
ik geloof ook echt niet dat ford, na nieuwe reeks auto’s dit ‘geval’ op de weg gaat zetten
Ik geloof niet dat ik hier klaar voor ben, ben nog niets eens gewent aan SUV’s… ;-)
Met een hele vluchtige blik zou je bijna denken met een BMW of HONDA te maken te hebben. Dus dit is een goede zaak want dit zijn tenslotte niet de ‘minste’ auto’s waar we het over hebben he?…………….mooie kar!
de nieuwe rage hoor..
what’s next?
een crossover van een 4×4 en een cls achtige. terwijl er nu een audi q7 door me straat heen rijdt.
@Apache een multipla zal nooit zo mooi zijn als de XC60. Hoe kan je die vergelijking nou maken…? Beetje een appels en peren verhaal.
Kijk nou, ze gaan gewoon elkaar na-apen. Als het ene merk iets groters maakt, moeten ze het allemaal om niet achter te blijven, en dan maar met een designlijntje anders. Over smaak valt te twisten zoals wel blijkt, en jullie zijn allemaal stil van het inerieur? Wel een beetje voor de oranje-fan :).
.
.
.
Zucht…….
.
Nou ja, we zijn dan in ieder geval wel weer iets van die knufterige voorwielaandrijving
kwijt.
Hopelijk komt het de wegligging ten goede.
.
.
.