• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Formule 1: hoe zit het met de nieuwe regels?

Auteur: RubenPriest, gepost 14 juni 2019 om 12:04 – 17 Reacties

Formule 1: hoe zit het met de nieuwe regels?


Deze maand zou de bekendmaking komen. Helaas is de nieuwe realiteit anders.

De Formule 1 mag wel een tikkeltje spannender en diverse regels mogen van de fans ook wel anders. Wat dat betreft kijkt men halsreikend uit naar de nieuwe reglementen waar de Formule 1 samen met de FIA en betrokken partijen al een tijdje mee bezig zijn. In eerste instantie zou de presentatie voor de nieuwe regels van 2021 deze maand bekend worden gemaakt. Vandaag is duidelijk geworden dat de presentatie met een aantal maanden is uitgesteld.

Tot die conclusie kwam de F1 en betrokkenen vandaag. Er was al overleg in Canada en vandaag is de knoop doorgehakt in Parijs. De FIA, de F1-organisatie, team verantwoordelijken, technische directeuren, bandenleverancier Pirelli en de aanwezige coureurs Lewis Hamilton, Nico Hulkenberg en Alexander Wurz hebben unaniem besloten de onthulling van het 2021 reglement uit te stellen naar oktober 2019.

De basis zou er wel zijn, maar de komende maanden willen de partijen gebruiken om de puntjes op de i te zetten. Dat stelt de F1 in een naar buiten gebrachte verklaring vanmorgen. Eén van de verwachte wijzigingen is een max. besteedbaar budget voor topteams. Dit moet vooral Mercedes minder dominant maken en het middenveld meer kansen geven op een eventuele podiumplaats.

While the FIA Formula 1 World Championship’s key stakeholders feel the core objectives outlined for the future set of regulations have been defined, in the interests of the sport it was agreed that the best outcome will be achieved by using the extra time for further refinement and additional consultation.

De F1 verwacht de komende maanden nog enkele keren bijeen te komen om te praten over de nieuwe reglementen.

Ook interessant!

  • Video: Hamilton wint alsnog met overmacht
  • Video: Hamilton pakt Verstappen
  • Lewis hamilton aangepakt
    Hamilton zegt tabee tegen iedereen
  • Video: Verstappen pakt Hamilton

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

Alexander Wurz, Formule 1, geld, Lewis Hamilton, Nico Hulkenberg

Vorig bericht: « Deze Seat Tarraco is sneller en stoerder
Volgend bericht: Officieel: jankende atmosferische 6.5-liter V12 naar Le Mans [update] »

Lees Interacties

Reacties

  1. harrie zegt

    14 juni 2019 om 12:32

    The rules are: there are no rules

    Login om te reageren
    • rammillius zegt

      14 juni 2019 om 12:41

      @harrie: krijg je weer straalmotoren, 6 wielen, ventilators die de auto op het asfalt zuigen, bananen, oliesporen, etc

      Aan de andere kant. Klinkt leuk!

      Login om te reageren
  2. ghost zegt

    14 juni 2019 om 12:54

    Tijd dat de V10 weer terug komt!

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      14 juni 2019 om 14:30

      @ghost: helemaal mee eens. Of laat de keuze bij dr teams van wat ze willen

      Login om te reageren
    • kuip zegt

      14 juni 2019 om 22:28

      @ghost: hear! Hear! Wat was dat geweldig.
      19.000 a 20.000 rpm!

      Login om te reageren
  3. cloverleaf zegt

    14 juni 2019 om 12:59

    Kleinere wagens en minder vieze lucht… opgelost.

    Geluid boeit me niet meer zoveel

    Login om te reageren
    • mark997gt3 zegt

      14 juni 2019 om 15:21

      @cloverleaf: inderdaad. Terug naar de smallere, kortere maar leleijkere auto’s!

      Login om te reageren
    • harrie zegt

      14 juni 2019 om 15:26

      @cloverleaf:
      Ja de wagens zijn echt gigantisch geworden de laatste jaren.
      Niet de kleine baantjes zijn het probleem, maar de grote auto’s:

      https://youtu.be/EtNg51tAhJg?t=52

      Login om te reageren
  4. berlinetta zegt

    14 juni 2019 om 13:24

    Ik zou vooral willen zien dat de teams veel meer vrijheid krijgen bij het bouwen van hun auto’s. Dan krijg je ook veel meer diversiteit. Dus ook geen beperkingen stellen aan gewicht of vermogen. Daarnaast brandstoflimiet opheffen, betere banden introduceren die langer meegaan en wellicht toch weer eens nadenken over een budgetcap.

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      14 juni 2019 om 15:00

      @berlinetta: Zou wel gaaf zijn, krijg je wellicht elektrische auto’s en wagens op fossiele brandstoffen door elkaar heen, als we tanken weer gaan toestaan wellicht zelfs een diesel. Lijkt mij mooi.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        14 juni 2019 om 16:20

        @dutchdriftking: Precies. En bijvoorbeeld teams die heel erg inzetten op gewichtsbesparing of goede aero of juist teams die een raket van een motor bouwen. Dat is voor mij juist waar de F1 om gaat, de technische hoogstandjes. Om alles nog financieel haalbaar te maken voor kleinere teams zou er een budgetcap moeten komen. De vraag is alleen hoe dit in de praktijk eruit komt te zien, maar er zijn vast wel een paar slimme koppen die dat uit kunnen vogelen.

        Login om te reageren
        • duckmefaddy zegt

          15 juni 2019 om 09:28

          @berlinetta: ik vrees juist dat de technische hoogstandjes ervoor zullen zorgen dat er nog meer verschil komt

          Login om te reageren
  5. gwnbmw zegt

    14 juni 2019 om 13:43

    Minder regulaties op aero. 2 mogelijkheden voor motoren. Net als vroeger, waarbij elk team dus met een ander concept komt en het dus zomaar kan zijn dat williams een raket van een auto bouwt met een wilde gok.

    Login om te reageren
    • cloverleaf zegt

      14 juni 2019 om 14:38

      @gwnbmw: juist meer regulaties voor aero. Nu heb je teveel last van turbulente lucht als je erachter rijdt en dus verlies je downforce wat inhalen vermoeilijkt.

      Login om te reageren
  6. kennone zegt

    14 juni 2019 om 14:30

    PITPOEZEN!!!!

    Login om te reageren
    • cloverleaf zegt

      14 juni 2019 om 14:39

      @kennone: doen we ook wat pitkaters en regenboogpoesjes erbij voor de lgbt-sekte

      Login om te reageren
  7. Dutchdriftking zegt

    14 juni 2019 om 15:05

    Geen budgetcap, dan doen fabrieksteams niet meer mee. Meer vrijheid qua motorenkeuze (lijn, V, wankel, elektrisch, diesel, alles mag) wel een maximaal gewicht, weer tanken, twee bandenleveranciers, en een reservewagen per team per race. Dan kan iemand weer lekker bowlen bij de start. Oja, zo min mogelijk tijdstraffen, maakt het doodsaai.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North