• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Formule 1 vanaf 2013 met viercilinder turbo?

Auteur: Alwood, gepost 26 april 2010 om 20:08 – 72 Reacties

Brabham BMW 1.5 Turbo


Wat krijgen we nou? Is BMW net de F1 uit, worden binnen 3 jaar de turbo’s weer geïntroduceerd. Alles in het teken van kostenbesparingen en een lager verbruik en bijbehorende uitstoot. De teams schijnen er bijna uit te zijn.

De motor-configuratie gaat in ieder geval veranderen. Er deden ook al geruchten de ronde over een nieuwe introductie van gas-turbines. Een gasturbine is net een stap te ver, maar een viercilinder met turbo kan dus wel. Naast een hogere efficiëntie binnen de sport, is ook aangegeven de Formule 1 weer dichter naar de gewone auto toe te brengen. Innovaties in de sport moeten leiden tot betere ontwikkeling in de industrie.

Voorzover bekend gaat het om een 1.5 liter viercilinder met twee turbo’s en directe injectie als basis. Ook zal KERS weer een plekje vinden in de F1 van de toekomst. Tot 2013 blijft er een stop op verdere ontwikkeling van het huidige blok.

De vraag is tot wat voor prestaties dit gaat leiden. In de jaren ’80 racete Brabham BMW’s eveneens met 1.5-turbo’s en die produceerden zonder problemen 1500pk. De huidige 2.4 V8 moet het doen met slechts zo’n 800pk. Verder zal de soundtrack van de sport natuurlijk flink gaan veranderen. Als ze het overigens helemaal in lijn trekken met de eighties (yay) dan geven ze teams gewoon de keus: 1,2 met turbo of 2,4 zonder. Mogen ze zelf het aantal cilinders kiezen. (via WCF)

Ook interessant!

  • Formule E safetycar
    Formule E safetycar heeft maar liefst 761 pk
  • f1 rechten ziggo
    'Ziggo verliest F1 rechten'
  • Nyck de Vries niet in F1, wat gaat hij nu doen?
    Nyck de Vries niet in F1, wat gaat hij nu doen?
  • Kvyat F1 zitje
    Daniel Kvyat heeft weer een zitje in de F1

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

co2, Formule 1, Racing, Techniek, turbo

Vorig bericht: « Parkeerwachters staken: woensdag gratis parkeren
Volgend bericht: Nieuwe Mazda RX7 wordt een diesel? »

Lees Interacties

Reacties

  1. cheetacars zegt

    26 april 2010 om 20:10

    de F1 boeit me op het moment al niet veel, maar dan? daar krijgen ze het prachtige originele geluid toch niet meer uit?
    Trouwens, één trans-Atlantische vlucht is genoeg voor 1 seizoen aan uitstoot

    Login om te reageren
    • York zegt

      26 april 2010 om 20:36

      @cheetacars: En hoeveel vliegtuigen en boten vervoeren het hele F1 circus om de 2 weken?:)
      Jaa het is erg gesteld. Wel goed dat we die techniek ook later in wagens gaan kunnen terugvinden.. Een mercedes A-klasse met 1.5 4 cilinder en.. 1000 Pk! Olééé olééé

      Login om te reageren
      • cheetacars zegt

        26 april 2010 om 20:40

        @York: hoeveel trans-Atlantische vluchten zijn er?
        Het zou idd ook beter zijn de races meer bij elkaar in de buurt te houden, zeg 1 deel Europa, ander deel VS en Azië

        Login om te reageren
  2. Pjotr zegt

    26 april 2010 om 20:10

    Jay! Ploffende turbo-motoren ;-) Ik ben voor!

    Login om te reageren
  3. Escudo zegt

    26 april 2010 om 20:14

    Voorzover bekent gaat het om een 1.5 liter viercilinder met twee turbo’s en directe injectie als basis.

    -edit: check, bedankt-

    OT: Downsizing is het wel helemaal he! Ach, als ze er hetzelfde vermogen mee behalen zal ik ze niet stoppen.

    Login om te reageren
  4. Alex zegt

    26 april 2010 om 20:15

    Vergeet die 1500 pk maar vast, de regel dat een team maar 8 motoren per auto per seizoen mag gebruiken blijft (waarschijnlijk). Dus het aantal pk’s zal ongeveer gelijk blijven denk ik. En die 1500pk zonder problemen is ook wat overdreven, dit waren kwalificatie-motoren die na 2 of 3 rondjes kompleet op waren. In de race reden ze met ongeveer 1000 pk rond. Jammer maar helaas…

    Login om te reageren
  5. timberleek zegt

    26 april 2010 om 20:15

    mij boeide F1 ook al niet echt. Het zijn geen auto’s meer. Het moet gewoon perfect zijn, dan win je.

    ik kijk liever de klasses waar nog echt gestreden wordt in normale auto’s (enigsinds) en waar iets verder achter liggen betekend dat je wat beter je best moet doen en dan kun je nog winnen. Bij F1 is het eerder met zijn alle rondjes rijden. een paar plaatsjes worden verschoven, maar echt veel inlopen gebeurt amper.

    niet boeiend imo

    Login om te reageren
  6. Laurens zegt

    26 april 2010 om 20:15

    Als (volgens de complottheoretici) big-oil F1 sponsort, zou men over moeten stappen op diesel…

    Login om te reageren
  7. trigger565 zegt

    26 april 2010 om 20:15

    klein dt-foutje in de 3e paragraaf, moet “Voor zover bekenD” zijn ;)
    -edit: check, bedankt-

    OT: Lijkt me wel lekker, terug twinturbo’s op een F1. Laat die pk’s maar komen! :)

    Login om te reageren
  8. Rik3 zegt

    26 april 2010 om 20:16

    -edit: check, bedankt-

    Login om te reageren
  9. Roy zegt

    26 april 2010 om 20:20

    F1 TSI Bluemotion?

    Login om te reageren
    • Jokkebrok zegt

      26 april 2010 om 20:33

      @Roy: lol

      Login om te reageren
    • De Fiets zegt

      27 april 2010 om 08:47

      @Roy: dat zou geweldig zijn. Bluemotion met Hybride dan wel te verstaan en niet meer dan 60 pk. Dat is meer dan genoeg om die rondjes te rijden op zo’n circuit en je houdt nog geld over voor andere meer zinnige dingen zoals extra bomen planten!

      Login om te reageren
  10. Dimglor zegt

    26 april 2010 om 20:31

    Ja jammer misschien voor het geluid, maar wel positief dat ze dan de techniek kunnen gebruiken in hun productiewagens..
    Ik versta wel niet waarom ze eerst KERS toelaten, dan weer afschaffen en nu plots weer toelaten….

    Login om te reageren
  11. bozewolf zegt

    26 april 2010 om 20:44

    Als turbo-fan lijkt me dit een hele toffe ontwikkeling.

    Login om te reageren
  12. Huubje zegt

    26 april 2010 om 20:52

    Yay, dan klinken ze allemaal als Formula Fordjes ofzo.

    Login om te reageren
  13. RND zegt

    26 april 2010 om 21:03

    het is al mogelijk op gedurende langere tijd 40pk uit een 50cc lotus omnivore te stampen…. 1500pk hell ya

    Login om te reageren
  14. Bob zegt

    26 april 2010 om 21:15

    op zich niks mis mee hoor, maar de F1 is al een tijdje niet echt boeiend meer voor mij. Geef mij maar de LMES of GrandAm .. of misschien de Koni challenge.

    Login om te reageren
  15. AMG Powerrr zegt

    26 april 2010 om 21:19

    1.5t met 1500pk. 1000pk/l! Onwijs! Stel je eens voor dat een 6.2 AMG dat heeft. Heb je wel 6200pk. Of wat te denken van een vrachtwagen (Volvo FH16 (16.000pk 6 cilinder :P)

    Login om te reageren
  16. Daeruin zegt

    26 april 2010 om 21:21

    “Een gasturbine is net een stap te ver, maar de een viercilinder met turbo kan dus wel.” Lidwoord teveel na de komma denk ik.

    OT: Op zich zeker geen slechte zaak dat men wil dat de ontwikkelingen in de sport nuttig kunnen zijn voor de gewone wagens. Of het voor de constructeurs aantrekkelijk is om elk jaar drie keer het reglement te veranderen is weer wat anders…

    Login om te reageren
  17. BaySideBlueBoy zegt

    26 april 2010 om 21:22

    Ach, BMW maakt dan wel weer een comeback met BMW S14 (E30 M3 4 cilinder turbo motorblok).
    (alleen niet zo’n comeback als die van Schumacher)

    Downsizing in de F1 klinkt toch niet meer gek sinds de V12 bye-bye is. En waarom niet, lekker veel turbo-lag.
    Een waste-gate hoor je toch bijna niet want die krengen schakelen zo snel tegenwoordig…

    Login om te reageren
  18. GOD zegt

    26 april 2010 om 21:27

    1500pk gaan ze niet halen ook al is de techniek zo veel beter als eerst.
    Het BMW blok was een gebruikt blok die minimaal 2 ton heeft gelopen en waar ze zelfs nog overheen piste om het sterker te maken. ook gebruikte ze speciale brandstof wat nu niet meer mag.
    Ook moeten de blokken het veel langer uithouden.
    En ook al zou het wel dan mag het nog niet vanwege veiligheid.

    Verder vind ik het allemaal wel batje.
    Regels worden zowat om de dag veranderd in het nadeel van de sport dus ben er wel aan gewend.
    Het is tevens wel goed voor de ontwikkeling van turbo’s want echt probleem vrij is de techniek nog steeds niet.

    Login om te reageren
  19. willem zegt

    26 april 2010 om 21:39

    http://images.forum-auto.com/mesimages/698264/bt55_1.jpg2..jpg

    mooie herinneringen!

    Login om te reageren
  20. GOD zegt

    26 april 2010 om 21:42

    @ willem

    wow die is echt heel mooi.

    Login om te reageren
  21. willem zegt

    26 april 2010 om 21:44

    BT55 1986..Elio de Angelis verongelukte jammerlijk dat jaar in die auto…Ontwikkeld door ene Gordon Murray…

    Login om te reageren
  22. Mr. Dj M. zegt

    26 april 2010 om 21:50

    Wordt het misschien ooit weer een boeiend in de F1 :P

    Login om te reageren
  23. GOD zegt

    26 april 2010 om 21:54

    @ willem

    Kende deze nog niet. Wel de BT52, ook 1 van de mooiste F1 wagens ooit net als die BT55.

    Login om te reageren
  24. 206XS zegt

    26 april 2010 om 21:57

    Nog drie jaar verder en dan moeten het allemaal hybrides worden. Komen er 22 naaimachines langsgereden…

    Login om te reageren
  25. JPM zegt

    26 april 2010 om 22:02

    @ timberleek

    Waarom praat jij over die dingen waar je niets vanaf weet?

    Heb je de laatste drie grandprixs gezien? Hamilton alleen al haalde ruim 30 keer in. Alonso ook een stuk of 20 keer. Wat praat je voor onzin dat het een optocht is. Het is juist alles behalve een optocht dit jaar. Zielig hoor mensen die iets roepen zonder ook maar een seconde te kijken.

    @ cheetacars

    Het Formule 1 circus is zogenaamd ‘C02 neutraal’. Jaarlijks wordt er een bos aangeplant dat de hoeveelheid uitgestoten CO2 zou moeten kunnen opnemen. jajaja.. ;)

    Login om te reageren
  26. m5 zegt

    26 april 2010 om 22:02

    vergeet die 1500pk maar
    de nieuwe turbo motoren ze leveren slechts 670pk
    http://www.f1today.nl/nieuws/2010/04/23/ferrari-steunt-invoering-turbomotor-voorwaardelijk/

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      27 april 2010 om 10:59

      @m5: wat een stelletje ******* waarom moeten de wagens steeds langzamer gaan?? er komen gewoon teveel regels, het is toch belachelijk dat de hoogste tak van de racesport aan het CO2 gelul mee moet doen? ik wil gewoon de v10’s weer terug, de formula 1 zag straks denkik nieteens de snelste raceklasse meer zijn, want de pk’s die dalen. er mag niets meer ontwikkeld worden en de auto’s moeten zich nu aan veel te veel regels houden.
      Maak de circuits veiliger!!!! dat is dan al genoeg, geef de OUDE wagens weer terug en laat ze op NIEUWE circuits rijden!

      Login om te reageren
      • de Sjonnies zegt

        27 april 2010 om 11:49

        @lambo4all:
        Helaas, maar de techniek gaat het toch weer winnen, kijk maar wat er in de rallysport is gebeurd toen de Groep B wagens plotsklaps werden verboden, ze rijden nu met hetzelfde aantal PK’s of meer.

        Login om te reageren
        • lambo4all zegt

          27 april 2010 om 15:23

          @de Sjonnies: nou, dan komt alles toch nog goed:)

          Login om te reageren
        • bozewolf zegt

          27 april 2010 om 16:24

          @de Sjonnies: Nee toch? De topdogs in groep B haalden de 500pk zo’n beetje. Daar rijden ze nu niet mee rond. Naar mijn weten produceren ze iets van 350pk tegenwoordig.

          Login om te reageren
  27. bpc zegt

    26 april 2010 om 22:10

    jammer dat de f1 auto’s altijd minder hevig en perfecter worden qua wegligging vroerger was het de bedoeling het max er uit te halen , hoe ver kunnen we gaan ,nu daar in tegen altijd trage zwaarder en beter qua weglegging en das minder spectaculair , eigelijk zonde…

    Login om te reageren
  28. floryn zegt

    26 april 2010 om 22:13

    Mischien best een leuk idee al weet ik er niet zo veel van af. Het lijkt me wel logisch dat de Turbo sinds een paar jaar weer echt toekomst heeft en het gebruik daarvan stimuleren in de racerij kan niet slecht zijn. Of minder cilinders er nou toe leidt dat er meer uitvindingen worden gedaan waar de massa wat aan hebben, weet ik niet. Ze zullen ze waarschijnlijk toch wel snel kunnen maken.

    Login om te reageren
  29. K. zegt

    26 april 2010 om 22:17

    Ruim 800 PK en een enorme Turbo LAG zonder TC. Spektakel verzekerd. :D

    Login om te reageren
  30. Ralph zegt

    26 april 2010 om 22:22

    Dit past dus in het straatje van 1 motor voor alle raceklasse’s om kosten te sparen.

    Voor elke raceklasse dezelfde ‘basis’ 4 cilinder maar dan verschillend uitgevoerd qua Turbo, zonder Turbo enz.

    Een idee wat Max Moseley ooit heeft geopperd binnen de FiA.

    KERS leuk voor de privé teams qua kostenbesparing.
    Maar ja marketingtechnisch moet F1 groen worden.

    @BPC?
    Trager en zwaarder… qua downforce hebben de heren engineers gewoon weer dezelfde waardes als in 2008!

    Beter gaan ze richting meer mechanische grip een uniform aero pakket.

    Login om te reageren
  31. TDIfreak zegt

    26 april 2010 om 23:01

    gewoon een TDI er in hangen, is dat gezeur met tankstops ook afgelopen ;)

    Login om te reageren
    • Henk_he zegt

      27 april 2010 om 09:22

      @TDIfreak: U is zeer slecht geïnformeerd: “The biggest change for the 2010 season is the banning of refuelling during races for the first time since 1993.”

      Login om te reageren
  32. Mee zegt

    26 april 2010 om 23:02

    @Dimglor: KERS is nog steeds toegelaten, maar de teams hebben onderling beslist om het niet verder te gebruiken omdat dat erg veel kost om te ontwikkelen.
    Moesten ze dat binnen een paar seizoenen terug gebruiken zullen ze waarschijnlijk een standaard systeem gebruiken.

    Login om te reageren
  33. TG zegt

    26 april 2010 om 23:03

    Flikker toch een tering end op met dat uitstoot gezeik.
    Wanneer gaat iemand nou is uitleggen dat het helemaal niets uitmaakt. De verandering van die motors is mij niet echt een probleem, maar de reden is gewoon om te huilen.

    Login om te reageren
  34. JPM zegt

    26 april 2010 om 23:15

    @ TG

    Oja? Wereldwijd zijn autoproducenten opzoek naar alternatieve manieren van aandrijving en zuinigere motoren. Formule 1 is een afspiegeling van de autoindustrie. Het zijn de teams zelf die dit willen, het wordt hun niet opgelegd.

    Login om te reageren
  35. Frankypanky zegt

    26 april 2010 om 23:27

    Ha,

    Ik kan mij de Formule 1 turbo’s nog heel goed herinneren. Net of er een groep ernstig opgevoerde stofzuigers voorbij kwam denderen!!! :D

    Tuurlijk moet er iets veranderen in de F1. Zoals het nu gaat, kan men (zowel FIA als FOTA) niet langer volhouden!

    Zo gaat ook het gerucht dat men 18″ wielen gaat gebruiken, i.p.v. de 13″ wielen nu.
    Immers zijn er veel meer fabrikanten die 18″ banden maken voor de gewone markt, dan dat er nog van die 13″ ballonbanden worden gemaakt.

    Dus is downsizen een serieuze optie…
    Wellicht dat het ook meer autofabrikanten over de streep trekt, want bijna elke fabrikant heeft wel een 1.5 (of een 1.4 / 1.6.) in haar assortiment!

    Alleen vind ik het jammer dat de FIA meteen alle innovatie eruit haalt, door een vier in lijn (min of meer) verplicht te stellen… :(

    Login om te reageren
  36. Jobbermans zegt

    26 april 2010 om 23:43

    Ik zeg: 3 liter V12 met een 120 graden blokhoek voor de nodige vibraties! Verder geen windtunnels of CFD meer om die krengen te ontwerpen want zo’n windtunnel kost meer uitstoot per dag dan een F1 veld in een heel seizoen produceert. Lekker experimenteren met circuittests, helemaal klaar… Heeft iemand het emailadres van Jean Todt???

    Login om te reageren
  37. Cantago zegt

    26 april 2010 om 23:58

    F1 auto’s die meer op straatauto’s moeten gaan lijken? Wat een onzin zeg! En dan moeten ze ook nog brandstof gaan besparen in een racesport? Ik denk dat je meer bespaard op de gemiddelde energiecentrale, vrachtwagen of iets anders in die richting… 4 cilinder turbo, bah.

    Login om te reageren
  38. Blab. zegt

    27 april 2010 om 00:08

    Ik zeg: Doen :) Ben wel fan van Turbo’s!

    Login om te reageren
  39. GOD zegt

    27 april 2010 om 00:17

    Gewoon een mega Dremel achterin leggen.
    Paar batterijen erbij en voila 30.000rpm Hoppa!!

    Login om te reageren
    • hjkort zegt

      27 april 2010 om 08:15

      @GOD: turbo’s draaien ongeveer een 10 voudige van een dremeltje…

      Login om te reageren
  40. The_12oach zegt

    27 april 2010 om 03:39

    Valt me tegen dat niemand het nog gezegd heeft.

    TURBO TURBO!

    Ik stem voor als het in de 80’s stijl gedaan wordt met lekker veel te veel pk en knallende blokken door de race heen.

    Login om te reageren
  41. bengelke zegt

    27 april 2010 om 08:19

    noemen ze dat nog besparingen? Bijna ieder jaar zijn der nieuwe zaken op de auto, waardoor de hele auto vernieuwd moet worden

    Login om te reageren
  42. Mr. V8 zegt

    27 april 2010 om 08:20

    Pislink word ik hier van!!!!! :@!

    Login om te reageren
  43. Stefan00 zegt

    27 april 2010 om 08:41

    Gaat het?

    Login om te reageren
  44. Mr. V8 zegt

    27 april 2010 om 08:44

    Nee..

    Login om te reageren
  45. Timmie zegt

    27 april 2010 om 09:14

    Een sport als F1 zou immuun moeten zijn voor onnozele trends als downsizing.

    Login om te reageren
  46. Nevs zegt

    27 april 2010 om 09:17

    Al Gore, bedankt!! Dit heb je nu ook kapot gemaakt. De opwarming van de aarde is een hoax en geldklopperij.Als zo meteen de aarde weer gaat afkoelen mogen we dan allemaal een V10 zonder beademing aub?? Of is dit ook weer zoals het kwartje van Kok.. Frustratie frustratie..

    Login om te reageren
  47. de Sjonnies zegt

    27 april 2010 om 09:41

    Och, what’s new, kan me nog goed herinneren dat Renault het met een 1500 motortje met een enorme Turbo het opnam tegen de rest en dat was in 1976.
    Die Renaults waren vaak het snelste in de trainingen, maar gingen daarna vaak kapot.
    Dat kwam echter omdat de metaal legeringen nog niet zo goed waren als nu en de wagen zelf niet optimaal was (Renault wilde alles zelf doen)
    Als je kijkt wat er in de tussentijd bereikt is.

    Login om te reageren
  48. nickdenbakker zegt

    27 april 2010 om 09:43

    WOOH!! oude tijden herleven (ik heb ze nooit meegemaakt, ben pas 14) maar toch zeker vet!

    Login om te reageren
  49. Egbert.h zegt

    27 april 2010 om 10:17

    wat word het volgende een F1 auto op diesel of hybride met start stop XD

    gewoon weer de V12s er in planten

    Login om te reageren
  50. Trevor zegt

    27 april 2010 om 11:31

    Formule 1 = R.I.P. -> De top jaren hebben we al gehad. Dat waren namelijk de tijden met Senna, Prost, Mansel, Hill en ja ook nog even met Schumacher en zelfs onze eigen Jos the Boss in de regen… Die hebben allen nog meegemaakt V8, V10, V12, 3.0, 3.5 enz… Het maximale met de maximale gebeurtenissen(ja helaas ook met dodelijke) maakten de sport op dat moment het maximaal haalbare. De limieten die hierna steeds naar beneden bijgesteld werden zijn, helaas voor de sport, nodig geweest om levens te redden. Juist daardoor werdt ook het “spektakel element” drastisch vermindered… Een rollende start in de regen, omdat er misschien anders gecrasht gaat worden is iets waar niemand op zit te wachten. Minder(kleinere vleugels) downforce om lagere bochtsnelheden te bereiken waardoor er minder uit de bochten gevlogen wordt, ook daar zit een “spektakel liefhebber” niet op te wachten, enz enz.. Helaas is het succes van de sport nu juist datgene wat de sport langzaam aan de das om doet… Dat downsize heeft er geen ene bal mee te maken.. Alle bijbehorende restricties wel..

    Login om te reageren
  51. peter zegt

    27 april 2010 om 12:46

    turbo lijkt me goed idee, vooral naar inhalen toe.

    Maar laat ze vooral herbeginnen met bijtanken..

    Login om te reageren
  52. Svenska Aeroplan AB zegt

    27 april 2010 om 13:50

    Kijk! 4-Cilinder Turbo!
    Wisten ze bij Saab 33 jaar geleden al…
    Nu gaat de rest het een beetje snappen

    ;)

    Login om te reageren
  53. B /\/\ \/\/ zegt

    27 april 2010 om 14:35

    Formule 1: Saaaaaaaaai! Voor als je niks beters te doen hebt. Met zn allen rondjes rijden en kijken wie de snelste is, wat toch bijna altijd dezelfde mensen zijn. Boeiuh!!

    Login om te reageren
  54. Mr. V8 zegt

    27 april 2010 om 14:36

    @ BMW: jij kijkt zeker voetbal? *kots*

    Login om te reageren
  55. 8C_Competizione zegt

    27 april 2010 om 15:23

    Helaas zal het nog groener moeten worden ja(mede door het genereren van nieuwe sponsors enz.),
    maar nog meer downsizing zou ik wel jammer vinden:(
    Over KERS moet je realistisch zijn dat de huidige versie niet groen was(als je naar de details kijkt: batterijen enz.), maar het vliegwielsysteem waar BWM aan werkte destijds is wel groen! Mochten ze wel weer met batterijen gaan werken wordt dat trouwens erg lastig in dit huidige chassis met de nieuwe benzine tank vrees ik(lees: duur dus), omdat het chassis dan weer aangepast moet worden:P

    Login om te reageren
  56. Co-Driver zegt

    27 april 2010 om 17:33

    Beter 1.6 met turbo , WRC 2011 , WTCC 2011 …
    Dan zijn er met een zelfde motorblok véél meer toepasingen mogelijk .

    Login om te reageren
  57. Tostitje zegt

    27 april 2010 om 18:17

    ik wil niet lullig doen, maar iedereen zegt wel dat formule 1 niet meer leuk is en spannend en dat het tegenwoordig allemaal op de techniek van de auto aankomt, maar als je de kwalificatie lap van vettel in australië hebt gezien, dan is formule 1 toch nog wel leuk. je kan je geen f1 fan noemen als je het nu niet meer leuk vind. sorry hiervoor maar het is denk ik wel zo

    Login om te reageren
  58. peter zegt

    27 april 2010 om 18:27

    kvind F1 momenteel aangemaan om te kijken, maar dat niet tanken en die domme bandenregels steken me wel tegen

    Login om te reageren
  59. Scaglietti zegt

    29 april 2010 om 11:53

    Vergeet je niets te melden over de banden
    Er zijn nu besprekingen aan de gang over een nieuwe bandenleverancier en deze willen de wielen naar 17-18 inch hebben om ook voor auto’s betere inovatie te brengen

    Login om te reageren
  60. Wessee zegt

    29 april 2010 om 11:58

    Michelin toch? Weg met die fransen. Gaan ze opeens achterlijke eisen stellen.

    Login om te reageren
  61. JVC zegt

    5 mei 2010 om 15:09

    1,2 motor met turbo of 2,4 zonder en zelf het aantal cilinders kiezen. Je weet op voorhand welke meest PK’s ontwikkelt !

    Login om te reageren
  62. baryy zegt

    15 mei 2010 om 19:46

    Dan kunnen we F1 binnenkort vergelijken met een tractoren race.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North