• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Formule 1 ziet niets in aanpassing puntensysteem

Auteur: RubenPriest, gepost 24 juli 2024 om 09:58 – 13 Reacties

Formule 1 ziet niets in aanpassing puntensysteem

Een revolutie van het puntensysteem in de Formule 1 gaat niet gebeuren.

Geregeld vinden er aanpassingen plaats in het wedstrijdelement van de Formule 1. De ene aanpassing pakt beter uit dan de andere. Wat voor een flinke verandering zou kunnen zorgen is het aanpassen van het puntensysteem zoals je de Formule 1 nu kent.

Formule 1 puntensysteem

Nu is het zo dat coureurs van P1 tot en met P10 punten toegekend krijgen. Iedereen vanaf P11 kan fluiten naar punten. Een wijziging van dit systeem kwam ter sprake om ook punten uit te keren aan coureurs die na de tiende plaats finishen. Dat gaat nu toch niet gebeuren.

Dat is gisteravond besloten na een vergadering tussen de Formule 1 commissie en de FIA. De meeting vond plaats in Londen in het bijzijn van F1 President en CEO Stefano Domenicali en FIA Single-Seater directeur Nikolas Tombazis. Het is de derde keer dit jaar dat de bobo’s bij elkaar kwamen.

Meer testdagen

Er zou unaniem besloten zijn om geen aanpassingen door te voeren aan het puntensysteem in de Formule 1. Daarnaast is er goedkeuring gegeven om negen testdagen te organiseren voor het seizoen van 2026.

De reden om meer testdagen te organiseren heeft alles te maken met de grote wijzigingen in 2026. Vanaf dat nieuwe seizoen vinden er belangrijke aerodynamische wijzigingen plaats om inhalen beter mogelijk te maken. Ook zal er vanaf dat seizoen met honderd procent duurzame brandstoffen worden gereden.

Om teams te laten wennen aan deze ingrijpende nieuwigheden zijn extra testdagen op het programma gezet. Daar is nu goedkeuring voor gegeven. Het huidige aantal testdagen staat op drie. Locaties en data volgen in een later stadium.

Gewicht

Dan nog een kleine aanpassing. Het minimumgewicht voor coureurs is met twee kg toegenomen naar 82 kg. Dat betekent dat het minimumgewicht voor een auto plus coureur 800 kg bedraagt vanaf 2025. Als een coureur niet aan die 82 kg komt krijgt de auto ballast mee. Dat is nu ook al het geval, maar dan met een eis van 80 kg.

Ook interessant!

  • Verrassend: FIA-baas wil mínder Formule 1-races
  • pitstop in het donker
    Red Bull doet pitstop in het donker
  • Max Verstappen wil niet eens winnen
  • Zijn Max Verstappen en Kelly Piquet nog wel samen?
    Zijn Max Verstappen en Kelly Piquet nog wel samen?

Nieuwste artikelen

  • Chinese AUDI gespot in het vleesch
  • Koenigsegg monteert bijzondere nieuwe uitlaat voor recordpoging
  • Niemand wil een elektrische Maybach, dus je krijgt 50.000 korting!1!!
  • Is dit de meest ondergewaardeerde hot hatch van Marktplaats?
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, Racing

Vorig bericht: « Maak de nieuwe M5 nog zwaarder met M Performance goodies
Volgend bericht: Opnieuw tegenvallende cijfers voor Tesla »

Lees Interacties

Reacties

  1. Johanneke zegt

    24 juli 2024 om 10:10

    Ben erg benieuwd naar de nieuwe auto’s, of ze kunnen waarmaken dat ze een beetje op het huidige niveau qua snelheid blijven. Want ben bang dat we straks gaan zien dat auto’s een seconde of 7 langzamer gaan zijn per rondje. Of iets in die richting.
    Vind het punternsysteem prima overigens, veel beter dan vroeger, toen werden er naar mijn gevoel nauwelijks punten uitgedeeld.

    Login om te reageren
  2. petroldrinker zegt

    24 juli 2024 om 10:24

    Damn, eigen minimum gewicht van 82kg? ik haal dat voorlopig nog niet hoor, ben ik de enige die dat zwaar vind?

    Login om te reageren
    • audirs3 zegt

      24 juli 2024 om 10:43

      Die coureurs hebben behoorlijk veel spiermassa, en zeker als je dan ook wat langer bent van postuur dan ga je al snel over de 80kg heen

      Login om te reageren
    • harrie zegt

      24 juli 2024 om 10:47

      Als je wat langer bent zit je daar zo op hoor, ook zonder bierbuik.

      Login om te reageren
      • petroldrinker zegt

        24 juli 2024 om 12:02

        @harrie Ik ben +-1.90M ongeveer, en heb moeite om de 70kg aan te raken…. vandaar mn verbazing

        Login om te reageren
    • Johanneke zegt

      24 juli 2024 om 12:03

      Hoe lang ben je? Ik zit op 87 kilo, 1.89 lang. Paar keer per week sportschool, klein beetje bier. Al is het wel een flink gewicht om te halen als je bijvoorbeeld 1.73 bent. Mijn vriendin is 1.75 en die zit (gelukkig) op 61 kilo oid.

      Login om te reageren
      • petroldrinker zegt

        24 juli 2024 om 20:12

        @johanneke zoals hierboven geschreven zit ik rond de 1.90M maar heb moeite om de 70kg aan te raken….

        Login om te reageren
    • Robert zegt

      24 juli 2024 om 12:59

      @petroldrinker: ‘maar’ 82 kilo lichaamsgewicht, dan moet ik 25 jaar terug in de tijd 😂
      Ik zit daar 10 kilo boven die, in weerwil van alle initiatieven tot meer bewegen en een gezondere leefstijl, er maar niet meer afgaan.

      Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    24 juli 2024 om 10:58

    Dat gewicht voor de coureur is fijn. De tijd dat de coureurs allemaal tussen de 160 en 170cm zaten is wel voorbij, dus niet meer dan logisch. Echter is het totaal gewicht van 800kg wel wat hoog. Als dit naar 750 of zelfs 700kg gebracht zou worden dan zou ik dat als een enorme verbetering zien. Net als verkleinen van de auto’s. Als de auto’s niet zo idioot groot waren hadden we afgelopen weekend veel meer inhaal acties kunnen zien.

    Login om te reageren
  4. gregorius zegt

    24 juli 2024 om 15:03

    Op het moment maakt het dus eigenlijk niet uit of je 11e of 20e finisht.
    In een tijd waarin over het algemeen vrijwel iedereen de GP finisht, zou je kunnen zeggen dat er wel een incentive moet zijn om toch door te blijven knokken als je tussen 12 en 20 rijdt.
    Ook zullen er minder team gewoon de coureur naar binnen halen om de motor te sparen tijdens een slecht weekend.

    Login om te reageren
    • sportevo zegt

      25 juli 2024 om 12:46

      Ondanks dat je er geen punten voor krijgt maakt het wel degelijk uit of je 11e of 20e wordt. Als je zonder punten blijft of je hebt een gelijk aantal punten, dan kijkt men naar je resultaten, dus hoe hoger je finisht, hoe beter.

      Login om te reageren
  5. mashell zegt

    24 juli 2024 om 19:44

    Geen punten als je achteraan finished: winnen is belangrijker dan meedoen!

    Login om te reageren
  6. schuimbekje3 zegt

    24 juli 2024 om 21:03

    ik verbaas me erover dat, sinds alle kosten, f1 teams zonder theoretische kans op p10 of beter niet altijd stoppen.. ze krijgen geen geld, alles slijt, waarom rijden?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North