• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Foto’s Hyundai Genesis Coupé gelekt!

Auteur: evo, gepost 16 maart 2008 om 15:28 – 107 Reacties

Dit is de Hyundai Genesis Coupé


Hyundai wordt cool! Over het concept waren we al behoorlijk te spreken, maar nu zijn ook de eerste officiële beelden van het productiemodel uitgelekt. Dus in plaats van te moeten wachten op de New York Auto Show, kun je alle foto’s nu al op je gemakje bekijken. And he’s cool, really cool…

De coupé is het sportieve 2-deurs broertje van de Genesis sedan, maar gelukkig wijkt hij qua uiterlijk behoorlijk af. Check bijvoorbeeld die zeer fraai geboetseerde kont! Helaas ontbreekt verder elke vorm van informatie of het moet zijn dat we nu weten dat de coupé bij 6500 toeren per minuut in het rood gaat…

Dit is de nieuwe Hyundai Genesis Coupé!
Dit is de nieuwe Hyundai Genesis Coupé!
Dit is de nieuwe Hyundai Genesis Coupé!
Dit is de nieuwe Hyundai Genesis Coupé!
Dit is de nieuwe Hyundai Genesis Coupé!
Dit is de nieuwe Hyundai Genesis Coupé!
Dit is de nieuwe Hyundai Genesis Coupé!
Dit is de nieuwe Hyundai Genesis Coupé!
Hyundai Coupé Genesis
Hyundai Coupé Genesis
Hyundai Coupé Genesis
Hyundai Coupé Genesis
Hyundai Coupé Genesis

Ook interessant!

  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk
  • Briljante atmosferische V8
    Briljante atmosferische V8 bijna uit productie
  • AB-presentator spot retedikke Hyundai Kona
  • Ontwikkeling ICE Hyundai
    Ontwikkeling ICE Hyundai stiekem gestaakt

Nieuwste artikelen

  • Nieuw automerk uit controversieel land, maar het is geen Chinees!
  • Is de dieselauto dood en begraven?
  • Doemscenario: komende jaren meer verkeersdoden
  • Video: Dit ongeluk zie je van een kilometer ver aankomen
FacebookTweetPinLinkedIn

Coupe, genesis, Hyundai

Vorig bericht: « Vier stukjes Nissan Maxima onthuld
Volgend bericht: Zondag en regen dus.. Wiesmann videotime! »

Lees Interacties

Reacties

  1. marnik zegt

    16 maart 2008 om 15:29

    ik vind hem eigenlijk helemaal niet slecht .

    Login om te reageren
  2. DVB9 zegt

    16 maart 2008 om 15:31

    Hyundai blijft Hyundai en er zitten weer gejatte elementen in.
    Dat hij goed gaat worden verkocht dat zit er wel in maar een onderscheidend ontwerp, dat zal wel niet.

    Login om te reageren
  3. STJ zegt

    16 maart 2008 om 15:35

    Ziet er niet uit, zelfs de design kenmerken die ze gestolen hebben.

    Login om te reageren
  4. Ultimora zegt

    16 maart 2008 om 15:35

    ik kan me wel in dit ontwerp vinden. tis gewoon een nette verschijning!

    Login om te reageren
  5. sacha zegt

    16 maart 2008 om 15:38

    Goed bezig. Nog niet helemaal perfect, maar er zit duidelijk progressie in (Re: Hyundai Coupé gedrocht)

    Login om te reageren
  6. lincoln zegt

    16 maart 2008 om 15:38

    @STJ .. noem er eens 3 ??

    Login om te reageren
  7. mrB zegt

    16 maart 2008 om 15:39

    wat zijn nou de overeenkomsten van dit ontwerp en dat van de sedan? Ik kan ze niet vinden

    Die verhoudingen zijn hier en daar een beetje raar. Das best jammer

    Login om te reageren
  8. IlCuoreSportivo zegt

    16 maart 2008 om 15:39

    Het blijft een auto van wel willen maar nie kunnen, beter tweedehands een echte auto kopen dan.
    Volgens Hammont van top gear rijdt de gewone hyundai coupe wel goed, lijkt me sterk.

    Login om te reageren
  9. DVB9 zegt

    16 maart 2008 om 15:42

    @ Lincoln

    # design dingen die ze gestolen hebben: het front heeft weg van een lexus IS zkr de lichten, de achterlichten zijn gestolen van de mazda 6 en de achterste taillelijn lijkt op die van de opel corsa. Overtuigd?

    Login om te reageren
  10. Pinho zegt

    16 maart 2008 om 15:42

    Snap nog steeds niet waarom mensen Hyundai meteen zo afkraken met “gejat design, goedkoop spul enz.” Vraag me af hoe de reacties zijn als er een ander logo op zat.
    Overigens zijn er bijzonder weinig merken waarbij bijvoorbeeld een achterlicht-unit of een voorbumper geheel uniek lijkt. Bijna alles kan je wel van een ander model afleiden op die manier.

    Login om te reageren
  11. Antoine zegt

    16 maart 2008 om 15:44

    Op de wielen na ziet het er vrij behoorlijk uit.

    Login om te reageren
  12. IlCuoreSportivo zegt

    16 maart 2008 om 15:46

    Kopiëren is gewoon the way of life in azië, maar dat geldt tegenwoordig ook voor Fransen, Duitsers,
    Italianen lijken de enigen te zijn die nog kunnen verbazen in autoland.

    Login om te reageren
  13. Chailo zegt

    16 maart 2008 om 15:46

    wat een rommeltje

    Login om te reageren
  14. robbie zegt

    16 maart 2008 om 15:46

    Zijkant en achterkant is wel lekker, maar die voorkant kan mij niet bekoren. Het lijkt een beetje samengeperst vanaf de zijkant. Bij zo’n coupe past veel beter een “brede” neus.

    Login om te reageren
  15. Sjaaky zegt

    16 maart 2008 om 15:48

    @Pinho,

    Idd wilde net de zelfde reactie geven. Als dit bijvoorbeeld Toyota was geweest was het een superfeest hier en nu is alles gejat….

    Ken tegenwoordig legio mensen die door de bomen het bos niet meer zien en het verschil tussen een C6 en een 607 niet meer zien. Zegt natuurlijk ook iets over hun auto kennis maar ok dat merken (en dat is in bijna elke branche) naar elkaar kijken en dan krijg je gewoon invloeden van een ander merk in je eigen product.

    Login om te reageren
  16. Kyanite zegt

    16 maart 2008 om 15:56

    Erg mooi model. Zoals Sjaaky zegt bij ieder merk kan je wel iets vinden dat andere merken ook gebruiken in hun ontwerp.

    Login om te reageren
  17. Le Feber zegt

    16 maart 2008 om 15:58

    Wat een zielige reacties weer over gestolen componenten. Ik zou zeggen probeer lekker is zelf een auto te ontwerpen waarin geen enkele lijn overeenkomt met een andere auto.

    Ik vind het over het algemeen goed uitzien, zoals menig ander coupe, vind alleen het zijruitje-achter niet zo geslaagd. Lijkt net of het verzakt is, geen strakke lijn.

    Login om te reageren
  18. Thom Holwerda zegt

    16 maart 2008 om 15:59

    Dit is toch wel een ontzettend mooie auto. De neus is misschien iets te beknepen, maar dat kan ook door de fotografie komen – maar eens ‘in het echt’ zien voor ik een definitief oordeel vel. En profil ziet hij er lekker ‘clean’ uit, met die strakke dubbele vouw – echt een Hyundai stijlelement, dat ook al in de huidige en oudere Coupe’s zit. Hier komen die vouwen er toch echt wel het mooist uit.

    De ster van de show is trouwens toch wel de achterkant. Wat een ontieglijk gracieus vorm gegeven kontje is dat zeg, niet te kort. Stoer, maar toch elegant.

    All in all, echt mijn petje af. Sterk staaltje design, dit!

    Login om te reageren
  19. wietse46 zegt

    16 maart 2008 om 15:59

    het licht gewoon aan de merk naam dat ik dit niet een super auto vind stelje hem maar ens voor met een pegeot logo of iets in die trend

    Login om te reageren
  20. Uitdebroeck Piet zegt

    16 maart 2008 om 16:00

    de lijn van de deur naar de achterkant komt toch maar raar over. En de lichten hebben wat weg van maserati. Wel beter dan de gewone coupé, maar ik denk dat deze hoger gepositioneerd is, zelfs eerder regio 350Z. Indien niet zo: des te knapper!

    Login om te reageren
  21. R. zegt

    16 maart 2008 om 16:01

    is hy perongeluk uitgelekt met de nissan samen?
    Wel mooi, alleen jammer van kleine ruitje dat zo naar onder hangt

    Login om te reageren
  22. lincoln zegt

    16 maart 2008 om 16:03

    sterker nog .. de diversiteit is anno 2008 groter dan ooit ..
    je hebt al 120 soorten bestelbusjes ipv transit/vw ..
    80 soorten SUV,s ipv cherokee ..
    elk merk een paar stations ipv alleen volvo ..
    allemaal een cabrio ipv alleen miata
    en ga zo maar door ..
    ik begrijp dat geneuzel echt niet hoor ..

    Login om te reageren
  23. sjaak zegt

    16 maart 2008 om 16:19

    uitlaatjes lijken op jaguar xf ..

    Login om te reageren
  24. joop zegt

    16 maart 2008 om 16:21

    Redelijk gelukt karretje ,geen straf om in gezien te worden zal wel veel voor weinig worden denk ik zo.
    Beetje audi R8 frontje

    Login om te reageren
  25. Marek D. zegt

    16 maart 2008 om 16:27

    waarom zeuren jullie over gestolen designkenmerken:S GSUS het is gewoon een nette kar, omdat het een koreaan is zulke negatieve reacties?
    Maarja misschien moet ik maar niets zeggen aangezien ieder zijn eigen mening heeft.

    Login om te reageren
  26. Gerrit zegt

    16 maart 2008 om 16:32

    beetje infiniti?

    Login om te reageren
  27. Alfisti zegt

    16 maart 2008 om 16:33

    Niet slecht. Eigenlijk best goed! Wel vond ik de concept beter geslaagd qua design. Maar, zo blijft er ook nog wat over voor de tuners! :)

    Login om te reageren
  28. pepeid zegt

    16 maart 2008 om 16:34

    achterkant: mazda, bmw, audi, infiniti
    voorkant: infiniti, lelijk
    profiel: lelijk
    teller: mercedes
    velgen: audi

    Login om te reageren
  29. Falco zegt

    16 maart 2008 om 16:41

    Zeker niet slecht voor een Hyundai! ;)

    Login om te reageren
  30. DAT zegt

    16 maart 2008 om 16:41

    @ lincoln

    Senseo komt ook in 30 varianten. 30 variaties op een kartonsmaak.

    Ik denk dat je diversiteit verwart met kwaliteit.

    Login om te reageren
  31. Dennis zegt

    16 maart 2008 om 16:43

    daamn jammer dat de ny auto show maar tot 30 maart is, ik zit er de 1ste april :-P

    Login om te reageren
  32. lincoln zegt

    16 maart 2008 om 16:46

    @DAT .. wat jij dan weer verwart met vormgeving ..
    slechtste metafoor ooit ..

    Login om te reageren
  33. Joost zegt

    16 maart 2008 om 16:47

    Voor mijn gevoel is de wielbasis net iets té lang waardoor de daklijn een beetje raar overkomt.. Komen hier trouwens wel de gewone Hyundai logo’s op blijkbaar?

    Login om te reageren
  34. Patrick zegt

    16 maart 2008 om 16:53

    Weer de klassieke denigrerende uitspraken “ziet er niet slecht uit voor een Hyundai”.

    Het zal hoogstwaarschijnlijk wel gecencureerd worden, maar hier zitten zéér veel racisten. Enkel hun merk is het goede, al de rest is prut en namaak in hun zieke ogen.

    Dit is een auto dat een niche opvult waarvoor vele Europese constructeurs hun neus decenia lang hebben opgehaald.

    Login om te reageren
  35. mashell zegt

    16 maart 2008 om 16:53

    Zolang autofabrikanten elkaar maar saai blijven nadoen met ouderwetse concepten als 4 wielen (hey, waarom geen 5 of 6?) blijven auto’s op elkaar lijken.

    Hyundai is toch al snel heel ver gekomen. Dit is gewoon goed design, met een prachtige achterkant en erg gemeen ogend front. Het vreemde zijruitje kan me nog niet zo 1,2,3 bekoren. Hij lijkt nog het meest op een oude Hyundai Coupe maar dan weer mooier gemaakt.

    Qua orginaliteit scoort dit toch ontzettend veel beter dan de nieuwe VW Sirocco (die wel erg op een platgeslagen Golf lijkt).

    Login om te reageren
  36. Knorrit zegt

    16 maart 2008 om 16:55

    O nee toch, het zijruitje achter is gesmolten!!

    Login om te reageren
  37. Patrick zegt

    16 maart 2008 om 16:56

    @Knorrit: jouw hersenen ook blijkbaar.

    Login om te reageren
  38. Rus zegt

    16 maart 2008 om 17:04

    Ziet er heel dik uit, maar dit wordt geen hit in West-Europa.

    Login om te reageren
  39. Knorrit zegt

    16 maart 2008 om 17:07

    Nee, helaas. Het zijn twee aan elkaar geboetseerde auto’s. Bij de achterkant van het portier begint gewoon een ander model. Niet mooi. “Wacht maar tot je ‘m in het echt ziet…” Nee dank u. Te lelijk.

    Gemiste kans voor Hyundai, een voordeel voor de andere merken.

    Login om te reageren
  40. lincoln zegt

    16 maart 2008 om 17:09

    @Rus .. denk het ook niet .. in de USA zijn dit soort modellen een must voor elke fabrikant .. nissan , infinity , honda , acura , toyota , GM hebben allemaal wel een dikke (in de states geproduceerde) coupe ..

    Login om te reageren
  41. Patrick zegt

    16 maart 2008 om 17:09

    Gelukkig is de doelgroep van de Genesis volwassen.

    Login om te reageren
  42. super zegt

    16 maart 2008 om 17:09

    vind de manier waarop die knik (geul) vanaf de voorste wielkast overloopt tot en over het achterste schem wel leuk gedaan.

    Over Hyundai, heb er eigenlijk geen ervaring mee, schijnt 6e grootste automaker ter wereld te zijn dus ze doen kennelijk wel het eea goed.

    Login om te reageren
  43. Henk zegt

    16 maart 2008 om 17:23

    Wat een prutswerk, eerst iedereen lekker maken met een geweldige concept en dan met dit aan komen zetten, ik kots voortaan op conceptcars!

    Login om te reageren
  44. JP zegt

    16 maart 2008 om 17:26

    @henk

    helemaal mee eens. Die concept was echt dik, maar dit slaat echt alles. bah!

    Login om te reageren
  45. DoubleOZeven zegt

    16 maart 2008 om 17:33

    Zeg me niet dat het niet op een Lexus lijkt….

    Login om te reageren
  46. impreza wrx sti 2008 zegt

    16 maart 2008 om 17:47

    http://youtube.com/watch?v=FkH9CYGminw

    Login om te reageren
  47. Patrick zegt

    16 maart 2008 om 17:59

    007: hij heeft de trekjes zoals alle auto ze tegenwoordig hebben. Dit noemt men trends, dat was 50 jaar geleden al zo en dat zal binnen 50 jaar ook nog zo zijn. De Genesis heeft gelukkig enkel Aziatische stijlkenmerken.

    Login om te reageren
  48. Willem zegt

    16 maart 2008 om 17:59

    bmw z4 roadster en mclaren trekjes, lichtjes; niet teveel

    Login om te reageren
  49. Patrick zegt

    16 maart 2008 om 18:00

    Maar als ik zeg dat de nieuwste Alfa op een Astra GTC trek dan word ik ter plekke afgeschoten.

    -edit: jaja, nu weten we het wel…zucht…-

    Login om te reageren
  50. wilco zegt

    16 maart 2008 om 18:03

    Leuke auto. Maar ben benieuwd naar details.

    Login om te reageren
  51. Cooper S zegt

    16 maart 2008 om 18:11

    Hyundai is absoluut vooruitgegaan met de overtuigendheid van hun designs. Er is nog zeker wat te verbeteren, maar dit gaat de goede kant op.

    Login om te reageren
  52. Patrick zegt

    16 maart 2008 om 18:13

    Hij is in elk geval stukken knapper dan het laatste audi papierformaat.

    Login om te reageren
  53. jeroen123 zegt

    16 maart 2008 om 18:32

    @ Patrick

    Lekkere vergelijking…

    Login om te reageren
  54. dekster zegt

    16 maart 2008 om 18:48

    Ziet er lekker uit en het is volgens mij de goedkoopste 6cylinder coupe die je kan kopen…

    Login om te reageren
  55. gebbetje zegt

    16 maart 2008 om 18:48

    Cool? Smaken verschillen denk ik dan maar.

    Login om te reageren
  56. STJ zegt

    16 maart 2008 om 19:07

    @lincoln

    De achterlichten komen van een skyline V35/G35, de heup lijn is van een silva S15 en de koplampen van een lexus IS.

    Login om te reageren
  57. IlCuoreSportivo zegt

    16 maart 2008 om 19:07

    willem, waar zie jij dan die gelijkenis met een Z4??
    Ik denk dat deze auto als je hem in het echt ziet weer net zo lelijk is als zijn voorgangers.
    Ik ben wel vooringenomen want mij zal je nooit een aziaat aangesmeerd krijgen.

    Login om te reageren
  58. IlCuoreSportivo zegt

    16 maart 2008 om 19:09

    Patrick,
    zeer terecht dat ze u afschieten.

    Login om te reageren
  59. Patrick zegt

    16 maart 2008 om 19:10

    STJ, de koplampen lijken op die van een Lexus IS, Mazda 6, Ford Mondeo, Peugeot 207, Mazda 2, ooooooops, eigenlijk zijn ze gewoon met de tijd mee.

    Login om te reageren
  60. Patrick zegt

    16 maart 2008 om 19:12

    @IlCuoreSportivo : uiteraard word ik afgeschoten, ik heb een eigen mening en dat is verboden tegenwoordig. Zeul jij maar gezellig mee met het gepeupel, dat is veel makkelijker, vooral als je zelf niet stevig in je schoenen staat.

    Login om te reageren
  61. Damoklets zegt

    16 maart 2008 om 19:18

    Best een leuke auto, maar verre van onderscheidend. Het probleem zit em er volgens mij niet in dat er ontwerpelementen zijn “gestolen” van andere auto’s maar dat de lijnvoering geen achterliggende gedachten hebben.
    Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat ze veel van de vormen gewoon “zomaar” hebben gekozen omdat het ‘wel lekker smoelt’.
    Zoals je bijna altijd ziet bij aziatische merken zijn bijvoorbeeld zowel voor- als achterlichunits een ongedefinieerd samenraapsel van curves die vervolgens in de lengte zijn ‘uitgetrokken’. Liefhebbers van japanse auto’s (niet van vormgeving) noemen dat ‘sportief ogend’.
    De punten die altijd afgerond waren krijgen tegenwoordig soms hun hoeken terug (zie bijv. nissan 350z).

    Toyota was de eerste die met hun 2e Avensis een beetje verstand leken te krijgen van intelligenter ontwerpen, maar het interieur bleef van een uiterst teleurstellend niveau. Bij de recentere Hyunday Tuscon was dit overigens het zelfde verhaal.

    Kortom;
    Mensen met een beetje inhoudelijker verstand van ontwerpen zullen beamen dat Aziaten nou eenmaal niet gezegend zijn met goede ontwerpgenen, al boeken ze zeker progressie. Een goed voorbeeld van het handje vol toevalstreffers is bijv. de Infinity FX serie.

    Dus met een beetje meer individualisme en persoonlijkheid in een hoogwaardiger en intellectuelere lijnvoering zou Azie nog best eens echt mooie auto’s kunnen gaan produceren in de toekomst. Een fijn vooruitzicht…

    Login om te reageren
  62. Patrick zegt

    16 maart 2008 om 19:23

    Het grote probleem wat (volgens mij) Aziatische ontwerpen hebben is dat ze steeds een auto moeten ontwerpen die in de smaal valt van een veel grotere markt van enkel de Europese. Voor de duitsers is het simpel, ze hoeven enkel iets te ontwerpen voor de Europese markt en de enkele Amerikanen die een Europese auto lusten.

    Login om te reageren
  63. Damoklets zegt

    16 maart 2008 om 19:31

    @Patrick:

    Precies, dat heb je helemaal goed. En dus verliezen de aziaten elk grammetje karakter in de vormgeving omdat er te veel concessies worden gedaan.

    Login om te reageren
  64. JH zegt

    16 maart 2008 om 19:44

    @damoklets: wel eens met Koreaanse ontwerpers te doen gehad? die jongens zijn zeker net zo goed als alle andere. Wel eens met Japanse ontwerpers te doen gehad…geldt hetzelfde. Kijk maar eens naar motorfietsen en je ziet dat Japanse ontwerpers goed kunnen zijn. Probleem is het management. Die beslissen hoe het eruit moet zien en geven een briefing en daar moet je je als ontwerper naar schikken. En als de chefs de ballen verstand ervan hebben tja wat wil je dan? Beetje makkelijk om zo te praten maar bij Asiaten is de hierarchie extreem, baas is de baas en die bepaalt het hoe of wat.

    Login om te reageren
  65. wies zegt

    16 maart 2008 om 19:53

    ooow niet gewend van hyundai! prachtige wagen… :)”’

    Login om te reageren
  66. Desiderius zegt

    16 maart 2008 om 19:59

    die achterkant lijkt op de achterkant van een peugot 406 coupe, vooral bij foto 6 en 12

    Login om te reageren
  67. Damoklets zegt

    16 maart 2008 om 20:11

    @JH:

    Ik stelde het enkel op basis van bevinding, maar als het zoals je zegt dan neem ik enkel de opmerking over het ontbreken van ontwerpgenen terug.

    De motoren zijn mij inderdaad ook bekend en op dat gebied zijn ze goed. Heel erg eenkennig (enkel ‘hightech’ racemotoren en de goldwing), maar wel verdomd goed.

    Verder blijft het natuurlijk een onweerlegbaar feit dat de aziatische automotive sector voor ontwerpliefhebbers een inspiratieloos zooitje is.

    En ja ik ken het werk en de werkwijze van verschillende Aziatische automotive designers en ze hebben een duidelijke overeenkomst. Zowel in conceptfase als in het uiteindelijke product.

    Het begint met een manga-achtige chaos van lijnen die elkaar op de meest willekeurige manieren en onmogelijkste hoeken snijden. Om de chaos compleet te maken volgt er het aanbrengen van een kakofonie van kleuren die elke samenhang missen.
    Het uiteindelijke product krijgen ze door alle uitschieters van het samurai-zwaard waarmee ze hebben ‘ontworpen’ met elkaar te verbinden waardoor je een soort karakterloos leizig geheel van loze lijnen krijgt.

    Nou is dit wel heel chargerend gesteld natuurlijk.
    Maar bottomline is natuurlijk dat nagenoeg alle auto’s die ze hierheen sturen, enkele uitzonderingen daargelaten, een treurige vervuiling zijn voor het blikveld.

    Login om te reageren
  68. Ben zegt

    16 maart 2008 om 20:17

    Mwoah.. als de prijs goed is is dit er eentje die ik zou durven kopen.

    Login om te reageren
  69. Type-R zegt

    16 maart 2008 om 20:27

    Ik herken er een Infiniti, Lexus IS en nieuwe Mazda 6 in:p
    Maar ziet er toch niet zo slecht uit;)

    Login om te reageren
  70. Tombnolz zegt

    16 maart 2008 om 20:40

    Maserati, Lexus, A5, ’t zit er weer allemaal in. Niet lelijk maar toch ook wel verre van mooi.

    Inderdaad, een inspiratieloos zooitje. Al draait hij 500.000 km, ik hoef ‘m echt niet.

    Login om te reageren
  71. lincoln zegt

    16 maart 2008 om 20:40

    @Damoklets .. ik voel me altijd een soort van gerust gesteld als u spreekt ..

    Login om te reageren
  72. Damoklets zegt

    16 maart 2008 om 21:05

    @Tombnolz:

    Goed puntje die kilometers, want die jongens kunnen inderdaad de duurzaamste motorblokken bouwen. Daar kunnen wij europeanen en Amerikanen juist weer wat van leren!

    @Lincoln:

    Fijn te horen dat iemand zich ermee kan identificeren!:)

    Login om te reageren
  73. Patrick zegt

    16 maart 2008 om 21:08

    @Damoklets : je hebt gelijk alhoewel ik betwijfel is men daar enige aandacht aan schenk. Men koopt liever een afgelikt Europees koekblik waarbij men op 100.000km verschillende keren de EGR klep en luchtmassameter dient te vervangen.

    Login om te reageren
  74. Rick zegt

    16 maart 2008 om 21:18

    Deze komt net als de sedan niet naar Nederland zeker he? :-(

    Login om te reageren
  75. Damoklets zegt

    16 maart 2008 om 21:31

    @Patrick:

    Goed punt. Dat geeft maar weer aan dat de techniek meestal het onderspit delft.
    Heel kort door de bocht gezegd zit het plaatje alsvolgt in elkaar:
    Aziaten zijn slecht vorm gegeven maar hebben goede techniek. En Europeanen hebben goede vormgeving en matige techniek.

    1+1 is dan gewoon 2, en gaan de meesten dus voor de europeaan omdat die op geen van beide echt slecht scoort.

    Een ander seillant detail is dat iedereen, zowel bewust als onbewust, onderhevig is aan de invloed van vormgeving.
    Je koopt eigenlijk niet zo snel iets wat goed is maar oerlelijk. Maar iedereen zal regelmatig iets kopen wat mooi is zonder eigenlijk te weten of het goed is.
    Kleding is zoiets. Een dure jeans of kostuum is kwalitatief echt niet zo superieur als de prijs doet denken. Het is mooi heeft een goed imago, dus we kopen het!

    Nou ga ik me even op glad ijs begeven;
    Kijk bijvoorbeeld eens naar de zorg en stijlgevoeligheid van kleding en interieur van mensen.
    Je kunt aan de auto vaak al een redelijke inschatting maken hoeveel kennis iemand heeft van vormgeving en dus hoe deze zich kleed, verzorgt en hoe het interieur van het huis eruit ziet.

    Ik denk dat voorbeelden niet nodig zijn…

    Login om te reageren
  76. mashell zegt

    16 maart 2008 om 21:59

    Hoe kun jij nou Aziatisch ontwerp generaliseren? Ontwerpers zijn een rondreizend circus, die werken dan hier dan hier. Het is bepaald geen wet (eigenlijk een zeldzaamheid) dat een auto uit land x door een ontwerper ook uit land x ontworpen wordt. Dan heb je nog merken die studio’s hebben in inspiratie rijke gebieden zoals Californië. Of merken die bij de Italiaanse studio’s inkopen en dan zelf aanpassen. net zo min als er typisch Duits ontwerp bestaat, bestaat er ook geen Koreaans ontwerp. Het enige dat zinnige dat er over te zeggen valt is dat sommige merken hun ontwerpen sturen zodat ze in bepaalde markten meer in de smaak vallen (je kunt vaak duidelijk zien dat een ontwerp voor de US bedoeld is).

    Login om te reageren
  77. Damoklets zegt

    16 maart 2008 om 22:23

    @Mashell

    Generaliseren komt doordat ik aanneem dat iedereen voor zich wel snapt dat er zat uitzonderingen zijn.

    Ontwerpen is natuurlijk niet alleen lijntjes tekenen en uitvoeren. Ik doel dus ook op keuzes in het ontwerpproces die inderdaad ook afhankelijk zijn van het PVE (pakket van eisen) de mate van invloed van irrelevante hierarchie binnen het bedrijf etc. En natuurlijk zijn doelgroepen allemaal verschillend.

    Maar het neemt niet weg dat de afkomst van auto’s altijd te zien in aan de kwaliteit van het ontwerp.

    Natuurlijk is het zo dat ontwerpers internationaal opereren en zich zo mondiaal ontwikkelen. Maar het is natuurlijk pertinent onwaar dat er geen typisch Duits of typisch Koreaans ontwerp zou zijn.
    Waarom denk je dat ze bepaalde ontwerpers (de meest succesvolle zijn europeanen) naar andere landen halen om daar te onwerpen? Denk aan Luc Donckerwolke uit Belgie die bij Lamborhini zit, de Nederlandse Adriaan van Hooydonk bij BMW en Henrik Fisker die de Aston Martin V8 ontwerpt.
    En waarom denk je dat Citroen zo succesvol denkt te gaan zijn met de nieuwe C5?

    De vormgeving in de autoindustrie hangt aan elkaar van cultuurgebonden stylegevoel en hokjes-denken.

    Login om te reageren
  78. mashell zegt

    16 maart 2008 om 23:08

    “De vormgeving in de autoindustrie hangt aan elkaar van cultuurgebonden stylegevoel en hokjes-denken.”
    Een waarheid als een koe.

    “Maar het is natuurlijk pertinent onwaar dat er geen typisch Duits of typisch Koreaans ontwerp zou zijn.”
    Nou dat had ik wat duidelijker kunnen stellen. Want er is wel typisch Duits design (laag, breed, relatief kleine ruiten, weinig decoratie op de flanken) maar dat ligt zo vast dat ook buitenlanders dat kunnen ontwerpen (precies wat Citroen met de nieuwe C5 gedaan heeft).

    Mijn stelling: de nationaliteit van de designer maakt niet uit voor het ontwerp, wel het eisen pakket van de opdrachtgever. Ik vind Murat Günak een mooi voorbeeld, de Turkse Duitser heeft voor heel verschillende opdrachtgevers heel verschillende auto’s gemaakt. Voorbeeld de 307, 1e SLK, VW EOS. Erg sterke ontwerpen perfect passend bij het merk en de doelmarkt maar onvergelijkbaar.

    Login om te reageren
  79. JH zegt

    16 maart 2008 om 23:13

    Aziaten zijn erg sterk in overstylen. Het is voor mij niet de vraag welke nationaliteit de ontwerper heeft maar hoe goed het management is. Als ontwerper kan je je in een merk inleven dus het hangt sterk van de briefing af wat je ontwerpt. De BMW 3 serie is getekend door een Japanner, de Alfa Kamal kwam ook van de hand van een Japanner…je inleven is het credo.
    Iedereen zweert altijd bij het Italiaans design maar het meeste van de laatste 10 jaar kan je ook weggooien hoor je echter niemand over.
    De Honda Civic laat zien dat het kan (fris en anders) en bij Koreanen moeten we afwachten of bijvoorbeeld een Schreyer het voor mekaar krijgt om er iets van te maken.
    De manga stijl klopt zeker, maar zo heeft de Italiaan een stijl (alle lijnen treffen zich in een punt) en de Duitsers, etc. Als je echter deze manga stijl abstraheerd kan het interessant worden.

    Login om te reageren
  80. Simcajet zegt

    17 maart 2008 om 00:16

    Ja hoor, de banden lijken op die van een Lexus, de dashboardverlichting op een Primera. Lijkt een Citroën C1 niet erg veel op een Toyota Aygo? Dan is die laatste zeker ook gekopieerd? Lekker ver gezocht, enkel omdat het een Hyundai is?
    Ik vind het gewoon een schitterende auto is! Laat maar komen hoor en dan ook in de kwalitiet die de laatste tijd gebruikelijk is voor Hyundai!

    Login om te reageren
  81. monk zegt

    17 maart 2008 om 00:16

    achterkant: briljant
    voorkant (bumper): bedenkelijk

    Login om te reageren
  82. SimonMc zegt

    17 maart 2008 om 00:27

    @Simcajet: een citroen C1 en een toyota Aygo zijn één en dezelfde auto, alleen met een andere batch…

    Login om te reageren
  83. Scooperdepoep zegt

    17 maart 2008 om 00:30

    Toen de opperbaas van Toyota enkele maanden geleden zomaar zie dat Hyundai een niet te onderschatten concurrent zou kunnen worden, krabte ik mezelf even achter m’n oren….. nu begrijp ik hem beter.

    Toppertje hoor!

    En die jankers die er een kopie-design in zien, raad ik Pearl aan.

    Login om te reageren
  84. Patrick zegt

    17 maart 2008 om 00:31

    @SimonMc: en daarmee is de C1 gelijk de meest betrouwbare Citroën.

    Login om te reageren
  85. Simcajet zegt

    17 maart 2008 om 00:32

    @ Simon Mc:

    Klopt! Maar ik las laatst in een tijdschrift dat de verslaggever schreef dat het autootje echte Franse levensvreugde uitstraalde. Ik vroeg me toen af of ie dat van de Aygo ook gezegd zou hebben. Mensen zijn zo gevoelig voor marketing en merken dat ze zo’n auto al bij voorbaat in een hoekje plaatsen. Zegt natuurlijk meer over hen dan over die auto’s, maar toch……
    Maar letterlijk genomen heb je natuurlijk helemaal gelijk!

    Login om te reageren
  86. sebastian zegt

    17 maart 2008 om 00:45

    het is ook de gemiddelde autoblogger die moeite heeft om zich in te leven in het ontwerp. hier wordt veelal geroepen dat de hyundai lelijk is, een kopie van een kopie, overstyled, etc, etc.
    maar vergeten wordt dat de auto een doelgroep aanspreekt die niet per se bij het gemiddelde autoblogpubliek aansluit. deze auto heeft zijn eigen markt en in die markt is dit waarschijnlijk een mooie auto. als je kennis neemt van dit soort markten dan zou je zo’n auto misschien kunnen waarderen op zijn kwaliteiten.

    Login om te reageren
  87. JD zegt

    17 maart 2008 om 07:55

    Hehe altijd weer dezelfde reacties. Elke keer als er een andere auto als een VAG of Mercedes komt is het meteen een gestolen design en lelijk. Naja wat kan mij het ook schelen dat sommige mensen gewoon niet een andere auto mooi kunnen vinden.

    Persoonlijk vind ik dit een heel erg mooie auto, maar ik denk dat we bang moeten zijn dat het qua prijs vast in een duurder segment gaat komen dan de vorige coupe.

    Login om te reageren
  88. IlCuoreSportivo zegt

    17 maart 2008 om 08:26

    Sinds wanneer is alfist zijn meezeulen met de meute, das een goeie :)
    BMW en audi lopen bejubelen is in mijn ogen meezeulen met de menigte.
    En verder is de 8C een schitterende wagen, dat is mij ook al zeer veel gemeld door mensen die een hekel aan alfa hebben (zielig gezever natuurlijk)
    Ik vind het alleszins de auto van de eeuw, tot nu toe.

    Login om te reageren
  89. IlCuoreSportivo zegt

    17 maart 2008 om 08:29

    Idd Sebatian, niet iedereen heeft goede smaal en verstand van auto’s natuurlijk. Ik vind dit echt een auto voor onwetende wanabe’s, toch zeker de vorige modellen. En dan gaan ze m vaak nog erger maken door er 10 kg goedkope plastiek her en der aan te hangen.

    Login om te reageren
  90. Jesper zegt

    17 maart 2008 om 08:47

    Ben ik de enige die die achterruitjes een rip-off vind van de Z4-coupé?

    Login om te reageren
  91. Dotternetta zegt

    17 maart 2008 om 08:50

    Jammer, net of hebben ze 2 modellen aan elkaar geplakt. De kont is veel te dik t.o.v. de neus.

    Login om te reageren
  92. peter zegt

    17 maart 2008 om 09:58

    Mensen die voorbeelden geven van gejatte ontwerpen, en dan 5 merken noemen. Geven eigenlijk al toe.. dat dus elk merk wel gejatte lijnen heeft.

    ===============================================
    pepeid schrijft,
    16 March 2008 om 16:34

    achterkant: mazda, bmw, audi, infiniti
    ================================================

    Dus eigenlijk heeft bmw gejatte lijnen van audi, mazda en infiniti
    of de Audi heeft gejatte lijnen van al die andere..

    Zo heeft elke auto wel bepaalde kenmerken van een andere merk.

    Login om te reageren
  93. Jandepandaman zegt

    17 maart 2008 om 10:53

    Ik herhaal domweg maar mijn commentaar van bij http://www.autoblog.nl/archive/2007/11/08/hyundai-genesis-coupe-naakt-gespot

    Jandepandaman schrijft,

    8 November 2007 om 16:12
    Saai, nietszeggend.
    Geen spannende lijnen- Allemaal erg veilig en degelijk. Type auto voor de saaie slaperige burgerman die eens uit de band wil springen maar dan vooral niet Te, anders valt hij op bij zijn buren en g… verhoede dat dát zou gebeuren… Zo’n soort auto is dit. Bijna het equivalent van vroegah een zo normaal mogelijk Dafje maar dan met …een aflopend achterkantje….! Ja ja- Wij Doen Ruig…!

    Alleen dat hangende achterzijruitje valt wat op. En dan wat mij betreft in negatieve zin- ik stoor mij er aan omdat ik meer van een bol lijntje houd op die plek in plaats van een hol lijntje.

    Login om te reageren
  94. Damoklets zegt

    17 maart 2008 om 11:02

    @Jandepandaman:

    Je slaat wat mij betrefd de spreekwoordelijke spijker op zijn kop!

    Login om te reageren
  95. Tuscani zegt

    17 maart 2008 om 11:25

    Mooie bak. Jammer van de kleur want dat maakt de auto een beetje saai. In oranje/zwart zou het net zo vet tonen als de concept.

    Login om te reageren
  96. BMW zegt

    17 maart 2008 om 19:18

    HEEL mooi ding, maarja hyundai…
    dus kopen zou ik hem niet
    naamwijziging misschien van hyundai??;p

    Login om te reageren
  97. Patrick zegt

    17 maart 2008 om 19:32

    Dat is pas intriest, een auto heel mooi vinden maar omwille van een naamplaatje toch maar niet kopen.

    Login om te reageren
  98. Sérgio zegt

    17 maart 2008 om 19:55

    ziet er goed uit. Hyundai mag dan wel niet de reputatie hebben van flitsend, snel en kwalitatief….. in mijn studenten tijd een Pony gehad…. nou deze was niet kapot te krijgen. Half Europa doorgekrost en 200.000 op de teller van een 1.5 met 75 pk…..

    Login om te reageren
  99. Citrofiel zegt

    17 maart 2008 om 22:18

    Mooie verschijning! Toch moet ik ook even zeggen dat de voorkant wel van Lexus komt, en de achterkant van Infiniti. Dat gezegd hebbende, kan ik er gewoon van genieten. :) Die knik van de zijruit vond ik eerst ook nog leuk, maar nu vind ik hem toch een beetje te druk van opzij, met die lijnen en de knik.

    Login om te reageren
  100. Rick dos zegt

    17 maart 2008 om 22:29

    Ik durf ‘m wel aan:

    Hyundai is goed bezig de laatste tijd.

    Het plastic klokkenspel is wat minder. Maar goed, je kan niet alles hebben.

    Login om te reageren
  101. Patrick zegt

    17 maart 2008 om 22:45

    @Rick Dos: bij welke auto is het klokkenspel niet van plastiek?

    Login om te reageren
  102. Rick dos zegt

    17 maart 2008 om 22:47

    @Patrick

    Das waar. Maar waar ik totaal niet van hou is het hardplastic uiterlijk. Had het dan wat gecamoufleerd.

    Login om te reageren
  103. The Honda Spirit zegt

    17 maart 2008 om 22:49

    Op de een of andere manier kloppen de proporties gewoon niet. En het lijnenspel, de designer wist vlgs mij niet goed wat ie wilde.

    Ik vind de huidige gewoon mooier, al is dat natuurlijk een Ferrari 456 GT kloon.

    Login om te reageren
  104. DVB9 zegt

    18 maart 2008 om 17:00

    Hyundai is gewoon per definitie een auto waarvan vanalles is afgekeken.

    Login om te reageren
  105. rider zegt

    19 maart 2008 om 08:15

    hier druipt de kwaliteit bijna vanaf. schitterend mooi design. die koreanen gaan het steeds beter doen. eerst zijn ze met de betrouwbaarheid al op het goede spoor en nu hebben ze het designverhaal ook al onder de knie.

    Login om te reageren
  106. Turbo zegt

    19 maart 2008 om 21:44

    Tsja, wat kan je hier nou over klagen. Als er ook nog een spannende motor in komt met voldoende PK’s, dan kan Hyundai een nieuwe hit weer niet ontgaan.

    Allesbepalend voor deze auto: een aantrekkelijke prijs. We zullen zien.

    Login om te reageren
  107. Patrick zegt

    19 maart 2008 om 21:45

    @Turbo: een V6 of V8 naar keuze.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North