• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

From France with love!

Auteur: autoblogger, gepost 29 augustus 2007 om 12:11 – 48 Reacties

Hey Lieffie

Renault maakt het steeds bonter. Na een reeks zelfmoorden en psychische schadeclaims heeft men nu de relaties van vele (potentiële) klanten op het spel gezet. Een (wederom) originele reclamecampagne, waarbij een ogenschijnlijk handgeschreven ‘liefdesbrief’ is verstuurd aan 30.000 vrouwen, is verkeerd uitgepakt…

Of juist niet, want er is nu voldoende media-aandacht.

Ontvangsters van de brief kregen te lezen: ,,Hey lieffie, hoe gaat ’t? Tijdje geleden dat ik je gesproken heb.’’ De schrijver weet dat ze ooit een Renault Twingo reed en voegt twee foto’s van deze wagen bij, gemaakt ‘op vakantie in Parijs’. De brief sluit af met: ,,Veel liefs, M.’’. Ene Barbarella Commandeur (35) mocht zich vervolgens verantwoorden bij haar vriend, net zoals vele andere vrouwjes.

Het echtpaar besloot op onderzoek uit te gaan. De enige aanwijzing was een postcode op de envelop staat, met een nummer erachter. Ze zijn er afgelopen maandag heen gereden en toen stonden ze opeens bij de Boeingavenue 275 voor het hoofdkantoor van Renault Nederland. De receptionisten konden melden dat ze al tientallen telefoontjes hadden gehad van mensen met relatieproblemen.

Hey lieffie!

Met dank aan linkinparknl voor de tip!

Ook interessant!

  • De comeback van de Renault 4 is nabij!
  • Nederlandse stichting klaagt Renault en Dacia aan
    Nederlandse stichting klaagt Renault en Dacia aan
  • Renault 5 is live met al zijn broertjes
    Nieuwe Renault 5 is live met al zijn broertjes
  • Renault Sport is omgedoopt
    Renault Sport is omgedoopt tot, jawel, Alpine

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

Reclame, Renault

Vorig bericht: « Wallpaper: Lamborghini Diablo
Volgend bericht: Klassiekers gespot – deel 3 »

Lees Interacties

Reacties

  1. sacha zegt

    29 augustus 2007 om 12:13

    Barbarella Commandeur?

    Sounds fishy… H04X!

    Login om te reageren
  2. Roel zegt

    29 augustus 2007 om 12:17

    haha, ik vind het wel een goede actie, zet mensen wel aan tot denken… en wellicht een echtscheiding!

    Login om te reageren
  3. Diek zegt

    29 augustus 2007 om 12:17

    Ik las het ook al in de ‘wakkerste krant van nl’, na tracing van gegevens, kwam de afzender uit Schiphol-Rijk, dus de importeur :)

    Vind het eigenlijk wel een humor actie, ik heb hem overigens niet gehad.

    Login om te reageren
  4. Robin zegt

    29 augustus 2007 om 12:21

    @sacha

    Hoax?

    Login om te reageren
  5. Forza! zegt

    29 augustus 2007 om 12:23

    Is toch wel overduidelijk een auto-ad…

    Login om te reageren
  6. Mercedes - Jellinek zegt

    29 augustus 2007 om 12:23

    Dan spoor je voor geen meter als auto fabrikant.
    Dat doe je toch niet???

    Login om te reageren
  7. Roadronner zegt

    29 augustus 2007 om 12:25

    Haha ik las het in de telegraaf ja. Echt een stomme actie van Renault, beetje gemoedsrust van 30.000 mensen in gevaar brengen. Vast weer een lollig marketingdirecteurtje die zichzelf heel grappig vindt. Sneu gewoon.

    Login om te reageren
  8. RubenBaeten zegt

    29 augustus 2007 om 12:25

    Op zich wel overduidelijk niet handgeschreven…

    Login om te reageren
  9. august zegt

    29 augustus 2007 om 12:30

    tjonge, zulks een metroman, die brievenstuurder.. “alle Franse marktjes afgestruind en belachelijk veel geshopt”. Dat hoor ik nou niet dagelijks in mijn vrindenkring.

    Login om te reageren
  10. Neliz zegt

    29 augustus 2007 om 12:31

    Leuke lettertype, die wil ik ook wel!…

    Login om te reageren
  11. MacGyver zegt

    29 augustus 2007 om 12:33

    k zie geen mannen belachelijk veel geld uitgeven aan kleding en shoppen en met tasjes achter n Twingo aanrennen om er n foto van te maken. Echt n vrouwenbrief. Waarom zou je je dan als ontvanger moeten verantwoorden bij je vriend? Omdat ie denkt dat je n lesbische relatie had? haha

    Login om te reageren
  12. SaxoVTS zegt

    29 augustus 2007 om 12:37

    Renault zit wel op het randje met deze actie vind ik. Maar kom op zeg… je krijgt een gedrukte brief over een nieuwe auto met foto’s bijgevoegd :P Als hier al relaties stuk door gaan, zijn deze mensen eigenlijk alleen maar beter af zonder elkaar. Al die jaloezie bah bah.

    Login om te reageren
  13. autoblogger zegt

    29 augustus 2007 om 12:38

    LOL @ MacGyver ;)

    Login om te reageren
  14. Citrofiel zegt

    29 augustus 2007 om 12:40

    Ze durven wel, daar bij Renault!

    Login om te reageren
  15. Chriz zegt

    29 augustus 2007 om 12:44

    Mn moeder had ook zo’n brief (rijdt nl. ook n twingo :S) Best grappige actie van Renault eigenlijk, je moet t ff begrijpen, maar dan is het zeker wel leuk!

    Login om te reageren
  16. Snoepie zegt

    29 augustus 2007 om 12:46

    veel slechte huwelijken kunnen weinig hebben zo te zien.

    Login om te reageren
  17. Racer X zegt

    29 augustus 2007 om 12:54

    Originele actie, leuk bedacht :).

    Login om te reageren
  18. Jeroen zegt

    29 augustus 2007 om 13:01

    Leuk weer wat vrijgezelle vrouwen op de markt bedankt Renault!

    Login om te reageren
  19. Davidov zegt

    29 augustus 2007 om 13:04

    originele actie:)

    Login om te reageren
  20. dekster zegt

    29 augustus 2007 om 13:07

    Die brief is toch niet per sé aan een vrouw gericht?

    Login om te reageren
  21. XP zegt

    29 augustus 2007 om 13:08

    Ze worden steeds vindingrijker :) Best wel goed gevonden, alhouwel wat vreemd

    Login om te reageren
  22. vr6 rijder zegt

    29 augustus 2007 om 13:10

    mijn reputatie is zo goed, dit zou ik wel overleven (kuch, hoest)

    Login om te reageren
  23. Scar zegt

    29 augustus 2007 om 13:20

    Temptation car

    De nieuwe afleveringen zijn vanaf maandag beschikbaar bij uw plaatselijke Renault dealer.

    Login om te reageren
  24. wimbers zegt

    29 augustus 2007 om 13:21

    mijn vrouw kreeg er ook een (ooit twingo gehad) maar het kwam nou niet in me op dat dit NIET een marketingactie zou zijn..
    ben ik nou goedgelovig?

    Login om te reageren
  25. R5 Turbo 83 zegt

    29 augustus 2007 om 13:30

    Renault heeft meer problemen met de Twingo dan alleen deze campagne: maar 4 sterren in de Ncap crash test. Erg vreemd voor een autobouwer met veelal 5 sterren auto’s !!!! Geen orginele 2de Twingo bouwen, verkeerde reclame campagne, 4 sterren………….. Erg jammer voor mensen die wat anders willen dan een 500.

    Login om te reageren
  26. Pieter zegt

    29 augustus 2007 om 13:32

    De actie was gericht aan vrouwen die in het bezit zijn (geweest) van een Twingo. Ik vind het wel een aardige actie, zeker nu iedereen erover schrijft kan je spreken van een zeer geslaagde mailing.

    Login om te reageren
  27. DeletedItem zegt

    29 augustus 2007 om 13:44

    profiel afzender: vrouwelijk, linkshandig, achter auto aanrennend met tassen om een foto te maken????? In Parijs????? Inderdaad, gelijk reden tot echtscheiding. Dit neem je toch niet serieus als je een goede relatie hebt (m/m, m/v of v/v).

    Wel lachwekkend allemaal.

    Login om te reageren
  28. NLX zegt

    29 augustus 2007 om 14:01

    Haha leuke aktie, het zal je maar overkomen, kan me voorstellen dat het een hoop agressie heeft veroorzaakt.

    Login om te reageren
  29. Barry330cd zegt

    29 augustus 2007 om 14:33

    In eerste instantie dacht ik ook “wat een kutstreek van Renault”, maar als je de brief leest dan kom je erachter dat hij is geschreven door a) een vrouw of b) een heaumeau. Dus hoe hierdoor vrouwen in de problemen komen bij hun echtgenoot is mij dan ook een raadsel.

    Login om te reageren
  30. Martin 400 zegt

    29 augustus 2007 om 14:43

    Volgens de huidige privacy regeling mag de RDW niet zonder meer adressen verstrekken aan de autobranche. (als ik het goed heb) Erg vreemd dat er op deze manier nog mailingen worden verstuurd. Bijkbaar een oud klantenbestand of nog snel alles opgevraagd voordat het werd geblokkeerd.
    Ik ontvang zelf ook nog brieven van een Alfa-dealer waar ik nooit klant ben geweest. Eigenlijk kan dat helemaal niet meer.

    Login om te reageren
  31. NLX zegt

    29 augustus 2007 om 14:47

    @ Baryy330cd

    Inderdaad, als dit een relatie een gevaar brengt, kan je je beter afvragen of het sowieso niet gewoon een slechte relatie is. En bovendien is het door een vrouw geschreven, dat maakt het al raar. Enigste wat je daar eventueel uit zou kunnen leren, is dat je vrouw bi is, en of je dat als een nadeel ziet moet je zelf beslissen, mooie kans voor een trio:P

    Login om te reageren
  32. Pomoek zegt

    29 augustus 2007 om 14:58

    Die nieuwe is echt het einde (?) Dan weet je dat het een hoax is.

    Login om te reageren
  33. Thelis zegt

    29 augustus 2007 om 15:22

    En Renault scoort weer een hoop gratis reclame!

    Wat dat betreft geniaal gevonden.

    P.S. Hebben Autoblogdames (Lotte en ook een beetje Aimee) ook een brief gehad? En wat vond Wouter daarvan in geval van Aimee?

    Login om te reageren
  34. Dagmara zegt

    29 augustus 2007 om 15:22

    HaHa..ze weten wel hoe je reclame moet maken… grappig hoor…wel minder als je zo brief krijg en je vent leest ut…LEUK…

    Login om te reageren
  35. Sysopje zegt

    29 augustus 2007 om 15:35

    Wel een erg originele actie van Renault. Ben benieuwd hoe veel (goedgelovige) mensen ruzie hebben gehad hierdoor.

    Login om te reageren
  36. Chriz zegt

    29 augustus 2007 om 15:38

    Excuusbrief van Renault lag vandaag in de bus.. zal wel naar aanleiding van alle telefoontjes e.d. geweest zijn dat ze hebben gedacht van; oeff.. niet zo’n goed idee dit..

    Login om te reageren
  37. Justfendi zegt

    29 augustus 2007 om 16:18

    origineel maar niet grandioos

    Login om te reageren
  38. jodocus zegt

    29 augustus 2007 om 17:00

    tsja, Renault moet wél origineel zijn met haar reklamecampagne voor de nieuwe Twingo, om te kunnen opboxen tegen het nieuwe leuke originele Fiat’je 500
    Want de nieuwe Twingo zelf is deze keer helemaal niet zo leuk & origineel.

    Login om te reageren
  39. Knorrit zegt

    29 augustus 2007 om 18:31

    Leuk, maar tamelijk hersenloos als je dáár intrapt, eerlijk gezegd.

    Login om te reageren
  40. B100 zegt

    29 augustus 2007 om 19:36

    @ Knorrit

    Dat dacht ik nou ook. Het mag er echt uitzien, maar als je de brief leest weet je wel beter toch? Kortom: goede aktie van Renault!

    Login om te reageren
  41. NLX zegt

    29 augustus 2007 om 19:41

    Bovendien, het zijn allemaal kopietjes, je kan iets wat echt hand geschreven toch wel onderscheiden van een kopie?

    Login om te reageren
  42. VivelaFRANCE zegt

    29 augustus 2007 om 19:50

    Een schande!!!!!!!!!!!! Hoe kan zo’n fantastisch FRANS automerk, zo’n STOMMe reclameactie uitvoeren!? Nou ja, in ieder geval wel origineel…

    Login om te reageren
  43. Benny1 zegt

    29 augustus 2007 om 20:06

    haha bekrompen volk ook weer he.

    Lekkere relatie heb je als je na één zo’n (duidelijke nep brief) ruzie krijgt en weet ik niet wat.

    Renault geweldige actie! Alleen jammer dat de nieuwe twingo het denk ik toch minder goed gaat doen, gezien de concurrenten.

    Login om te reageren
  44. Rick dos zegt

    29 augustus 2007 om 21:01

    “Ene Barbarella Commandeur (35) mocht zich vervolgens verantwoorden bij haar vriend, net zoals vele andere vrouwjes.”

    Ten eerste wat zijn vrouwjes? Zijn dat net zoiets als vrouwmensen?

    Ten tweede een man en zijn trots. Bijna net zo’n domme c.q. gevaarlijke combinatie als een vrouw met jouw creditcard……

    Login om te reageren
  45. DRU zegt

    29 augustus 2007 om 23:11

    I love it. Briljant. Ik ben jaloers.

    Login om te reageren
  46. DRU zegt

    29 augustus 2007 om 23:11

    .. Op het reclamebureau dat dit mocht uitvoeren.

    Login om te reageren
  47. Le Feber zegt

    30 augustus 2007 om 20:49

    Nou nou…

    Ik heb die brief met foto’s ook gezien op mn werk…
    Maar ik moet zeggen, je bent toch wel echt een stom varken als je zowiezo die brief gelooft, dus zeg maar denkt dat hij nog van een geliefde is. Daarbij die foto’s kan je zo zien dat ze niet echt zijn… plus daarbij het papier is glanzend, wie schrijft daar nou op…

    sorry maar. sommige mensen moeten toch echt verder kijken dan hun neus lang is…

    Login om te reageren
  48. Mr. R zegt

    31 augustus 2007 om 18:16

    Geweldige actie van Renault! Jammer dat ik niet zo’n brief heb gekregen, ik had er heel erg om gelachen! Eerst even een twijfel, maar dan ziet toch ieder mens dat dit nep is? Je kan zien dat het niet handgeschreven is omdat de letters wel érg precies hetzelfde zijn en dat geklets over die Twingo en een postcode op de envelop gedrukt, geen minnaar of minnares die dat doet! Géniale actie! Jammer genoeg is de gemiddelde Twingo-rijd(st)er te dom voor zo’n grapje.

    Ik had Renault Nederland hier graag een succesje met deze actie gegund, ze hebben ’t al zo moeilijk: de nieuwe Twingo is geen echte Twingo, het ding haalt maar vier EuroNcap sterren waar de 500 er vijf haalt, die 500 komt bijna op de markt en de Laguna hatch is niet echt lekker ontvangen… Ik had de mannen en vrouwen bij Renault dit succesje wel graag gegund!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North