• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

G-POWER 1M Coupé heeft 435pk

Auteur: maru, gepost 17 augustus 2012 om 23:30 – 45 Reacties

G-POWER 1M Coupé

Nu G-POWER meer pur uit de motor heeft weten te peuteren, kan de BMW 1M Coupé eindelijk meekomen met grote broer M3.

De BMW 1M had al de voor- en achterassen van de M3, maar kon zijn grotere broer motorisch niet bijbenen. G-POWER, die wel vaker BMW’s aanpakt, maakte een hulppaket voor de jongste telg van de M-familie. Ze gebruikten hierbij hun kennis opgedaan met de ontwikkeling van de G-POWER supercharger systemen op de BMW 3.0-liter zescilinder motoren. De ASA supercharger van G-POWER is namelijk nauw verwant aan de turbocompressor van BMW, omdat beide varianten gebruik maken van een centrifugaalcompressor om de boost op te bouwen.

Het begint met voor de stroming geoptimaliseerde buizen die de uitlaatgastemperatuur verlagen en het koelsysteem meer ruimte geven, zodat onder alle omstandigheden de bedrijfstemperatuur van de motor optimaal blijft. Ook de software voor de motor is op maat gemaakt, zodat er nieuwe parameters voor de hoeveelheid brandstof en het ontstekingstijdstip bepaald worden en het boost niveau iets is verhoogd.

Hoop technisch gelul, maar wat het oplevert is een verhoging van 340pk / 500Nm tot 435pk / 590Nm. De G-POWER 1M overtreft de M3 dus met 15pk en een gigantische 195Nm koppel. 0 naar 100 gaat in 4,5 seconden met een topsnelheid van 300 km/u. Zorg maar dat je tanden goed vastzitten als je hiermee over de Autobahn dendert.

Ook interessant!

  • Officieel: BMW 4 Serie Gran Coupé
  • BMW 8-serie en M8 facelift is verrassend
    BMW 8 Serie en M8 facelift is verrassend
  • BMW 8-Serie Collector Edition glimt als een spiegel
  • BMW 4-Serie Gran Coupe komt er eindelijk in de versie die je wil

Nieuwste artikelen

  • Dit Italiaanse bedrijf is niet langer in handen van Audi
  • Aankoopadvies: elektrische stadsauto voor 15.000 euro
  • Geen hond koopt een Nissan Ariya, dus flinke prijsverlaging
  • Is de EV nu echt dood? Mensen kiezen aantoonbaar liever voor verbrandingsmotoren
FacebookTweetPinLinkedIn

1-serie, 1m, BMW, Coupe, g-power, tuning

Vorig bericht: « Ford Shelby GT500 Cobra is ode aan Carroll Shelby
Volgend bericht: Vijftig jaar Lamborghini: jubileumlogo en rally »

Lees Interacties

Reacties

  1. rufctr01 zegt

    17 augustus 2012 om 23:36

    Oranje bestickering eraf halen en dan is deze auto perfect!

    Login om te reageren
    • lutser zegt

      17 augustus 2012 om 23:59

      @rufctr01: Inderdaad, en de Michelen stickers ook.

      Login om te reageren
      • faalhaas zegt

        18 augustus 2012 om 00:01

        @lutser: Ga je mond spoelen, lutser.

        Login om te reageren
        • lutser zegt

          18 augustus 2012 om 00:15

          @faalhaas: Nee.

          Login om te reageren
        • swaffelaer zegt

          18 augustus 2012 om 00:18

          @faalhaas: ik vind dat Lutser gelijk heeft. Eraf met alle stickers, motorisch aanpakken en verder standaard. Zoals de ontwerper bedoeld heeft.

          Login om te reageren
        • adyton zegt

          18 augustus 2012 om 01:08

          @faalhaas: Waarom zouden die stomme Michelinstickers er niet af moeten? Rij jij graag met zinloze reclame rond of zo?

          Login om te reageren
          • lincoln zegt

            18 augustus 2012 om 08:14

            @adyton:

            kijk maar eens in je kleding kast ..

            Login om te reageren
            • adyton zegt

              18 augustus 2012 om 13:01

              @lincoln: Lijkt missch vreemd voor jou maar daar let ik inderdaad ook zoveel mogelijk op :)

              Login om te reageren
        • wobwobgaserop zegt

          18 augustus 2012 om 01:09

          @faalhaas: eej faalhaas… krijg je eerst n lutser in je mond en word je daarna ook nog aangeswaffelt… gaat’ie n beetje…?!

          Login om te reageren
          • lutser zegt

            18 augustus 2012 om 01:19

            @wobwobgaserop: Held !

            Login om te reageren
            • faalhaas zegt

              18 augustus 2012 om 08:01

              @lutser en zn playstation vriendjes:

              Excuses, ik laat “Michelins” op mn auto zetten, geen “Michelen”.
              Maar dat kan je natuurlijk niet weten als je nog op een Batavus rijdt. :S

              Login om te reageren
          • bozewolf zegt

            18 augustus 2012 om 03:36

            En dan wordt ie ook nog eens ge-wobwobt met een flinke dosis gas.

            Zware nacht voor faalhaas :)

            Login om te reageren
            • euro95 zegt

              18 augustus 2012 om 15:54

              @bozewolf: haha, xD dat wordt het nieuwe woord van 2012! Ik d8 zelf aan: teruggeswaffelt als een baas, maar ik heb er vrede mee mijzelf volledig achter jouw staart te verschuilen.

              http://www.youtube.com/watch?v=GJxwYwKFq6c

              Login om te reageren
  2. bsxc2 zegt

    17 augustus 2012 om 23:39

    Teveel aanpassingen/geld om 0,4 sec eerder bij de 100 te zijn,ik denk dat als je hem laat chiptunen hij deze waardes ook wel bijna zal halen.

    Login om te reageren
    • flyinglotus zegt

      17 augustus 2012 om 23:44

      @bsxc2: dr staat in de tekst ”software op maat gemaakt”, is dat niet plusminus wat een chipje ook doet?

      Login om te reageren
    • dutchiehd zegt

      18 augustus 2012 om 01:50

      @bsxc2: maar het verschil zal hem in de tussen sprintjes zitten ;)

      Login om te reageren
    • Megakix zegt

      18 augustus 2012 om 09:10

      @bsxc2: nah..als het plaatsen van een compressor ‘slechts’ 95Pk extra oplevert…dan is het remappen van de OBD slechts goed voor max 20Pk.

      Login om te reageren
  3. splitsecond zegt

    17 augustus 2012 om 23:43

    Kijk, G-Power pakt zo’n auto tenminste goed aan! Doen ze trouwens bijna altijd. Wat dacht je van een M6 met 800 pk? Niet dat je de boel dan lang heel houdt, maar het is wel gaaf:

    http://www.youtube.com/watch?v=D6-hkO9L0y0

    Login om te reageren
    • alcantara zegt

      17 augustus 2012 om 23:54

      @splitsecond: Bruut! Allemaal deze kopen ipv de 1M!

      Login om te reageren
    • 3246cm252kw zegt

      18 augustus 2012 om 15:53

      @splitsecond: de 1M is bij G-Power ook te koop met V10… :-D die kan je trouwens in iedere willekeurige BMW laten bouwen…

      Login om te reageren
  4. isobmw zegt

    17 augustus 2012 om 23:54

    Meer pk meer koppel als de M3 en dan maar 0,1 sec sneller naar de 100?

    Login om te reageren
    • mrB zegt

      18 augustus 2012 om 00:05

      @isobmw: iets met grip van 2 banden…

      Login om te reageren
      • vale46 zegt

        18 augustus 2012 om 10:44

        @mrB: Noble M600. +-1300kg, RWD & 650pk. In 3sec naar de 100km/h. (=1.5sec sneller)
        Het ligt eerder aan de gewichtsverdeling van de BMW’s. Misschien ook wel aan de versnellingsbak die niet zo optimaal is voor sprintjes?
        RWD kan ongelofelijk snel zijn, maar ze moeten wat gewicht dragen om zich vast te kunnen bijten in het asfalt.

        Login om te reageren
  5. carwax zegt

    18 augustus 2012 om 00:05

    Ik vind de 1 nog steeds een zielig mon… vinden, maar rap issie wel ! Laatst nog door een gechipte 135i ingehaald in duitsland met > 250 …

    Login om te reageren
    • alcantara zegt

      18 augustus 2012 om 00:11

      @carwax: Hoe zag je dat die 135i gechipt was?

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        18 augustus 2012 om 01:37

        @alcantara: Was een Lays company car……

        Login om te reageren
        • alcantara zegt

          18 augustus 2012 om 08:52

          @E34M5Touring: dan zou het gechipst moeten zijn.

          Login om te reageren
          • E34M5Touring zegt

            18 augustus 2012 om 08:54

            @alcantara: lol true!

            Login om te reageren
  6. gerard1710 zegt

    18 augustus 2012 om 00:13

    Ja.. Feit is in dit geval wat je niet kent mis je niet… Iets met jezelf gek maken…

    Login om te reageren
  7. kangoohater zegt

    18 augustus 2012 om 00:17

    Doe mij het motorisch pakket maar. De rest mogen ze houden.

    Oja, moet ik eerst een 1M zien te betalen!

    Login om te reageren
  8. ej20g zegt

    18 augustus 2012 om 01:23

    Lekkere upgrades! Zoals altijd bij G-Power zal dit vast weer topkwaliteit zijn.

    In de tekst: 340 pk/500 Nm hoort toch 340 pk/450 Nm te zijn? En 195 Nm hoort toch 190 Nm te zijn? Misschien mierenneukerij, maar een M3 heeft volgens mij toch echt 400 Nm koppel en geen 395 Nm. Net zoals dat een 1M bij mijn weten een koppel heeft van 450 Nm en geen 500 Nm…

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      18 augustus 2012 om 09:08

      @ej20g: en dan mag de opmerking ‘onder ALLE omstandigheden ALTIJD’ ook worden aangepast, alsmede het woord ‘bepaalt’ naar ‘bepaald’. Dan is de tekst van @Maru goed ;)

      Login om te reageren
      • maru zegt

        18 augustus 2012 om 14:41

        @Megakix: Goed gezien! Heb het even verbeterd. Wat kan ik zeggen… het was al laat. :)

        Login om te reageren
      • ej20g zegt

        19 augustus 2012 om 13:27

        @Megakix: dat was mij dan weer niet opgevallen!

        Login om te reageren
  9. jordy14 zegt

    18 augustus 2012 om 08:54

    Alle stickers eraf, ander kleurtje en hij is goed.

    Login om te reageren
  10. M3Power79 zegt

    18 augustus 2012 om 09:42

    Ik heb op die van mij chip + volledige Milltek uitlaatlijn en ik kom op 396 pk en 606 Nm. Volgend jaar nog grotere IC + downpipe, voor een betere koeling en een betere sound, niet zozeer om nog veel vermogen bij te winnen, hij is al snel genoeg :-)
    Trouwens ik heb volledig stock nog 0 – 100 km/uur gedaan in 4,4 seconden. Gemeten met performance box.

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      18 augustus 2012 om 09:54

      @M3Power79: Maar met intercooler zal je nog wel iets winnen toch? Wel gaaf hoor! Mooie bom zo :)

      Login om te reageren
      • M3Power79 zegt

        18 augustus 2012 om 11:19

        @E34M5Touring: Thx! Staat trouwens op donkergrijze OEM 18″ E92 M3 wielen voor meer “gevoel”, de 19″ waren te icm de verlaagde ophanging.
        IC + catless downpipes zal mij zeker nog wat vermogen opleveren, ik schat toch 10 à 20 pk en wat Nm’s. Op de OEM downpipe zitten tenslotte 2 kloefen van cats die heel wat restrictie opleveren.

        Login om te reageren
  11. tweede_woning zegt

    18 augustus 2012 om 10:38

    Dus er is een direct verband tussen de hoeveelheid pk’s en de snelheid van een auto….ja , ja…

    Login om te reageren
  12. vale46 zegt

    18 augustus 2012 om 10:50

    Bommetje! Stikkers er af en hij is klaar om M3’s te gaan pesten :D
    Heerlijk hoe G-power altijd zo veel vermogen uit een blok sleurt en het toch betrouwbaar kan houden.

    Wat doet zo een upgrade doorgaans met het verbruik en de uitstoot bij normaal rijden? Word de auto dan zuiniger en schoner omdat hij efficiënter is afgesteld, of zuipt hij dan helemaal omdat hij zoveel benzine injecteert voor het extra vermogen?

    Login om te reageren
  13. 0800sjaakie zegt

    18 augustus 2012 om 12:40

    a fijn, is de kapper ook een keer op tijd..

    Login om te reageren
    • adyton zegt

      18 augustus 2012 om 12:48

      @0800sjaakie: Wat maakt deze wagen een kappersauto?

      Login om te reageren
      • BaRa zegt

        18 augustus 2012 om 15:34

        @adyton: Het BMW-logo

        Login om te reageren
  14. rijgewoonbmw zegt

    19 augustus 2012 om 18:28

    mag ik ff in je bek schijten!

    Login om te reageren
  15. bocaj7094 zegt

    19 augustus 2012 om 22:17

    Kompressor

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North