• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

G-Power M8 Cabrio is bizar sterk en onopvallend

Auteur: willeme, gepost 24 maart 2020 om 14:02 – 16 Reacties

G-Power M8 Cabrio

Mocht je de standaard BMW M8 niet snel genoeg vinden, is hier dan eindelijk de G-Power M8 Cabrio voor jou.

De afgelopen paar maanden kwamen er diverse tuningsprojecten op basis van de BMW 8 Serie voorbij. Beter gezegd, op basis van de BMW M850i. Dat is een uitstekende basis voor meer vermogen en snelheid, is gebleken.

BMW M850i

Tuners als AC Schnitzer, Dähler en G-Power wisten met gemak meer vermogen uit de N63B44T3 (de motor die in de M850i ligt) te extraheren. Sterker nog, qua vermogens zitten de getunede BMW M850i’s behoorlijk dicht bij de M8. Als je zo simpel een M850i kunt kietelen, waarom dan nog een M8 of M8 Competition kopen?

Voorzijde

Marges

Simpel. Omdat de M8 óók te kietelen is. BMW moet fabrieksgarantie geven op zijn producten. Dus is het logisch dat zij wat meer marges hanteren, dan de tuners dat doen. Sterker nog, de tuners halen vaak met een simpele ECU-kuur de potentie eruit die al in de motor zat. De motor van de M850i is de N63, maar in de M8 is dat de S63B44T4.

ijsbaan

Veel toleranties

Beide zijn een 4.4 biturbo V8. Sterker nog, in basis is het blok gelijk. De S63-motoren zijn echter voorzien van andere turbo’s en diverse verstevigingen om het vermogen aan te kunnen. Sterker nog, deze G-Power BMW M8 bewijst dat er nog héél veel toleranties in zitten. Standaard levert de motor 600 (of 625) pk, maar de G-Power M8 zit doodleuk op 820 pk.

G-Power M8 Cabrio

1.000 Nm

Jazeker, 820 pk in een relatief normale auto als een BMW 8 Serie. G-Power noemt ‘m dan ook de G8M om de auto iets specialer te laten klinken. Het vermogen is behaald door nieuwe turbo’s te monteren. Ook de downpipe, katalysatoren en uitlaat zijn vernieuwd. Middels nieuwe software van G-Power staat er 820 pk en 1.000 Nm tot je beschikking.

G-Power M8 Cabrio

Minder kan ook

Mocht het vermogen je iets te gek zijn bij deze G-Power M8 Cabrio, je kunt ook kiezen voor enkel en alleen een software-update. Dan heb je alsnog forse winst: 720 pk en 850 Nm. Bestel je de downpipe en katalysatoren van G-Power erbij, dan stijgt het vermogen naar 770 pk en 930 Nm. Qua uiterlijkheden houdt G-Power het heel erg bescheiden. Je kan een setje Hurricane RR velgen bestellen met Michelin banden. Naast bijzonder snel is deze G8M lekker onopvallend.

G-Power M8 Cabrio

Ook interessant!

  • BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
    BMW M8 Competition Cabrio vs Porsche 911 Turbo S Cabrio
  • Oranjegekte: deze BMW M8 'GTS' heeft 900 pk
  • Video: BMW M4 cabrio met stoffen kap in actie
  • Prijzen vernieuwde 8 Serie
    Prijzen vernieuwde 8 Serie bekend (plus diesel cabrio!)

Nieuwste artikelen

  • Verrassend. Een plan van de overheid dat niet werkt
  • De Chinezen vinden ons oerdom
  • Range Rover ontwikkelt de beste auto voor elke narcist
  • Snelwegblokkeerders lopen straks het risico op een flinke tik
FacebookTweetPinLinkedIn

8-serie, BMW, Cabrio, g-power, m8, tuning, xDrive

Vorig bericht: « VW behoudt handbak zo lang mogelijk
Volgend bericht: FCA en GM in de bres tegen coronavirus »

Lees Interacties

Reacties

  1. fconderkantlat zegt

    24 maart 2020 om 14:19

    gelukkig zijn er nog tuners die auto’s optisch niet meteen maximaal verkrachten

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      24 maart 2020 om 14:27

      BMW was ze voor :)

      Login om te reageren
      • alper zegt

        24 maart 2020 om 15:16

        @Jochempie: haha??

        Login om te reageren
      • 156sw zegt

        24 maart 2020 om 15:19

        @Jochempie: hahaha

        Login om te reageren
  2. erwine60 zegt

    24 maart 2020 om 14:39

    Recentelijk de E90 M3 voorzien van een G-power kit, het merk waarvan ik altijd de indruk had dat ze het wel goed voor elkaar hadden.
    Wat zat ik fout, wat een slecht bedrijf.

    Login om te reageren
    • autodrome zegt

      24 maart 2020 om 14:59

      @erwine60: Kan je uitleggen waarom? Ook een les voor anderen wellicht?

      Login om te reageren
    • poes zegt

      24 maart 2020 om 15:06

      @erwine60: hier ben ik wel benieuwd naar….

      Login om te reageren
    • Donstil zegt

      24 maart 2020 om 15:13

      Echt? Vertel!

      Login om te reageren
    • pielemuis zegt

      24 maart 2020 om 15:17

      Dan kunnen we elkaar de hand schudden. Onlangs een klant gehad die zijn F90 M5 naar G-power gebracht heeft. Na (ik meen) bijna 20K neergelegd te hebben voor 800pk bleek deze een gewoon gechipte M5 er nog niet uit te trekken.

      Nagemeten op de testbank …. 740pk , terug naar Gpower dus.

      2 weken werk gehad, en ondanks de claim nu wel zijn vermogen te hebben , 745pk …

      Uiteindelijk gooide ze de handdoek in de ring, en na lang morren hebben ze 10k terugbetaald.

      Jammer, want in de tijd van de V10’s deden ze bijna magische dingen. Dat ze nu het merk zo te grabbel gooien is zonde.

      Login om te reageren
      • poes zegt

        24 maart 2020 om 15:41

        @pielemuis: Dus je betaalt 20k om van 600pk naar 800 te gaan? Ik ben wel benieuwd wat daar de gedachte achter was…

        Login om te reageren
        • pielemuis zegt

          24 maart 2020 om 16:39

          Met name gemoedsrust . Kost wat meer, maar je verwacht kwaliteit te krijgen van een “bewezen” merk als G-Power.

          Zijn genoeg cowboys op de markt die het voor minder doen. Met al het gedoe dat erna er nog eens bij komt.

          Login om te reageren
      • hdboef zegt

        24 maart 2020 om 18:01

        Is de 740pk gemeten op de testbank van G-power?
        Testbanken verschillen onderling. Misschien geeft die op hun eigen wel 800 pk aan.

        Login om te reageren
    • soundgarden zegt

      24 maart 2020 om 16:18

      @erwine60: wat een contextloze opmerking kerel, zeg anders gewoon niks.

      Login om te reageren
  3. Dutchdriftking zegt

    24 maart 2020 om 15:56

    Wat een heerlijkheid!

    Login om te reageren
  4. phaeton zegt

    24 maart 2020 om 19:12

    Sterker nog…….

    Login om te reageren
  5. skinny058 zegt

    25 maart 2020 om 12:58

    Bij mij in de buurt staat een E61 M5 GPower Hurricane RR…ook rond de 820pk maar met de heerlijke V10. Beest van een auto.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North