• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

G-Power vergrijpt zich aan de SL 63

Auteur: ikschrijfookoverautos, gepost 12 februari 2019 om 07:49 – 11 Reacties

Afbeelding G-Power vergrijpt zich aan de SL 63Afbeelding G-Power vergrijpt zich aan de SL 63Afbeelding G-Power vergrijpt zich aan de SL 63Afbeelding G-Power vergrijpt zich aan de SL 63Afbeelding G-Power vergrijpt zich aan de SL 63Afbeelding G-Power vergrijpt zich aan de SL 63

G-Power vergrijpt zich aan de SL63
Yummie.

Op het absolute snijpunt van wonderlijke hoeveelheden vermogen en ingetogen exterieurs vinden we G-Power. De tuner is werkelijk heer en meester als het aankomt op het opwaarderen van auto’s, zonder ze te transformeren tot wanstaltige bolides. De Mercedes-AMG SL 63 is hiervan wederom een fantastisch voorbeeld, want ook deze AMG is een puike sleeper.

Ondanks het feit dat de krachtige SL wel degelijk een stoer en sportief uiterlijk heeft, zul je bij het zien van het grijze gevaarte waarschijnlijk niet denken dat het apparaat 800 pk heeft. Wel, die gedachte mag per direct veranderd worden, want dit is precies hoeveel vermogen de SL 63 in huis heeft. In zijn V3-configuratie beschikt de slinkse slee tevens over 1.100 Nm. De 5,4-liter V8 blaft duidelijk op zijn hardst en is 215 pk sterker dan een onaangetast fabrieksexemplaar. In 3,5 seconden snelt het apparaat naar de 100 km/u, bij 340 km/u houdt het feest pas op. Het imponerende vermogen is vooral te danken aan een set gemodificeerde turbo’s, evenals een totaal nieuw uitlaatsysteem met downpipes en sportkatalysatoren.

Zoals gezegd heeft G-Power de buitenzijde grotendeels origineel gehouden, maar de tuner kon het niet laten een set 21″ velgen ondeer de auto te mikken. De banden (265/30 ZR21 and 295/30 ZR21) zijn relatief dik om grip op hoge snelheden te garanderen. Lief!

Ook interessant!

  • Koekoek, Mercedes-AMG SL interieur laat zich zien
    Koekoek, Mercedes-AMG SL interieur laat zich zien
  • Mercedes SL gaat AMG GT Roadster vervangen
  • Onthulling nieuwe Mercedes SL
    Onthulling nieuwe Mercedes SL uitgesteld
  • Nieuwe SL betekent NIET het einde van de AMG GT

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, g-power, Mercedes, mercedes-amg, SL, sl63, tuning

Vorig bericht: « Deze perfecte 7 Serie heeft een M5 motor en handbak
Volgend bericht: Maserati Alfieri komt volgend jaar, eindelijk »

Lees Interacties

Reacties

  1. sjeemsbond zegt

    12 februari 2019 om 08:12

    Leuk spul voor de snelle pooier…of voor Froger.

    Login om te reageren
    • ghost zegt

      12 februari 2019 om 09:18

      @sjeemsbond: Froger is ook een snelle Pooier?

      Login om te reageren
    • Tonnie zegt

      12 februari 2019 om 12:41

      @sjeemsbond: can’t reach much hoger.

      Login om te reageren
  2. tortuga zegt

    12 februari 2019 om 08:26

    Jammer dat ze de laatste facelift niet gebruiken. Zot hoeveel verlies hij maakt in de 0-100… maar ja achterwielaandrijving en 1100nm dat spint snel door

    Login om te reageren
    • tdu2zonda zegt

      12 februari 2019 om 10:08

      @tortuga: ik gok dat dit een auto van een klant is. Andere gebruikt zo’n bedrijf wel een nieuw model :)

      Login om te reageren
  3. ghengiskhan zegt

    12 februari 2019 om 08:29

    Al draagt een aap een getunede ring, het is en blijft een lelijk ding.

    Login om te reageren
  4. hollow zegt

    12 februari 2019 om 08:47

    Complete overkill op de achteras. Ik rijd zelf een gekietelde 330d met 670 Nm. Prima als het droog is. Bij nat wegdek wat minder. Ik praat hier over acceleraties vanaf stilstand natuurlijk. Hoewel ik bij een herneming aan 70-80 op nat wegdek ook het lichtje zie knipperen wanneer de automaat terug schakelt.

    Login om te reageren
  5. ghost zegt

    12 februari 2019 om 09:19

    Vraag maar niet wat die 215pk extra je gaat kosten..

    Waarschijnlijk een hartaanval.

    Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    12 februari 2019 om 09:37

    De looks zijn redelijk ingetogen, maar die wielen verpesten wel de complete look…..

    Login om te reageren
  7. dirkv zegt

    12 februari 2019 om 10:06

    Als G power er afblijft vind ik zo’n SL een prachtwagen.
    Een SL is een snelle comfortabele cruiser en geen hardcore sportwagen.

    Login om te reageren
  8. nofxke zegt

    12 februari 2019 om 11:51

    Turbo’s zijn voor een V6 ?
    Uitlaatspruitstuk voor 3 cilinders ?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North