• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gaat Audi Ducati overnemen?

Auteur: sir_smokalot, gepost 12 maart 2012 om 18:27 – 140 Reacties

Pure porno: Ducati 1199 Panigale


Audi stuurde na een overname Lamborghini al de 21ste eeuw in, en volgens een mediabericht zou motorfietsfabrikant Ducati de volgende kandidaat zijn om technologisch naar een hoger plan te tillen.

Ducati, in de volksmond ook wel Stukgaatie genoemd, is een Italiaans merk met historie, passie, karakter en bla bla bla…In gewoon Nederlands betekent dit dat het er misschien leuk uitziet, maar dat je er vaker mee stil staat dan dat het rijdt. Want een technologisch goed voertuig bouwen is wat anders dan een strak design neerpennen.

Vergeef me mijn sarcasme, ook Italianen komen tegenwoordig aardig mee op technologisch vlak, althans bij auto’s. Hoe dat met motoren zit weet ik niet, maar de oude Ducs waren bij tijd en wijle een drama in het onderhoud.

Volgens Car Magazine heeft Audi in een exclusieve deal ‘first dibs’ gekregen op Ducati. Dit recht is geldig tot medio april, en de verwachting is dat de deal tussen beide partijen dan rond komt. Er zou een bedrag van 850 miljoen euro mee gemoeid zijn.

De reden voor de eventuele overname is de grote schuldenlast van Ducati. Ook al is het bedrijf met zo’n 40.000 motorfietsen per jaar geen kleintje, zakelijk loopt het niet bepaald op rolletjes. En dan komt daar een grote winstgevende Duitse partij kijken, die het geld makkelijk kan ophoesten.

De interesse schijnt een ego-projectje van VAG-Godfather Piëch te zijn, die graag een prestigieus motormerk onder zijn vleugels wil. Bovendien: BMW is de laatste jaren ook niet meer alleen van de ouwe-lullenmotoren, en maakt bijvoorbeeld de sportieve S1000RR, iets dat door de motorminnende facties binnen VAG ongetwijfeld met lede ogen wordt aangezien.

Het laat zich raden wat voor gevolgen een dergelijke deal voor de Ducati-AMG tie-up heeft. Hier gaan mensen bij Daimler niet blij van worden.. En Ducati? Die gaat een modellengamma tegemoet waarin elk model LED’jes heeft, er verder precies hetzelfde uitziet, en misschien een beetje verschilt qua lengte. Of zal het meevallen?

Ook interessant!

  • Gaat Audi eindelijk weer een A2 maken?
  • Audi dealerschap onder water
  • Audi A7 L
    Audi A7 L wordt prachtige, gestrekte sedan
  • Meer Audi Sport dealers
    Meer Audi Sport dealers voor Nederland

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, ducati, ferdinand-piech, motoren

Vorig bericht: « Hulde! Politie gaat zelf flitslocaties melden
Volgend bericht: Video: trike-tovenaars zijn terug! »

Lees Interacties

Reacties

  1. agera zegt

    12 maart 2012 om 18:28

    Ene kant zou ik het willen aan de andere niet, kijk naar Lamborghini en trek je conclusies.

    Login om te reageren
    • jordy14 zegt

      12 maart 2012 om 18:29

      @agera: Ik ga met jou standpunt mee.

      Login om te reageren
    • amgpowerrr zegt

      12 maart 2012 om 20:05

      @agera: want? Omdat de lambo’s er erg strak uitzien en ferrari qua looks lijkt achter te blijven.

      Login om te reageren
      • linuxxx zegt

        12 maart 2012 om 22:09

        @amgpowerrr: Het design is Italiaans, de techniek Duits.

        Login om te reageren
        • MAB zegt

          13 maart 2012 om 11:00

          @linuxxx: prachtig toch?

          Login om te reageren
      • akrapovic zegt

        13 maart 2012 om 10:04

        @amgpowerrr: dat is een mening toch? Voor mij blijft Lamborghini achter. Die hoekige lijnen lijken mij makkelijker te tekenen dan de sierlijke lijnen van een Ferrari

        Login om te reageren
    • MAB zegt

      13 maart 2012 om 11:00

      @agera: ja dan zouden ze het zeker moeten doen! met lamborghini gaat het ook super!

      Login om te reageren
  2. Joel_D zegt

    12 maart 2012 om 18:30

    Ducati, stuk gaatie.

    Tsja, past wel bij VW

    Login om te reageren
  3. norge zegt

    12 maart 2012 om 18:30

    Dus hier komt een twee cilinder vagger diesel onder te hangen?

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      12 maart 2012 om 18:48

      @norge:

      Ik ben de link kwijt maar ik heb vorige zomer een ducati gezien die omgebouwd was om op diesel te lopen.

      Login om te reageren
    • speedlimit zegt

      13 maart 2012 om 13:03

      @norge:

      Welnee hoe kom je daar nou bij…downsizing met een 25cc tsi ;)

      Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        13 maart 2012 om 13:18

        @speedlimit: Ik zou als ik jou was nooit een bedrijf voor jezelf beginnen met je kleuterinzicht..

        Login om te reageren
        • speedlimit zegt

          13 maart 2012 om 19:27

          @kaasboerin:

          Uhhh dikke fail voor jou…ik heb al een eigen zaak.
          En je werkgever zou eens moeten weten dat je zo vaak in zijn tijd op AB zit…wees er maar niet al te trots op ;)

          Login om te reageren
  4. stefanbier zegt

    12 maart 2012 om 18:30

    ik zeg ook niet doen .

    Login om te reageren
  5. amg77 zegt

    12 maart 2012 om 18:31

    NEE!! Ducati mag niet overgenomen worden! Ducati is speciaal en moet een aparte bedrijf blijven! Anders wordt het ook zo’n VAG product :(

    Login om te reageren
    • awesome zegt

      12 maart 2012 om 18:56

      @amg77: of gaat het naar de klote.

      Login om te reageren
    • sdk16420 zegt

      12 maart 2012 om 18:56

      @amg77: Ik verwacht binnenkort ook Ducati brommers.

      Login om te reageren
      • dragspert zegt

        12 maart 2012 om 21:15

        @sdk16420: Ze maakten al frames voor de Italjet Dragsters;) zowel de 50 als 180 en 200cc versies:)

        Login om te reageren
  6. lamborgfan zegt

    12 maart 2012 om 18:33

    Wel doen! Maar niet mee bemoeien alleen geld storten!;)

    Login om te reageren
  7. marokkaanseheld zegt

    12 maart 2012 om 18:35

    Ik hoop dat de Ducati’s niet in de vik gaan vliegen..

    Login om te reageren
    • prominent zegt

      12 maart 2012 om 18:39

      @marokkaanseheld: in de vik….. YEAH!!

      Login om te reageren
      • agera zegt

        12 maart 2012 om 19:07

        @prominent: Je bent een mierenneuker

        Login om te reageren
        • james125 zegt

          12 maart 2012 om 19:11

          @agera: nee, dat is een voorbeeld van de verpaupering van onze taal!

          Login om te reageren
          • prominent zegt

            12 maart 2012 om 19:12

            @james125: Juist

            Login om te reageren
        • prominent zegt

          12 maart 2012 om 19:11

          -=edit: ja zo is het wel duidelijk. Kappen nou.=-

          Login om te reageren
          • awesome zegt

            12 maart 2012 om 19:13

            @prominent: nou, nou… Zo hoeft het ook weer niet. Er zijn er hier meer dan genoeg die moeite hebben met spelling, ongeacht een eventuele afkomst.

            Login om te reageren
          • agera zegt

            12 maart 2012 om 19:21

            -=MODBREAK: Over auto’s graag!=-

            Login om te reageren
            • Esprit_de_Flandre zegt

              12 maart 2012 om 21:58

              @agera: Bedoel je niet: over motoren, mister Modbreak?

              Login om te reageren
    • MAB zegt

      13 maart 2012 om 11:02

      @marokkaanseheld: wat vliegt van audi wel in de fik dan? ferrari is niet van audi he als je het niet wist.

      Login om te reageren
  8. dennisr zegt

    12 maart 2012 om 18:36

    Juist wel doen, waarom wil iedereen hier die slechte kwaliteit? (als dat zo is, ik weet het niet maar ik heb 100% vertrouwen in de auteur :lol: )

    betaal je 50k voor een motor met zo’n bijnaam? dan maar onder duitse leiding.. die leveren wel kwaliteit..

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      12 maart 2012 om 18:49

      @dennisr:

      Zo’n ding kost echt geen 50k ten eerste, ten tweede is het een fabeltje dat er veel problemen mee zijn. Je moet er gewoon iets vanaf weten en de onbetrouwbare onderdelen vervangen (wat niet moeilijk of duur is) en dan is het enorm betrouwbaar. Die nieuwe zijn sowieso net zo goed als die van de concurrentie.

      Login om te reageren
      • dennisr zegt

        12 maart 2012 om 18:52

        @Hupke: ik dacht te herinneren dat ik ze eens voor die prijs heb gezien, maar op de site van ducati idd niet, my bad!

        Login om te reageren
        • sir_smokalot zegt

          12 maart 2012 om 18:56

          Als je 50k betaalt, dan heb je al een hele dure MV Agusta. Gingen tot 70 of 80k geloof ik.

          Login om te reageren
          • dennisr zegt

            12 maart 2012 om 18:59

            @sir_smokalot: oooh, ik zat met mijn premium loon natuurlijk direct in het hoge segment te kijken.. vandaar :)

            Login om te reageren
        • house zegt

          12 maart 2012 om 19:13

          @dennisr: Er was wel degelijk een Ducati voor rond de 50K en dat was de Desmosedici:)helaas uit productie.

          http://www.automotoconso.com/leblog/IMG/infos4/wallpaper_desmosedici_rr_30.jpg

          Login om te reageren
        • autobart zegt

          12 maart 2012 om 22:03

          @dennisr: Voor een R1 betaal je 18000, dan gaat ducati niet in eens 50000 vragen voor een ander 1000cc model, dan kunnen ze gelijk faillissement aanvragen.

          Login om te reageren
      • house zegt

        12 maart 2012 om 19:20

        @Hupke: *kuch* Desmosedici*kuch* :P

        Login om te reageren
        • Hupke zegt

          12 maart 2012 om 19:28

          @house:

          Da’s als zeggen dat VW rond het miljoen euro kosten en dan eens luid Veyron kuchen.

          Login om te reageren
          • house zegt

            12 maart 2012 om 19:40

            @Hupke: Nee dat maak jij ervan, als je even leest wat ik nog erboven getypt had dan zou je zien dat ik zeg dat er wel een Ducati motor was van rond de 50K

            Login om te reageren
      • rechercheur zegt

        12 maart 2012 om 21:53

        Ik heb een 2010′ Monster 1100S, kostte destijds zo’n € 14.500,-, setje titanium Akrapovic dempertjes erop, rijd gemiddeld 7.000 km per jaar. Het jaarlijks onderhoud kost ook niet bijster veel, bij Goedhart in Bodegraven, nooit problemen mee gehad ….

        Prima dat Audi AG een gooi doet naar het ownership van Ducati, anders is er straks geen Ducati meer.

        Login om te reageren
        • tritone zegt

          13 maart 2012 om 19:01

          @rechercheur: Kon je hem niet leasen?

          Login om te reageren
    • MAB zegt

      13 maart 2012 om 11:03

      @dennisr: precies wat ik dus ook dacht.

      Login om te reageren
  9. kraakensmaak zegt

    12 maart 2012 om 18:38

    Ik zeg doen, Lamborghini, Bentley en Bugatti zijn er ook stukken op vooruit gegaan. Ze zijn betrouwbaarder en de bedrijven lopen weer.

    Login om te reageren
  10. potjak zegt

    12 maart 2012 om 18:45

    Hoop dat de deal door gaat. Anders zal Ducati toch echt naar een andere (wellicht chinese) investeerder dienen te zoeken. De laatste optie is naar de knoppen gaan. Dus Audi lijkt mij prima.

    Login om te reageren
  11. Ruudje zegt

    12 maart 2012 om 18:48

    Audiblog.nl…

    Login om te reageren
    • MAB zegt

      13 maart 2012 om 11:03

      @Ruudje: dan zit je hier verkeerd vriend

      Login om te reageren
    • autobart zegt

      13 maart 2012 om 16:48

      @Ruudje: Nee, Fiat heeft goed nieuws, muesli auto’s…

      Login om te reageren
  12. Hupke zegt

    12 maart 2012 om 18:52

    Ducati is nu niet echt m’n merk (dus het laat me quasi koud) maar echt kwaad zie ik er niet in. Al zou het imperialisme van VAG wel kunnen betekenen dat er wat identiteit verloren gaat. Als ze voor de zoveelste keer worden doorgegeven aan een idealist die bengelt op het randje van het faillisement gebeurt dat ook.

    Login om te reageren
  13. bullgod76 zegt

    12 maart 2012 om 18:56

    NEEEEEE ik zeg niet doen.
    Wie wil er nou een Up! op 2 wielen?

    Je kunt die mogelijke overname wel vergelijken hoe het met o.a. Lambo gegaan is.
    wWant Hoewel Lambo er qua bouwkwaliteit en verkoopaantallen wel op vooruit is gegaan, is het merk sinds de overname enorm veel van hun eigen identiteit kwijt geraakt.
    Lambo was altijd qua design en handling vergelijkbaar met een dolle stier. Dat is nu (bijna) compleet verdwenen.
    De Gallordo b.v. is nu als een saaie Golf R32 met een beetje teveel vermogen.
    Ik hoop daarom echt niet dat VAG Ducati in handen krijgt.

    Login om te reageren
  14. gertjano zegt

    12 maart 2012 om 18:58

    Audi speelt met vuur, een Duc met Start- en stop systeem is geen humor… laat staan wat een stel verchroomde S5 spiegels met het uiterlijk doen! Jammer… #sceptisch?

    Login om te reageren
  15. house zegt

    12 maart 2012 om 19:03

    Wat een prachtige motor is de Panigale:) Ik vind het geen slecht idee zolang Audi alleen ervoor zorgt dat de kwaliteit nog beter wordt maar geen bemoeienis met design en motorisering aub.
    In de zomer beginnen met lessen en dan een jaartje sparen voor een Ducati 848/1098/1198, kan haast niet wachten.

    Login om te reageren
    • agera zegt

      12 maart 2012 om 19:05

      @house: Als Audi of VW in het spel betrokken is ben ik bang dat zij zich ook gaan bemoeien met het design. Zoals ik net zei als het een Duitser wordt dan veel liever BMW hoop ik. :P

      Login om te reageren
      • house zegt

        12 maart 2012 om 19:15

        @agera: Ja daar ben ik dus ook bang voor, Ducati mag gewoon niet verpest worden!

        Login om te reageren
  16. Alex_79 zegt

    12 maart 2012 om 19:03

    We are VW, you will be assimilated, resistance is futile.

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      12 maart 2012 om 22:00

      @Alex_79: lol

      Login om te reageren
  17. agera zegt

    12 maart 2012 om 19:04

    Als het zonodig een Duitser moet zijn dan BMW. Zij snappen dat je niet moet rommelen met het bekende design waar het merk om bekend staat. Als Rolls Royce de beste sedan ter wereld is heeft het ook aan BMW te danken.
    Rolls Royce op het gebied van kwaliteit en design een topproduct, het behouden van hun klassieke lijnen is hun grootste pluspunt. Dus als Ducati verkocht wordt liever BMW.

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      12 maart 2012 om 19:10

      @agera: BMW heeft hun eigen motoren al..

      Login om te reageren
      • agera zegt

        12 maart 2012 om 19:27

        @dennisr: Maakt toch niet uit ik bedoel Bugatti en Lamborghini vallen toch ook onder VAG?

        Login om te reageren
    • lincoln zegt

      12 maart 2012 om 19:14

      @agera:

      yeah right ?!

      Login om te reageren
    • exotic zegt

      12 maart 2012 om 19:15

      @agera: Met alle respect voor je mening.

      Wat ik hieruit begrijp is dat jij vindt dat Audi, Lamborghini de verkeerde weg in heeft geslagen?

      Persoonlijk denk ik dat dit een zeer goede deal wordt.

      Login om te reageren
      • agera zegt

        12 maart 2012 om 19:25

        @exotic: Nee niet met Lambo, ik heb het niet specefiek over een merk. Als ik er een moet uitpikken is dat Bentley, kijk naar de Mulsanne en trek je conclusie.

        VAG zal net als altijd 30000 varianten van op de markt brengen wat het minder leuk maakt. Voor de kwaliteit is het natuurlijk wel goed, maar er spelen ook een hoop andere dingen mee.

        Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          12 maart 2012 om 22:02

          @agera: Persoonlijk vind ik de Mulsanne veel mooier dan een Phantom of Ghost…

          Login om te reageren
          • agera zegt

            12 maart 2012 om 22:41

            @Esprit_de_Flandre: Dat kan natuurlijk, maar vind je de Mulsanne in zijn geheel een mooie auto of muv de voorkant.

            De Ghost en de Phantom hebben gewoon iets speciaals iets unieks een extra aantrekkingskracht wat geen enkel andere auto of merk heeft. Deze twee auto’s vind ik schitterend en gewoon de mooiste 4-deurs ooit, zelfs mooier dan een Quattroporte of Rapide.
            De Ghost en de Phantom hebben een enorme indruk op mij achtergelaten. En wanneer ik deze auto’s in het echt zie sta ik elke keer weer stil van verbazing hoe mooi ze zijn.

            Login om te reageren
            • Esprit_de_Flandre zegt

              12 maart 2012 om 22:57

              @agera: Helemaal mooi. Meer nog, VOORAL de voorkant vind ik prachtig…

              Yep, I’m That Insane…

              Login om te reageren
            • house zegt

              13 maart 2012 om 01:29

              @agera: Had het niet beter kunnen verwoorden, er is geen 4 deurs auto meer indrukwekkend voor mij dan de Phantom.

              Login om te reageren
            • heyhuub zegt

              13 maart 2012 om 09:00

              @agera:

              VW heeft anders nog de traditionele 6.75 V8 behouden voor de Mulsanne en Brooklands. Dat kan je niet zeggen va BMW bij de 2 RR’s.

              Login om te reageren
    • grrrrommmmm zegt

      12 maart 2012 om 19:36

      @agera: en de keiharde gruwelijke verkrachting van Mini dan?

      Login om te reageren
      • jzaero zegt

        12 maart 2012 om 21:38

        @grrrrommmmm: mini verkoopt. En rijdt overigens heerlijk.

        Login om te reageren
  18. lambo4all zegt

    12 maart 2012 om 19:12

    ik weet niet wat iedereen hier zo loopt ze zeiken over de kwaliteit van ducati maar heb een paar weken bij een bedrijf dat in motoren handelt en ze repareert. maar heb daar niets anders als lof over ducati gehoord! het merk heeft de zaakjes zeer goed op orde.

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      12 maart 2012 om 19:12

      @lambo4all: heb een paar weken stage gelopen*

      Login om te reageren
  19. lincoln zegt

    12 maart 2012 om 19:13

    VAG maakt alles naar de klote ..

    daarom zijn ze de grootste autofabrikant ter wereld ..

    echt weer een autoblog logica ..

    Login om te reageren
    • norge zegt

      12 maart 2012 om 19:18

      @lincoln: Er was ook een autowereld voor vag….

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        12 maart 2012 om 19:25

        @norge:

        leugens .. er was helemaal geen wereld voor VAG ..

        Login om te reageren
        • Barryyy zegt

          13 maart 2012 om 08:01

          @lincoln: Lol

          Login om te reageren
    • nielsvanderweiden zegt

      12 maart 2012 om 19:26

      @lincoln: precies. Al dat gezeur dat Lamborghini zijn ‘mojo’ kwijt is omdat Audi ervoor heeft gezorgd dat je er a) mee kunt rijden en b) de airco werkt…

      Het is heel simpel. Ducati heeft zichzelf in de etalage gezet omdat de huidige eigenaars er simpelweg geen geld meer mee kunnen verdienen. Geen geld = geen investeringen, en dan kan zo’n fantastische Panigale zoals hierboven zomaar het laatste grote nieuws van Ducati zijn geweest.

      Het is in de motorwereld momenteel kwaad kersen eten omdat de animo voor motorrijden afneemt (daar helpt zo’n drietraps rijbewijs ook niet bij) en de rijders die er nog zijn minder geld uitgeven. Dan wordt de spoeling voor een firma die voornamelijk motoren als speelgoed maakt (no offense) wel heel dun. Een bedrijf als Honda kan de dalende motormarkt in ‘het westen’ nog opvangen met goede resultaten in traditionele tweewielermarkten zoals Azië. Een Indiër of Vietnamees koopt geen Ducati Hypermotard EVO van 15.000 euro, een motor die welbeschouwd eigenlijk meer speelgoed dan praktisch is.

      Dat wil niet per se zeggen dat Audi/VW wel een 125 cc Ducati voor omgerekend 2.000 euro in Taiwan gaan bouwen om aldaar te verkopen (hoewel, waarom niet), maar wel dat er geld is om investeringen te doen, waardoor Ducati behouden kan blijven. En ja, dan zal Walter de’Silva ongetwijfeld als designdirecteur voor de hele groep ook zijn klauw onder de pennenstreken van de Ducati-ontwerpers moeten zetten. Een Italiaan als eindverantwoordelijke voor Ducati’s styling, het moet niet gekker worden!

      Login om te reageren
      • wobwobgaserop zegt

        12 maart 2012 om 21:29

        @nielsvanderweiden: mooie post, keep up the good stuff!

        Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        12 maart 2012 om 22:04

        @nielsvanderweiden: Een lichte Ducati in Taiwan, waarschijnlijk niet, maar een paar lichtere VW-motoren in Brazilië… Vast en zeker.

        Login om te reageren
      • Hupke zegt

        13 maart 2012 om 00:13

        @nielsvanderweiden:

        Is er dan wel een practische ducati?
        De hypermotard kan je een kofferset op zetten en ook effectief nog comfortabel mee toeren en je kan er het circuit mee op. Volgens mij een van de meest practische duc’s die er is op dit moment.

        Login om te reageren
        • nielsvanderweiden zegt

          13 maart 2012 om 09:00

          @Hupke: ja, dat is de Multistrada. Ook een mooi ding maar met toch een vrij beperkte afzetmarkt.

          Ik wil niet beweren dat ze maar met een 250 cc-dingetje moeten komen om de tent draaiende te houden, maar een Ducati onder Audi heeft waarschijnlijk veel meer mogelijkheden dan nu. En dan vind ik die suggestie van Esprit de Flandre helemaal zo raar nog niet…

          Login om te reageren
  20. 560pkferrari zegt

    12 maart 2012 om 19:31

    Zolang Ducati erop vooruit gaat interesseerd het me vrij weinig, uiteindelijk zullen alle merken onder of GM of VAG vallen.

    Login om te reageren
  21. ione zegt

    12 maart 2012 om 19:39

    NEEEN.. VAG wil alleen maar een concurrent tegen BMW hebben, zoals het er nu naar lijkt. Maar straks krijgen we een Ducati 1.1 TDI’s.. no thanks mate. Dan maar een oude ‘stukgaatie’. hoe meer gevoel je er aan over houdt!

    Login om te reageren
  22. imba zegt

    12 maart 2012 om 19:52

    Alles wat onder VAG valt is ook een ”Stukgaatie”. Dus wat zal op dat gebied veranderen.

    Login om te reageren
  23. matt-zwart zegt

    12 maart 2012 om 19:53

    Ducati Bluemotion

    Login om te reageren
  24. The360box zegt

    12 maart 2012 om 19:53

    1 miljard voor een motorfiets vind ik vrij duur, waarop wordt zo’n bedrijf ingodsnaam beoordeelt, winst x omzet?

    Login om te reageren
    • rijbewijzer zegt

      12 maart 2012 om 20:01

      @The360box:

      Lol, net zoals met elk merk betaal je voornamelijk voor de naam en de rechten die daarbij horen, en omdat ze het geld makkelijk kunnen missen bij VAG is dat niet zo´n probleem..

      Ik vind het wel een goed initiatief van VAG om zich meer op de motoren te richten, krijgen we hopelijk wat meer concurrentie en innovatie in de tweewielermarkt

      Login om te reageren
      • The360box zegt

        14 maart 2012 om 09:03

        @rijbewijzer: Meer concurrentie, weet niet veel van motoren af maar het is of een BMW of een proper Suzuki.

        Login om te reageren
  25. karaya zegt

    12 maart 2012 om 20:07

    meneer smokalot heeft blijkbaar ook geen verstand van motoren.

    ik wens ‘m een heel lang leven, met een nagelend tdi’tje onder z’n kont.

    audi die ducati op een technologisch hoger plan gaat tillen. je moet er maar op komen. godallemachtig.

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      12 maart 2012 om 20:24

      Haha, *hap* *hap* *hap* *hap*

      Login om te reageren
  26. mynameisjeroen zegt

    12 maart 2012 om 20:08

    Als Ducatist vind ik het niet eens zo erg dat ze overgenomen gaan worden. Ducati zelf is toch ook al enige tijd de weg kwijt qua design. De 848/1098/1198 was de laatste echt mooie Duc.

    De nieuwe Monster, Diavel, Panigale, Streetfighter en Hyper zal ik echt nooit kopen. Nu stappen ze zelfs van het prachtige vakwerkframe en de dikke uitlaatdempers af. Vast voor betere performance, maar is traditie dan echt niks meer waard?

    Op de motorbeurs zag je ook vooral nee-schuddende Ducatisti op de Ducati stand, en hele enthausiaste op de MV Agusta stand, waar de nieuwe F3 echt een koopje is.

    Voor innovatie en kwaliteit hoeven ze niet naar VAG, dat zit al jaren goed.

    Login om te reageren
    • rob1137xx zegt

      12 maart 2012 om 20:22

      @mynameisjeroen:
      Zelf vind ik de 916 eigenlijk de mooiste Duc.
      Ze hebben daarbij trouwens wel erg veel inspiratie opgedaan bij de Honda NR750.
      Verder laat VAG aub alleen maar suffe Golfjes maken en laat Ducati met rust

      Login om te reageren
      • mynameisjeroen zegt

        12 maart 2012 om 20:34

        @rob1137xx:

        Dank je, dan kun je mijn 748 ook wel waarderen :-)

        De 749/999 was een vergissing, leuk geprobeerd maar de meeste fans accepteerden hem niet. Dus daar kwam de 1098/848 al snel om de hoek kijken. Die is ook wel keurig.

        Login om te reageren
    • fokke85 zegt

      12 maart 2012 om 22:41

      @mynameisjeroen: De Panigale vind ik anders zeer mooi..

      Login om te reageren
  27. borck zegt

    12 maart 2012 om 20:44

    Smokalot je zit er toch wel naast: de kwaliteit van Ducati is al lange tijd behoorlijk goed. Rij zelf een 996, geen problemen. Lijkt mij prima als Audi het overneemt, hoop wel dat ze een goeie designer inhuren. Na het afscheid van Massimo Tamburini was het niet best (Terblanche). Zoals Luc Donckerwolke de schitterende Murcielago tekende!

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      12 maart 2012 om 20:55

      Ik loop natuurlijk ook wat te chargeren, maar breek me de bek niet open over de oude 748’s..

      Login om te reageren
    • huge zegt

      12 maart 2012 om 21:34

      @borck: vergeet niet dat Terblanche de Supermono getekend heeft, een van de mooiste Ducati’s ooit en de MH900e ook een schitterende fiets en ik persoonlijk vind de 999 een mooie fiets, werkt zelfs nu nog modern.

      Login om te reageren
  28. vale46 zegt

    12 maart 2012 om 20:45

    Kom er maar mee af!
    Audi is een hele grote cashcow, een klein beetje prestige kan er wel van af dan. Als daarmee een icoon uit de motorwereld kan redden, met alle plezier!

    Hopelijk kan Audi hun wet helpen alles met betrouwbaarheid en duuzaamheid op orde te krijgen. Laat gewoon het merk Italiaans, met een beetje Duitse degelijkheid. Op termijn het begrijf schuldenrvij maken, en misschien wel een klein beetje winst.

    Kijk naar Bugatti, kost VAG hopen geld, waarom dan niet met een Duc?

    Kunnen ze bij TG een Ducati voor de presentatoren zetten, kan je er tenminste nog over kijken! :D

    Login om te reageren
  29. Tonnie zegt

    12 maart 2012 om 21:01

    Prachtig, die ducati’s. Van mij mag best het een en ander overgenomen worden, maar dan liever door iets waar elk model er wel degelijk anders uitziet als t ander. Ducati’s hebben wel karakter, maarja kwalitatief laat het idd veel afweten.

    Login om te reageren
  30. karaya zegt

    12 maart 2012 om 21:02

    een vagboer die wat aan te merken heeft op de 748.

    hahaha.

    ‘mien tdi duut ’t altied’

    Login om te reageren
  31. lennertg zegt

    12 maart 2012 om 21:06

    Geef t dan aan Fiat, elk niet italiaans merk maakt italiaans design stuk.

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      12 maart 2012 om 22:22

      @lennertg: Elke Italiaanse auto wordt dan ook enkel door Italianen ontworpen, die het vak geleerd hebben in Italiaanse scholen en Italiaanse bedrijven, van de Italiaanse grootmeesters…

      Zoals Chris Bangle (US, ACD Pasadena, Opel), Frank Stephenson (multinationaal, ACD Pasadena, BMW), of de Vlaming Lowie Vermeersch die de plak het potlood zwaait bij Pininfarina…

      Login om te reageren
  32. bmwpowerm5 zegt

    12 maart 2012 om 21:10

    wat een gezeur allemaal weer denk je echt dat de knakker die eerst de vw caddy tekent dat ze die doorschuiven naar ducati en zeggen zo jongen vanaf nu ga je motoren tekenen

    Login om te reageren
  33. pretoogjes zegt

    12 maart 2012 om 21:28

    Tijd van Ducati stuk gaat ie is echt verleden tijd heb een 1098 en zonder problemen koppel in overvloed en meer uitstraling dan een Jap verder is hij sneller dan 98% van menig supercar de nieuwe panigale 1199 is de eerste fiets met meer dan 1pk per kilo dus dan weet je wel wat voor een power er uitkomt bij overschakelen van 4 naar 5 komt het voorwiel nog omhoog bij 200

    Login om te reageren
  34. huge zegt

    12 maart 2012 om 21:32

    Ducati 1199 Panigale: 195pk uit 1198cc,max.toerental 11.500 188kg volgetankt, ride-by-wire, tractie-controle, abs, elektronisch geregelde demping, etc., etc. en dan tot slot nog: om de 25.000km een servicebeurt.
    Klinkt niet gek…maar eerder tegenovergesteld van Audi ;)

    Login om te reageren
  35. Draak zegt

    12 maart 2012 om 21:46

    Als ‘Ducatist’ en ‘anti-VAG’ hoop ik toch echt dat elk aanbod van de vag afgewezen word anders is Ducati ter dood veroordeeld. Duitse degelijkheid zal funest zijn en is totaal niet nodig.
    Ducati is tegenwoordig kwalitatief heel erg sterk, maar onderhoudsgevoeliger door de desmodromische klepbediening maar daar krijg je bijzondere prestaties voor terug. Met vag zal er wel een aangepast poloblokje in komen, als het maar saai en goedkoop is.

    Waarom Vag niet geschikt is? Simpel, noem een vag-product dat passie bezit.

    Het antwoord: geen enkele!

    Login om te reageren
  36. karaya zegt

    12 maart 2012 om 21:49

    klopt, zelfs lamborghini wordt net zo lang bijgevijld totdat de gemiddelde jetta-rijder ‘m mooi vindt.

    ‘machtig mooi’ zeggen ze dan.

    Login om te reageren
  37. kaasboerin zegt

    12 maart 2012 om 22:12

    Dit is inderdaad een goede vergelijking als met.. Eigenlijk iedere overname door grote mütterbedrijven als VAG, FIAT, GM, Daimler etc. Helaas, de fanboys vinden het minder want: Duc wordt waarschijnlijk 1. minder exclusief, 2. ‘beschaafder’. Het publiek dat een Duc wil is nu natuurlijk blij (mits het doorgaat), en Audi/VAG en Duc is blij. Kan je wel vertellen dat Ducati typisch Italiaans is, prachtig mooi, supersnel, fenomenaal geluid. Maar inderdaad, Stukgaatie. Broer heeft een jaartje een Ducati 1098 S gehad met diverse öhlins onderdelen, tot magnesium wielen aan toe.. Dat ding maakte zo een kabaal, dat je de grond onder je voeten voelde trillen op 30 meter afstand. Onbeschrijfelijk mooi en gaaf. Op het circuit hoort dat ding thuis, maar echt niet op de openbare weg, zo’n ding wilt alleen maar 200+ rijden en vol de toeren in gaan, als je daarmee een beetje binnen de bebouwde kom rijdt, lijkt het nadat je afstapt net of je uit een publieke doucheruimte van een gevangenis komt. Nu staat er een BMW S1000RR voor in de plaats, ding is sneller, ding is mooi. Maar geen Duc.. Geluid is super, maar alsnog véél behoudender dan de Duc, ondanks de Akrapovic uitlaat. Oogt minder fel, oogt beschaafder. Je kent het wel; hij kan zowel (relatief) comfortabel rijden maar hij kan ook racen, hij heeft allerlei technische snufjes, computerts en hulpmiddelen, verschillende rijmodussen, veel gebruiksvriendelijker en het gaat niet snel stuk. En dat terwijl de 1098s Duc 28k nieuw kost, en de BMW S1000RR 18k. Dan lijkt de keuze voor mij gauw gemaakt. Las ik hier niet laatst iets over BMW en overnemen van Duc? Heb het gemist denk ik. Zou denk ik wel “handiger” zijn voor Duc als het overgenomen zou worden door BMW met hun ruime ervaring op motorsportgebied.

    Login om te reageren
    • drivingpleasure zegt

      12 maart 2012 om 23:45

      @kaasboerin: Inderdaad klopt helemaal. S1000RR is een hele mooie motor vind ik. Mij lijkt het ook beter als BMW de zaak overneemt. Dit lijkt me meer een poging van Audi om zo meer imago te kweken, en BMW een soort van aan te vallen. VAG moet zich niet bezig houden hiermee…

      Login om te reageren
  38. Esprit_de_Flandre zegt

    12 maart 2012 om 22:25

    Zijn die geruchten niet een tijdje geleden al eens opgedoken, maar dan VW ipv Audi? Misschien was het ook MV/Agusta waar het toen over ging, en niet Ducati, weet het niet meer goed, maar het was beslist een Italiaans merk…

    Login om te reageren
    • rechercheur zegt

      12 maart 2012 om 22:32

      @Esprit_de_Flandre:

      Oow, je weet het weer niet !? …. :-)

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        12 maart 2012 om 22:38

        @rechercheur: Van motoren weet ik geen kl°°t, en dat geef ik grif toe…

        Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        12 maart 2012 om 22:43

        @rechercheur: Zeg mister FlikManDude, waarom zijn jou @somebody’s nooit onderlijnd? Daardoor kan ik ze niet zien in mijn profiel, en dus mis ik dikwijls een leuke discussiemogelijkheid met jou… :P

        Login om te reageren
        • rechercheur zegt

          12 maart 2012 om 23:53

          @Esprit_de_Flandre:

          Eeeej, een advertentie van de Hyundai ix20 i-light onder aan de pagina, een zogenaamde “floorad”. Ik dacht dat jij onlangs pretendeerde dat Hyundai dergelijke commerciële boodschappen niet nodig zou hebben !? ….

          Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      12 maart 2012 om 22:36

      Misschien toch nog ooit een kans op dit…

      Login om te reageren
  39. rechercheur zegt

    12 maart 2012 om 22:28

    @kaasboerin

    je ziet het, ik ben er gewoon stil van … ;-)

    Maar, de reden van de vrijage tussen Daimler en Ducati is puur commercieel. Iemand die een AMG koopt, houdt blijkbaar van mooie snelle dingen, en heeft ook wat centjes te besteden. Dan lig je ook niet wakker van € 28k voor een Diavel AMG.

    Ik zie straks bij Audi Centrum Utrecht zomaar een Streetfighter S naast de nieuwe Audi RS4 staan ….

    Login om te reageren
  40. karaya zegt

    12 maart 2012 om 22:28

    dat laatste waag ik te betwijfelen, zie bmw in de superbike.

    ducati heeft zo’n beetje alles gewonnen wat er te winnen viel, het lijkt me dus niet dat bmw met haar ‘ruime’ ervaring daar wat aan toe te voegen heeft. zie de superbike, of het formule 1 debacle als je de autosport er ook bij wil betrekken.

    overigens weet bmw als concern wel goed om te gaan met hun ‘kleine merken’, zie rolls royce en mini.

    en de rr was het nieuwste jongetje van de klas, inderdaad sneller dan de 1098. daarom komt ducati nu met de paginale.

    Login om te reageren
  41. The_Gent zegt

    12 maart 2012 om 22:33

    Toch wel jammer……… Geen duitste klauwen aan een Duc :( weg passie. Wat betreft het stukgaan, dat was tot halverwege jaren 90, tegenwoordig veel betrouwbaarder. Sterker nog langere onderhoudsintervallen dan menig concurrent.

    Login om te reageren
  42. japieducati zegt

    12 maart 2012 om 22:36

    Ducati bestaat alleen bij de gratie van design, looks, geluid, gevoel. Audi/VW zal wel uitkijken om daar invloed op uit te oefenen, zou een rappe afwaardering van je investering zijn.
    Piech wil gewoon naast zijn Italiaanse auto’s ook motoren in zijn stal ….

    Login om te reageren
  43. bibendum zegt

    12 maart 2012 om 22:56

    Stukgaatie word VOLGAATIE

    (en ja, ik houd van Duc’s en VAG produkten)

    Login om te reageren
  44. drivingpleasure zegt

    12 maart 2012 om 23:34

    Hmm kunnen ze zelf geen motor bouwen ofzo? Wel slim omdat ze op deze manier BMW de nummer 1 premium autofabrikant aanvallen op een vlak waar ze minder sterk staan (al hadden ze wel de snelste motor bij de superbikes). Is goed voor het merkimago van Audi en minder goed voor dat van BMW. Op deze manier win je toch steeds meer zielen en zul je de nummer 1 positie dan ook gaan kunnen overnemen, wat het doel natuurlijk ook is.

    Login om te reageren
  45. speedie zegt

    12 maart 2012 om 23:48

    Gewoon een logisch gevolg. VAG wil op alle markten een product kunnen aanbieden. Van UP to Bugatti, van Caddy tot MAN en SCANIA. Alleen aan bikes ontbrak het nog en Ducati lijkt me het enig aanvaarbaar merk voor Audi. Nog meer dan hier is het Oosten en misschien USA een uitstekende afzetmarkt.

    Login om te reageren
  46. phillycar zegt

    13 maart 2012 om 00:15

    tja Volkswagen is niet bepaald vooruitstrevend kwa techniek, denk bijvoorbeeld aan de dieselmotoren, de common-rail techniek hadden ze al 10 jaar eerder bij Fiat, VW loopt serieus achter

    Login om te reageren
  47. bpc zegt

    13 maart 2012 om 02:23

    ik stem voor koenningsegg als overnemer !

    Login om te reageren
  48. lincoln zegt

    13 maart 2012 om 04:05

    nou nou nou ..
    wat zijn we allemaal begaan met Ducati ..
    al die krokodillentranen van de Ducati-specialisten die er verstand van hebben ..

    geen wonder dat die toko op sterven na dood is ..

    Login om te reageren
    • solz zegt

      13 maart 2012 om 06:08

      @lincoln: ‘puristen’ kopen zelden, en al zeker niet nieuw, dus daar hoef je als bedrijf niet al te veel rekening mee te houden.

      Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        13 maart 2012 om 11:19

        @solz: Exactly.

        Login om te reageren
  49. lincoln zegt

    13 maart 2012 om 06:59

    en als je denkt dat Ducati ooit een marktaandeel van BMW-motorrad zal wegsnoepen ..
    denk nog maar effe een 2de keer ..

    heel misschien dat ze bij Harley Davidson nog wat Buell patenten kunnen kopen ..
    maar een voorsprong op BMW is vrijwel onmogelijk tegen elke prijs ..

    Ducati zal verlopig gewoon een handtasje blijven ..

    Login om te reageren
  50. ytrewq zegt

    13 maart 2012 om 07:31

    Prima toch, als bmw ook om goed motors bekend staat en audi wil er tegenop dan zullen met iets goed moeten komen.

    Login om te reageren
  51. ytrewq zegt

    13 maart 2012 om 07:32

    @ytrewq
    *goeds

    Login om te reageren
  52. mikkeloentje zegt

    13 maart 2012 om 10:04

    Nu ben ik benieuwd of ze ze ook zuiniger gaan maken. Want kan iemand mij uitleggen waarom de gemiddelde motor zo’n 1 op 18 loopt. En een 5x zo zware en stuk grotere 107 oid nog minder verbruikt..?

    Login om te reageren
    • monsternco zegt

      13 maart 2012 om 11:20

      @mikkeloentje: Nog zuiniger is natuurlijk altijd beter. 1:18 is gemiddeld voor een snelle motor echt niet slecht! Ik rij zelf een Monster 1000. Haal met gemak 1:21, maar ookk 1:17, maar net hoe je rijstijl is!!

      Login om te reageren
  53. kifta zegt

    13 maart 2012 om 10:33

    Hopelijk weet VAG hoe een droge koppeling werkt…

    Login om te reageren
  54. monsternco zegt

    13 maart 2012 om 11:11

    Een hele gewaagde uitspraak door te zeggen..Ducati, stuk gaatie!!Als je niets weet over motoren, kan je je beter van commentaar onthouden!
    Ducati, meervoudig wereldkampioen Superbike, onlangs nog met Stoner wereldkampioen in de motor GP!! Meervoudig wereldkampioen Rossi onder hun hoede!!
    Als Ducati er nog beter van wordt moeten ze deze geldschieter niet laten lopen!
    Ducatist

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      13 maart 2012 om 11:16

      Zijn we dol op, gewaagde uitspraken. Maar nog niet zo dol als op happende fanboys :)

      Login om te reageren
      • monsternco zegt

        13 maart 2012 om 12:40

        @sir_smokalot:
        Je schrijft een blog waarvan je de helft van de feiten niet ‘schijnt’ te weten!
        Geef eens serieus commentaar, inplaats van dom’boy’ leedvermaak.

        Login om te reageren
  55. birdboy zegt

    13 maart 2012 om 11:27

    @sir_smokalot

    Dat ik je schrijf stijl zwaar vind zuigen is uiterst persoonlijk, maar van je objectieve feiten hier klopt helaas ook erg weinig.

    Het stukgaatie reputatie stamt uit de jaren ’80 / ’90, en is, zeker sinds begin ‘2000 gewoon niet van toepassing. Had je wat onderzoek gedaan bij eigenaars op fora, of de long term reviews van diverse motor bladen had je dit geweten.

    Als motor rijder ben ik altijd enthousiast om motor artikelen op AB te lezen, maar doe aub wel je onderzoek.

    Login om te reageren
  56. GOD zegt

    13 maart 2012 om 11:51

    Scheiße Alfa sagt die ganze zeit nein.
    Was haben wir noch mehr was Italienisch ist… beschäftigt, beschäftigt, beschäftigt, haben wir schon gekauft, beschäftigt, beschäftigt… ahh Ducati ist noch zum kaufen.
    Gunther, Rudolf und Franz ihr zeit die verantworte fuhr der BMW 1000RR killer. schnell schnell schnell!!!

    Login om te reageren
  57. karaya zegt

    13 maart 2012 om 13:42

    @sir_smokalot

    volgens mij bedien je juist de vag fanboys op hun wenken.

    wel zo veilig natuurlijk, die zijn hier in de meerderheid.

    betrouwbaarheid, afschrijving en het premium gevoel. de heilige drie-eenheid van autoblog.

    Login om te reageren
  58. jaapiyo zegt

    13 maart 2012 om 14:44

    Krijgen we dan Ducs met FWD?

    Login om te reageren
  59. cesarestevao zegt

    13 maart 2012 om 20:54

    Nee aub niet!!

    Login om te reageren
  60. hape zegt

    14 maart 2012 om 00:26

    “ook Italianen komen tegenwoordig aardig mee op technologisch vlak”

    HUH??

    Smokalot… jij denkt echt niet verder dan je neus lang is.

    Kijk even wat de gemiddelde duitse/japanse/franse auto voorstelde in de jaren 60 van de vorige eeuw. Vergelijk dat even met de gemiddelde italiaan.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North