Gaat de Mercedes hypercar er zo uitzien?

Auteur: , 25 Reacties

Op basis van de summiere informatie die Mercedes heeft vrijgegeven, heeft deze photoshopper een paar platen in elkaar gedraaid.

Mercedes hypercar

In navolging van Aston Martin en Red Bull presenteerde ook Mercedes haar plannen voor een cutting edge hypercar, die bovendien wordt voorzien van de aandrijflijn uit de F1-racer. Dat betekent 1.000 pk uit een 1,6-liter turbo met een hele hoop elektronische gizmo’s.

Qua uiterlijk blijft het nog even gissen. Mercedes heeft twee afbeeldingen vrijgegeven die weinig prijsgeven en da’s jammer. Zoals gezegd heeft Peisert Design op basis van de twee tekeningen bijgaande plaatjes in elkaar gejast en het resultaat is best indrukwekkend!

Het silhouet van de Project One doet denken aan dat van Le Mans-racers die een jaar of 20 geleden de circuits onveilig maakten. Haal daar de spoiler vanaf, leg er een dikke hybride aandrijflijn in en je krijgt dit ding. Wat zeggen jullie ervan?

Mercedes Hypercar



25 reacties

Een jaar lang je auto voltanken met korting Bepaal zelf wat je betaalt!.
Erg fraai, vind de deuren vooral mooi weggewerkt om het cockpit-gevoel te versterken
Hmm… Dat zou bepaald geen vooruitstrevend design zijn. Het profiel van een 30 jaar oude Le Mans racer en de achterkant van de Renault DeZir concept uit 2010… (Ja, ik ben me ervan bewust dat ook op de M-B 2015 IAA concept de kont van een DeZir zat..)

Ik denk dat hij er nogal naast zit.
@jochempie: En een stel verticale koplampen zoals we dat op wagens als de 190SL en 280SL “Pagode” gezien hebben. Het is inderdaad nogal een samenraapsel van verschillende designelementen.
@Jochempie: het profiel van een huidige Le Mans racer. Maar wat je verwacht qua design?
@str8six: Ik verwacht minder staccato lijnen in het plaatwerk aan de zijkant, en een elegantere canopie, zonder die dikke A-stijl. Ook komt de achterkant direct van de IAA concept uit 2015, dat lijkt me ook onwaarschijnlijk voor de under body aerodynamica. Dat zal veel meer open zijn.
Dit gaat ‘m niet worden natuurlijk. Het is qua design verouderd. Dat er soortgelijke lijnen gebruikt gaan worden is wiedes. Zelf verwacht ik meer iets van een GT/SLS-achtig ontwerp alleen dan strakker, met hardere lijnen en heel veel agressiever.
@vonklausenburg: Het lijkt mij heel sterk dat er een SLS achtig ontwerp gaat komen. De hypercar gaat natuurlijk een middenmotor auto worden. Ik denk eerder dat het meer een CLK GTR type gaat worden zoals hierboven. Alleen denk ik niet dat hij er zo gaat uitzien als hierboven.
@viezefreddyw: Ik denk dat Mercedes-Benz heel goed naar AM-RB 001 kijkt, wat immers de directe concurrent wordt… Ook qua vooruitstrevenheid in het design.
@viezefreddyw: qua lijnen bedoel ik dan ook meer. De motorkap zat sowieso korter zijn vanwege die middenmotor. Qua designtaal verwacht meer iets in die trend dan echt een LM-racer voor op de openbare weg.
Hup maken dat ding!
Het heeft wel wat weg van de oude C9. Dus inderdaad de oudere le mans racers.
Achterkant minder. Silhouette prachtig
Er was al een plaatje van een schets van de voorkant die erg leek op de Vision GT Concept. Heb ik liever eerlijk gezegd.
Niet slecht….ben alleen niet zo’n fan van de achterkant.
Super dik. Straatlegale 1 zitter?
Ik hoop het niet. Ik vind het namelijk maar een vreemd design. “Pagode-koplampen” met ledjes? Nee dank u.
Met haaienvin
Ik las Pleisterdesign…
Staande koplampen is natuurlijk wel een heel mooi historisch correct Mercedes Benz ontwerp gebaar: http://www.peachparts.com/shopforum/attachments/vintage-mercedes/44528d1180019853-euro-headlights-w108-anyone-mercedes-pics.-002.jpg
Heerlijk.. kan niet wachten tot we dit ding in het echt kunnen bewonderen.
Dus naast de supercars waar audi en bmw amper een alternatief voor aanbied doet Mercedes-Benz er nog een stapje bovenop!
Om eerlijk te zijn ziet hij er van de zijkant verstrekte lelijk uit
Nee nooit! Wat een afgrijselijk lelijk ding is dit… geef me nog een liter azijn en ik kan nog wel even doorgaan :)

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).